Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Regndrottning
Dao
berrra
SilverSurfer
MartinLindgren
PE Dal
F.I.S.T
11 posters

    Rasism med mera - diskussion

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Rasism med mera - diskussion Empty Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-02, 02:14

    Hade en diskussion med goda vänner om rasism i kväll.
    Det blev intressant av bara tusan, och det var en diskussion....
    Vi hade olika uppfattningar till en del....
    Och olika utgångspunkter..... men det är ju först då det går att debattera, när inte alla håller med.... och när inte man tar till hot och dylikt när argumenten tar slut.

    Det finns några ord man kan diskutera betydelsen på, och vart gränsen går för när detta ord är relevant/adekvat att använda:

    1 - Rasism/främlingsfientlighet (var går gränsen för vad som är rasism, och vad är det)

    2 - Fördomar (betyder att döma på förhand, och är nått vi ALLA gör ibland, vissa ofta)

    3 - Vad är egentligen en ras ? (mycket rasism, handlar om kulturella skillnader)

    4 - När är/blir man svensk, och vad innebär det att vara Svensk ??

    5 - Hur överkomma rasism ?

    6 - Rasbiologi (Ett svenskt påhitt som Hitler anammade, Påhittad vetenskap för att rättfärdiga folkmord)
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Rasism med mera - diskussion Empty Rasism????

    Inlägg  PE Dal 2010-01-02, 02:26

    Intressant tråd F.I.S.T rasism?

    För egen del förstår jag inte den sorts meningsutbyte Du skriver om.

    Jag bor och arbetar där medborgare från många kontineter delar samma slags tillvaro som jag även har lyckan av att åtnjuta.
    Filippinerna, Iran, Irak, Indien, Somalia,,,arbetskamrater som även är mina fritidsvänner.
    Mina förfäder emigrerade till USA, det finns även en judisk del i mitt arv.,,

    Så är vi alla Tellusmedborgare,,, människor med samma behov och drömmar.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-02, 02:33

    PE Dal skrev:Intressant tråd F.I.S.T rasism?

    För egen del förstår jag inte den sorts meningsutbyte Du skriver om.

    Jag bor och arbetar där medborgare från många kontineter delar samma slags tillvaro som jag även har lyckan av att åtnjuta.
    Filippinerna, Iran, Irak, Indien, Somalia,,,arbetskamrater som även är mina fritidsvänner.
    Mina förfäder emigrerade till USA, det finns även en judisk del i mitt arv.,,

    Så är vi alla Tellusmedborgare,,, människor med samma behov och drömmar.

    Ok ... det må jag säga gjorde mig lite avundsjuk att få möta så många kulturer, och olika folkslag, ute i världen Cool

    ... jag förstod inte riktigt om du ifrågasatte värdet av att diskutera ämnet ... eller om du menar att rasism inte existerar ??
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-02, 02:35

    Som jag ser på det hela så är inte fördomar och rasism samma sak!
    Vadå ras? antingen är man en människa eller inte!

    Rasism är enligt mig när man värderar människor med olika värde, alla är lika mycket värda oavsett sina ursprung?
    SilverSurfer
    SilverSurfer


    Antal inlägg : 332
    Join date : 09-02-23

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  SilverSurfer 2010-01-02, 02:42

    Som jag brukar säga............Jag är INTE rasist jag är realist.....
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Rasism med mera - diskussion Empty Fundering utan avsikt

    Inlägg  PE Dal 2010-01-02, 02:44

    """jag förstod inte riktigt om du ifrågasatte värdet av att diskutera ämnet ... eller om du menar att rasism inte existerar ??"""



    OK FIST, jag menar att ordet "rasism" existerar inte i min lilla inskränkta värld, men i den stora världen utanför vardagsrumsgardinerna, är begreppet tyvärr en realitet,,,,
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-02, 03:05

    Okej jag får väl utveckla mina tankar kring detta då

    För det första kan vi ju konstatera att Rasism existerar i allra högsta grad, annars skulle tex inte SD vara så pass stora som de är idag. Och dessutom möter jag rasistiska uttalanden dagligen hos bekanta, och vänner osv...

    Jag håller med er om att alla människor har lika värde, oavsett ursprung eller ras. Nu är det bara så att vi som verkligen tycker så förmodligen är i minoritet i Sverige idag.

    Ett vanligt uttryck är: "Jag är inte rasist MEN ...."

    Vilket oftast brukar följas av en rad rasistiska uttalanden.
    Personligen är jag FÖR både invandring, mångkulturellt samhälle och även blandäktenskap..... Jag anser att det bästa sättet att ta udden av rasism, är att bemöta de felaktiga, enfaldiga påståendena folk kommer med, SAMT att ta reda på själv hur det ligger till. Dvs Umgås med muslimer om jag får chansen... vara nyfiken, öppen i sinnet. Inse att jag har massor att lära av våra olikheter osv....

    Rasism, vad är det då .... Ja det kan man ju diskutera... på ordet låter det som det bara har med hat av olika raser att göra. Själv skulle jag vilja påstå att det är kulturella skillnader som är största grogrunden till rasism, och OKUNSKAP om varandras kulturer, rädslan för det okända....
    Om man ser till detta forum tex, så tycks det finnas en utbredd Islamofobi i Väst och i Sverige....
    Vi är rädda för det okända... vi drar slutsatser om nåt vi vet väldigt lite om.
    Vi blir matade på nyheterna om hur hemsk denna religion/kultur är. Vi får bara höra och se bombdåden, av en LITEN klick människor.
    Den stora massan Muslimer får vi veta väldigt lite om genom media.... Hur dom lever, hur dom tänker osv.

    Tex så sade en granne till mig "Ut med allihop , bort med skiten"
    Och för honom är dessutom alla som inte är vita kallar han turkar.
    Han pratar om att "snart kommer de o sätter upp minareter i mitt vardagsrum"
    Han ser mycket nyheter, och matas av den bild väst vill att vi ska ha av muslimer, mördare och medeltida....

    Jag har mycket stor respekt för mina muslimska grannar, och är väldigt glad att få utbyta tankar med dom. Troende välartade människor, som både behåller sin tro och sina seder, samtidigt visar stor vördnad och respekt för oss svenskar.

    Sedan förekommer ju rasistiska element inom lagsportssupportrar...
    Och där måste jag visa min fulla respekt till AIKs ledning, trots att jag är DIFare... när de märkte de strömningarna i sin klack... sp köpte man genast in två mörkhyade spelare til AIK, och rasismen dämpades genast.

    Sedan är det ju fantastiskt ibland med korkade rasistiska resonemang. det var en som var så jävla less på invandrare och Sveriges invandrarpolitik, så han skulle flytta utomlands.... men grattis GENI... vad blir du då ?!

    Cool

    Och många rasister resonerar med ett IQ som får råttor att verka intelligenta.
    Tex detta med svenskhet och invandring.
    Många är royalister av rashatarna, ... fast även kungafamlijen är ju av utländs börd..
    Och många av dem hyllar Karl XII, "krigarkonungen" ... han som förlorade svenskarnas erövringar gjorda och grundade av Gustav II Adolf och Gustav X....
    Ja det finns så mycket konstigheter i deras resonemang....

    Och man vill att bara svenskar ska få bo i Sverige, men när blir man svensk då ?
    Och vad är Svenskt ?
    Jag hävdar att mycket av det vi med stolthet kallar svensk kultur, är det mesta antagna seder från kulturer och folk som genom århundraderna invandrat till Sverige,...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-02, 03:06

    SilverSurfer skrev:Som jag brukar säga............Jag är INTE rasist jag är realist.....

    Vad nu det innefattar för dig ? Cool
    berrra
    berrra


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-12-30

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  berrra 2010-01-02, 03:14

    Röd rasism är bra !

    Alla andra är nazister !

    Eller åtminstone allianzare !
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Rasism med mera - diskussion Empty Medborgare

    Inlägg  PE Dal 2010-01-02, 03:24

    """Jag håller med er om att alla människor har lika värde, oavsett ursprung eller ras.""


    Bra skrivet Sign FIST,,jag står helt och fullt bakom Ditt intressanta inlägg.

    Alla är vi både invandrare och utvandrare...den gåtfulla tillblivelsen att vara människa, delar vi alla på samma vis, oavsett vilken rundeldel av klotet vi fötts på.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-02, 03:36

    MartinLindgren skrev:Som jag ser på det hela så är inte fördomar och rasism samma sak!
    Vadå ras? antingen är man en människa eller inte!

    Rasism är enligt mig när man värderar människor med olika värde, alla är lika mycket värda oavsett sina ursprung?

    Så kan man se det...

    Jag tycker nog att rasism delvis gror och frodas utifrån fördomar, okunskap och rädsla för det okända...

    Fördomar är inte LIKA MED rasism, men det är en av förutsättningarna till den, som rasismen kan utvecklas utifrån
    SilverSurfer
    SilverSurfer


    Antal inlägg : 332
    Join date : 09-02-23

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  SilverSurfer 2010-01-02, 03:36

    SilverSurfer skrev:
    Som jag brukar säga............Jag är INTE rasist jag är realist.....


    Vad nu det innefattar för dig ?

    Vad ska det innefatta då enligt dig ?

    Vet du själv inte vad realist och rasist betyder eller?

    Om inte så kan man ju undra vad du gör i ett forum överhuvudtaget.

    Slå upp skillnaderna på dem så får du se själv. www.google.se tex...eller kanske du kan söka själv?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-02, 04:49

    SilverSurfer skrev:SilverSurfer skrev:
    Som jag brukar säga............Jag är INTE rasist jag är realist.....


    Vad nu det innefattar för dig ?

    Vad ska det innefatta då enligt dig ?

    Vet du själv inte vad realist och rasist betyder eller?

    Om inte så kan man ju undra vad du gör i ett forum överhuvudtaget.

    Slå upp skillnaderna på dem så får du se själv. www.google.se tex...eller kanske du kan söka själv?

    OK det var ju väldigt konstigt av mig att fråga vad du har för åsikt i frågan, speciellt som du gick in på en tråd jag startade ...
    Och jag trodde i min enfald att man diskuterade saker och ämnen på ett forum... men vad vet jag ??
    Man kanske inte gör det ?....

    Jag har en uppfattning om vad rasist innebär, och hoppades få diskutera det med andra... eftersom jag vet att det finns väldigt olika åsikter om detta, samt att det är ett stort problem med rasism...

    Du gjorde ett uttalande... och jag undrade vad du menade med det, i samband med min tråd ... så enkelt var det med det Cool
    SilverSurfer
    SilverSurfer


    Antal inlägg : 332
    Join date : 09-02-23

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  SilverSurfer 2010-01-02, 05:20

    Min åsikt är väl ganska klar om du tänker efter lite....Varför ska man ha mot frågor emot allt...Lite kan man väl iaf förstå själv utan att ALLTID ställa en mot fråga...........Varför är en enkel sak att säga om man inte fattar nåt själv.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-02, 05:23

    SilverSurfer skrev:Min åsikt är väl ganska klar om du tänker efter lite....Varför ska man ha mot frågor emot allt...Lite kan man väl iaf förstå själv utan att ALLTID ställa en mot fråga...........Varför är en enkel sak att säga om man inte fattar nåt själv.

    Ingen tvingar dig att diskutera !! Cool
    För mig var det inte klart vad din åsikt var i frågan...Men kommunikation är ju sändare och mottagare,
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  Dao 2010-01-02, 05:43

    F.I.S.T skrev:Hade en diskussion med goda vänner om rasism i kväll.
    Det blev intressant av bara tusan, och det var en diskussion....
    Vi hade olika uppfattningar till en del....
    Och olika utgångspunkter..... men det är ju först då det går att debattera, när inte alla håller med.... och när inte man tar till hot och dylikt när argumenten tar slut.

    Det finns några ord man kan diskutera betydelsen på, och vart gränsen går för när detta ord är relevant/adekvat att använda:

    1 - Rasism/främlingsfientlighet (var går gränsen för vad som är rasism, och vad är det)

    2 - Fördomar (betyder att döma på förhand, och är nått vi ALLA gör ibland, vissa ofta)

    3 - Vad är egentligen en ras ? (mycket rasism, handlar om kulturella skillnader)

    4 - När är/blir man svensk, och vad innebär det att vara Svensk ??

    5 - Hur överkomma rasism ?

    6 - Rasbiologi (Ett svenskt påhitt som Hitler anammade, Påhittad vetenskap för att rättfärdiga folkmord)

    Innan jag tar del av vad andra skrivit på tråden, skall jag reflektera lite över mina egna tankar på respektive punkt:

    1 - Gränsen för rasism går när man istället för att anklaga individer, går på den grupp dessa individer tillhör!

    2 - Alla har fördomar, och det är delvis bra. Vi kan inte vara rationella i varje sekund av vårt liv. Men man bör vara medvetna om ens fördomar, och inte ta dessa för sanning! Därför är det viktigt att ifrågasätta även sina egna ståndpunkter!

    3 - Människan är EN ras! Men i det moderna begreppet rasism, har det en vidare betydelse. Se ovan på svaret för 1!

    4 - Där har jag ingen som helst aning. Kanske det beror på att jag är helt och håller antinationalist!

    5 - Genom att lära sig källkritikens grunder, och våga utmana sina ståndpunkter mot folk som har andra! Till exempel på detta forumet!

    6 - Rasbiologi var inte ett svenskt påhitt, men i vårt land utvecklade vi den radikalt. Det var en stark idéströmning i hela västerlandet, och inte minst i USA fick den ett rejält lyft. Märk väl att även många judar gillade denna idé, och tanken var stor bland sionister i Palestina ända fram till 1945!

    Det var en artikel i en historisk tidsskrift alldeles nyligen. Skall leta upp den och rekommendera den!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  Dao 2010-01-02, 05:44

    SilverSurfer skrev:Som jag brukar säga............Jag är INTE rasist jag är realist.....

    Eller som en vän till mig sade skämtsamt: Jag är inte rasist - jag hatar ALLA! Laughing
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  Dao 2010-01-02, 05:52

    Vill gärna utveckla grundfrågan här:

    Begreppet Smygrasism! Vad innebär detta?

    Jag brukar själv använda begreppet när det uppstår debatter kring "invandringsproblem". Många vittnar om att trots att svenskar över lag är mycket vänliga och rättskaffens människor, så finns det en utbredd misstänksamhet mot "det andra" som är lite unikt för Sverige. Det är denna smygrasism som gjort det svårt fr många invandrargrupper att skaffa hyggliga jobb och bostäder - vilket har bidragit till ghettofieringen, hög arbetslöshet och i slutändan ett utanförskap som också leder till en statistisk höjning av brottslgheten...

    Men inte bara det - även detta eviga förklarandet om "vart är du ifrån?", kommentarer som "vad bra svenska du talar", och liknande - som KAN ses som positiva och intressanta - men som av många som drabbas upplevs som ett ständigt markerande om att du är ANNORLUNDA!

    Har många utländska vänner som blivit frvånade att jag har agerat likadant mot dem som mot svenskar, och hur de då har känt sig bättre till mods...

    Det är bara en av mina funderingar om begreppet smygrasism...
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  Regndrottning 2010-01-02, 11:05

    Jag hade en arbetskamrat som ondgjorde sig över alla importerade barn som fanns i skolorna. Nu var det inte tal om invandrarbarn utan adopterade barn från andra länder.....

    Vad säger man om dessa människor? Är de svenskar, de ser inte såna ut? Eller är de bara utlänningar som lyckas lära sig flytande svenska?

    Det finns de som hävdar att en utlänning aldrig kan bli svensk. " En råtta som födds i en stall är fortfarande en råtta", är en beskrivning jag har läst...

    Jag vill påstå att 'svenskhet' är något man får inom sig, att man identifierar sig med den svenska kulturen och landet. Själv var jag inte svensk i många år då jag inte kunde identifiera mig som en svensk. Trots att jag aldrig har varit något annat. Jag var då för präglad av min uppväxt i Kanada för att se mig själv som svensk.


    queen
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  Redvictory 2010-01-02, 11:11

    Regndrottning skrev:Jag hade en arbetskamrat som ondgjorde sig över alla importerade barn som fanns i skolorna. Nu var det inte tal om invandrarbarn utan adopterade barn från andra länder.....

    Vad säger man om dessa människor? Är de svenskar, de ser inte såna ut? Eller är de bara utlänningar som lyckas lära sig flytande svenska?

    Det finns de som hävdar att en utlänning aldrig kan bli svensk. " En råtta som födds i en stall är fortfarande en råtta", är en beskrivning jag har läst...

    Jag vill påstå att 'svenskhet' är något man får inom sig, att man identifierar sig med den svenska kulturen och landet. Själv var jag inte svensk i många år då jag inte kunde identifiera mig som en svensk. Trots att jag aldrig har varit något annat. Jag var då för präglad av min uppväxt i Kanada för att se mig själv som svensk.


    queen

    Jag skäms över att vara svensk ibland! som då man är på kanarieöarna och ett gäng svenskar kommer och grisar och skrävlar! eller den svenska avundsjukan som för övrigt är väldigt dominerande hos högeranhängare! kanske den skall heta den Moderata avundsjukan? många svenskar tittar snett på "utlänningar" men när de själva befinner sig utomlands och är "utlänningar" kräver de full service och respekt! sjukt? Ja mycket!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-02, 14:19

    Redvictory skrev:
    Regndrottning skrev:Jag hade en arbetskamrat som ondgjorde sig över alla importerade barn som fanns i skolorna. Nu var det inte tal om invandrarbarn utan adopterade barn från andra länder.....

    Vad säger man om dessa människor? Är de svenskar, de ser inte såna ut? Eller är de bara utlänningar som lyckas lära sig flytande svenska?

    Det finns de som hävdar att en utlänning aldrig kan bli svensk. " En råtta som födds i en stall är fortfarande en råtta", är en beskrivning jag har läst...

    Jag vill påstå att 'svenskhet' är något man får inom sig, att man identifierar sig med den svenska kulturen och landet. Själv var jag inte svensk i många år då jag inte kunde identifiera mig som en svensk. Trots att jag aldrig har varit något annat. Jag var då för präglad av min uppväxt i Kanada för att se mig själv som svensk.


    queen


    Jag skäms över att vara svensk ibland! som då man är på kanarieöarna och ett gäng svenskar kommer och grisar och skrävlar! eller den svenska avundsjukan som för övrigt är väldigt dominerande hos högeranhängare! kanske den skall heta den Moderata avundsjukan? många svenskar tittar snett på "utlänningar" men när de själva befinner sig utomlands och är "utlänningar" kräver de full service och respekt! sjukt? Ja mycket!


    Här sa du något riktigt sant igen RV... den svenska avundsjukan som för övrigt är väldigt dominerande hos högeranhängare! kanske den skall heta den Moderata avundsjukan?

    Det borde te sig underligt men det ligger väldigt mycket i detta...

    Att ofta är det dom som har det relativt bra ekonomiskt i livet som tittar snett och avundsjukt på andra. Tom på sjuka och arbetslösa (ursäkta att det kom in sjukskrivning på denna tråd, om rasism, men om det var bara så tydligt Cool)
    På sjuka och arbetslösa är man avumdsjuk, för att de "går lediga hela dagarna" det är oxå det som delvis drivit igång hetskampanjen mot sjuka.

    Mot invandrare är man avundsjuk på.... ja allt, och en del tror att de "tar vååra jobb och båra tjejer" ... märkligt !!
    Och att de får en miljon på banken och en mrecedes när de kommer hit...

    Här en gammal men aktuell Standuphttps://www.youtube.com/watch?v=YeQA47VLOKY
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-06, 13:37

    upp
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-06, 18:02

    https://www.youtube.com/watch?v=8DNUw6IetWI

    Ni bör lyssna på hela...... !!!

    Gammal, men fortfarande aktuell Very Happy
    Redcluod
    Redcluod


    Antal inlägg : 84
    Join date : 10-01-06

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  Redcluod 2010-01-06, 18:47

    Håll liv i debatten mina röda kamrater

    Vi är moraliskt överlägsna här på bänken !
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  Sniperace 2010-01-06, 21:04

    gammal men god, i Vårt kära grannland danmark hade de förr tänkvärda "citat" på baksidan av läsk och ölflaskornas etiketter, en härlig sådan var
    HÅLL DANMARK RENT, FÖLJ EN SVENSKER TILL FÄRJA


    Den gillade jag, för var det något fyllo eller någon som bar sig illa åt i nyhavn eller på ströget så nog fan var det en SVENSK!

    Sponsored content


    Rasism med mera - diskussion Empty Sv: Rasism med mera - diskussion

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-02, 13:30