Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    I privatiseringens kölvatten.... del 1

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    I privatiseringens kölvatten.... del 1 Empty I privatiseringens kölvatten.... del 1

    Inlägg  RedCloud 2010-02-01, 21:22

    När Hedemorabon Bo Backsell ville hämta ut medicin på apoteket i Avesta fanns inte läkemedlet. Apoteket kunde inte heller kolla om preparatet fanns på apoteket i Hedemora. Det går inte sedan apoteket i Hedemora blivit privat.
    - Som tur var hade apoteket på Avesta lasarett medicinen.

    Apoteken Gustaf Wasa i Hedemora och Tidlösan i Långshyttan tillhör nu bägge Apotek Hjärtat. Det ägs av bolaget Altor som köpt in 208 av landets apotek.

    Bo Backsell fick istället åka till apoteket Visenten vid Avesta lasarett, som fortfarande tillhör det statliga bolaget.
    Där fick han till slut sin medicin.

    http://www.dalademokraten.se/sida/id/105630/

    "allting blir bättre om det inte är statligt"

    puke
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    I privatiseringens kölvatten.... del 1 Empty Sv: I privatiseringens kölvatten.... del 1

    Inlägg  formsvackan 2010-02-01, 21:32

    RedCloud skrev:När Hedemorabon Bo Backsell ville hämta ut medicin på apoteket i Avesta fanns inte läkemedlet. Apoteket kunde inte heller kolla om preparatet fanns på apoteket i Hedemora. Det går inte sedan apoteket i Hedemora blivit privat.
    - Som tur var hade apoteket på Avesta lasarett medicinen.

    Apoteken Gustaf Wasa i Hedemora och Tidlösan i Långshyttan tillhör nu bägge Apotek Hjärtat. Det ägs av bolaget Altor som köpt in 208 av landets apotek.

    Bo Backsell fick istället åka till apoteket Visenten vid Avesta lasarett, som fortfarande tillhör det statliga bolaget.
    Där fick han till slut sin medicin.

    http://www.dalademokraten.se/sida/id/105630/

    "allting blir bättre om det inte är statligt"

    puke
    Undrar hur lång de som bor i Arvidsjaur ska behöva åka ?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    I privatiseringens kölvatten.... del 1 Empty Hej jag heter Red Cloud och jag är dum i huvudet

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-02-01, 22:55

    om allt ägdes av staten så blir det bra Very Happy då kan jag ligga hemma och få pengar utan att jobba, jag tycker staten ska ta hand om alla, staten är som min mamma Laughing jag älskar staten Shocked , jag tycker inte det är bra med frihet, jag vill inte ta så mycket ansvar heller för min mentalitet är som en 5åring, jag försöker lura i folk att jag är lärare (fniss), sen gillar jag inte folk som tjänar pengar, företag hatar jag rakt av, dom behövs inte för staten har ju pengar. Tack för mig jag heter Red Cloud.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    I privatiseringens kölvatten.... del 1 Empty Gnäll Gnäll Gnäll

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-02-01, 22:56

    ni gnäller som små barn, ta för fan lite ansvar och sluta lipa, bor man i Arvidsjaur så vet man att man får åka 10 mil för att handla.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    I privatiseringens kölvatten.... del 1 Empty Sv: I privatiseringens kölvatten.... del 1

    Inlägg  Dao 2010-02-01, 22:59

    DEt behöver inte vara antingen eller, Sel!

    Det finns annat än ytterligheterna rövarkapitalism och ren lättja!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    I privatiseringens kölvatten.... del 1 Empty Sv: I privatiseringens kölvatten.... del 1

    Inlägg  MartinLindgren 2010-02-01, 23:19

    En annan sak som blir krångligare på dom nya privata apoteken, åtminstone ett av dom som köpt upp många här i stan är kontoköpen!

    På ursprungsapoteken kan folk köpa medicinerna på konto, man avbetalar högkostadskyddet på 1.800, många skulle inte ha råd med medicin annars, men man har alltså kunnat gå in på vilket apotek som helst,

    Men den här nya kedjan hänvisar kontokunderna till sitt enda apotek som handhar dom köpen!

    Sponsored content


    I privatiseringens kölvatten.... del 1 Empty Sv: I privatiseringens kölvatten.... del 1

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-14, 06:59