Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
R.O.F.L
berralarzon
Dr Snuggles
Mona Sahlin
Secrist
Regndrottning
Sniperace
Sossar ee lata
MartinLindgren
Redvictory
14 posters

    Nya Regler på Forumet!

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nya Regler på Forumet! Empty Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-22, 22:52

    Jag har ett förslag på nya regler! det är att Ip adress skall vara synlig vid registrering för att undvika att bannade kommer tillbaka och trollar!
    Vad tycker ni?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-22, 22:55

    Jag tycker iallafall att dom här förstörarna ska städas bort och kastas med det övriga avfallet i soptunnan!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nya Regler på Forumet! Empty Eller att forumet tillåter annat än vänsternissar

    Inlägg  Sossar ee lata 2009-12-22, 23:59

    men det verkar som det är ett kommunistiskt forum a la Ohly, inget fritt tyckande. Såg ett fint mysigt reportage om kommunismen på nyheterna, från Rumänien, och i Sverige 2009 får man kalla sig kommunist!!! vidrigt är det, lika vidrigt som nazismen, ´men Red C som är LÄRARE är kommunist, fyyyyy fan!!! hur kan vi tillåta det? dom hade satt upp ett museum om kommunismens vidrigheter likt det om nazismen, och när man ser det HUR FAN KAN MAN FÅ SPRIDA KOMMUNISTISK PROPAGANDA I SVERIGE DÅ!!!??? då kommer Red C idiot med nått som "jag står inet för den delen av kommunismen" men då måste man väl få säga " jag är nazist men står inte för den delen av nazismen" vad är skillnaden??
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Sniperace 2009-12-23, 00:01

    Redvictory skrev:Jag har ett förslag på nya regler! det är att Ip adress skall vara synlig vid registrering för att undvika att bannade kommer tillbaka och trollar!
    Vad tycker ni?

    Hur mycket hjälper det?
    det är ju bara ett par musklick så, har man bytt ip....
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-23, 00:02

    Nej, det håller jag inte med om. Att Ip adresser skall kunna kollas av ADMIN är en sak, men inte av alla andra.

    Däremot tycker jag att forumet borde omstruktueras. Som det är nu går folk bara in på politik och samhälle och skriver allsköns trådar som ingenting ar med 'samhälle och politik' att göra. som denna tråd, t.ex.

    Behåll gärna rubriken 'samhälle och politik' och ersätt de övriga trådarna under beteckningen 'övrigt'. Där skulle vi kunna skriva vad vi vill om vilka ämnen vi vill. För som det är nu, är det yttert få som ens går in på de olika rubrikerna, vilket är tråkigt då det finns bra ämnen där.


    queen
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-23, 00:06

    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:Jag har ett förslag på nya regler! det är att Ip adress skall vara synlig vid registrering för att undvika att bannade kommer tillbaka och trollar!
    Vad tycker ni?

    Hur mycket hjälper det?
    det är ju bara ett par musklick så, har man bytt ip....

    Det har du rätt i! Men om det kvitteras med mobilnummer då! då blir det iaf lite krångligare än idag? det blir ju mycket städande för Admin annars och dessa får härja fritt och förstöra debatterna här!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Sniperace 2009-12-23, 00:08

    Regndrottning skrev:Nej, det håller jag inte med om. Att Ip adresser skall kunna kollas av ADMIN är en sak, men inte av alla andra.

    Däremot tycker jag att forumet borde omstruktueras. Som det är nu går folk bara in på politik och samhälle och skriver allsköns trådar som ingenting ar med 'samhälle och politik' att göra. som denna tråd, t.ex.

    Behåll gärna rubriken 'samhälle och politik' och ersätt de övriga trådarna under beteckningen 'övrigt'. Där skulle vi kunna skriva vad vi vill om vilka ämnen vi vill. För som det är nu, är det yttert få som ens går in på de olika rubrikerna, vilket är tråkigt då det finns bra ämnen där.


    queen

    Faktum ÄR att admin kan kolla ip, och detta visas ALLTID, men är som sgat väldigt enkelt att byta, tex kan det räcka att stänga av adlsmodemet en halvtimma, så har man ofta en ny när det startas om, man kan använda sig av anonymizers, och på många sätt fixa en ny ip, så det blir ganska besvärligt och tungrott för admin, men han KAN spärra användare genom IP-numret om han vill, så stor nytta det nu gör Smile
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Sniperace 2009-12-23, 00:11

    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:Jag har ett förslag på nya regler! det är att Ip adress skall vara synlig vid registrering för att undvika att bannade kommer tillbaka och trollar!
    Vad tycker ni?

    Hur mycket hjälper det?
    det är ju bara ett par musklick så, har man bytt ip....

    Det har du rätt i! Men om det kvitteras med mobilnummer då! då blir det iaf lite krångligare än idag? det blir ju mycket städande för Admin annars och dessa får härja fritt och förstöra debatterna här!

    och hur många vill lämna ut sig så?

    skulle du frivilligt göra detta på ett högerforum?
    och tror du att högerfolk gör det när det är ett forum med admin långt till vänster?

    jag tror de flesta vill ha en viss anonymitet och inte kunna såras utan vidare, vänster vill inte riskera att få besök av högerextremister, och höger människor vill nog inte riskera att få besök av någon utomparlamentarisk grupp av vänsterextremister eller hur?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nya Regler på Forumet! Empty Respekt

    Inlägg  Secrist 2009-12-23, 00:15

    Det har du rätt i! Men om det kvitteras med mobilnummer då! då blir det iaf lite krångligare än idag? det blir ju mycket städande för Admin annars och dessa får härja fritt och förstöra debatterna här!

    AB använde ju det systemet och det kanske inte är fel. Det kanske kan få folk att undvika de värsta påhoppen och personangreppen.
    avatar
    Mona Sahlin


    Antal inlägg : 241
    Join date : 09-12-22

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Mona Sahlin 2009-12-23, 00:15

    Grabben klagar på FRA men vill ha hårdare kontroll mot OLIKTÄNKANE på ett "fritt forum"

    Själv kommer grabben med personangrepp bäst det passar honom

    Rolling Eyes
    avatar
    Dr Snuggles


    Antal inlägg : 31
    Join date : 09-12-22

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Dr Snuggles 2009-12-23, 00:19

    Det är en idiotisk idé.

    Och ett bevis på att vänstern inte klarar kritik.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  berralarzon 2009-12-23, 00:22

    Dr Snuggles skrev:Det är en idiotisk idé.

    Och ett bevis på att vänstern inte klarar kritik.

    Eller tvärtom då slulle du tillagt för att bli trovärdig.
    //berra
    avatar
    Dr Snuggles


    Antal inlägg : 31
    Join date : 09-12-22

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Dr Snuggles 2009-12-23, 00:24

    Finns en risk för att detta forum blir lika illa som detta:

    http://politikochsamhalle.swedishforum.net/

    Det var tydligen inget kul att posta när det bara fanns vänster som smekte varandras ryggar Smile
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-23, 00:26

    Det är ingen som stängs av för sina åsikter här på forumet, det verkar vara för korkade betenden och inget annat,

    Ett sånt betende är ju alla dom rasist trådar du startat Lillmona, om precis samma sak,
    Vet att jag gick igen för inte så länge sedan, då hade du startat minst 500 lika trådar om samma sak, under året!

    Varför vet bara du?


    Sen börjar du låta precis som Fredrik Rahm höll på redan på AB tiden och även här, han gick ju på som en bulldozer samtidigt som han anklagade andra för personangrepp varenda dag,

    Skulle inte förvåna mig om du är Fredrik Rahm?


    Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-12-23, 00:31, ändrad totalt 1 gång
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Nya Regler på Forumet! Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-12-23, 00:29

    Mona Sahlin skrev:Grabben klagar på FRA men vill ha hårdare kontroll mot OLIKTÄNKANE på ett "fritt forum"

    Själv kommer grabben med personangrepp bäst det passar honom

    Rolling Eyes

    Du har rätt, det är så man tar sig för pannan. Redvictory har spammat sönder detta forum med antiFRA trådar till leda. Nu vill han spåra ip nummer helt plötsligt.
    Mannen är inte klok! Ett troll!
    avatar
    Dr Snuggles


    Antal inlägg : 31
    Join date : 09-12-22

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Dr Snuggles 2009-12-23, 00:31

    Man kanske kan byta namn på forumet till FRA-forumet.

    "Vi publicerar din IP adress för alla att se".
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  berralarzon 2009-12-23, 00:34

    Dr Snuggles skrev:Finns en risk för att detta forum blir lika illa som detta:

    http://politikochsamhalle.swedishforum.net/

    Det var tydligen inget kul att posta när det bara fanns vänster som smekte varandras ryggar Smile

    Tycker högertrollen ja som svar på det.
    //berra
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  berralarzon 2009-12-23, 00:35

    Dr Snuggles skrev:Man kanske kan byta namn på forumet till FRA-forumet.

    "Vi publicerar din IP adress för alla att se".

    Vilka rösta igenom fra! hmm låt mig tänka nu.
    Idiot.
    //berra
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-23, 00:40

    Regndrottning skrev:Nej, det håller jag inte med om. Att Ip adresser skall kunna kollas av ADMIN är en sak, men inte av alla andra.

    Däremot tycker jag att forumet borde omstruktueras. Som det är nu går folk bara in på politik och samhälle och skriver allsköns trådar som ingenting ar med 'samhälle och politik' att göra. som denna tråd, t.ex.

    Behåll gärna rubriken 'samhälle och politik' och ersätt de övriga trådarna under beteckningen 'övrigt'. Där skulle vi kunna skriva vad vi vill om vilka ämnen vi vill. För som det är nu, är det yttert få som ens går in på de olika rubrikerna, vilket är tråkigt då det finns bra ämnen där.


    queen

    Jag tror du missförstod mig RD! naturligtvis skall enbart Admin kunna se ip! det jag menar är att de som registrerar sig skall få svårare att komma tillbaka efter de blivit avstängda som tex blåfront fredrik_rahm m,m som spammat de senaste dagarna!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-23, 00:47

    Avstängning ska bara vara nödfall, sista utvägen, eftersom acbladets grundbult är ocensur och det fria ordet, så blir ingen avstängd därför!

    Däremot tycker jag att dom här namnkaparna och forumförstörarna inte har på något forum överhuvudtaget och göra!

    När det gäller ämnena, tycker jag dom flesta ska vara kvar, kanske möblera om lite på startsidan, genom att flytta ner aktuellt och politik/samhälle en bit
    så kanske det blir mer fart på t.ex ideer, ämnesfritt och några till?
    avatar
    Dr Snuggles


    Antal inlägg : 31
    Join date : 09-12-22

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Dr Snuggles 2009-12-23, 00:50

    meh, folk har redan stängts av godtyckligt utan annan anledning att de har en annan politisk uppfattning än RV.

    Forumet är redan kört.

    Jag väntar med förhoppning på råttans forum. Han kommer inte stänga av folk utan anledning.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-23, 00:51

    martin7lindgren skrev:Avstängning ska bara vara nödfall, sista utvägen, eftersom acbladets grundbult är ocensur och det fria ordet, så blir ingen avstängd därför!

    Däremot tycker jag att dom här namnkaparna och forumförstörarna inte har på något forum överhuvudtaget och göra!

    När det gäller ämnena, tycker jag dom flesta ska vara kvar, kanske möblera om lite på startsidan, genom att flytta ner aktuellt och politik/samhälle en bit
    så kanske det blir mer fart på t.ex ideer, ämnesfritt och några till?

    Självklart skall de som debatterar få göra det! det är såna som enbart går in för att förstöra och som inte vill debattera som skall bort en gång för alla!
    avatar
    Dr Snuggles


    Antal inlägg : 31
    Join date : 09-12-22

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Dr Snuggles 2009-12-23, 00:52

    Om du är det minsta seriös så stäng av RedCloud, har aldrig sett en större forumförstörare.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-23, 00:58

    Dr Snuggles skrev:Om du är det minsta seriös så stäng av RedCloud, har aldrig sett en större forumförstörare.

    Jag har inte stängt av någon! RedCloud debatterar! bra dessutom! det är när högertroll börjar med sina personangrepp han ger tillbaka! (med all rätt)
    och då menar jag främst blåfront!
    avatar
    Dr Snuggles


    Antal inlägg : 31
    Join date : 09-12-22

    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Dr Snuggles 2009-12-23, 01:07

    Nu säger du att folk har rätt att ge tillbaka?

    Jag antar att du bara menar att vänsterfolk har rätt att ge tillbaka.

    Trots RC:s ca 5000 inlägg har jag inte sett ett enda där han debatterar...

    Sponsored content


    Nya Regler på Forumet! Empty Sv: Nya Regler på Forumet!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 00:17