Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
MartinLindgren
Sniperace
Dao
RedCloud
theward
Sossar ee lata
10 posters

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-22, 09:52

    ska dom inte lägga sig i Haiti heller? eller duger det då? Dina favoritländer i mellanöstern kanske kan hjälpa Haitis folk?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  theward 2010-01-22, 10:01

    av någon anledning har jag svårt att tro att du bryr dig om haitierna scratch

    ps jag tycker att man ska hjälpa andra om man kan.

    Men för mig betyder det först och främst att hjälpa de som far illa närmast sas...

    De som ger summor till haiti och samtidigt spyr galla över sjuka och arbetlösa i Sverige.

    Samt inte vill betala skatt öht (helst), har jag svårt att tro att de ens har uns av medkänsla.

    Var det också inte så att en moderat krävde att liknande bidrag til nödställda skulle vara avdragsgilla, sä mkt var den medmänskligheten värd

    nää jag har inte skickat pengar, jag har helt enkelt inte råd och sen finns det så många man ska hjälpa isåfall.
    Men huvudansvaret har de rika i dessa länder..

    De kan hjälpa till, men gör de det???

    jag väljer istället att vara hjälpsam på hemmaplan och hjälper till med et som inte tär på min redan tunna plånbok
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  RedCloud 2010-01-22, 10:14

    Som grannland till Haiti ska de självklart hjälpa till, vad har du för problem egentligen ?

    "mina favoritländer" ?

    Vilka avser du ?
    Jag har ett (1) favoritland, och det är Sverige.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty hahahaha grannland sa du

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-22, 10:37

    USA var en av länderna som bistod med mest hjälp vid Tsunamin, inte grannland vad jag vet. Ja du försvarar ju jämt muslimerna i Afghanistan etc, det är dina favoritländer och favoritfolk, dom kan väl hjälpa Haiti´s folk?.....friluftsdag idag med eller lol!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Vi har skänkt en summa tillsammans här på firman

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-22, 10:42

    theward skrev:av någon anledning har jag svårt att tro att du bryr dig om haitierna scratch

    ps jag tycker att man ska hjälpa andra om man kan.

    Men för mig betyder det först och främst att hjälpa de som far illa närmast sas...

    De som ger summor till haiti och samtidigt spyr galla över sjuka och arbetlösa i Sverige.

    Samt inte vill betala skatt öht (helst), har jag svårt att tro att de ens har uns av medkänsla.

    Var det också inte så att en moderat krävde att liknande bidrag til nödställda skulle vara avdragsgilla, sä mkt var den medmänskligheten värd

    nää jag har inte skickat pengar, jag har helt enkelt inte råd och sen finns det så många man ska hjälpa isåfall.
    Men huvudansvaret har de rika i dessa länder..



    De kan hjälpa till, men gör de det???

    jag väljer istället att vara hjälpsam på hemmaplan och hjälper till med et som inte tär på min redan tunna plånbok

    Du är ju lite sjuk när du jämför de sjuka & arbetslösa i Sverige med offren i Tahiti, som om de arbetslösa i Sverige skulle ha samma helvete! De flesta haitsier skulle dör för att få leva som arbetslös i Sverige, även innan jordbävningen!

    Vänd på saken, varför inte göra det avdragsgillt, då bidrar ju alla till hjälp, men du är väl för snål för att hjälpa de nödställda, men lata bidragstagare i sverige som är lite snuviga ska man ge, fyfan.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  RedCloud 2010-01-22, 10:44

    men du är väl för snål för att hjälpa de nödställda men lata bidragstagare i sverige som är lite snuviga ska man ge, fyfan.

    Men får du väl för fan ge dig med din ubermenchmentalitet förbannade nyfascist.
    man skäms ju över att vara människa när man läser dina ultrahögerfloskler.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Skämmas bör man göra när man anser att en arbetslös i Sverige är i större nöd än offren på Tahiti

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-22, 11:00

    RedCloud skrev:
    men du är väl för snål för att hjälpa de nödställda men lata bidragstagare i sverige som är lite snuviga ska man ge, fyfan.

    Men får du väl för fan ge dig med din ubermenchmentalitet förbannade nyfascist.
    man skäms ju över att vara människa när man läser dina ultrahögerfloskler.


    Nå! friluftsdag idag igen och ledig från ditt jobb som "lärare"?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  Dao 2010-01-22, 11:02

    Sossar ee lata skrev:ska dom inte lägga sig i Haiti heller? eller duger det då? Dina favoritländer i mellanöstern kanske kan hjälpa Haitis folk?

    USA har lagt sig i Haiti allt sedan 1800-talet. Det är en del av problemet!

    I nuläget är det bra att USA sänder styrkor för att hjälpa den akuta situationen! Bara de beger sig därifrån när de inte längre behövs... och det brukar ofta visa sig svårare...

    Frågan är om USA någonsin kommer att låta Haiti och deras befolkning leva i fred...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  Dao 2010-01-22, 11:04

    Sossar ee lata skrev:USA var en av länderna som bistod med mest hjälp vid Tsunamin, inte grannland vad jag vet. Ja du försvarar ju jämt muslimerna i Afghanistan etc, det är dina favoritländer och favoritfolk, dom kan väl hjälpa Haiti´s folk?.....friluftsdag idag med eller lol!

    USA är också det land som tjänat mest på Tsunamin! Vinsten överstiger vida den hjälp de betalade ut!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Förklara.

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-22, 11:08

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:USA var en av länderna som bistod med mest hjälp vid Tsunamin, inte grannland vad jag vet. Ja du försvarar ju jämt muslimerna i Afghanistan etc, det är dina favoritländer och favoritfolk, dom kan väl hjälpa Haiti´s folk?.....friluftsdag idag med eller lol!

    USA är också det land som tjänat mest på Tsunamin! Vinsten överstiger vida den hjälp de betalade ut!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  RedCloud 2010-01-22, 11:08

    friluftsdag idag igen och ledig från ditt jobb som "lärare"?

    och du sliter som egenföretagare, ha ha ha

    Nej, just nu är jag provvakt på NP

    Ja du försvarar ju jämt muslimerna i Afghanistan

    Ett ockuperat folk behöver all den hjälp de kan få, tycker du inte ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  Sniperace 2010-01-22, 11:21

    Var det också inte så att en moderat krävde att liknande bidrag til nödställda skulle vara avdragsgilla, sä mkt var den medmänskligheten värd

    Vad?

    detta förslag ger nog väldigt positiva verkningar, det göre så att den som vill ge en miljon, istället kan ge en och en halv, varav då staten blir en del i gåvan
    dvs kan det ge mottagaren MER pengar, och inte en krona i VINST till givaren, vari ligger det negativa i det?

    givaren kan ALDRIG få tillbaka mer än han gett....

    säg är inte det ett BRA sätt att ÖKA penningmängden till nödställda?

    men, men det ÄR kanske bättre med MINDRE pengar, bara någon inte får göra avdrag...

    jag tror förstås inte att de nödställda ser det så
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Exakt, USA hjälper afghanerna mot talibanernas våldsamma ockupation

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-22, 12:04

    RedCloud skrev:
    friluftsdag idag igen och ledig från ditt jobb som "lärare"?

    och du sliter som egenföretagare, ha ha ha

    Nej, just nu är jag provvakt på NP

    Ja du försvarar ju jämt muslimerna i Afghanistan

    Ett ockuperat folk behöver all den hjälp de kan få, tycker du inte ?

    cheers cheers
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-22, 12:21

    Nu är ju jag säker på att dom flesta som följer katastrofen och händelserna på Haiti, är bara glada och tacksamma att USA gå in och använder sin militär att upprätta hålla lugnet och se till att hjälpinsatserna går fram!

    Jag är inte förvånad att USA med president Obama i spetsen gör allt dom kan för att hjälpa Haiti!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  RedCloud 2010-01-22, 12:23

    Jag undrar vad ubermensch SEEL skulle tycka om att Cuba sänder trupp till Haiti...
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  DMustaine 2010-01-22, 12:26

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:USA var en av länderna som bistod med mest hjälp vid Tsunamin, inte grannland vad jag vet. Ja du försvarar ju jämt muslimerna i Afghanistan etc, det är dina favoritländer och favoritfolk, dom kan väl hjälpa Haiti´s folk?.....friluftsdag idag med eller lol!

    USA är också det land som tjänat mest på Tsunamin! Vinsten överstiger vida den hjälp de betalade ut!

    Men så bra då att man via en frivillig humanitär insats med skattebetalares medel kan få en inkomst som vida överstiger utgiften. Det skapar ju ett fundament för att hjälpa till vid flera katastrofer! Bra för alla!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  RedCloud 2010-01-22, 12:29

    Men så bra då att man via en frivillig humanitär insats med skattebetalares medel kan få en inkomst som vida överstiger utgiften.

    ultrahögern filosoferar.....profit på människors utsatthet, en affärsidé....
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  DMustaine 2010-01-22, 12:36

    RedCloud skrev:
    Men så bra då att man via en frivillig humanitär insats med skattebetalares medel kan få en inkomst som vida överstiger utgiften.

    ultrahögern filosoferar.....profit på människors utsatthet, en affärsidé....

    Isåfall en affärsidé som kommer många katastrofdrabbade till nytta! Fast du ser förståss hellre att de blir utan hjälp förstår jag? Det blir lättare då att få lägga skulden på USA!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  RedCloud 2010-01-22, 12:45

    Fast du ser förståss hellre att de blir utan hjälp förstår jag?

    Finns bara färgerna svart o vitt på din palett ?
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  DMustaine 2010-01-22, 12:53

    RedCloud skrev:
    Fast du ser förståss hellre att de blir utan hjälp förstår jag?

    Finns bara färgerna svart o vitt på din palett ?

    Nej min palett är en mosaik av olika färger och toner, tyvärr får jag ingen användning av dem alla när jag debatterar med dig och dig liknande! Se mig som matadoren som smidigt glider undan tjurens attacker med en amerikansk flagga Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-22, 13:19

    Matadoren Dmustaine, som glider undan ja jisses, sedvanligt blått besserwisserskit, är helt säker på att det skulle vara svårt att missa baken på honom med foten ens med förbundna ögon?
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  Thors 2010-01-22, 14:13

    Sossar ee lata skrev:ska dom inte lägga sig i Haiti heller? eller duger det då? Dina favoritländer i mellanöstern kanske kan hjälpa Haitis folk?

    Redcloud hade hellre hoppats att Cuba eller Venezuela gått in och en ny kommunistisk stat skulle bildats
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  RedCloud 2010-01-22, 14:14

    Redcloud hade hellre hoppats att Cuba eller Venezuela gått in och en ny kommunistisk stat skulle bildats

    pajasnasse, menar du på fullt allvar att vi ska debattera utifrån dina lögner ?
    Intressant.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  RedCloud 2010-01-22, 14:16

    dumstaine skrev:Nej min palett är en mosaik av olika färger och toner

    kan så vara, men varför använder du då bara två färger ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-22, 14:24

    Vem vet, det kanske skulle behövas en Castro eller Chavez för att på igång i Haiti?

    Sponsored content


    Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt Empty Sv: Red C spyr ut sitt hat över USA som vanligt

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 14:41