Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+16
Susz X
KickTheRasist
bing
Blåfront
IK HAAT COMMUNISME
cleopatra
x-medborgare
lazy
theward
Kakmonstret
berralarzon
GustavAnder
Sniperace
MartinLindgren
RedCloud
fredrik rahm70
20 posters

    förstörd tråd av martin och redcloud

    Omröstning

    Stämmer jinges blogg?

    [ 5 ]
    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Bar_left45%förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Bar_right [45%] 
    [ 3 ]
    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Bar_left27%förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Bar_right [27%] 
    [ 3 ]
    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Bar_left27%förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Bar_right [27%] 

    Totalt antal röster: 11
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-09, 15:44

    Vad snackar du för skit, det är ingen som ska stänga av mitt abonnemang!
    Och du har jag com hems bredband, jaha?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty herrejävlar...

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-09, 16:10

    A herrejävlar, vad var det för djur som var på bild ??
    Var det rc eller martin ?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  berralarzon 2009-04-09, 16:16

    Martin hoppas du gör slag i saken från det råd du fick av Rainman och gå vidare i detta nu.
    Han går ju för långt!
    //berra
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-09, 16:42

    GustavAnder skrev:A herrejävlar, vad var det för djur som var på bild ??
    Var det rc eller martin ?


    martin =)

    ser du denna på stan..så spring är mitt råd=)

    Sedan önskar jag Martin lycka till med sin polisanmälan emot Google där jag hittade bilden samt att han skall lyckas genomföra sina Hot ..vilket var ganska söta=)
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-09, 17:47

    En sak är helt klar, skitstöveln Mr. Raahhhmmmm, ska få smaka sin egen medicin, Twisted Evil
    Det ska jag se till, han kommer inte undan, han kommer inte få någon nåd, jag tar inga fångar!
    Polisanmälan solklart ja, sen kan han nvara säker på att jag ska sprida hans adress, hos varenda djävla rövare jag känner inne på söder, det måste4 vara lika tillåtet som hans egna tilltag, Twisted Evil
    Dessutom bor han djävligt bra till därborta mellan slussen och Maria Torget,
    Mittemot Maria Magdalena kyrka!
    Just Maria Torget är ju numera många hemlösa rövares mecka, med Carisma natthärbärge, Hållpunkten, Stadsmissionsgården, ocj Maria pool, och jag garanterar att många där är mina polare,
    Jag kanske kanske kan mobilisera ett gäng att knalla ner till hans kvarter ochu ropa och skrika efter fredrik rahm när dom passerar förbi!
    Vi får se vad det blir, men en sak är säker, skitstöveln ska få smaka på sin egen medicin! Wink
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-09, 18:04

    Herregud, en polisanmälan gör nada. Det finns en anledning till varför man inte bör använda sitt riktiga namn på (vissa) forum, om man inte vill bli hittad. Det är väldigt enkelt att vara anonym. Mig skulle man kunna hitta på 5 sek, om man visste vad jag heter. Jonas Dahlberg på AB forum hette t.ex. inte Jonas Dahlberg, det var ett namn han hittade på som användarnamn, kanske har mr Rahm gjort samma sak.

    Detta är också en Martin Lindgren:

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 1.12635!mk
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  berralarzon 2009-04-09, 18:07

    Är det en fredrikrahm plalstopererad till det bättre?
    Smile
    //berra
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  RedCloud 2009-04-09, 18:16

    Hoppas verkligen att det blir en anmälan på Fredrik Rahm, eller att admin får fingrarna ur och stänger av honom. Killen är ju inte frisk på en fläck.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-09, 18:20

    Om du börjar kräva att admin ska stänga av folk är du på fel forum, men det är ju kommunismens mantra. Skjut alla oliktänkande!

    Han postade en officiell bild på Martin, so fucking what? Han skulle tagit sig ett bättre användarnamn om han ville vara anonym. Då jag är en prenumerant av SvD har jag säkert sett denna bild en gång i tiden förut.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty omöjligt

    Inlägg  Sniperace 2009-04-09, 18:22

    martin7lindgren skrev:Det är lugnt skitstövel, men du har inte bara lagt ut min bild på nätet du har också mixat den och satt in den i ett falskt och lögnaktigt sammanhang,
    Men det vet jag när jag gör anmälan, om du har rätt att göra så med avsikt att smutskasta min person,

    Och tillåter lagen dig att göra så, ja då får vi låta djungelns lag avgöra!
    Det kan du vara helt säker på!

    Martin, inte för att lägga mig i er strid och munhuggeri, jag stöder ingen av er, MEN bilden kan OMÖJLIGT vara mixad/manipulerad eftersom den när den visas här hämtas DIREKT från SVD,s server, vad som sedan sägs i text osv är ovidkommande när det gäller just upphovsrätten i detta fall, bilden ligger ÖPPEN på nätet allmänt åtkomlig på den plats SVD lagt den, det enda du möjligen skulle kunna polisanmäla för är ev falsk tillvitelse/ärekränkning, men med förlov sagt, där ligger du i exakt samma nivå, ni är INTE snälla vid varandra
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  RedCloud 2009-04-09, 18:25

    "Han postade en officiell bild på Martin, so fucking what?"

    om det ändå hade varit det enda han gjort hade det väl varit någorlunda ok

    men han har ju för hundra gubbar:

    önskat livet ur mig
    hotat avslöja min identitet för att kunna kontakta min arbetsgivare
    hånat Martin för att han amputerat kroppsdelar
    etc etc etc

    Ett kräk helt enkelt.

    Detta forums regler är enkla, #5

    "Hot mot enskild person eller folkgrupp tollereras inte."

    han har alltså brutit mot reglerna och ska bort.

    Men avgrundshögern kanske sådana hot är ok ?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  berralarzon 2009-04-09, 18:29

    Fast Red jag tror mig när jag mer och mer läser igenom trådarna här så ignoreras mister rahm mer och mer även från högerhåll, precis som att awfultruhten/ga ses mer som ett hobbyprojekt ifrån Formsvackan och dig Red.
    Och det känns inte alls fel mot oss övriga läsare här.
    //berra
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty suck

    Inlägg  Sniperace 2009-04-09, 18:31

    RedCloud skrev:"Han postade en officiell bild på Martin, so fucking what?"

    om det ändå hade varit det enda han gjort hade det väl varit någorlunda ok

    men han har ju för hundra gubbar:

    önskat livet ur mig
    hotat avslöja min identitet för att kunna kontakta min arbetsgivare
    hånat Martin för att han amputerat kroppsdelar
    etc etc etc

    Ett kräk helt enkelt.

    Detta forums regler är enkla, #5

    "Hot mot enskild person eller folkgrupp tollereras inte."

    han har alltså brutit mot reglerna och ska bort.

    Men avgrundshögern kanske sådana hot är ok ?


    Du tror inte att Martin triggar honom, efter vad jag sett redan från aftonbladets forum var Martin glad att använda invektiv mot debattmotståndare, och som jag ser det har detta eskalerat till ett ohämmat skitkastande från alla håll, det börjar nu kännas väldigt otrivsamt här när nästan varenda tråd innehåller sådant.

    Jag ser ingen som oskyldig i detta, här är det många som är fruktansvärt otrevliga mot varandra
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  RedCloud 2009-04-09, 18:34

    "det börjar nu kännas väldigt otrivsamt här när nästan varenda tråd innehåller sådant."

    Jag håller med till 100%, men vägrar acceptera rader som de här:

    Du DOG mentalt för länge sedan och är totalt institutionaliserad och passiviserad och bidragsberoende
    fredrik om Regndrottningen

    lite svårt att stå upp utan vissa kroppsdelar och uppenbarligen påverkad som du ständigt är
    fredrik om Martin

    Hoppas han ÄRLIGT går bort.. denna SVULST på internet...kanske av ngn misslyckad BOMB.tillverkning.
    Nästan så jag HOPPAS att du självdör irl..ber en BÖN att en blomkruka skall falla på ditt sjuka huvud.
    fredrik om mig

    om karma fanns hade du fått en blomkruka i skallen för flera år sedan ditt kommunist smuts avskum
    fredrik om mig

    mm pusspuss..redcloud jag letar vidare efter dig på nätet..
    sedan blir det en Uc på dig som jag publicerar
    fredrik om mig

    och detta är bara ett axplock
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Glöm inte att han hotad bussa FK på mig

    Inlägg  theward 2009-04-09, 18:40

    RedCloud skrev:"det börjar nu kännas väldigt otrivsamt här när nästan varenda tråd innehåller sådant."

    Jag håller med till 100%, men vägrar acceptera rader som de här:

    Du DOG mentalt för länge sedan och är totalt institutionaliserad och passiviserad och bidragsberoende
    fredrik om Regndrottningen

    lite svårt att stå upp utan vissa kroppsdelar och uppenbarligen påverkad som du ständigt är
    fredrik om Martin

    Hoppas han ÄRLIGT går bort.. denna SVULST på internet...kanske av ngn misslyckad BOMB.tillverkning.
    Nästan så jag HOPPAS att du självdör irl..ber en BÖN att en blomkruka skall falla på ditt sjuka huvud.
    fredrik om mig

    om karma fanns hade du fått en blomkruka i skallen för flera år sedan ditt kommunist smuts avskum
    fredrik om mig

    mm pusspuss..redcloud jag letar vidare efter dig på nätet..
    sedan blir det en Uc på dig som jag publicerar
    fredrik om mig



    och detta är bara ett axplock

    Nu är det ju iofs ingen större idé, eftersom jag inte gjort nåt fel öht.
    Men ändå..

    Finns egentlign ingan anledning. iaf tycker inte jag att jag personligen har någon. Att ta del av skulden.

    Va fan ska man göra, tiga och gå med på att ständigt bli påhoppad och rent ut sagt felciterar, förtalad och hotad.

    nää, men det är synd att forumet förstörs av allt tjafs och ren dynga
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  lazy 2009-04-09, 18:46

    Jag ser ingen som oskyldig i detta, här är det många som är fruktansvärt otrevliga mot varandra


    Håller verkligen med Sniper här, kommer ngn ihåg alla diskussioner på
    AB forum om slentrianmässigt bortplockade inlägg som sannolikt åkte
    utan att moderatorn ens tittade på dom? Kommer ngn ihåg alla diskussioner
    om bortplockade trådar av samma anledning? Finns det ngn som kommer
    ihåg de diskussioner där vi kritiserade AB för vad de gjorde och
    resultatet blev att även de trådarna plockades bort? Ska det vara så
    förbannat svårt att uppföra sej som en vuxen människa o kanske tänka
    till en el. två ggr innan man skickar ett inlägg? Censurfritt innebär
    kanske att man till en viss del måste använda självcensur.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-09, 18:51

    lazy skrev:Jag ser ingen som oskyldig i detta, här är det många som är fruktansvärt otrevliga mot varandra


    Håller verkligen med Sniper här, kommer ngn ihåg alla diskussioner på
    AB forum om slentrianmässigt bortplockade inlägg som sannolikt åkte
    utan att moderatorn ens tittade på dom? Kommer ngn ihåg alla diskussioner
    om bortplockade trådar av samma anledning? Finns det ngn som kommer
    ihåg de diskussioner där vi kritiserade AB för vad de gjorde och
    resultatet blev att även de trådarna plockades bort? Ska det vara så
    förbannat svårt att uppföra sej som en vuxen människa o kanske tänka
    till en el. två ggr innan man skickar ett inlägg? Censurfritt innebär
    kanske att man till en viss del måste använda självcensur.

    Jo jag kommer ihåg..Det var inte kul... Kan inte annat än att niga och hålla med Lazy.
    försöker mitt bästa att protestera ja visst... men att inte gå till person angrepp.
    Very Happy
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  cleopatra 2009-04-09, 18:55

    Va fan ska man göra, tiga och gå med på att ständigt bli påhoppad och rent ut sagt felciterar, förtalad och hotad.



    Gör som jag. Håll en god debattnivå genom att vägra sänka dig till den låga nivå som de som ägnar sig åt personangrepp gör. Angrip deras åsikter, men inte deras person. Försök att se varje problem från mer än en synvinkel. Även om man har en bestämd åsikt i ett ämne så måste man även kunna se det ur den andres perspektiv. Eller som min dotter sa när hon inte fick göra det hon ville: Du är dum i huvudet mamma, men jag förstår vad du menar Wink

    Jag har aldrig blivit utsatt för personangrepp här, men har å andra sidan aldrig ägnat mig åt det heller. Man blir behandlad som man behandlar andra helt enkelt.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty ja fast så funkar inte jag

    Inlägg  theward 2009-04-09, 19:00

    cleopatra skrev:
    Va fan ska man göra, tiga och gå med på att ständigt bli påhoppad och rent ut sagt felciterar, förtalad och hotad.



    Gör som jag. Håll en god debattnivå genom att vägra sänka dig till den låga nivå som de som ägnar sig åt personangrepp gör. Angrip deras åsikter, men inte deras person. Försök att se varje problem från mer än en synvinkel. Även om man har en bestämd åsikt i ett ämne så måste man även kunna se det ur den andres perspektiv. Eller som min dotter sa när hon inte fick göra det hon ville: Du är dum i huvudet mamma, men jag förstår vad du menar Wink

    Jag har aldrig blivit utsatt för personangrepp här, men har å andra sidan aldrig ägnat mig åt det heller. Man blir behandlad som man behandlar andra helt enkelt.

    Tar helt enkelt inte skit från nån...
    Sen säger jag inget om dem som sväljer och bara tar emot eller bara är PK mestadels av tiden.

    Det är deras val, men inte mitt.

    Du cleo, man blir behandlad som andra behandlar en härinne, inte blir man behandlad som man förtjänat...

    Som sagt jag tar inte skit och nåt ska man väl få reagera på.
    Eller ska bara nötterna få känna att de kan hålla på?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  RedCloud 2009-04-09, 19:04

    Uttalade hot, är det NÅGON som tycker det är OK ?
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-09, 19:07

    martin7lindgren skrev:Det är lugnt skitstövel, men du har inte bara lagt ut min bild på nätet du har också mixat den och satt in den i ett falskt och lögnaktigt sammanhang,
    Men det vet jag när jag gör anmälan, om du har rätt att göra så med avsikt att smutskasta min person,

    Och tillåter lagen dig att göra så, ja då får vi låta djungelns lag avgöra!
    Det kan du vara helt säker på!

    Man ska inte provocera genom att lägga ut bilder på folk, utan "tillstånd".
    Jag ställer mig inte bakom Rahm i detta.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  RedCloud 2009-04-09, 19:07

    "Jag ställer mig inte bakom Rahm i detta."

    cred
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  lazy 2009-04-09, 19:09

    RedCloud skrev:Uttalade hot, är det NÅGON som tycker det är OK ?

    Nej RC, det är inte ok från något håll.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Detta är jag, så det finns ingen anledning

    Inlägg  theward 2009-04-09, 19:10

    Att leta reda på, lägga ut bilder på mig.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-09, 19:14

    RedCloud skrev:Uttalade hot, är det NÅGON som tycker det är OK ?

    Nopp hot är inte ok i någon form.. Tror jag nämt det idag på en annan plats/tråd Shocked

    Sponsored content


    förstörd tråd av martin och redcloud - Sida 2 Empty Sv: förstörd tråd av martin och redcloud

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 01:31