Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
Dao
Secrist
DMustaine
Redvictory
Thrakath
F.I.S.T
MartinLindgren
R.O.F.L
ANNA2LINK
13 posters

Partiledardebatt i SVT 2 i kväll... Vilka vinner debatten?

ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Partiledardebatt i SVT 2 i kväll... Vilka vinner debatten? - Sida 2 Empty Sv: Partiledardebatt i SVT 2 i kväll... Vilka vinner debatten?

Inlägg  ANNA2LINK 2010-02-01, 00:14

Dao skrev:
    Secrist skrev:varför då...? Ska vi ha ett tvåpartisystem?

Fast de går ju till val som en allianskopia då bör man ju också ha en gemensam politik.

Nej - DU vill ha en allianskopia!

Jag vill ha tre partier som sammarbetar! Inte som alliansen - tre partier som understödjer moderaterna!

Ja för det är just Moderaterna som styr alliansen i dag.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Partiledardebatt i SVT 2 i kväll... Vilka vinner debatten? - Sida 2 Empty Sv: Partiledardebatt i SVT 2 i kväll... Vilka vinner debatten?

Inlägg  Dao 2010-02-01, 00:15

Secrist skrev:Så mycket procent respektive parti av dessa tre avgör hur sammabetet kommer att se ut!

Det blir ju extremt luddigt. Då kan man ju inte få några klara besked om någonting.

Vad skulle vara luddigt?

Det ÄR tre olika partier! Inte ETT!!!

Klara besked kan kommer man att få ändå, men inte ett utarbetat program där valresultaten inte spelar någon roll mer än att koalationen vinner eller inte!

Nu är detta vad jag HOPPAS det kommer att bli!

Mer demokrati är alltid bättre än mindre!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-02-01, 00:17

Kvällens roligaste replik, när Peter Eriksson skulle svara på någor Reinfeldt sa, suck Reinfeldt sveriges svar på Lucky Luck, som drar och skjuter snabbare än sin egen skugga!

Sen var Mona Sahlins replik på Major Björklund när han blåste revelj och snurrade runt, rätt bra,
    Mona sa att det var bäst och svara stridstuppen Björklund först!

Men visst var det skönt att se dom rödgröna lugna och fyllda med både självförtroende och kamplust!

Sen måste ju många dela åsikt med mig när jag tycker både Olofsson och Hägglund var både gråa och riktigt tråkiga och lyssna på!

Förövrigt så instämmer jag helt med Infras bedömmning!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-01, 00:21

Såg inte debatten!

Sådana säger ingenting om deras politik!

Påminner mer om Paradise Hotell eller Big Brother...

Bättre att ta reda på deras politik istället, för sådana saker framkommer aldrig i sådana här jippon!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-02-01, 00:23

MartinLindgren skrev:Kvällens roligaste replik, när Peter Eriksson skulle svara på någor Reinfeldt sa, suck Reinfeldt sveriges svar på Lucky Luck, som drar och skjuter snabbare än sin egen skugga!

Sen var Mona Sahlins replik på Major Björklund när han blåste revelj och snurrade runt, rätt bra,
    Mona sa att det var bäst och svara stridstuppen Björklund först!

Men visst var det skönt att se dom rödgröna lugna och fyllda med både självförtroende och kamplust!

Sen måste ju många dela åsikt med mig när jag tycker både Olofsson och Hägglund var både gråa och riktigt tråkiga och lyssna på!

Förövrigt så instämmer jag helt med Infras bedömmning!

Pastor hägglund hör hemma i en pingstkyrka! Maud Olofsson gör att jag bara vill spy! både ful tråkig och totalt okunnig! gick hon ut högstadiet?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Partiledardebatt i SVT 2 i kväll... Vilka vinner debatten? - Sida 2 Empty Vill?

Inlägg  Secrist 2010-02-01, 00:32

Nej - DU vill ha en allianskopia!

Jag har inte sagt jag vill ha det. Jag bara konstaterar hur det är. Att du sedan konstruerar en egen verklighet får stå för dig. Där alla kör sitt eget race och inga klara besked varken förväntas, krävs eller ens är önskvärt.
    Secrist
    Secrist

Partiledardebatt i SVT 2 i kväll... Vilka vinner debatten? - Sida 2 Empty Blå

Inlägg  Secrist 2010-02-01, 00:34

vad bryr det dig, du är väl redan smurfblå så det räcker

Märkligt påstående med tanke på att jag aldrig har röstat på moderaterna.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-02-01, 00:40

Secrist skrev:vad bryr det dig, du är väl redan smurfblå så det räcker

Märkligt påstående med tanke på att jag aldrig har röstat på moderaterna.

Nej, Secrist röstar på PP har hon gjort klart. Kanske inte i
    riksdagsvalet. Med tanke på hennes försvar av Lillnazzes
    politiska åsikter blir det nog SD.
    Secrist
    Secrist

Partiledardebatt i SVT 2 i kväll... Vilka vinner debatten? - Sida 2 Empty Que?

Inlägg  Secrist 2010-02-01, 00:43

Nej, Secrist röstar på PP har hon gjort klart. Kanske inte i
    riksdagsvalet. Med tanke på hennes försvar av Lillnazzes
    politiska åsikter blir det nog SD.

Vad yrar du om? Vilken "hon"? Och vilket försvar?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-02-01, 00:46

Aha secristan! Ja jisses? What a Face
    Secrist
    Secrist

Partiledardebatt i SVT 2 i kväll... Vilka vinner debatten? - Sida 2 Empty Hon?

Inlägg  Secrist 2010-02-01, 00:49

Aha secristan! Ja jisses?

He, he...ja, har i och för sig aldrig funderat på att byta kön. Trivs bra som man. Eller som Steve Martin sade: Jag skulle aldrig kunna vara kvinna. Jag skulle bara sitta hemma och leka med mina bröst"! Razz
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-01, 01:08

Secrist skrev:Aha secristan! Ja jisses?

He, he...ja, har i och för sig aldrig funderat på att byta kön. Trivs bra som man. Eller som Steve Martin sade: Jag skulle aldrig kunna vara kvinna. Jag skulle bara sitta hemma och leka med mina bröst"! Razz

cherry
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-02-01, 01:48

Infra skrev:
    Secrist skrev:Aha secristan! Ja jisses?

cherry
    Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-01, 10:53

Secrist skrev:Nej - DU vill ha en allianskopia!

Jag har inte sagt jag vill ha det. Jag bara konstaterar hur det är. Att du sedan konstruerar en egen verklighet får stå för dig. Där alla kör sitt eget race och inga klara besked varken förväntas, krävs eller ens är önskvärt.

Du klagar ständigt på att de rödgröna inte tagit fram ett gemensamt manifest - alltså en kopia av alliansen!

Att alla partier kör sin egen valrörelse betyder inte att det inte blir tydliga besked - detta skall förväntas och är önskvärt, av mig i alla fall!

Men en helt igenom klar uppgörelse mellan de tre där valet i sig bara spelar en funktinell roll, är inte något jag önskar! USA är det sämsta exemplet på hur ett valsystem mellan två parter blir! Hua...
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-02-01, 14:03

Dao skrev:
    Secrist skrev:Nej - DU vill ha en allianskopia!

Du klagar ständigt på att de rödgröna inte tagit fram ett gemensamt manifest - alltså en kopia av alliansen!

Att alla partier kör sin egen valrörelse betyder inte att det inte blir tydliga besked - detta skall förväntas och är önskvärt, av mig i alla fall!

Men en helt igenom klar uppgörelse mellan de tre där valet i sig bara spelar en funktinell roll, är inte något jag önskar! USA är det sämsta exemplet på hur ett valsystem mellan två parter blir! Hua...

Haha där har vi USA igen! cheers
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-02-01, 14:12

DMustaine skrev:

Jajamen och då är detta en av de saker som USA ändå är mycket bättre på, hur hade det sett ut om de hundratals partier som finns i USA skulle bilda regeringen på svenskt vis? lol!
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-02-01, 14:16

redalert skrev:
    DMustaine skrev:

Jajamen och då är detta en av de saker som USA ändå är mycket bättre på, hur hade det sett ut om de hundratals partier som finns i USA skulle bilda regeringen på svenskt vis? lol!
    Om nu detta är "av de saker som USA ändå är mycket bättre på" säger det en hel del om resten Very Happy

btw: hur många hundratals partier det finns i USA har varken du eller jag någon aning om.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-02-01, 14:22

Kom sedan och undra varför Sverige har så höga sjuktal.
    Undra på att folk mår dåligt.

Var det ett sådant här samhälle vi ville ha?

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/helleklein/article6525082.ab
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-02-01, 14:26

Då betyder ju det att sveriges statsminister aldrig hade hetat Fredrik Reinfeldt?
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-02-01, 14:42

Infra skrev:Kom sedan och undra varför Sverige har så höga sjuktal.
    Undra på att folk mår dåligt.

Var det ett sådant här samhälle vi ville ha?

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/helleklein/article6525082.ab

Vad en vänsterdebattör skriver för floskler i en vänsterblaska är ungefär lika mkt sant som att martins påstående att det inte finns hemlösa i sumpan! Typisk vänsterretorik i syfte att dupera den gråa massan som inte är politiskt intresserade!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-02-01, 14:51

Har aldrig påstått att det inte finns hemlösai sumpan, säger bara att sumpan inte är uteliggares första val!

Du skulle göra dig själv en tjänst om du täppte till truten med det där äpplet dumstaine,

Sen kan du istället för att sätta ner foten då du ska visa var skåpet ska stå, hoppa jämfota!

Håll dig till frågor du känner till, du har ingenting och lära mig om hemlöshet här i stockholm med omnejd!
    Secrist
    Secrist

Partiledardebatt i SVT 2 i kväll... Vilka vinner debatten? - Sida 2 Empty Allians

Inlägg  Secrist 2010-02-03, 19:00

Fast nu heter de "de rödgröna". Antingen får de jobba ihop med ett gemensamt valmanifest eller så får de gå skilda vägar. Man kan inte både ha kakan och äta den.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-01, 02:18