Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
GustavAnder
RedCloud
Sossar-e-lata
7 posters

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-08, 16:44

    Hon har Alliansen att tacka för att hon är fri! men enl martin så tog ju inte ens Reinfeldt upp frågan, och som vanligt hade lille Martin fel!!! affraid va har MArtin fel affraid

    Och jag tog upp jämförelsen med Malexandermorden, det gör Leif GW Person också, jag kanske kan kalla mig för professor också?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  RedCloud 2009-04-08, 17:58

    "jag kanske kan kalla mig för professor också?"

    Absolut, i utlevd stupiditet.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty fri?

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-08, 18:13

    Annika Östberg är inte fri, hon ska sitta i fängelse i Sverige.
    Hon får väl begära om nåd som alla andra dömda, hoppas hon får sitta några år till, märk att hon är en trippel mördare. Jag kan inte förstå den oerhörda glädje och lycka som många har över att hon får "komma hem", vissa tycks tro att hon är ett offer och oskyldig, märk att vi har samma lagstiftning i Sverige för de brott som hon begått, jämför Knutby och Malexander, klara paraleller. Straffsatsen skiljer sig dock.
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Håller med Gustav

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-08, 18:29

    Men malexanderkillarna får sitta lika länge, var så säker! men dödar inte poliser, kolla Leif Axmyr, suttit inlåst sedan 1981 i svenska fängelser för att slog ihjäl Allans Larssons styvson tror jag det var, man slår inte ihjäl någon politikerson........
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty ja

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-08, 18:57

    Ja den Svenska rättvisan är säkerligen lika färgad som alla andras, men för självgoda och hycklande svenskar så känns det säkert bra att "det oskyldiga stackars offret Östberg" får komma hem.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-08, 19:01

    Om allt detta hade hänt i sverige undrar hur straffet sett ut..
    OBS detta är en ärlig fråga
    Någon som är insatt i straff skallor och brottsrebruseringar ???
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-08, 19:48

    Den amerikanska domstolen tolkade det ju som att hon var inititivtagare och drivit på sin pojkvän till morden, därför blev straffet så hårt, medan hon hävdade att hon inte hade någon egen vilja, ungefär som Juhas flickvän (Marita) i trippelmordet i Åmsele, hon fick 2 års fängelse för medhjälp, och släpptes efter halva tiden . Svårt att säga om en svensk domstol gjort samma tolkning som den amerikanska. Mer sannolikt att Annika skulle fått en liknande som som Marita, kanske en 2-3 år i svenskt fängelse.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-08, 19:52

    Vi kan ju enkelt säga som så, att ingen fånge har suttit inlåst så många år för något brott överhuvudtaget som Annicka Östberg, som nu är sveriges meste fånge genom tiderna!
    Dessutom vet vi att hon hade uselt försvar därborta, hon blev lurad att erkänna och göra upp om straffet, 28 år är lång tid!
    Att sen Reinfeldt nu tar åt sig äran, genom att påstå att han hade ett snack mellan fyra ögon med Arnold Swarzenegger när han var där, men han har inte velat säga något förrän nu? No
    Säger mycket om Reinfeldt, vi vet att Califonien skickar hem utländska fångar för staten är i det närmaste bankrutt?
    Tycker verkligen Reinfeldt ska skämmas över att nu försöka plocka poäng på något han struntat totalt i! No
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-08, 19:53

    Nordic Light skrev:Den amerikanska domstolen tolkade det ju som att hon var inititivtagare och drivit på sin pojkvän till morden, därför blev straffet så hårt, medan hon hävdade att hon inte hade någon egen vilja, ungefär som Juhas flickvän (Marita) i trippelmordet i Åmsele, hon fick 2 års fängelse för medhjälp, och släpptes efter halva tiden . Svårt att säga om en svensk domstol gjort samma tolkning som den amerikanska. Mer sannolikt att Annika skulle fått en liknande som som Marita, kanske en 2-3 år i svenskt fängelse.

    Jo men om inte jag har helt fel så hade hon ju redan vid händelsen en dom för dråp.1970 tal och villkorligt frigiven med övervakare.
    Villket oavsett påverkan borde ses som återfall ?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-08, 19:57

    Jo, det stämmer att hon hade en tidigare dråp-dom.

    Tror ändå inte hon hade fått mer än 3, möjligen 4 år i fängelse.
    På den tiden släpptes fångar när de suttit halva straffet också.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  SiP 2009-04-08, 20:00

    Hon blev inte lurad att erkänna som Martin säger, hade hon inte erkänt sig skyldig hade vi inte haft denna diskution, då hade hon haft en enrummare nu, sex fot frostfritt...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-08, 20:03

    Att hamna på svenska säkerhetskåken Hinsan, för kvinnor med 97 intagna måste kännas som muck redan, när man kommer från en anstalt med 2500 fångar?

    Slår vad om att Annicka Östberg är fri innan året är slut, hon har suttit av sitt straff, 28 år är otroligt lång volta,

    Frågan är ju om hon inte hellre sitter kvar efter så många år, men vilket som, hon har börjat nedräkningen, och hennes kontaktnät här hemma är ju inte heller fy skam,
    F.D Fängelsedirektören för Österåker, Annicka Grunewald och advokat Leif Sillbersky bl.a!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-08, 20:06

    Enligt Leif Sillbersky som jobbat mycket med hennes fall,
    Han säger att hennes advokat övertalade henne att göra upp om staffet utan rättegång!
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-08, 20:11

    Självklart var hon pressad i USA, fanns ju även en risk för dödsstraff, att vara inblandad i ett polismord ses inte med blida ögon.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  SiP 2009-04-08, 20:13

    martin7lindgren skrev:Enligt Leif Sillbersky som jobbat mycket med hennes fall,
    Han säger att hennes advokat övertalade henne att göra upp om staffet utan rättegång!

    Det blev hon, men hade hon inte gjort det och blivit dömd för medhjälp till mord, så hade inte straffpåföljden blivit fängelse utan döden, så hon hade egentligen inget val, därav min ståndpunkt att hon ej blev övertalad, hon fick bara klargjort för sig vad hennes alternativ var...
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-08, 20:15

    Så med "svenska lag ögon" så har hon tagit sitt straff 28 år..?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-08, 20:30

    Med råge, som sagt, numera sveriges meste fånge genom tiderna?
    Som jämförelse har vi ju Mattias Flink som dödat 7 människor och avtjänat 15 år av sitt straff, och ses som mönsterfånge, men han fick avslag på tidsbestämt straff,
    Men jag satsar allt på att han är fri om kanske 5 år till?
    Han beviljas ju permissioner sen ett antal år tillbaks t.ex!
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Ok jag vet lite...

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-08, 20:45

    Martin har fel som vanligt! jo det finns en person som suttit i svenskt fängelse lika länge, Leif Axmyr, sedan 1981. Och någon skrev att man får 3-4 år för medhjälp till polismord i Sverige! fel igen Andreas Axelsson fick livstid fast det var bevisat att han var skottskaddad & avsvimmad sedan ett flertal minuter när jackie Arklöv fick för sig att avrätta 2 poliser, Axelsson vart döm för att ha gjort något "i samförstånd", hur det kan gå till när man är avsvimmad och skottskadad.
    Jag vill inte diskutera frågan vilket som är rätt & fel, saken är den att vänstermupparna vill få fram att USA som alltid i deras ögon är ett vidrigt land som dömt en svensk för något hon inte gjort, hon höll inte i pistolen. SVERIGE dömmer likadant! Sen en sak, i USA issoleras man i en månad om man gjort något brott innanför murarna, det är väldigt skadligt och tufft säger man där, i Sverige issoleras man i månader, ibland över ett år innan rättegång!! då man kanske är oskyldig, vad jag vet är USA glada att det finns länder med så hårda regler....Sverige är inget duvungeland när det gäller fängelse etc, de som påstaår så har fel och ingen insikt....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-08, 20:56

    Du verkar väl insatt i svensk kriminalvård! Men inte konstigt med det, det är du inte ensam om i så fall!
    Det finns det många som är!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-08, 21:00

    Axmyr har inte gjort 28 år, dessutom var det väl han som avrättade sitt ex och hennes nya kille,
    Genom att slå ihjäl dom med yxa och skära halsen av dom, den enda fånge som tillåts ha en katt inne på kåken, har jag för mig? Wink
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Martin

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-08, 21:03

    G Person gjorde mer för Annika va!!?? och du som var på mötet i Carlifornien, va se dem på mötet? och vilka mer av fångarna där har blivit släppta pga dålig ekonomi? är det inte så lilla gubben att du svamlar igen som vanligt och är lite extra sur och tjinkig för att 2010 är förlorat? haha du kan då aldrig vara glad!! säg istället att Reinfeldt gjort att bra jobb som hjälpte Annika, eftersom du verkar tycka det, själv vet jag inte vad jag tycker om just den frågan....
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty haha kula att du tar upp just katt

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-08, 21:05

    det finns fler som haft katt......er.....
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sorry Martin

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-08, 21:08

    Axmyr har gjort 27år, 82 slog han ihjäl Allan Larssons styvsom med en kofot.....
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-08, 21:29

    Är katten svart-vit randig måntro?

    Sponsored content


    Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg Empty Sv: Det var väl det jag visste och sa om Annika Östberg

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 17:27