Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Blåfront
marxisten
MartinLindgren
RedCloud
Redvictory
9 posters

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  Redvictory 2009-10-29, 14:40

    http://www.cefos.gu.se/forskning/eurosjukforsakring/

    En forskning som gjorts fgenom Göteborgs Universitet visar att de flesta är kritiska!
    8 av 10 som känner sig sjuka och som varit sjuka över en vecka tycker den är dålig!
    mest kritiska är de som varit sjukskrivna mer än 6 mån eftersom de bedöms klara ett annat arbete på arbetsmarknaden måste söka arbete! även de som inte är eller har varit sjuka är kritiska!de alliansare som sitter här och försvarar den lever helt eller delvis utan verklighetsförankring! Hur har du drabbats!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  RedCloud 2009-10-29, 14:45

    Vilken arbetsmarknad ?

    22000 lediga jobb på hur många arbetslösa friska ?

    2-300 000 ?

    Ja jävlar, stämmer inte den ideologiska nyliberala kartan med verkligheten så går vi efter kartan.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-29, 15:47

    Alliansens svek mot alla sjuka, genom att bara friskförklara fortfarande inte friska människor, överhuvudtaget inte lyssna på läkarna, bara kort och gott kasta människor ur försäkringen, vilka förpassas till socbidrsg,

    Är en situation som ingen har några garantier mot, oavsett partifärg, vem som helst kan ju sitta här på forumet just nu,för att kunna råka ut för vsad som helst innan dagens slut, något som gör livet aldrig mer sig likt!
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  marxisten 2009-10-29, 16:08


    Bengt har jobbat på fabriken i alla dessa år
    Han har kämpat han har slitit tills han fick gråa hår
    Och aldrig har han klagat, han har gjort som chefen sagt
    Men när man fyllt 65, då har man ingen makt

    Han vill så gärna leva den tid som han har kvar
    Men nu ska Sverige spara, även på farfarsfar
    Det som han byggt upp, det ska vi riva ner
    Och det han ser som Sverige det ska inte finnas mer

    För Bengt är en vanlig, hederlig svensk
    Och inte någon rik parasit
    Men han har levt sitt liv, är inte värd att satsa på
    Och det tycker jag är skit

    Vi ska gå med i EU har politikerna tänkt
    Men ute i Europa där finns ingen plats för Bengt
    För att ha råd med vår Europeiska biljett
    Så måste vi skära bort allt överflödigt fett

    Vi börjar i offentlig sektor, där skär vi bort allting
    För de som redan ligger ner säger ingenting
    Hos etablissemanget är det pengarna som styr
    Och ska man med i EU, man inga medel skyr

    För Bengt är en vanlig, hederlig svensk
    Och inte någon rik parasit
    Men han har levt sitt liv, är inte värd att satsa på
    Och det tycker jag är skit

    Utan socialt skyddsnät, utan någon pardon
    Bengt har blivit tilldelad en taskig folkpension
    Och Bengt har ändå jobbat, tänk då på hans fru
    Hon hette visst Lovisa, hon finns ej längre nu

    En dag så ska ni vakna och se er omkring
    Ja, en dag ska ni inse att ni skurit bort allting
    Av det som förr var Sverige finns nu bara ett skelett
    Och den dagen ska ni inse, det var vi som hade rätt
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  Blåfront 2009-10-29, 17:32

    Redvictory skrev:http://www.cefos.gu.se/forskning/eurosjukforsakring/

    En forskning som gjorts fgenom Göteborgs Universitet visar att de flesta är kritiska!
    8 av 10 som känner sig sjuka och som varit sjuka över en vecka tycker den är dålig!
    mest kritiska är de som varit sjukskrivna mer än 6 mån eftersom de bedöms klara ett annat arbete på arbetsmarknaden måste söka arbete! även de som inte är eller har varit sjuka är kritiska!de alliansare som sitter här och försvarar den lever helt eller delvis utan verklighetsförankring! Hur har du drabbats!

    Gillade du sossarnas utförsäkrig? Var vad dina protester då?

    Jag ställer frågan igen

    Vad tror kommunistsvin sjuka ska göra under 3 månaders aktivitetsstöd?

    Vad tror kommunistsvin man kommer fram till efter 3 månaders atkitivetsstöd?

    När ska kommunistsvin läsa fakta?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  marxisten 2009-10-29, 18:30


    Om du reser över havet så kommer du en dag
    Till ett land där folket njöt och mådde bra
    Man hade i gemenskap byggt upp en välfärdstat
    Och där levde man i frihet utan krig och utan hat

    Och till denna vackra värld kom profit och religion
    Folk fick lära sig att sluta tro på sin vision
    Du ska tänka på dig själv och skita i din bror
    Detta gäller för evigt oavsett av vad du tror


    Välkommen till kapitalets land
    Där rikedom och välfärd går hand i hand
    Skillnaden är hårfin mellan lycka och död
    Och den som har pengar han lider ingen nöd

    Där finns höga ekonomer som ställer och styr
    Där finns feta statsministrar som får dig att spy
    Dessa marknadens lakejer talar om hur allting är
    Det är de som håller uppe denna orättvisa värld


    Välkommen till kapitalets land
    Där rikedom och välfärd går hand i hand
    Skillnaden är hårfin mellan lycka och död
    Och den som har pengar han lider ingen nöd

    Välkommen till kapitalets land
    Där rikedom och välfärd går hand i hand
    Skillnaden är hårfin mellan lycka och död
    Och den som har pengar han lider ingen nöd
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-29, 18:50

    Redvictory skrev:http://www.cefos.gu.se/forskning/eurosjukforsakring/

    En forskning som gjorts fgenom Göteborgs Universitet visar att de flesta är kritiska!
    8 av 10 som känner sig sjuka och som varit sjuka över en vecka tycker den är dålig!
    mest kritiska är de som varit sjukskrivna mer än 6 mån eftersom de bedöms klara ett annat arbete på arbetsmarknaden måste söka arbete! även de som inte är eller har varit sjuka är kritiska!de alliansare som sitter här och försvarar den lever helt eller delvis utan verklighetsförankring! Hur har du drabbats!



    Ja vem eller vilka är det här som har rätt och inte??? Är det dom som är sjuka och drabbade eler är det politiker???
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-29, 18:54

    Blåfront skrev:
    Redvictory skrev:http://www.cefos.gu.se/forskning/eurosjukforsakring/

    En forskning som gjorts fgenom Göteborgs Universitet visar att de flesta är kritiska!
    8 av 10 som känner sig sjuka och som varit sjuka över en vecka tycker den är dålig!
    mest kritiska är de som varit sjukskrivna mer än 6 mån eftersom de bedöms klara ett annat arbete på arbetsmarknaden måste söka arbete! även de som inte är eller har varit sjuka är kritiska!de alliansare som sitter här och försvarar den lever helt eller delvis utan verklighetsförankring! Hur har du drabbats!

    Gillade du sossarnas utförsäkrig? Var vad dina protester då?

    Jag ställer frågan igen

    Vad tror kommunistsvin sjuka ska göra under 3 månaders aktivitetsstöd?




    Vad tror kommunistsvin man kommer fram till efter 3 månaders atkitivetsstöd?






    Blåfront skärp dig. Du vet väl åtminstånne varför Redvictory inte tycker om sjukförsäkringen???

    När ska kommunistsvin läsa fakta?


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2009-10-29, 19:11, ändrad totalt 1 gång
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  Redvictory 2009-10-29, 18:58

    Blåfront skärp dig. Du vet väl åtminstånne varför Redfront inte tycker om sjukförsäkringen???

    En liten korrigering bara men nog så viktig för att inte beblandas med de rasister som har namnet front med! Very Happy

    Redvictory
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-29, 19:12

    Redvictory skrev:Blåfront skärp dig. Du vet väl åtminstånne varför Redfront inte tycker om sjukförsäkringen???

    En liten korrigering bara men nog så viktig för att inte beblandas med de rasister som har namnet front med! Very Happy

    Redvictory




    Sorry, jag är ledsen... Jag såg det för sent att jag skrev fel, men nu är det korrigerat Very Happy .
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  Redvictory 2009-10-29, 19:16

    ANNA2LINK skrev:
    Redvictory skrev:Blåfront skärp dig. Du vet väl åtminstånne varför Redfront inte tycker om sjukförsäkringen???

    En liten korrigering bara men nog så viktig för att inte beblandas med de rasister som har namnet front med! Very Happy

    Redvictory




    Sorry, jag är ledsen... Jag såg det för sent att jag skrev fel, men nu är det korrigerat Very Happy .

    Ingen skugga kastas på dig Anna! ville bara markera mitt avståndstagande från nazzeorganisationer! Very Happy
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-29, 19:20

    Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Redvictory skrev:Blåfront skärp dig. Du vet väl åtminstånne varför Redfront inte tycker om sjukförsäkringen???

    En liten korrigering bara men nog så viktig för att inte beblandas med de rasister som har namnet front med! Very Happy

    Redvictory




    Sorry, jag är ledsen... Jag såg det för sent att jag skrev fel, men nu är det korrigerat Very Happy .

    Ingen skugga kastas på dig Anna! ville bara markera mitt avståndstagande från nazzeorganisationer! Very Happy




    Det är lugnt Redv.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2009-10-29, 21:07

    Tja, förutom att man kanske behöver göra några finjusteringar så är ju grundtanken bra. Kan man jobba så ska man jobba. Det är den bistra verkligheten.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-31, 02:22

    Secrist skrev:Tja, förutom att man kanske behöver göra några finjusteringar så är ju grundtanken bra. Kan man jobba så ska man jobba. Det är den bistra verkligheten.





    Är man sjuk så ska man kunna vara sjuk så måste det kunna vara i en välfärdsstat som Sverige!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 02:37

    Är man sjuk så ska man kunna vara sjuk så måste det kunna vara i en välfärdsstat som Sverige!!!

    Absolut. Men det ingen vill ha är de massiva hetidssjukskrivningarna som byggdes upp under 90-talet.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  theward 2009-10-31, 13:04

    Secrist skrev:Är man sjuk så ska man kunna vara sjuk så måste det kunna vara i en välfärdsstat som Sverige!!!

    Absolut. Men det ingen vill ha är de massiva hetidssjukskrivningarna som byggdes upp under 90-talet.

    nope, men då ska de inte trollas bort, utan försvinna pga bättre rehab och riktade anpassade arbeten...

    Dvs ingen ska behöva utförsäkras eller tvingas jobba mera än den människan klarar av
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Bättre

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:08

    nope, men då ska de inte trollas bort, utan försvinna pga bättre rehab och riktade anpassade arbeten...

    Dvs ingen ska behöva utförsäkras eller tvingas jobba mera än den människan klarar av.


    Om detta hade varit lätta problem att lösa, tror du inte sossarna hade gjort det vid det här laget? Senast hade de 12(!) år på sig utan att lyckas. Varför ska allt bli guld och gröna skogar direkt efter ett eventuellt regeringsskifte när man inte lyckades förra gången?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  theward 2009-10-31, 13:16

    Secrist skrev:nope, men då ska de inte trollas bort, utan försvinna pga bättre rehab och riktade anpassade arbeten...

    Dvs ingen ska behöva utförsäkras eller tvingas jobba mera än den människan klarar av.


    Om detta hade varit lätta problem att lösa, tror du inte sossarna hade gjort det vid det här laget? Senast hade de 12(!) år på sig utan att lyckas. Varför ska allt bli guld och gröna skogar direkt efter ett eventuellt regeringsskifte när man inte lyckades förra gången?

    fråga en sjuk vad han/hon föredrar?
    Att vara sjukskriven utan rehab i åratal..
    Eller att bli utförsäkrat efter i år och ändå inte få någon rehab och hamna på bar backe

    Det var definitivt inte bra förrut, men då slapp sjuka bli utan ersättning....


    tex var jag helt sjukskriven ett år och har sedan arbetsprovat i 14 månder innan jag började lönebidragsjobb...

    hade jag hamnat i liknande situation nu,hade jag blivit helt utan sjukpenning redan efter det första året.. och enligt alliansen varit redo för 100% arbete...

    Nåt som jag kanske aldrig blir
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty bar backe

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:20

    Eller att bli utförsäkrat efter i år och ändå inte få någon rehab och hamna på bar backe

    De flesta av de som berörs efter årsskiftet har en anställning som de är knutna till.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  theward 2009-10-31, 13:28

    Secrist skrev:Eller att bli utförsäkrat efter i år och ändå inte få någon rehab och hamna på bar backe

    De flesta av de som berörs efter årsskiftet har en anställning som de är knutna till.

    jaha det var nåt nytt...
    har du mer hemsnickrade sanningar att komma med???

    ingen av de jag känner och det är många, har någon anställning öht

    handläggaren sa detsamma, fast nu gällde det ju 600 personer i örebro län, som hon citat sa " vi vet inte vart vi ska göra av dessa människor"

    AF som jag har bra kontakt med sa det samma.........
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Statistik

    Inlägg  Secrist 2009-10-31, 13:39

    jaha det var nåt nytt...
    har du mer hemsnickrade sanningar att komma med???


    Hemsnickrat vet jag inte. Fick kursmaterial på mejlen angående detta (alltså de nya sjukskrivningsreglerna) och det var där det stod. Såvida de som håller i kursen inte ljuger så får jag tro på det.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  Blåfront 2009-10-31, 14:13

    Vad tycker Kommunisten om de som har 50% arbetsförmåga?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-31, 14:23

    theward skrev:
    Secrist skrev:Är man sjuk så ska man kunna vara sjuk så måste det kunna vara i en välfärdsstat som Sverige!!!

    Absolut. Men det ingen vill ha är de massiva hetidssjukskrivningarna som byggdes upp under 90-talet.

    nope, men då ska de inte trollas bort, utan försvinna pga bättre rehab och riktade anpassade arbeten...

    Dvs ingen ska behöva utförsäkras eller tvingas jobba mera än den människan klarar av




    Precis instämmer helt!!! Vad det inte det som var meningen med dom nya förändringarna i försäkringssystemet???
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-31, 15:02

    ANNA2LINK skrev:
    theward skrev:
    Secrist skrev:Är man sjuk så ska man kunna vara sjuk så måste det kunna vara i en välfärdsstat som Sverige!!!

    Absolut. Men det ingen vill ha är de massiva hetidssjukskrivningarna som byggdes upp under 90-talet.

    nope, men då ska de inte trollas bort, utan försvinna pga bättre rehab och riktade anpassade arbeten...

    Dvs ingen ska behöva utförsäkras eller tvingas jobba mera än den människan klarar av

    Det är enkelt besvarat, Anna.... Förändringarna instiftades för att politikerna skall kunna klappa sig själva på ryggen och skryta om de har fått bukt med sjuktalen.

    Sossarna gjorde det omvända... De skröt med att de hade fått nere arbetslöshetstalen genom att sjukskriva folk.

    Men, fortfarande finns det människor som skyfflas hit och dit och kommer i kläm för alla nya bestämmelserna.


    queen




    Precis instämmer helt!!! Vad det inte det som var meningen med dom nya förändringarna i försäkringssystemet???
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-31, 15:10

    Frågan är ju närmast,vem gillar inte sossarnas beslut att ingen ska kastas ut ur sjukförsäkringen?

    Sponsored content


    Vem gillar den nya sjukförsäkringen? Empty Sv: Vem gillar den nya sjukförsäkringen?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 08:56