Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
SiP
Secrist
redalert
formsvackan
Infra
RedMentalCase
Sniperace
RedCloud
Sossar ee lata
13 posters

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  formsvackan 2012-02-25, 23:35

    Vercingetorix skrev:Hur kan det komma sig att det är så lätt för vänstermänniskor att fördöma diktatur och mord på oliktänkande när högerdiktaturer utför dem, medan samma mord och folkrättsliga övergrepp slätas över och anses "i sammanhanget nödvändiga" när vänsterdiktaturer utför dem? En ärligt menad fråga som jag är på svaret jättenyfiken...
    Jag inser problemet men har inget svar på din fråga. Kan man inte ställa samma fråga från andra hållet, alltså varför förminskar högersympatisörer övergrepp från högerdiktaturer ?

    Finns det en gemensam nämnare ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  formsvackan 2012-02-25, 23:40

    SiP skrev:
    formsvackan skrev:
    SiP skrev:
    formsvackan skrev:
    Jag betvivlar inte det minsta att Che gick på tok för långt i många situationer, men det är liksom inte det viktiga i sammanhanget.

    Hmmm tja de som fick en kula i bakhuvudet p.g.a. att de inte stödde Che kanske det var rätt viktigt för...
    Säkerligen, men det är lik förbaskat inte huvudanledning till demoniseringen av Che Guevara.

    Hur ofta ylar forumhögern över t.ex. Song My massakern ? Jag är övertygad om att offren för denna också tyckte att det var en ganska viktig händelse.

    Vid en rättegång 1970 ställdes löjtnanten William Calley till svars för massakern och dömdes året därpå till livstids fängelse för 22 fall av mord på vietnamesiska civila. Han behövde dock endast sitta tre dagar i militärt fängelse, eftersom straffet blev reducerat till husarrest på order från Vita Huset. Han fick villkorlig frigivning 1974, efter tre och ett halvt år.

    En hyllningssång tillägnad Calley, The Battle Hymn of Lt. Calley spelades in 1971 och sålde på fyra dagar mer än en miljon exemplar i USA


    Anser du att det var rätt att hylla denne "mördare" på detta sätt ?

    NEJ!!

    Så över till dig, anser du att hyllningarna till mördaren Che Geuvara är rätt??
    Definitivt inte för hans egenskap som "mördare". Han ställningstagande för den lilla människan och hans engagemang i kampen mot förtryckarna är dock berömvärt. Huruvida han själv kom att utöva förtryck av oliktänkande är en annan sak.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  Vercingetorix 2012-02-25, 23:44

    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Hur kan det komma sig att det är så lätt för vänstermänniskor att fördöma diktatur och mord på oliktänkande när högerdiktaturer utför dem, medan samma mord och folkrättsliga övergrepp slätas över och anses "i sammanhanget nödvändiga" när vänsterdiktaturer utför dem? En ärligt menad fråga som jag är på svaret jättenyfiken...
    Jag inser problemet men har inget svar på din fråga. Kan man inte ställa samma fråga från andra hållet, alltså varför förminskar högersympatisörer övergrepp från högerdiktaturer ?

    Finns det en gemensam nämnare ?

    Absolut, det är en värdig motfråga, men ingenstans är försvaret till förmån för diktatur och övergrepp så stort som hos vänstersympatisörer. (En helt och hållet egen och subjektiv bedömning.)
    För egen del skriver jag under, vilken sekund som helst, på ett upprop till förmån för frihet, demokrati, åsiktsfrihet, etableringsfrihet, religionsfrihet (även om just det kanske är det första som ryker), resefrihet, handelsfrihet, etc etc.... Är gemene Guevaraanhängare öppen att skriva under samma dokument? Jag tvivlar... I synnerhet som nämnde herre, tillsammans med herrn som tog makten tack vare honom, tycks ha en och annan synpunkt i ärendet.
    Det är otroligt lätt att hålla med om idealismen och budskapet i det som hände på Kuba. Problemet är att man samtidigt blundar för inskränkningarna i den frihet du och jag tar för så självklar, tillika nämnd i ovan.
    That pisses me off....
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  R.O.F.L 2012-02-25, 23:50

    Vercingetorix skrev:
    R.O.F.L skrev:
    Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:
    Tja, avd. tossiga uppfattningar leder nog du rätt ohotad...

    Du är tom fri att tycka så också.
    När det gäller Che, så begriper jag att det finns starka krafter (läs USA/CIA) som inte vill se honom som frihetskämpe och som ett hopp för miljoner o åter miljoner fattiga hunsade människor i tredje världen, och som gör allt för att svärta ner hans rykte.
    Frågan är: gör du ?

    På forumet här finns ju en handfull nyttiga idioter som skriker "mördare mördare" utan att veta ett jota.
    Det räcker med att han var kommunist.....
    Glöm inte att han fått personifiera kampen mot förtryck. En sådan "symbol" tolereras inte av dem som vill utöva makt och förtryck ostörda. Folk kan ju få idéer .....

    Jag betvivlar inte det minsta att Che gick på tok för långt i många situationer, men det är liksom inte det viktiga i sammanhanget.

    Förvisso, men vilka är det som gjort honom till en symbol? (Det var en retorisk fråga, och svaret är naturligtvis just vänstersympatisörer.) Det finns t ex hyfsat breda folklager i Chile, för vilka Pinochet fortfarande anses vara en hjälte. (Ja, jag har träffat dem, även om de, av naturliga skäl, inte är särskilt vanliga i Sverige.) Sett till antalet döda är regimen på Kuba betydligt effektivare på att ta meningsmotståndare av daga än Pinochetregimen i Chile. Låt vara att Pinochet hade betydligt kortare tid på sig...
    Vill man skulle man kunna säga att kuppen i Chile, och resultatet av den, var betydligt humanare än den på Kuba... Wink

    Hur kan det komma sig att det är så lätt för vänstermänniskor att fördöma diktatur och mord på oliktänkande när högerdiktaturer utför dem, medan samma mord och folkrättsliga övergrepp slätas över och anses "i sammanhanget nödvändiga" när vänsterdiktaturer utför dem? En ärligt menad fråga som jag är på svaret jättenyfiken...

    ändamålen helgar medlen,,,,

    ...fast på Kuba blev ju ändamålen inte en särskilt stor hit heller...

    Men ändå ska det prompt införas överallt,,,, Razz Razz Razz Razz
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  RedCloud 2012-02-26, 00:10

    men varför Marley???

    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  Vercingetorix 2012-02-26, 00:27

    "Get up! Stand up" - Cuban edition...
    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Cuba_execution
    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 3932794009_a605aa81a1_z
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  Sniperace 2012-02-26, 01:34

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:RC förnekar starkt att che skulle vara en mördare som även möradade oskyldiga...
    Det är din tolkning. Min är den att RC endast vill att saker och ting ska ses i sitt rätta sammanhang.
    Sniperace skrev:sådanat är ju enligt hopnom bara ciaqpropaganda eller sådan från batistatrogna osv...
    Självklart ligger det i vissas intresse att demonisera Che så mycket det bara går.

    Det tycker jag inte det är, som jag ser det så var det RC,s åsikt att allt CHE gjorde var befogat och inget att klaga på.

    och vad gäller att demonisera måste väl även de fel han gjorde få yttras, och tyvärr så visar vittnen och anat att che vaqr blodtörstig och dödade pga denna... det var många oskyldiga som dödades och dessutom hade han tydligen ett hat mot homosexuella, eller hur, och hur rimmar det med en hjältegloria, att försöka se saken ur en annan synvinkel och ursäkta felen med att det var andra tider?
    De som oförbehållsamt hyllar Che har förmodligen en lika nyanserad bild av honom som du.

    nej, min är nog mer nyanserad eftersom jag erkänner att han kämpade för en god sak, men tyvärr föll för blodtörst och maktgalenskap...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  Sniperace 2012-02-26, 01:36

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Snipern:
    ....en liten by som vill hedra hitler
    Om jag får dömma av alla dina inlägg under alla år i samtliga här förekommande spörsmål så lär den byn heta Göinge, i såna fall.

    BTW: Hur har du mage att sitta och jämföra allas vår Che Guivara med Hitler?
    Fy skäms.
    BBTW: Ge bort en Che-tröja till din yngsta dotter så får du se vad stolt och glad hon blir.
    nu finns det INTE någon by som heter just Göinge, men väl område som kallas Göinge.

    javisst fanns detv även i göinge de som gillade hitler, men ännu fler som inte gillade honom, och många var det som fick en svår tid när hitler slagits ner, då blev det inte lätt för dem som gillat honom öppet Very Happy

    men nej, hon skulle inte vilja gå med en sådan tröja på sig, hon har redan upptäckt att denne var en mördare och våldsälskande despot, det var hennes egna ord en gång när hon kom hem från skolan o berättade vad en idiot hade på sin tskirt....

    han blev inte långvarig på den gymnnasieskolan...

    Snick/snack. Vem har hört talas om en skoleelev
    som blivit religerat för en Che Guivaratröja?

    han blev inte relegerad, men trivdes inte där längre efter att ha blivit utfryst....

    du vet där tar eleverna ställning mot mördare, så det lönar sig inte att varken propagerar för vänster eller högermördare, de blir utfrysta....

    Du kallar inte Che för mördare en gång till! Bara så du vet det!

    CHE VAR EN GALEN MÖRDARE CHE VAR EN GALEN MÖRDARE CHE VAR EN GALEN MÖRDARE CHE VAR EN GALEN MÖRDARE CHE VAR EN GALEN MÖRDARE CHE VAR EN GALEN MÖRDARE
    Nu sket du i det blå skåpet Snipe.
    Bara att börja ta tillbaks! Och det vill jag se att du gör NU! Genast!

    lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  SiP 2012-02-26, 13:03

    RedCloud skrev:
    men varför Marley???


    Men en liten snabb sökning visar ju att han bara sjöng den, så äras de som äras bör..

    "Songwriters: BROWNE, CLEVELAND/JOHNSON, WYCLIFFE/GORDON, REXTON"
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  RedCloud 2012-02-26, 13:16

    SiP skrev:
    RedCloud skrev:
    men varför Marley???


    Men en liten snabb sökning visar ju att han bara sjöng den, så äras de som äras bör..

    "Songwriters: BROWNE, CLEVELAND/JOHNSON, WYCLIFFE/GORDON, REXTON"

    Det var bara ett exempel av många....dels spelar vi reggae i bandet jag är med i, så det är ganska naturligt att digga herr Marley, dels har jag sett honom live x 2 på Grönan (oförglömligt) dels är han liksom Che en ikon för de förtryckta i tredje världen...

    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  SiP 2012-02-26, 13:40

    RedCloud skrev:
    SiP skrev:
    RedCloud skrev:
    men varför Marley???


    Men en liten snabb sökning visar ju att han bara sjöng den, så äras de som äras bör..

    "Songwriters: BROWNE, CLEVELAND/JOHNSON, WYCLIFFE/GORDON, REXTON"

    Det var bara ett exempel av många....dels spelar vi reggae i bandet jag är med i, så det är ganska naturligt att digga herr Marley, dels har jag sett honom live x 2 på Grönan (oförglömligt) dels är han liksom Che en ikon för de förtryckta i tredje världen...


    Jag gillar reggae också så jag diggar Marley, men att han skulle vara en ikon är nog att ta i lite...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  RedCloud 2012-02-26, 13:47

    men att han skulle vara en ikon är nog att ta i lite...

    det är väl vad man lägger för begrepp i ordet.
    Han ÄR hyllad i tredje världen, inget snack om saken.

    Svart, uppkäftig, framgångsrik.....
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Tilläggas skall

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-26, 14:08

    RedCloud skrev:
    men att han skulle vara en ikon är nog att ta i lite...

    det är väl vad man lägger för begrepp i ordet.
    Han ÄR hyllad i tredje världen, inget snack om saken.

    Svart, uppkäftig, framgångsrik.....

    Att han var en pårökt pundare som hyllar knark, är det vad du förespråkar för dina elever? ett leverne som Marleys? blir nog ett bra samhälle om alla går och röker hasch hela dagarna, var ska dina bidragspengar komma ifrån då?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  RedCloud 2012-02-26, 14:15

    Att han var en pårökt pundare som hyllar knark, är det vad du förespråkar för dina elever? ett leverne som Marleys? blir nog ett bra samhälle om alla går och röker hasch hela dagarna, var ska dina bidragspengar komma ifrån då?

    men lilla lilla rasse-Seel, varför tror du jag fläker ut mitt privatliv för alla elever. Du vet jag undervisar, inte predikar.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  Regndrottning 2012-02-26, 14:16

    Sossar ee lata skrev:
    RedCloud skrev:
    men att han skulle vara en ikon är nog att ta i lite...

    det är väl vad man lägger för begrepp i ordet.
    Han ÄR hyllad i tredje världen, inget snack om saken.

    Svart, uppkäftig, framgångsrik.....

    Att han var en pårökt pundare som hyllar knark, är det vad du förespråkar för dina elever? ett leverne som Marleys? blir nog ett bra samhälle om alla går och röker hasch hela dagarna, var ska dina bidragspengar komma ifrån då?

    Intressant iaktagelse...

    Du får tredje världens hyllning av Bob Marley till att handla om RC och knark?

    Snacka om långsökt fokusförskjutning....
    Rolling Eyes
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  RedCloud 2012-02-26, 14:20

    Snacka om långsökt fokusförskjutning..

    vad ska han annars komma med ?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Två enkla frågor då

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-26, 14:26

    Regndrottning skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    RedCloud skrev:
    men att han skulle vara en ikon är nog att ta i lite...

    det är väl vad man lägger för begrepp i ordet.
    Han ÄR hyllad i tredje världen, inget snack om saken.

    Svart, uppkäftig, framgångsrik.....

    Att han var en pårökt pundare som hyllar knark, är det vad du förespråkar för dina elever? ett leverne som Marleys? blir nog ett bra samhälle om alla går och röker hasch hela dagarna, var ska dina bidragspengar komma ifrån då?

    Intressant iaktagelse...

    Du får tredje världens hyllning av Bob Marley till att handla om RC och knark?

    Snacka om långsökt fokusförskjutning....
    Rolling Eyes

    Levde inte Marley ett liv där haschet flödade? är det en bra förebild att eftersträva?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  redalert 2012-02-26, 14:28

    Sossar ee lata skrev:
    Regndrottning skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    RedCloud skrev:
    men att han skulle vara en ikon är nog att ta i lite...

    det är väl vad man lägger för begrepp i ordet.
    Han ÄR hyllad i tredje världen, inget snack om saken.

    Svart, uppkäftig, framgångsrik.....

    Att han var en pårökt pundare som hyllar knark, är det vad du förespråkar för dina elever? ett leverne som Marleys? blir nog ett bra samhälle om alla går och röker hasch hela dagarna, var ska dina bidragspengar komma ifrån då?

    Intressant iaktagelse...

    Du får tredje världens hyllning av Bob Marley till att handla om RC och knark?

    Snacka om långsökt fokusförskjutning....
    Rolling Eyes

    Levde inte Marley ett liv där haschet flödade? är det en bra förebild att eftersträva?

    Sanningen/verkligheten är väl den att det finns inga mönstersamhällen eller mönstersjälar att visa upp för vänstergökarna! Laughing
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  RedCloud 2012-02-26, 14:28

    Levde inte Marley ett liv där haschet flödade?

    Född och uppvuxen på Jamaica, tillhörande en religion där ganja är en gåva från Gud.
    Har du problem med det ?

    Du knarkar ju alkohol, så du kanske ska tala med små bokstäver rasse-Seel ?

    är det en bra förebild att eftersträva?

    Nu var han ju MER än ganja rökare rasse-Seel
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Vem är förvånad

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-26, 16:11

    RedCloud skrev:
    Levde inte Marley ett liv där haschet flödade?

    Född och uppvuxen på Jamaica, tillhörande en religion där ganja är en gåva från Gud.
    Har du problem med det ?

    Du knarkar ju alkohol, så du kanske ska tala med små bokstäver rasse-Seel ?

    är det en bra förebild att eftersträva?

    Nu var han ju MER än ganja rökare rasse-Seel

    Läraren förespråkar knark!! det tillhör en religion säger du, där av är det okej alltså? Då är du för behandlingen av småflickor som gifts bort till gamla gubbar i Afghanistan också då, samt kidnappningen av flickan häromdagen för att köras till Afghanistan för att giftas bort, det tillhör ju religionen.....Ja jisses
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  RedCloud 2012-02-26, 16:18

    Läraren förespråkar knark!!

    Jasså, var då rasse-Seel ?
    Var då ?

    det tillhör en religion säger du,

    duktig pojk som kan läsa innantill, Rastafari heter den....

    där av är det okej alltså?

    För rastafarianer är det säkert ok.

    Då är du för behandlingen av småflickor som gifts bort till gamla gubbar i Afghanistan också då, samt kidnappningen av flickan häromdagen för att köras till Afghanistan för att giftas bort, det tillhör ju religionen.....

    du inser inte hur sjuk du är ?

    Ja jisses

    Håller fullständigt med, nu har du tom passerat gränsen för Anktrions stupiditeter, och det rassse-Seel är nästan världsrekord....
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Ojoj nu tappade du svaren igen

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-02-26, 16:21

    RedCloud skrev:
    Läraren förespråkar knark!!

    Jasså, var då rasse-Seel ?
    Var då ?

    det tillhör en religion säger du,

    duktig pojk som kan läsa innantill, Rastafari heter den....

    där av är det okej alltså?

    För rastafarianer är det säkert ok.

    Då är du för behandlingen av småflickor som gifts bort till gamla gubbar i Afghanistan också då, samt kidnappningen av flickan häromdagen för att köras till Afghanistan för att giftas bort, det tillhör ju religionen.....

    du inser inte hur sjuk du är ?

    Ja jisses

    Håller fullständigt med, nu har du tom passerat gränsen för Anktrions stupiditeter, och det rassse-Seel är nästan världsrekord....

    Jag säger som min son när han "vinner" du är ägd!! du är så ägd ditt pucko!!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  RedCloud 2012-02-26, 16:23

    du är så ägd ditt pucko!!

    Jag låter dig tro det eftersom du verkar ha knarkat alkohol hela dagen....du kan ju snedtända.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  formsvackan 2012-02-26, 16:49

    Sniperace skrev:nej, min är nog mer nyanserad eftersom jag erkänner att han kämpade för en god sak
    Ser man på Very Happy
    Sniperace skrev:men tyvärr föll för blodtörst och maktgalenskap...
    Min kunskap räcker egentligen inte för att kommentera detta, men han vore i så fall varken den första eller den sista att "gå över gränsen".
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  Vercingetorix 2012-02-26, 17:06

    Synd att kommunistiska (och för all del andra) revolutioner alltid måste utmynna i urskiljningslöst våld och förtryck. Man tycker annars att dessa revolutionärer borde ha lärt ett och annat av gentlemannen på bilden, som lyckades få världens då största imperium på knä utan att ha spillt ens en droppe blod. Eller ligger månne ett mörkare syfte bakom dessa så vidrigt genomförda maktövertaganden?
    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Mahatma-gandhi-posters

    Sponsored content


    Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat" - Sida 4 Empty Sv: Hur många tycker som Red c? Att che gjorde rätt som mördade, det är ok enl Red för att Che var "soldat"

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 17:29