Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
KickTheRasist
RedCloud
Thetaxpayer
Kakmonstret
DirtyDog
Sniperace
redalert
lazy
Infra
13 posters

    israel - likt Titanic innan det sjönk

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Infra 2011-06-27, 11:21

    DirtyDog skrev:
    Infra skrev:Jaha - att krossa appartheid är ett märkligt ställningstagande (kanske t o m nazistiskt)?
    Nu hänvisade jag till länken för bilden och inte texten på den. Kan du definiera på vilket sätt Israel bedriver apartheid i större skala än Hamas? Apartheid handlar om RASDISKRIMINERING och eftersom judar och palestinier har sitt ursprung i samma befolkningsgrupp så blir detta lite besvärligt.
    Menar du kanske att Israel diskriminerar värre ur religiös eller sexuell aspekt? Tveksamt va? Wink
    Dessutom är det isåfall inte tal om apartheid (som stavas med ETT P).
    Infra skrev:Jasså - ordet jordskredsseger" stack i ögonen? Då får du väl prata med den som skrivit artikeln, då.

    http://carlbildt.wordpress.com/2006/01/26/earthquake-in-palestine/
    Vad jag kan se så står där ingenstans något om jordskredsseger även om han skrev jordskred i Palestina. Det som han dessutom skrev var att Hamas inte fick röster pga att folk gillade deras politik utan på att de var besvikna på korruptionen hos Fatah. Ungefär samma orsaker som fick nazismen till makten alltså.

    Redan rubriken nämner ordet:

    "Jordskredsseger för Hamas
    Kategorier: 26 januari 2006 • Telegram • Världen • Mellanöstern • Palestina • Politik

    26 januari 2006
    Palestina – Det palestinska valet ser ut att innebära ett jordskredsseger för Hamas....."

    http://sv.wikinews.org/wiki/Jordskredsseger_f%C3%B6r_Hamas


    Och Carl Bildt sdäger så här i sin rubrik:

    "Earthquake in Palestine
    It is now obvious that Hamas emerges at the great winner in the Palestinian election........" eller

    http://carlbildt.wordpress.com/2006/01/26/earthquake-in-palestine/

    Jag tycker du ska mejla dom båda och säga att de skrivit fel. Att de i själva verket menar nåt annat. Du kanske kan undervisa dom om vad de egentligen vill säga.

    Du kommer aldrig ifrån att det står vad där står
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  lazy 2011-06-28, 00:38

    Visst står det "Earthquake" i Bildts blogg men det står också så här:


    One must now hope that the Hamas leadership will recognize the true nature of the support that they got. They did not seek support for, and neither did they get it, for an agenda of Islamisation and conflict. Their main slogan in the campaign was reform – not revenge.


    Jag är inte själv överförtjust i C.B men behöver i.a.f inte ljuga om vad han har sagt/inte sagt eller undanhålla sådant han sagt som är relevant.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Infra 2011-06-28, 01:30

    lazy skrev:Visst står det "Earthquake" i Bildts blogg men det står också så här:


    One must now hope that the Hamas leadership will recognize the true nature of the support that they got. They did not seek support for, and neither did they get it, for an agenda of Islamisation and conflict. Their main slogan in the campaign was reform – not revenge.


    Jag är inte själv överförtjust i C.B men behöver i.a.f inte ljuga om vad han har sagt/inte sagt eller undanhålla sådant han sagt som är relevant.

    Men Lazy då. Nu anklagar du mig för lögn, också. Inte behöver jag
    ljuga om sånt här. Det behövs nämligen inte. Fakta talar för
    sig själva. Vad har jag undanhållit när jag presenterar hela hans
    dagbokssida från aktuellt tillfälle?

    Måste förresten påpeka att den låg på "Alla dessa dagar" på svenska
    i 4 år. Till slut fick han antagligen kritik från zionister eftersom
    bland annat jag hänvisade till Bildts rättvisa, första omdöme om det
    palestinska valet 2006. Jag har länkat till detta uttalande så många
    gånger sedan 2009 att jag blir minst sagt förvånad när jag blir
    anklagad för att undanhålla saker ur artikeln. Varje gång har jag
    publicerat omdömet i sin helhet utan att lägga till eller dra ifrån
    (utom denna sista gång eftersom Dirty dog ville diskutera ett
    enskillt ord).


    Kanske nåt som står på Bildts hemsida är lögn (fast det tror jag inte)
    men gör det mig då till lögnare`? Jag betackar mig.

    Som sagt: de är rörande roliga i sin förvirring dessa dagar, zionisterna.
    Jag tycker nästan synd om dom men bara nästan.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  DirtyDog 2011-06-28, 09:51

    Infra skrev:Redan rubriken nämner ordet:

    "Jordskredsseger för Hamas
    Kategorier: 26 januari 2006 • Telegram • Världen • Mellanöstern • Palestina • Politik

    26 januari 2006
    Palestina – Det palestinska valet ser ut att innebära ett jordskredsseger för Hamas....."

    http://sv.wikinews.org/wiki/Jordskredsseger_f%C3%B6r_Hamas


    Och Carl Bildt sdäger så här i sin rubrik:

    "Earthquake in Palestine
    It is now obvious that Hamas emerges at the great winner in the Palestinian election........" eller

    http://carlbildt.wordpress.com/2006/01/26/earthquake-in-palestine/

    Jag tycker du ska mejla dom båda och säga att de skrivit fel. Att de i själva verket menar nåt annat. Du kanske kan undervisa dom om vad de egentligen vill säga.

    Du kommer aldrig ifrån att det står vad där står
    Jag UPPREPAR gärna det jag skrev i mitt förra svar (eftersom du verkar vara för dum för att begripa om man inte upprepar sig).
    "Vad jag kan se så står där ingenstans något om jordskredsseger även om han skrev jordskred i Palestina"

    Exakt VAD är det som du inte begriper? Att Earthquake inte skall översättas till något som slutar med "seger"!? Wink

    Som Lazy redan nämnt är CB ingen bra referens just i denna konflikt då han där väl alltid visat vem han stödjer. Kanske beroende på sin inblandning i så många oljebolag? Laughing

    När det gäller din länk till Wikitrams så var det ju den som jag ursprungligen opponerade mig emot eftersom du inte själv nämnt ordet "jordskredsseger", eller hur? Att du därför hänvisar till dem IGEN som ett argument blir ju lite märkligt, men det kanske lätt blir så när man som dig har IQ motsvarande en badboll? Rolling Eyes

    CB skrev f.ö. sitt inlägg INNAN resultatet var klart och anser DU SJÄLV att 53% av mandaten för ett av två partier är att beteckna som en "Jordskredsseger" är väl den EGENTLIGA frågan? Vad CB anser i denna fråga EFTER att siffrorna blev klara vet vi väl inte?
    Jordbävningar är för övrigt inte något speciellt positivt för de som utsätts för dem. Det är det nog rätt många som fått erfara, både i Gaza och annorstädes.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  lazy 2011-06-28, 23:14

    C.B har jag otroligt svårt för att ta på allvar, protesterna i Iran 2009 möttes av en kompakt tystnad från denne man och ja, jag har skrivit åtskilliga mail och frågat varför.

    Händelsen på Mavi Marmara däremot resulterade i en C.B som skrek som en "hesa fredrik" innan han ens hade en aning om vad som hade hänt och ja, jag har skrivit åtskilliga mail och frågat om det också.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Infra 2011-06-29, 12:15

    lazy skrev:C.B har jag otroligt svårt för att ta på allvar, protesterna i Iran 2009 möttes av en kompakt tystnad från denne man och ja, jag har skrivit åtskilliga mail och frågat varför.

    Händelsen på Mavi Marmara däremot resulterade i en C.B som skrek som en "hesa fredrik" innan han ens hade en aning om vad som hade hänt och ja, jag har skrivit åtskilliga mail och frågat om det också.

    Är du så dum att du undrar varför världen upprördes av de 9 mord mot f
    fredliga civilister israel begick på internationellt vatten förra året?

    Kan du inte åtminstone försöka gissa? Är du blind för renodlad ondska?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  lazy 2011-07-01, 01:04

    Hur "dum" är du själv?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Infra 2011-07-01, 18:40

    lazy skrev:Hur "dum" är du själv?

    Säkert hur dum som helst i dina ögon typ, "dumma dig".

    Men jag är inte tillräckligt dum för att inte förstå varför
    världen upprörs av israelisk kriminaltet.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  lazy 2011-07-02, 19:02

    Synd att ditt minne är så kort men tack vare förenade krafter så slipper vi kanske sådana här bilder igen.



    Senast ändrad av lazy den 2011-07-02, 21:26, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Infra 2011-07-02, 21:16

    lazy skrev:Synd att ditt minne är så kort men tack vare förenade krafter så slipper vi kanske sådana här bilder igen.


    Ja. Det är synd om de enskillda kuggarna i den brutala terrorarmé som israel
    har råd att hålla sig med. Det är synd om dom när de begår piratdåd, när de river bostäder i främmande land, när de bombar och skjuter missiler och det är synd om den när de begår mord eller fosforbombar. Väldigt synd. Det är mänskligt lidande, det. Inte konsekvenserna av illdåden.
    [/size]
    Twisted Evil
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Sniperace 2011-07-02, 21:19

    Infra skrev:
    lazy skrev:Synd att ditt minne är så kort men tack vare förenade krafter så slipper vi kanske sådana här bilder igen.


    Ja. Det är synd om de enskillda kuggarna i den brutala terrorarmé som israel
    har råd att hålla sig med. Det är synd om dom när de begår piratdåd, när de river bostäder i främmande land, när de bombar och skjuter missiler och det är synd om den när de begår mord eller fosforbombar. Väldigt synd. Det är mänskligt lidande, det. Inte konsekvenserna av illdåden.
    [/size]
    Twisted Evil

    ja det är synd att de tvingas skjuta tillbaka, men självfallet möts alla angrepp av motangrepp, så fundaéra lite på vad som skulle ske om det inte blev några raketer skjutna mot Israels civila.

    Det är illa när gruppe väljer att offra sitt eget folk istället för sig själva
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Infra 2011-07-03, 01:23

    "........några raketer........"

    Det är det största kvidandet jag har kommit på dig med,
    Snipern - att sitta och gnälla över några stackars raketer
    när dina små älsklingar sitter på en samanlagd nukleär
    sprängkraft tillräckligt stor att lägga Europa och
    Mellanöstern i grus och aska, på en och samma gång.
    Riktigt ynkligt jävla kärringgnäll av dig, är det.






    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Sniperace 2011-07-03, 09:33

    Infra skrev:"........några raketer........"

    Det är det största kvidandet jag har kommit på dig med,
    Snipern - att sitta och gnälla över några stackars raketer
    när dina små älsklingar sitter på en samanlagd nukleär
    sprängkraft tillräckligt stor att lägga Europa och
    Mellanöstern i grus och aska, på en och samma gång.
    Riktigt ynkligt jävla kärringgnäll av dig, är det.







    Hamaz o co skjuter sina mt Israels civila, dessa har dödat både israeler och ofta deras egna, men israel har aldrig skickat några av dem du nämner.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Infra 2011-07-03, 11:27

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:"........några raketer........"

    Det är det största kvidandet jag har kommit på dig med,
    Snipern - att sitta och gnälla över några stackars raketer
    när dina små älsklingar sitter på en samanlagd nukleär
    sprängkraft tillräckligt stor att lägga Europa och
    Mellanöstern i grus och aska, på en och samma gång.
    Riktigt ynkligt jävla kärringgnäll av dig, är det.







    Hamaz o co skjuter sina mt Israels civila, dessa har dödat både israeler och ofta deras egna, men israel har aldrig skickat några av dem du nämner.

    Fattas bara
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  lazy 2011-07-03, 11:36

    This marked the first time that Hamas fired its Russian-origin ATGMs toward an Israeli civilian target. So far, Hamas has deployed its AT-14 Kornet anti-tank missile, with a range of 5.5 kilometers, against Israeli military targets.

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Israelbushamasattack



    En 16-årig kille avled av sina skador, 5 minuter tidigare var den här bussen fullastad med skolbarn/ungdomar och Infra fortsätter sitt prat om "leksaksraketer."

    World Tribune
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Kakmonstret 2011-07-03, 12:44

    och Palestina är likt Titanic efter att det sjönk?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-07-03, 13:19

    Kakmonstret skrev:och Palestina är likt Titanic efter att det sjönk?



    Very Happy
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Infra 2011-07-03, 15:55

    Kakmonstret skrev:och Palestina är likt Titanic efter att det sjönk?

    Det är inte det omdöme som man i regel ger om en statsbildning som just står i begrepp att kontituera sig själv. Men du har ju alltid haft ditt för dej så......
    Very Happy
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  lazy 2011-07-03, 16:35

    Och i den statsbildningen ingår numera den grupp som roat sig med att skicka en riktad missil mot en israelisk skolbuss, Palestina är nog långt ifrån att bildas.

    Fast jag medger att det vore skönt om de tvingades att ta hand om sig själva
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Infra 2011-07-03, 19:45

    lazy skrev:Och i den statsbildningen ingår numera den grupp som roat sig med att skicka en riktad missil mot en israelisk skolbuss, Palestina är nog långt ifrån att bildas.

    Fast jag medger att det vore skönt om de tvingades att ta hand om sig själva

    Det där avfärdar jag som israelisk krigspropaganda och kärringgnäll.De har inga krigshandlingar från
    palestinsk sida att förfasa allmänheten med. Då måste man skaffa sig några. Jag tror den skurkaktiga
    terrorstaten anställer såna här händelser själva för att sedan kunna peka
    finger mot oskyldiga. Och ni här inne hjälper till. Ett hår av hin, det är israel.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  lazy 2011-07-05, 01:01

    Vet du vad som skulle vara jäkligt skönt? Jo, att Palestina äntligen blev en egen stat som fick ta hand om sig själv, inga fler förpliktelser ifrån Israel.

    Tyvärr tror jag att det är precis det som Abbas&Co är livrädda för, hur ska de fixa det? Lämnar dig med den frågan ett tag, dags för semester!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Infra 2011-07-05, 10:07

    Vet du vad som vore skönt, Lazy?

    Att israels och dess försvarare slutade ljuga och mörka gällande
    situationen på Gazaremsan.

    Ni zionister, som gärna framhåller antalet "lastbilar per dygn", mängden
    varor, överflödet av frukt på Gazas marknad, fina varuhus som öppnar
    glömmer att ingen har råd att köpa skiten ty den genomsnittliga
    gazaiten lever på 2 $/dag.

    FN har satt sin fattigdomsgräns till 2 $/dag. Häromdagen kom nya rapporter
    om att antalet gazaiter som lever på 1 $ per dag har trefaldigats på kort
    tid.

    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/gaza-i-kris-enligt-fn_6289518.svd

    Den största zionistiska lögnen gällande Gaza är att inte talar om varför
    israel måste transportera in bistånd till området. Det handlar om att i förnedringen och folkfördrivningens namn göra Gaza totalt beroende av Herrefolkets godtycke.

    Detta är ingen uppoffring för israels utan har mycket medvetet åstadkommits
    med två strategier: 1) Genom att förstöra alla utkomstmöjligheter på Gazaremsan.
    I sin tur har detta åstadkommits genom blockad av fiskevatten, sönderbombande av all småskalig industri som tidigare fanns gott om, utmombandet av all
    infrastruktur, sönderbombandet av all åkermark och och alla befintliga odlingsmöjligheter.
    2) Genom total landblockad vid Gazas landgränser, total luftblockad och
    blockad av Gazas fiskevatten.

    "Den israeliska armén upprätthåller påtagliga inskränkningar gällande palestiniers rörelsefrihet inom de ockuperade områdena. Blockaden av Gazaremsan har orsakat mycket stora humanitära svårigheter. I praktiken hålls Gazaremsans hela befolkning fångna. Hundratals patienter med allvarliga sjukdomstillstånd som kräver behandlingar som inte finns tillgängliga på de lokala sjukhusen, förvägras utresa från Gaza och flera har dött. Studenter kan inte ta sig till sina universitet utanför landet eftersom de inte får lämna Gaza. Den israeliska blockaden hindrar FN-organen att undsätta med bistånd och hjälp." (Wikipedia)

    I praktiken innebär detta att Terrorstaten israel, vars existens
    upprätthålls genom permanent terror mot landets ursprungsbefolkning,
    aldrig har avslutat sin ockupation av Gaza. Blockaden av Gaza är en
    olaglighet för att det är en kollektiv bestraffning. Enligt den internationella rätt som Världssamfundet slagit fast är kollektiv bestraffning förbjudet. Detta gör israel till en kriminell statsbildning.

    "Då Israel av säkerhetsskäl har behållit kontrollen av luftrummet och sjötrafiken och dessutom stängt Gazas landförbindelser mot Israel råder delade meningar om ockupationen kan anses vara helt avslutad. Israels blockad av Gaza har medfört en humanitär kris, en situation som har liknats vid ett utomhusfängelse där människor har att leva i krigets ruiner. En vanlig uppfattning är att blockaden är en form av kollektiv bestraffning, något som är olagligt enligt internationell rätt.[29][30][31][32] En rapport från Amnesty i januari 2010 säger, att Israels blockad av Gaza innebär en kollektiv bestraffning av Gazas invånare snarare än ett hinder för raketattacker."

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Israel%E2%80%93Palestina-konflikten

    Det vore skönt, Lazy, om ni zionister slutade att ljuga om sånt här.
    Det ni åstadkommer är blå dunster i okunniga människors ögon.

    Sluta att mörka och gömma situationen i Gaza bakom glättiga bilder av
    varuberg o s v. Det ända ni åstakommer är att förlänga livet på en
    skurkstat som är helt beroende av Terrorn som verktyg för sin existens
    och vars dagar ändå är räknade.

    Säg sanningen för en gångs skull, Lazy.
    Gazaremsan: som ett stort, jävla Auswitch
    Nazisterna gav också fångarna mat.





    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  DirtyDog 2011-07-05, 11:49

    Infra skrev:
    Ni zionister, som gärna framhåller antalet "lastbilar per dygn", mängden varor, överflödet av frukt på Gazas marknad, fina varuhus som öppnar
    glömmer att ingen har råd att köpa skiten ty den genomsnittliga gazaiten lever på 2 $/dag.
    Och de få gazaiter som sliter hårt för att få livet att gå runt genom att driva butiker som försöker sälja varor till folk som saknar pengar tar man effektivt musten ur genom att frakta produkterna dit med en "Fredskonvoj" (som INTE har NÅGOT med fred att göra) och dela ut dem till folket gratis. Tydligen är det alltså PENGAR som de EGENTLIGEN behöver och det behövs knappast en massa lastfartyg för att föra över dessa.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Infra 2011-07-06, 09:39

    lazy skrev:Och i den statsbildningen ingår numera den grupp som roat sig med att skicka en riktad missil mot en israelisk skolbuss, Palestina är nog långt ifrån att bildas.

    Fast jag medger att det vore skönt om de tvingades att ta hand om sig själva


    Här har israel offrat missil efter missil för att slå ut och
    destruera varje tillstymmelse till egna försörjningsmöjligheter
    för palestinierna.
    Och så kommer du:

    "...det vore skönt om de tvingades ta hand om sig själva."?

    Det finns ord för sånt.

    Det där är rent och skärt zionisthyckleri, och du vet om det.

    Du sitter och hånar dina älsklingars offer!
    Det är fult!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Infra 2011-07-06, 09:48

    DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    Ni zionister, som gärna framhåller antalet "lastbilar per dygn", mängden varor, överflödet av frukt på Gazas marknad, fina varuhus som öppnar
    glömmer att ingen har råd att köpa skiten ty den genomsnittliga gazaiten lever på 2 $/dag.
    Och de få gazaiter som sliter hårt för att få livet att gå runt genom att driva butiker som försöker sälja varor till folk som saknar pengar tar man effektivt musten ur genom att frakta produkterna dit med en "Fredskonvoj" (som INTE har NÅGOT med fred att göra) och dela ut dem till folket gratis. Tydligen är det alltså PENGAR som de EGENTLIGEN behöver och det behövs knappast en massa lastfartyg för att föra över dessa.

    Fast pengar köper ju import. Som importeras. Med fartyg.
    Du kan ju inte äta själva pengarna. Ej heller botas sjukdomar
    via myntinkast. Inte kan man heller reparerade sönderbombade
    hus med pengar - det blir bra fladdrigt. Det är allt det
    materiella det handlar om. Det du köper för pengarna.

    Vad ska du med sked till om du ändå inte har nån välling att
    sleva i dig?

    http://www.expressen.se/nyheter/1.2009038/victoria-strand-vittnar-om-misshandeln-av-dror-feiler

    Sponsored content


    israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 3 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 18:04