Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
råttan III
Redvictory
Mona Sahlin
MartinLindgren
F.I.S.T
9 posters

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-29, 15:36

    "Arbetslinjen" och "Bidragslinjen".... är Borgarnas retoriska slagskepp, som de seglade iland med 2006....
    Nu har det blivit massor av hål i skrovet på det skeppet, det syns att det läcker in, och att det retoriska skeppet håller på att sjunka.
    Lögner håller bara ett tag....
    Hur kan jag påstå att det är lögner då ??

    Jo om vi börjar med att syna ordet "bidragslinjen" så var det ett utmärkt sätt 2006, att med ETT ENDA ORD lura i folk att de som är sjuka inte alls är sjuka, utan lata.
    Nu har folk ledsnat på detta, synat deras politik och insett att de själva och anhöriga drabbas av denna hänsynslösa politik. En politik som värnar om kapitalet, men inte människan. (Så vida inte människan är den som äger kapital)

    Och en sak till.... "Bidrag" är egentligen ett felaktigt och missvisande ord. Och detta är jag förbannad på vänstersidan att de inte påvisar... det är en retorisk och politisk straffspark för vänstern..... som man inte tagit vara på.
    Bidrag är inte bidrag.... det är en SJUKFÖRSÄKRING som alla svenskar varit med om att betala in till under sin yrkesverksamma period.

    Tom pensioner ser nuvarande regering på som ett bidrag, eftersom man valt att sänka pensionen för ålderspensionärer. SAMT låta bli att ge dem skattesänkningar.
    Människor som hela sitt liv betalat in en FÖRSÄKRING genom skattesedeln....
    Nu pissar regeringen på dom... med motiveringen att det inte finns pengar i pensionsfonderna.
    Man hävdar att det måste sparas i "kristider" ... och man sparar in på sjukvård, ppå kommunerna på arbetslösa, på sjuka människor, på samhällets uppbyggare: Pensionärerna.... MEN i dessa "Kristider" har man fortfarande samvete att se sina egna förmåner, och bankkonton svälla ??!!

    Och vad gäller "arbetslinjen" Ett begrepp som man stal av socialdemokraterna, som byggt upp detta land med arbete och välfärd och ett humant trygghetssystem.
    Och Göran Persson lät dem stjäla det..... LAMT !
    A"Arbetslinjen" är ingen arbetslinje. Fler kommer inte komma ut i jobb för att man kastar ut dem ur sjukförsäkringssystemet. De sjuka riskerar däremot att bli sjukare. Detta är denna regerings prio nummer 1, att få sjuka att arbeta. Detta i samma stund som mer än hundratusen friska människor går utan jobb,,, FÖR ATT DET INTE FINNS JOBB.

    Vore det då inte bättre att ägna sig åt att skapa jobb.
    Det tycker regeringen och deras anhängare inte ligger på deras ansvarsbörda.
    Jag anser att det gör det. Det finns två sätt. Det ena är precis som regeringen själva säger, att ge företagen bra förutsättningar till företagande..... synd bara att man inte från regeringens sida agerar där efter. Det enda som sker med de skattesänkningar som skett under borgarna, är att de förmögna får mer, och de fattiga får mindre. Köpkraften har inte ökat i Sverige pga av skattesänkningarna... snarare tvärtom. Eftersom om stora kapitalägare får mer låses dom pengarna fast där. Men om mindre bemedlade får del av kakan så används pengarna till konsumtion.....
    Eftersom där finns ett uppdämt behov.

    Och vidare så måste frågan ställas: Vad är arbete???
    Borgarnas syn på vad arbete är, tycks vara att det bara är arbete om det "producerar" dvs är "mervärdesjobb" de samhällsnyttiga jobben lägger man inte spec mycket värde till. Man har demonterat det svenska samhället på 4 år. Dragit in och sparat i kommuner och landsting... och inom vården. Den vård som ska rehabilitera de sjuka som de själva är så angelägna om ska komma tillbaka till arbete.

    Ett arbete som utförs till någon samhällsnytta är ett arbete, och skall premieras därefter.

    Borgerligheten hävdar dessutom ofta vikten av kaspitalägare, vikten av företagarnas vilkor, vikten av att underlätta för dem.... och man premierar om och om igen privilegierna för sig själva vikten av att de som har mycket ska få mer...

    Vad man glömmer att säga är, att utan arbetarnas slit hade de inte varit rika, utan arbetare är företagaren ingen företagare. Och utan arbetslösa, finns ingen ny arbetskraft att ta av..... Så dags att ta tillbaka lite rättigheter till arbetaren oxå !!!

    Sjuka då ? .. vad har dom för värde ??
    Enligt Borgarnas syn. inget alls... åtminstone efter deras handlande.
    Men där har dom fel igen. De sjuka har ett värde. Först och främst ett människovärde i sig. Sedan finns massor av kunskap och visdom och erfarenhet.
    Och det borde vara självklart i ett sådant rikt land som Sverige att folk som är sjuka inte ska behöva skämmas och gömma sig, inte ska behöva lägga sin energi på att oroa sig om man blir vräkt nästa månad pga utebliven Sjukförsäkringsutbetalning (det borgarna kallar bidrag)
    Och det borde vara självklart att de har rätt till vård BÅDE om de kan rehabiliteras tillbaka till arbete, eller om det inte är möjligt !!!

    Tack för ordet/ F.I.S.T
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-29, 16:59

    Att förpassa så många som beräknat 54.000 fortfarande sjuka eller skadade människor ut ur försäkringen till en i det närmaste obefintlig arbetsmarknad att konkurera om dom fåtal jobb som finns med flera hundra tusen friska och arbetsföra arbetslösa människor talar ju för sig själv!

    Gammal välkänd borgarpolitik 2006 till 2010,med Fredrik Reinfeldt och hans "nya moderater" i spetsen! No
    avatar
    Mona Sahlin


    Antal inlägg : 241
    Join date : 09-12-22

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  Mona Sahlin 2009-12-29, 17:24

    SKA VI FORTSÄTTA LJUGA IDAG MARTIN?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-29, 17:50

    Mona Sahlin skrev:SKA VI FORTSÄTTA LJUGA IDAG MARTIN?

    Och vari består Martins lögn i det påståendet ?

    Är det siffrorna du motsäger dig ?

    I såna fall kan det bli en lång debatt om siffror, eftersom många politiker och partier anlitar de som ger dem undersökningsresultat som passar deras argument:

    Om du istället ser till det JAG och det Martin säger i våra inlägg så har du inget att invända...

    Jag förväntar mig nu från MS, ett svar med "Alliansregler" och "Allinsstatistik" dvs typ den om att man utförsäkrar sjuka från FK, så har man minskat sjukskrivningarna, och därmed också sjuktalen.... allt enligt borgerlig mattematik
    Cool
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-29, 18:18

    Du vet ju vad talesättet säger Lillmona,genom dig själv tror du dig känna andra, bara för du sitter och sprider rent lögnaktiga påståenden och anklagelser hur som helst, så gör inte alla andra det!

    Men fortsätt tugga på ditt halmstrå Lillmona, vem bryr sig
    !

    Lillmona tramsar vidare i oförminskad styrka! rendeer
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-29, 18:25

    Men jag skulle vara intresserad av ett grundligt bemötande av någon borgardebattör ... på mitt öppningsanförande om Borgarnas retorik och falskhet kring begreppen "Arbetarlinje" och "bidragslinje"
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-29, 18:33

    F.I.S.T skrev:Men jag skulle vara intresserad av ett grundligt bemötande av någon borgardebattör ... på mitt öppningsanförande om Borgarnas retorik och falskhet kring begreppen "Arbetarlinje" och "bidragslinje"

    Förvänta dig inget faktarelaterat F.I.S.T! Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-29, 18:37

    Redvictory skrev:
    F.I.S.T skrev:Men jag skulle vara intresserad av ett grundligt bemötande av någon borgardebattör ... på mitt öppningsanförande om Borgarnas retorik och falskhet kring begreppen "Arbetarlinje" och "bidragslinje"

    Förvänta dig inget faktarelaterat F.I.S.T! Very Happy

    Hihi ... sådana här uttömmande och verklighetsbaserade, sansade, avslöjande inlägg brukar sällan leda till debatt....

    DEt hade det nog blivit om rubriken varit "Reinfeldt pissar på folket"
    Eller; "Fredrik Rahm" har återuppstått
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  råttan III 2009-12-29, 18:49

    Kan tänka mig att bemöta inlägget på testaren. Men inte på ett åsiktscensurerat forum som detta. Ditt patetiska försvarande av martin och hans spammande (nazist, gay, mamsen m.m) fick mig ytterligare tappa sugen.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-29, 18:51

    råttan III skrev:Kan tänka mig att bemöta inlägget på testaren. Men inte på ett åsiktscensurerat forum som detta. Ditt patetiska försvarande av martin och hans spammande (nazist, gay, mamsen m.m) fick mig ytterligare tappa sugen.

    En fråga jag ställer mig så snart du dyker upp här med dina bittra dryga vaneföreställniongar råttan är! Varför loggar du in här öht????
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-29, 18:59

    Varför råtta:3 loggar in här? Det står ju klart i hans inlägg, han saknar mig?

    Sen är det ju inte han som avgör vilket forum andra väljer, har han något och säga om det som sägs här får han väl göra det här också?


    Råtta:3 visar sitt rätta nylle igen! rabbit rabbit rabbit

    Det låter bra, jag fick Råtta:3 att tappa sugen, somvanligt sin vana trogen projekterar han sina svagheter på mig!
    Men i mitt fall så har rådisen stalking och flängande mig i baken bara varit stärkande, att aldrig låta honom stå oemotsagd när han drar in mig,
    Så inte här och nu heller?


    Råtta:3 stärker sin ställning som den lilla munsbit han är! rabbit
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2009-12-29, 19:15

    Att förpassa så många som beräknat 54.000 fortfarande sjuka eller skadade människor ut ur försäkringen till en i det närmaste obefintlig arbetsmarknad att konkurera om dom fåtal jobb som finns med flera hundra tusen friska och arbetsföra arbetslösa människor talar ju för sig själv!

    Fast påståendet att de skulle kastas ut i något slags byråkratiskt ingemansland är rent nonsens som vänstern hela tiden försöker pumpa ut. Det enda det handlar om är att genom ett tremånadersprogram försöka hitta en utväg ur sjuksskrivningen och tillbaka till arbete. Men de som känner martin vet ju att det är hans största skräck. Det är skönt med sovmorgon. Razz
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-29, 19:17

    Du Råtta:3, som ser dig själv somnågot högre stående gudomligt väsen som inbillar sig att alltid var rätt,

    En liten gåta till dig från mig, (enda chansen om du har svaret är att du redan hört den)

    Vad är det som flyger och har 500 ben?
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  råttan III 2009-12-29, 19:18

    Redvictory skrev:
    råttan III skrev:Kan tänka mig att bemöta inlägget på testaren. Men inte på ett åsiktscensurerat forum som detta. Ditt patetiska försvarande av martin och hans spammande (nazist, gay, mamsen m.m) fick mig ytterligare tappa sugen.

    En fråga jag ställer mig så snart du dyker upp här med dina bittra dryga vaneföreställniongar råttan är! Varför loggar du in här öht????


    Jag loggar in här för att kolla om det skrivits nåt intressant. Kanske något uppslag värt att fundera över. Ibland skrivs vettiga saker, även här.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-29, 19:22

    Nu visar du återigen prov på usel människokännedom secrist, varför skulle utförsäkring vara min stora skräck, mina papper gäller livet ut,

    Men det är djävligt illa för dom som drabbas!

    Du vet, det duger inte att så många människor kastas ut,bara för ingen kan kasta ut mig!


    Men vi vet ju att du och dina blåa likar aldrig ser längre än näsan räcker, det som inte gäller er finns inte i er lilla låtsasvärld!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-29, 19:24

    Då har du förstått det iallafall, är du på testaren fungerar inte ditt vanliga tramsande, du tvingas gå in här på acbladet för att få ideer!

    Råtta:3 i sitt esse! rabbit rabbit rabbit
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  råttan III 2009-12-29, 19:26

    martin senaste:

    Han kallar arbetare för utförsäkrade...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2009-12-29, 19:26

    Du vet, det duger inte att så många människor kastas ut,bara för ingen kan kasta ut mig!

    Och vem skulle kastas ut menar du?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  Vercingetorix 2009-12-29, 19:37

    Ifall arbetslinjen nu inte är en arbetslinje, kan väl någon förklara för mig hur arbetslösheten idag, under den värsta depression sedan trettiotalet, är lägre än under sommaren -06 då det var en brinnande högkonjunktur.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-29, 23:51

    Vercingetorix skrev:Ifall arbetslinjen nu inte är en arbetslinje, kan väl någon förklara för mig hur arbetslösheten idag, under den värsta depression sedan trettiotalet, är lägre än under sommaren -06 då det var en brinnande högkonjunktur.

    http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsloshet/?awc=

    Ja återigen beror det väl på vem som man beställt undersökningen av, enligt denna kanske något så när trovärdiga källa för statistik.... så var ju arbetslösheten lägre när vänstern lämnade över makten... än den är nu.....

    det är det ena....

    Det andra är att den politik som borgarna för gentemot då i synnerhet sjuka och sjukskrivna, resulterar på längre sikt i att folk inte alls blir friskare, utan tvärtom sjukare... och det gör ökade kostnader för staten.
    Och sedan är det för övrigt väldigt LÄTT att få ner det borgarna menar på är antalet sjuka, men i själva verket är antalet sjukskrivna.... när man flyttar bort dem från sjukförsäkringssystemet. Så oavsett om någon av er blå hävdar att högern inte utförsäkrar folk... när de byter plats till arbetsförmedlingen.... (vilket i sig är meningslöst och kan vara mycket besvärligt och stor osäkerhetsfaktor för många sjuka)
    .... oavsett detta så håller borgarna bara på med ett trollande av siffror i detta agerande. Nu vet jag inte om borgarna eller statistikförande myndigheter eller företag dessutom räknar in arbetssökande när man dunkar sig för bröstet över arbetssiffrorna...men är det så så blir det ju ännu mer trollande bara....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2009-12-30, 00:45

    när de byter plats till arbetsförmedlingen.... (vilket i sig är meningslöst och kan vara mycket besvärligt och stor osäkerhetsfaktor för många sjuka)

    Så om du är sjukskriven för utslitna knän och blir erbjuden 50 %-tjänst med ett stillsittande arbete så är det helt meningslöst? Shocked
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  Vercingetorix 2009-12-30, 00:52

    F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:Ifall arbetslinjen nu inte är en arbetslinje, kan väl någon förklara för mig hur arbetslösheten idag, under den värsta depression sedan trettiotalet, är lägre än under sommaren -06 då det var en brinnande högkonjunktur.

    http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsloshet/?awc=

    Ja återigen beror det väl på vem som man beställt undersökningen av, enligt denna kanske något så när trovärdiga källa för statistik.... så var ju arbetslösheten lägre när vänstern lämnade över makten... än den är nu.....

    det är det ena....

    Det andra är att den politik som borgarna för gentemot då i synnerhet sjuka och sjukskrivna, resulterar på längre sikt i att folk inte alls blir friskare, utan tvärtom sjukare... och det gör ökade kostnader för staten.
    Och sedan är det för övrigt väldigt LÄTT att få ner det borgarna menar på är antalet sjuka, men i själva verket är antalet sjukskrivna.... när man flyttar bort dem från sjukförsäkringssystemet. Så oavsett om någon av er blå hävdar att högern inte utförsäkrar folk... när de byter plats till arbetsförmedlingen.... (vilket i sig är meningslöst och kan vara mycket besvärligt och stor osäkerhetsfaktor för många sjuka)
    .... oavsett detta så håller borgarna bara på med ett trollande av siffror i detta agerande. Nu vet jag inte om borgarna eller statistikförande myndigheter eller företag dessutom räknar in arbetssökande när man dunkar sig för bröstet över arbetssiffrorna...men är det så så blir det ju ännu mer trollande bara....

    Du menar som när (s) sjukskrev gud vet hur många för att få ner arbetslöshetssiffrorna.. Eller sökajobbkurser och allt vad det var?
    Edit: förtidspensionerade, menar jag naturligtvis...

    Att som alliansen göra om statistiken till internationell standard är väl inte av ondo? I synnerhet som (s) misslyckande på området blir än tydligare... Wink


    Senast ändrad av Vercingetorix den 2009-12-30, 01:08, ändrad totalt 1 gång
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-30, 00:53

    Secrist skrev:när de byter plats till arbetsförmedlingen.... (vilket i sig är meningslöst och kan vara mycket besvärligt och stor osäkerhetsfaktor för många sjuka)

    Så om du är sjukskriven för utslitna knän och blir erbjuden 50 %-tjänst med ett stillsittande arbete så är det helt meningslöst? Shocked

    Det är intressant att du tar upp detta med deltidsjobb... när de nya reglerna från regeringen ofta motverkar folks möjligheter att jobba just deltid... man vill att folk ska jobba heltid... vilket ibland får konsekvensen att man förlorar så rejält på att ta ett deltidsjobb.... att det innebär en mycket osäker framtid vid eventuell framtida arbetslöshet.....

    Och för det andra är det intressant att man är så fixerade vid att få ut sjuka i arbete, när en så stor del av friska befolkningen är utan arbete....
    Självklart är det en ynnest att få jobba.... och många sjukskrivnas våta dröm.... trots att Alliansen gör sitt bästa för att sprida falska rykten om motsatsen....

    Och en sdak till..... vem tror du arbetsgivaren väljer i första hand, den med utslitna knän, den psykiskt sjuke... eller en arbetslös med fläckfri meritlista.....???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2009-12-30, 00:56

    Självklart är det en ynnest att få jobba.... och många sjukskrivnas våta dröm.... trots att Alliansen gör sitt bästa för att sprida falska rykten om motsatsen....

    Jag har själv pratat med folk som gått sjukskrivna i åratal. Många blir rädda för att förändra sin vardag. man vänjer sig vid en livsstil. Det är inte lathet, bara en naturlig mänsklig reaktion.

    Och en sdak till..... vem tror du arbetsgivaren väljer i första hand, den med utslitna knän, den psykiskt sjuke... eller en arbetslös med fläckfri meritlista.....???

    Så därför är det meningslöst att försöka?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-30, 00:58

    V-rix sa: "
    Du menar som när (s) sjukskrev gud vet hur många för att få ner arbetslöshetssiffrorna.. Eller sökajobbkurser och allt vad det var?

    Att som alliansen göra om statistiken till internationell standard är väl inte av ondo? I synnerhet som (s) misslyckande på området blir än tydligare"


    Det var inte S som sjukskrev folk.... det gjorde läkare och FK.....
    Sedan håller jag med om att S var lika kass på rehab som nuvarande regering....
    Det är här problemet ligger....
    För dålig vård ... indragningar i det vårdsystem som skall fixa den rehabilitering alliansen påstår sig vilja ha....

    .... att pröva sjuka mot en arbetsmarknad som inte har jobb åt dem ... är inte rehabolitering ... rehabilitering innefattar adekvat vård ... och därefter, eller samtidigt kan man titta på jobb som den sjukskrivne kan prova på....

    Sökajobbkurserna var oxå ett otyg och trolleri med statistik.

    Sponsored content


    Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje  !! Empty Sv: Arbetslinjen är ingen arbetslinje, och bidragslinjen är ingen bidragslinje !!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 02:21