Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Vem hjälper Haiti?

    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Vem hjälper Haiti? Empty Vem hjälper Haiti?

    Inlägg  R.O.F.L 2010-01-15, 21:47

    Efter jordbävningskatastrofen i Haiti startar nu flera svenska hjälporganisationer insamlingar för att kunna skicka mat, vatten, personal, medicin och andra förnödenheter. Sverige är solidariskt och fantastiskt!
    Usa lovar även Haiti att ge sitt stöd.

    Hoppas Kuba har gett upp revolutionsplanerna och skickar läkare, enligt utsago har dem så många och bra. Ett par timmars båttur ifrån.....

    Dumma Usa!!!!

    Var är Venezuelas stöd? Var är Irans stöd? Var är Zimbawes stöd?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vem hjälper Haiti? Empty Sv: Vem hjälper Haiti?

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-15, 21:58

    Nu var Kuba bland dom första som kom till Haiti, när det gäller sveriges regering så ligger väl dom förhållandevis lågt hitills, man vill utredda behovet först?

    Såg att FN har kastat in 550 miljoner dollar, USA 100 miljoner så här långt,
    såg att världen fått ihop ca 2 miljarder i katasrofhjälp!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Vem hjälper Haiti? Empty Sv: Vem hjälper Haiti?

    Inlägg  Regndrottning 2010-01-15, 23:27

    Jag tycker det är bra att du uppmärksammar katastrofen i Haiti!

    Själv har jag sms:at 50 kr. Inte mycket, jag vet men ett bra sätt att samla in pengar, tycker jag. Och alla har råd med en 50-lapp!

    Däremot vet jag inte vilken hjälp Haiti får från Burkina faso, Nya Zeeland, Algeriet och Israel.... Jag föreslår att man Googlar efter vilka hjälpinsatser kommer från var...


    queen
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Vem hjälper Haiti? Empty Sv: Vem hjälper Haiti?

    Inlägg  R.O.F.L 2010-01-15, 23:29

    Regndrottning skrev:Jag tycker det är bra att du uppmärksammar katastrofen i Haiti!

    Själv har jag sms:at 50 kr. Inte mycket, jag vet men ett bra sätt att samla in pengar, tycker jag. Och alla har råd med en 50-lapp!

    Däremot vet jag inte vilken hjälp Haiti får från Burkina faso, Nya Zeeland, Algeriet och Israel.... Jag föreslår att man Googlar efter vilka hjälpinsatser kommer från var...


    queen

    Katastrofen har ingen missat, ingen har heller missat vänsterns hat gentemot Usa.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Vem hjälper Haiti? Empty Sv: Vem hjälper Haiti?

    Inlägg  Regndrottning 2010-01-15, 23:31

    R.O.F.L skrev:
    Regndrottning skrev:Jag tycker det är bra att du uppmärksammar katastrofen i Haiti!

    Själv har jag sms:at 50 kr. Inte mycket, jag vet men ett bra sätt att samla in pengar, tycker jag. Och alla har råd med en 50-lapp!

    Däremot vet jag inte vilken hjälp Haiti får från Burkina faso, Nya Zeeland, Algeriet och Israel.... Jag föreslår att man Googlar efter vilka hjälpinsatser kommer från var...


    queen

    Katastrofen har ingen missat, ingen har heller missat vänsterns hat gentemot Usa.

    Nu är det så att ingen hatar USA. Trots att man kritiserar USA:s utrikespolitik. Ser du skillnaden?

    Men, jag trodde att tråden handlade o Haiti. Inte vänsteråsikter om USA. Vilket är det?


    queen
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vem hjälper Haiti? Empty Sv: Vem hjälper Haiti?

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-16, 01:44

    Regndrottning skrev:
    R.O.F.L skrev:
    Regndrottning skrev:Jag tycker det är bra att du uppmärksammar katastrofen i Haiti!

    Själv har jag sms:at 50 kr. Inte mycket, jag vet men ett bra sätt att samla in pengar, tycker jag. Och alla har råd med en 50-lapp!

    Däremot vet jag inte vilken hjälp Haiti får från Burkina faso, Nya Zeeland, Algeriet och Israel.... Jag föreslår att man Googlar efter vilka hjälpinsatser kommer från var...


    queen

    Katastrofen har ingen missat, ingen har heller missat vänsterns hat gentemot Usa.

    Nu är det så att ingen hatar USA. Trots att man kritiserar USA:s utrikespolitik. Ser du skillnaden?

    Men, jag trodde att tråden handlade o Haiti. Inte vänsteråsikter om USA. Vilket är det?


    queen

    Rätt RD..... det är USAs utrikespolitik som kritiseras med rätta.
    Och det är bra att de hjälper till i Haiti, nu är dom inte ensamma om detta iofs.
    Och att de hjälper till här är BRA... men man kan inte använda det som argument till att ursäkta allt annat elände USA gjort i världen... Genom inblandning i andra länders inrikespolitik, stöttat diktaturer med vapen....
    .... Startat krig med civila offer som följd pga av ekonomiska intressen..

    Hjälp = BRA
    Krig = Dåligt
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vem hjälper Haiti? Empty Sv: Vem hjälper Haiti?

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-16, 01:55

    Jag och tjejen har också skickat in 200 till Röda Korset!
    Kanske inte mycket i världsalltet, men ändå något!

    Haitierna behöver all hjälp som går att uppbringa, man har ju följt katastrofens omfattning så gott det går,

    Såg i nyheterna hur gäng på 10/15 personer beväpnade med machetes drog fram på plundringståg!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Vem hjälper Haiti? Empty Sv: Vem hjälper Haiti?

    Inlägg  KickTheRasist 2010-01-16, 02:32

    R.O.F.L skrev:Efter jordbävningskatastrofen i Haiti startar nu flera svenska hjälporganisationer insamlingar för att kunna skicka mat, vatten, personal, medicin och andra förnödenheter. Sverige är solidariskt och fantastiskt!
    Usa lovar även Haiti att ge sitt stöd.

    Hoppas Kuba har gett upp revolutionsplanerna och skickar läkare, enligt utsago har dem så många och bra. Ett par timmars båttur ifrån.....

    Dumma Usa!!!!

    Var är Venezuelas stöd? Var är Irans stöd? Var är Zimbawes stöd?

    Vem hjälper Romer som ni Ungrare dödar ???

    Sponsored content


    Vem hjälper Haiti? Empty Sv: Vem hjälper Haiti?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 20:22