Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
captaincodd
blueheaven
lazy
marxisten
Dao
Secrist
MartinLindgren
GustavAnder
12 posters

    USA "varvar upp.."

    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  foliesvackan 2009-10-30, 18:26

    Dao skrev:
    GustavAnder skrev:Det är inte det minsta hemskt för mig. Jag mörklägger inget.

    Jag bara tar upp , pekar på, och konstaterar att din debatt stil är patetisk och i stort lika pervers som typ, propaganda från Nordkorea.

    Uppenbarligen vad som helst, så länge du kan få bort fokuset från USA!

    Det är heller inte min debatt - kolla själv vem som startade den. Jag sc´varade bara. Och mitt svar fick högerfolket på forumet att sticka med svansen mellan benen, och en del bemäktigar enbart att snyfta lite "Nordkore" eller "Kuba", som gensvar!!!

    Det är ta mig fan skitunderhållande!!!! Very Happy

    Vad mer kan ni komma med????

    Kom igen nu!!! Very Happy

    Du verkar ha skrämt upp hela högerflocken på pottkanten Very Happy
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  blueheaven 2009-10-30, 18:27

    GustavAnder skrev:
    Dao skrev:
    råttan. skrev:Vänstermupparna vill inte att det ska gå bra för Sverige.

    Vad har den meningen med debattstartarens kommentar om USA att göra???

    Vad har dina fjantinlägg skrivna med röda glasögon och en röd hörapparat med denna tråd att göra ?
    lol! lol! lol!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  råttan. 2009-10-30, 18:29

    Det faktum att USA är på väg upp ur krisen är bland de säkraste tecken som finns på att det också ljusnar för Sverige. Detta vill inte vänstermupparna då det minskar deras möjligheter att skylla den världsomfattande finanskrisen på Allians för Sverige.

    Nu ser det istället ut som Allians för Sverige kan gå till val på hur galant de skötte finanskrisen.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  Dao 2009-10-30, 18:30

    blueheaven skrev:
    Dao skrev:
    GustavAnder skrev:Det är inte det minsta hemskt för mig. Jag mörklägger inget.

    Jag bara tar upp , pekar på, och konstaterar att din debatt stil är patetisk och i stort lika pervers som typ, propaganda från Nordkorea.

    Uppenbarligen vad som helst, så länge du kan få bort fokuset från USA!

    Det är heller inte min debatt - kolla själv vem som startade den. Jag sc´varade bara. Och mitt svar fick högerfolket på forumet att sticka med svansen mellan benen, och en del bemäktigar enbart att snyfta lite "Nordkore" eller "Kuba", som gensvar!!!

    Det är ta mig fan skitunderhållande!!!! Very Happy

    Vad mer kan ni komma med????

    Kom igen nu!!! Very Happy

    Nämen är det inte Dao som försöker förskjuta fokus nu? Laughing

    Dedbattstartaren tar upp situationen i USA, och jag är kvar där!

    Det är andra som försöker få in Nordkorea, Kuba och nu senast Sverige i debatten!

    Det komiska i det hela, är att det är ALLTID så här, varje gång USA skall diskuteras!!! Varför kan ni jinte hålla er till den sdakfråga debatten handlar om??? Bara för att det är USA???

    Nu är det ju dessutom en av er som startade debatten, så ni kan ju inte skylla på er rutinmässigt ihopklumpade "vänster" i detta fallet...

    Som sagt, undehållsvärdet har inte minskat än!!!! Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  Dao 2009-10-30, 18:32

    GustavAnder skrev:
    Dao skrev:
    råttan. skrev:Vänstermupparna vill inte att det ska gå bra för Sverige.

    Vad har den meningen med debattstartarens kommentar om USA att göra???

    Vad har dina fjantinlägg skrivna med röda glasögon och en röd hörapparat med denna tråd att göra ?

    Det är min liberala ådra som kommer fram ibland - den om åsiktsfrihet och sådant som ni uppenbarligen tycker är trams...
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  foliesvackan 2009-10-30, 18:32

    råttan. skrev:Det faktum att USA är på väg upp ur krisen ....
    Vilket faktum ?

    Att "krisen" nu är på väg in i en annan fas är nu kanske svårt att förstå, men det blir säkert lättare när skattebetalarna presenteras notan för "räddningsaktionen".
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty again.

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-30, 18:33

    here we go again......

    På med foliehattarna allihop, nu börjar de elektriska vågorna gå höga....Smile
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  berralarzon 2009-10-30, 18:35

    GustavAnder skrev:Vänster tomtarna håller sig därunder , säger dao.
    Jag håller med honom, ni är alla därunder.

    Finns inte en chans i h-lvt och komma under dig tjyven skattebrottslingen homfoben kvinnoförnedraren numera barnmisshandlaren mm trash som du är asfultruhten/gustavander; stackars familj.

    Pst:slå inte blåfront! asfultruhten/gustavander är du snäll han blir inte smartare för att du spöar honom truhten.
    //berra
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  Dao 2009-10-30, 18:35

    råttan. skrev:Det faktum att USA är på väg upp ur krisen är bland de säkraste tecken som finns på att det också ljusnar för Sverige. Detta vill inte vänstermupparna då det minskar deras möjligheter att skylla den världsomfattande finanskrisen på Allians för Sverige.

    Nu ser det istället ut som Allians för Sverige kan gå till val på hur galant de skötte finanskrisen.

    Inget visar att USA är på väg upp ur krisen, än så länge - bara att BNP ökar!

    Varför skulle man inte skyklla finanskrisen på de som orsakade den, bara för att du fått för sdig att samma grupp är på väg tillbaka? Vari ligger logiken i detta? ATT finanskrisen orsakades av finansbubblor som sprack i USA är, vad jag vet, ALLA överrens om idag...

    Hur skötte alliansen finanskrisen, sade du?
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  foliesvackan 2009-10-30, 18:35

    GustavAnder skrev:here we go again......

    På med foliehattarna allihop, nu börjar de elektriska vågorna gå höga....Smile
    Det är nog bäst att du sätter dig i säkerhet, du vet var ...... Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  Dao 2009-10-30, 18:36

    GustavAnder skrev:here we go again......

    På med foliehattarna allihop, nu börjar de elektriska vågorna gå höga....Smile

    Ja, du väljer ju själv hur du vill framstå i debatten...
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  berralarzon 2009-10-30, 18:36

    foliesvackan skrev:
    GustavAnder skrev:here we go again......

    På med foliehattarna allihop, nu börjar de elektriska vågorna gå höga....Smile
    Det är nog bäst att du sätter dig i säkerhet, du vet var ...... Very Happy

    En gissning med lågt odds! pottan?
    //berra
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  Dao 2009-10-30, 18:37

    blueheaven skrev:
    GustavAnder skrev:
    Dao skrev:
    råttan. skrev:Vänstermupparna vill inte att det ska gå bra för Sverige.

    Vad har den meningen med debattstartarens kommentar om USA att göra???

    Vad har dina fjantinlägg skrivna med röda glasögon och en röd hörapparat med denna tråd att göra ?
    lol! lol! lol!

    Håller med!!!! Very Happy

    Han är ju OTROLIGT underhållande!!!!!!! lol!
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  berralarzon 2009-10-30, 18:47

    Dao skrev:
    blueheaven skrev:
    GustavAnder skrev:
    Dao skrev:
    råttan. skrev:Vänstermupparna vill inte att det ska gå bra för Sverige.

    Vad har den meningen med debattstartarens kommentar om USA att göra???

    Vad har dina fjantinlägg skrivna med röda glasögon och en röd hörapparat med denna tråd att göra ?
    lol! lol! lol!

    Håller med!!!! Very Happy

    Han är ju OTROLIGT underhållande!!!!!!! lol!

    Ansluter mig direkt till att hobbyprojektet asfultruhten/gustavander har ett visst underhållningsvärde härinne.
    //berra
    Smile)))
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty USA

    Inlägg  Secrist 2009-10-30, 18:50

    Ni är bra roliga i era desperata försök att mörklägga ALLA aspekter av USA!

    Nädå, här mörkläggs ingenting. Antar att du ser det du vill se. Precis som alla länder så finns det saker som är bra och saker som är rätt annorlunda ur ett europeiskt perspektiv. Det som är fascinerande är vänsterns besatthet av att enbart fokusera på det de uppfattar som dåligt med USA. Det är ett demokratiskt land med fria val så folk har valt detta systemet. Men det är klart, vänstern har ju alltid svårt för länder där inte staten dominerar livet från vaggan till graven.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty förväxt

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-30, 19:03

    Dao skrev:
    GustavAnder skrev:
    Dao skrev:
    råttan. skrev:Vänstermupparna vill inte att det ska gå bra för Sverige.

    Vad har den meningen med debattstartarens kommentar om USA att göra???

    Vad har dina fjantinlägg skrivna med röda glasögon och en röd hörapparat med denna tråd att göra ?

    Det är min liberala ådra som kommer fram ibland - den om åsiktsfrihet och sådant som ni uppenbarligen tycker är trams...

    dao har återigen förväxlat liberalism med ett av sina tillstånd,
    nu tror han att hans pajas tillstånd är liberalism. Fel igen.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  Dao 2009-10-30, 19:07

    Secrist skrev:Ni är bra roliga i era desperata försök att mörklägga ALLA aspekter av USA!

    Nädå, här mörkläggs ingenting. Antar att du ser det du vill se. Precis som alla länder så finns det saker som är bra och saker som är rätt annorlunda ur ett europeiskt perspektiv. Det som är fascinerande är vänsterns besatthet av att enbart fokusera på det de uppfattar som dåligt med USA. Det är ett demokratiskt land med fria val så folk har valt detta systemet. Men det är klart, vänstern har ju alltid svårt för länder där inte staten dominerar livet från vaggan till graven.

    Ärligt talat! Varför skall man agera annorlunda gentemot USA än gentemot andra? Inga andra kräver att man också måste säga att "jag ogillar inte ALLT" när man tar upp saker om andra länder. Det är liksom införstått, att om man kritiserar ett lands utrikespolitik, så är det ENBART detta man kritiserar!

    Dessutom kommer i stort samma kritik gentemot USA även från högerhåll, så att försöka göra detta till en "vänsterfanatism" eller liknande, är nog lite att ta i... Är alla som kritiserar USA vänster i dina ögon???
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  Dao 2009-10-30, 19:08

    GustavAnder skrev:
    Dao skrev:
    GustavAnder skrev:
    Dao skrev:
    råttan. skrev:Vänstermupparna vill inte att det ska gå bra för Sverige.

    Vad har den meningen med debattstartarens kommentar om USA att göra???

    Vad har dina fjantinlägg skrivna med röda glasögon och en röd hörapparat med denna tråd att göra ?

    Det är min liberala ådra som kommer fram ibland - den om åsiktsfrihet och sådant som ni uppenbarligen tycker är trams...

    dao har återigen förväxlat liberalism med ett av sina tillstånd,
    nu tror han att hans pajas tillstånd är liberalism. Fel igen.

    "Tillstånd"????????????????????????
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty till ?

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-30, 19:48

    Ja. Tillstånd.
    För du menar väl inte att du är så här jämt ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty USA

    Inlägg  Secrist 2009-10-30, 19:51

    Ärligt talat! Varför skall man agera annorlunda gentemot USA än gentemot andra?

    Vilka andra? Hur ofta diskuteras andra länder egentligen? Hur ofta har vi en diskussion om fransk a-kassa? Eller anställningsvillkor i Azerbajdzjan?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  Dao 2009-10-30, 20:15

    GustavAnder skrev:Ja. Tillstånd.
    För du menar väl inte att du är så här jämt ?

    Du vet inget om mig!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  Dao 2009-10-30, 20:22

    Secrist skrev:Ärligt talat! Varför skall man agera annorlunda gentemot USA än gentemot andra?

    Vilka andra? Hur ofta diskuteras andra länder egentligen? Hur ofta har vi en diskussion om fransk a-kassa? Eller anställningsvillkor i Azerbajdzjan?

    Länder som har diskuterats på debattforumen:

    Nordkorea, Kuba, Kina, Ryssland, Israel, Sverige, Danmark, Frankrike och Venezuela - bara för att nämna de jag kommer på på rak hand. EDessutom har det diskuteats om olika folkgrupper, såsom palestinier, judar och muslimer.

    Ingenstans, förutom då Israel, men där finns samma reaktioner som gentemot USA - har man krävt NÅGONSIN att man också måste hävda att det minsann finns "bra saker" i länderna också!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Israel

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 00:55

    Ingenstans, förutom då Israel, men där finns samma reaktioner som gentemot USA - har man krävt NÅGONSIN att man också måste hävda att det minsann finns "bra saker" i länderna också!!!

    Israel brukar väl mest handla om hur rasistiska de är. Och några mer djuplodande diskussioner om tex Frankrike vet jag inte om jag sett.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  råttan. 2009-10-31, 11:05

    foliesvackan skrev:
    råttan. skrev:Det faktum att USA är på väg upp ur krisen ....
    Vilket faktum ?

    Att "krisen" nu är på väg in i en annan fas är nu kanske svårt att förstå, men det blir säkert lättare när skattebetalarna presenteras notan för "räddningsaktionen".


    Du och de andra mupparna har haft fel hela tiden. Ingen lyssnar på ert dravel.
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  foliesvackan 2009-10-31, 11:42

    råttan. skrev:
    foliesvackan skrev:
    råttan. skrev:Det faktum att USA är på väg upp ur krisen ....
    Vilket faktum ?

    Att "krisen" nu är på väg in i en annan fas är nu kanske svårt att förstå, men det blir säkert lättare när skattebetalarna presenteras notan för "räddningsaktionen".


    Du och de andra mupparna har haft fel hela tiden. Ingen lyssnar på ert dravel.
    Visst är det så. Redan på AB Forum blev jag och andra idiotförklarade av er finansgenier när vi inte accepterade era förklaringar att detta endast var en naturlig konjunktursvängning.

    Nu är vi tillräckligt dumma att tro att de 70.000 miljarder som skapats för räddningen av västvärldens bankirer ska betalas av någon samt att denna någon är skattebetalarna. Vilka teorier du och dina kollegor har i frågan vet jag inte eftersom det enda ni kommer med är att jag och andra misstänkta vänstersympatisörer alltid har fel.

    Om du inte har någon idé om vem som ska betala vad, kan du väl alltid hävda att Kuba och Nordkorea är odemokratiska samt att detta gör dig till ett geni och mig till en idiot.

    Sponsored content


    USA "varvar upp.." - Sida 2 Empty Sv: USA "varvar upp.."

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 19:22