Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
Secrist
KickTheRasist
marxisten
berralarzon
DMustaine
Vercingetorix
Dr Snuggles
Dao
MartinLindgren
råttan III
14 posters

    Den rödgröna röran står splittrad

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Den rödgröna röran står splittrad - Sida 5 Empty Hopp

    Inlägg  Secrist 2009-12-27, 02:21

    Kan bli svårt för vänstern att förklara att de har samma politik som Alliansen i denna fråga.

    Tyvärr har många av de fullständigt orealistiska förhoppningar om vad ett systemskifte skulle innebära. Lyssnar man på sossarna så försöker de emellanåt tona ner frågan för att inte bli svekanklagade vid en eventuell valseger.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Den rödgröna röran står splittrad - Sida 5 Empty Sv: Den rödgröna röran står splittrad

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-27, 03:14

    Den enda röra man ser och hör är den innanför pannbenen på för där är det rörigt!

    Råtta:3 & Secrist två, riktiga inspiratörer,vad vore ett forum utan er? Sleep
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    Den rödgröna röran står splittrad - Sida 5 Empty Sv: Den rödgröna röran står splittrad

    Inlägg  råttan III 2009-12-27, 04:21

    martin7lindgren skrev:Den enda röra man ser och hör är den innanför pannbenen på för där är det rörigt!

    Råtta:3 & Secrist två, riktiga inspiratörer,vad vore ett forum utan er? Sleep


    Du kanske borde prova att debattera?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Den rödgröna röran står splittrad - Sida 5 Empty Sv: Den rödgröna röran står splittrad

    Inlägg  theward 2009-12-27, 08:47

    råttan III skrev:Kan bli svårt för vänstern att förklara att de har samma politik som Alliansen i denna fråga.

    De har inte exaxt samma politik, även om ni vill ha det till det...

    Man kan iofs undra varför ni startar så många anti sosse/kommunisttrådar om politikren blir densamma?? tongue
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Den rödgröna röran står splittrad - Sida 5 Empty Sv: Den rödgröna röran står splittrad

    Inlägg  theward 2009-12-27, 08:58

    Secrist skrev:Förklara gärna den "valfriheten" för mig o andra kronisk sjuka

    jobba över din förmåga eller var utan pengar...vore kanske en bättre sammanfattning


    Nä, men jobba efter din förmåga. Det är det det handlar om. Precis samma linje som Mona har.

    jasså...
    För din information..jobbar jag redan lite över min förmåga...

    Jag känner många som är i samma sits som jag

    tydligen har Alliansen/FK en väldig konstigt syn på sjukdom o arbete

    "Kan man jobba, så kan man jobba mer" det verkar var deras rättesnöra
    Blir lite grann som att ha en träningcoach.
    Problemet är att man inte är en atlet och att man inte är frisk o hel heller Rolling Eyes

    Så att "arbete ska löna sig"..verkar inte gälla sjuka.
    Där blir man snarare straffad för att,man verkligen försöker

    Talade men en kvinnlig bekant innan jul...
    Hon blir utförsäkrad i april.
    Nu jobbar hon 75% på samhall.....

    Fk skickande henne på utredning för några månader sen , "för att bedöma hennes arbetsförmåga".
    Där kommer läkarteamet,inklusive sjukgymnast mm.
    Fram till att hennes aktuella arbetsförmåga tom var lägre än de 75% hon nu arbetar. hon klarade 50%

    Fk svar på detta var att: hon var inte där för att bedömmas om hon skulle klara mindre, utan om hon kunde jobba 100%

    Så istället för att ge henne 50% sjukersättning, så kommer de i april att ta bort de 25% hon redan har...

    Jag har alldeles för många sådan här exempel, som är från verkligheten och inga fantasier.

    Att ni öht försöker förringa problemen o sticka i huvudet i sanden, är rena dolkstöten för alla oss med kroniska sjukdomar o skador
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Den rödgröna röran står splittrad - Sida 5 Empty Oj...

    Inlägg  Secrist 2009-12-27, 11:05

    Den enda röra man ser och hör är den innanför pannbenen på för där är det rörigt!

    He, he...kan man inte något om politik så kan man ju alltid skriva meningslösa tramsinlägg. Kan man bara gå och tugga tuggummi samtidigt så klarar man ju det. Razz
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Den rödgröna röran står splittrad - Sida 5 Empty Sv: Den rödgröna röran står splittrad

    Inlägg  theward 2009-12-27, 11:30

    Secrist skrev:Den enda röra man ser och hör är den innanför pannbenen på för där är det rörigt!

    He, he...kan man inte något om politik så kan man ju alltid skriva meningslösa tramsinlägg. Kan man bara gå och tugga tuggummi samtidigt så klarar man ju det. Razz

    Du menar som era inlägg då?

    Flör kallar du mina inlägg, som baseras på personliga erfarenhet ooch bekantas erfarenheter för trams...

    Då säger det en hel del om dig............
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Den rödgröna röran står splittrad - Sida 5 Empty Trams?

    Inlägg  Secrist 2009-12-28, 02:30

    Du menar som era inlägg då?

    Flör kallar du mina inlägg, som baseras på personliga erfarenhet ooch bekantas erfarenheter för trams...

    Då säger det en hel del om dig.............


    Öh, det var inte dig jag menade. scratch Det var en kretin vars namn börjar på M och slutar på artin. Razz

    Sponsored content


    Den rödgröna röran står splittrad - Sida 5 Empty Sv: Den rödgröna röran står splittrad

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 12:58