Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Redvictory
Blåfront
6 posters

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  Blåfront 2009-10-21, 08:18

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    flower
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  Redvictory 2009-10-21, 08:23

    Blåfront skrev:HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    flower

    Skrattar du åt att Jimmies och SD:s Tal kan räknas som hets mot folkgrupp?
    eller fick du en psykos (igen)
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  Blåfront 2009-10-21, 08:29

    Redvictory skrev:
    Blåfront skrev:HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    flower

    Skrattar du åt att Jimmies och SD:s Tal kan räknas som hets mot folkgrupp?
    eller fick du en psykos (igen)

    DET ÄR JAN HELIN SOM TAGIT BESLUT OM RUBRIKEN!

    ÅKESSON SKRIVER INTE MUSLIMER ÄR ETT HOT NÅNSTANS PÅ HELA DEBATTEN!

    OCH NI RÖDJÄVLAR LÄSER JU BARA RUBRIKER, ALDRIG ARTIKLAR
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  RedCloud 2009-10-21, 09:09

    ÅKESSON SKRIVER INTE MUSLIMER ÄR ETT HOT NÅNSTANS PÅ HELA DEBATTEN!

    Antingen är du bara korkad eller har läsförståelse problem, eller bägga.

    Det är precis vad Åkesson skriver nämligen.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  Sniperace 2009-10-21, 09:26

    RedCloud skrev:
    ÅKESSON SKRIVER INTE MUSLIMER ÄR ETT HOT NÅNSTANS PÅ HELA DEBATTEN!

    Antingen är du bara korkad eller har läsförståelse problem, eller bägga.

    Det är precis vad Åkesson skriver nämligen.


    Sanningen är att det var AFTONBLADET som satte denna omtalade rubrik, den är skapad av AB, som just rubrik, och den har INTE klart uttalats eller skrivits av debattören (åkesson)

    Att man kanske sedan kan utläsa detta mellan raderna är en helt annan sak.....

    tycker du det är rätt att använda lögner för att bekämpa SD?

    Jag anser att de ska bekämpas med SANNING, inte med lögner och fabricerade "bevis" det ger nog helt motsatt resultat.

    Vad jag förstått så hänger HELA anmälan på just RUBRIKEN....

    i hela debattartikeln ligger troligen allt under gränsen för vad som får skrivas, du vet, de är nog inte dummare än att de vet var gränserna går....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  RedCloud 2009-10-21, 10:23

    Inte då Sniper, läs de sista raderna i artikeln.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  Sniperace 2009-10-21, 10:33

    RedCloud skrev:Inte då Sniper, läs de sista raderna i artikeln.

    och ÄNDÅ har han inte skrivit de orden som väcker debatten, han visar på olika saker HAN anser vara problem och att de sakerna är ett hot, men han har ändå inte uttalat meningen att MUSLIMERna osv........


    man har rätt att ha en åsikt, men man ska inte bli hur fritt tolkad som helst, och det ska inte läggas ord i munnen.

    Jag sympatierar INTE med SD, men jag sympatiserar för den skull inte med att använda vilka medel som helst för att svartmåla, svartmålningen sköter de bra själva, utan att man för den skull ska ge dem chans att bli martyrer
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  blueheaven 2009-10-21, 10:43

    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:Inte då Sniper, läs de sista raderna i artikeln.

    och ÄNDÅ har han inte skrivit de orden som väcker debatten, han visar på olika saker HAN anser vara problem och att de sakerna är ett hot, men han har ändå inte uttalat meningen att MUSLIMERna osv........


    man har rätt att ha en åsikt, men man ska inte bli hur fritt tolkad som helst, och det ska inte läggas ord i munnen.

    Jag sympatierar INTE med SD, men jag sympatiserar för den skull inte med att använda vilka medel som helst för att svartmåla, svartmålningen sköter de bra själva, utan att man för den skull ska ge dem chans att bli martyrer

    Frågan är om redcloud någonsin kommer att förstå vad du säger sniper? Rolling Eyes
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  RedCloud 2009-10-21, 11:28

    Läs artikeln en gång till sniper.

    Särskilt sista stycket, så hittar du det.

    Som sverigedemokrat ser jag detta* som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år.

    *muslimerna, min anm.


    Senast ändrad av RedCloud den 2009-10-21, 11:37, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  x-medborgare 2009-10-21, 11:36

    Sista stycket...


    http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article5978707.ab


    [color=orange]Allt detta är i dag en del av den svenska verkligheten. Frågan är hur det ser det ut om ytterligare några decennier, när den muslimska befolkningen, om nuvarande takt håller i sig, har flerdubblats i storlek och många av Europas större städer, inklusive Malmö, med största sannolikhet har en muslimsk majoritet.

    Den mångkulturella samhällseliten ser kanske denna framtid som en färgglad intressant förändring av ett Sverige och Europa som man allt som oftast förnekar ens någonsin har varit ”svenskt” eller ”europeiskt”.

    Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år.


    *) Oikofob är enligt den brittiske filosofen Scruton en person som föraktar sin hembygd. (Red. anm.)

    Jimmie Åkesson, partiledare Sverigedemokraterna
    [/color]
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  Blåfront 2009-10-21, 13:22

    Var står det muslimer är vårt största hot??

    Var står det muslimer är vårt största utländska hot sedan andra världskriget
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  Sniperace 2009-10-21, 13:37

    x-medborgare skrev:Sista stycket...


    http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article5978707.ab


    [color=orange]Allt detta är i dag en del av den svenska verkligheten. Frågan är hur det ser det ut om ytterligare några decennier, när den muslimska befolkningen, om nuvarande takt håller i sig, har flerdubblats i storlek och många av Europas större städer, inklusive Malmö, med största sannolikhet har en muslimsk majoritet.

    Den mångkulturella samhällseliten ser kanske denna framtid som en färgglad intressant förändring av ett Sverige och Europa som man allt som oftast förnekar ens någonsin har varit ”svenskt” eller ”europeiskt”.

    Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år.


    *) Oikofob är enligt den brittiske filosofen Scruton en person som föraktar sin hembygd. (Red. anm.)

    Jimmie Åkesson, partiledare Sverigedemokraterna
    [/color]

    Men, X-medborgare, där står inte någonstans meningen MUSLIMERNA ÄR vårt största hot, där finns uppräknat en massa saker som han ser som hot, och att DESSA saker är det största hotet, må så vara att mycket av dessa kommer från sådana extremister, men faktan är att just den mening han anklagas att ha skrivit, den meningen har AFTONBLADET helt på egen hand stått för..

    ex vis denna passus
    I Sverige finns mig veterligen inga kända studier på området, men i en brittisk undersökning från 2007 uppgav 37 procent av de unga, brittiska muslimerna att de skulle föredra sharialagar framför brittisk lag och lika många ansåg att den som konverterar från islam skall avrättas. I andra studier från bland annat Frankrike och Tyskland kan samma mönster urskiljas.

    är det rasism att oroas av dem som har sådana åsikter?
    kan inte de åsikterna ses som ett hot?

    att svenska konstnärer som kritiserar eller skojar med islam skulle leva under ständigt dödshot, att ett tiotal muslimska terrororganisationer skulle komma att etablera sig i Sverige, att ledande muslimska företrädare skulle framföra krav på införandet av sharialagar i Sverig

    är det rasism att känna sådana krav och dödshot som fel?

    jag säger det igen, jag är inte tillskyndare av SD och deras politik, men de har rätten att ha en åsikt, men det betyder INTE att en tidning eller annan har rätten att förvanska och lägga till sådant som inte skrivits eller sagts.



    Jag anser att talibansk terror av fanatiska muslimer är ett hot.
    är väl helt ok att säga?

    men om du nu skriver att jag sa att MUSLIMER är ett hot då pådyvlar du mig en osanning eftersom jag redan definierat vilka jag avser
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  x-medborgare 2009-10-21, 13:41

    Jag lade inte ut sista stycket för att bevisa något. lade ut det just för att det var sista stycket som det hänvisades till..
    Vad det står ja det får ni träta om och tolka hur ni vill .. Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  Sniperace 2009-10-21, 13:44

    x-medborgare skrev:Jag lade inte ut sista stycket för att bevisa något. lade ut det just för att det var sista stycket som det hänvisades till..
    Vad det står ja det får ni träta om och tolka hur ni vill .. Very Happy


    Njaa, jag anser att man inte kan ta lösryckta stycken, utan måste se till hela skriften och innehållet.


    det är som att välja en vers i koranen eller bibeln för att sedan döma ut ALLT i denna, och dessutom lägga till en egne vers (överskriften)


    en sak är jag SÄKER på, det är att hade inte aftonbladet lagt till den rubriken, då hade det inte blivit samma ramaskri....


    Senast ändrad av Sniperace den 2009-10-21, 13:47, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  x-medborgare 2009-10-21, 13:46

    Själv tolkar jag det som ( för att inte framstå som fegis som inte vågar tycka)
    Att stycke ett..

    Allt detta är i dag en del av den svenska verkligheten. Frågan är hur det ser det ut om ytterligare några decennier, när den muslimska befolkningen, om nuvarande takt håller i sig, har flerdubblats i storlek och många av Europas större städer, inklusive Malmö, med största sannolikhet har en muslimsk majoritet.
    Sista

    Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år.

    Som att SD ser just muslimerna som det största hotet men det är min personliga tolkning om det är juridiskt hållbart har jag ingen aning om..
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  RedCloud 2009-10-21, 13:46

    det är som att välja en vers i koranen eller bibeln för att sedan döma ut ALLT i denna

    vilket är precis vad muslimhatarna gör, både här på forum och SD IRL.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  Sniperace 2009-10-21, 13:49

    x-medborgare skrev:Själv tolkar jag det som ( för att inte framstå som fegis som inte vågar tycka)
    Att stycke ett..

    Allt detta är i dag en del av den svenska verkligheten. Frågan är hur det ser det ut om ytterligare några decennier, när den muslimska befolkningen, om nuvarande takt håller i sig, har flerdubblats i storlek och många av Europas större städer, inklusive Malmö, med största sannolikhet har en muslimsk majoritet.
    Sista

    Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år.

    Som att SD ser just muslimerna som det största hotet men det är min personliga tolkning om det är juridiskt hållbart har jag ingen aning om..


    och du tror inte att antalet fanatiker/extremister då också ökar?

    det är ju inte den vanlige Muslimen som är ett problem, utan just extremisterna.

    jag tyckar att som politiker skulle man motverka ALL extremism, ÄVEN Muslimsk, kristen, högerextremism och vänsterextremism, inte enbart de från höger och kristna
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  Sniperace 2009-10-21, 13:51

    RedCloud skrev:
    det är som att välja en vers i koranen eller bibeln för att sedan döma ut ALLT i denna

    vilket är precis vad muslimhatarna gör, både här på forum och SD IRL.

    och nu aftonbladet i detta fall...
    som med sin satta rubrik ser till att fokusera på att det skulle gälla ALLA muslimer, vilket jag har svårt att tro var avsikten(iallafall den synliga avsikten)
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  x-medborgare 2009-10-21, 13:53

    Vänta nu är jag inte med alls talar vi inte om olika saker utveckling av extimister och tolkning av SD text ????
    Jag tolkade texten..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  Sniperace 2009-10-21, 13:55

    x-medborgare skrev:Vänta nu är jag inte med alls talar vi inte om olika saker utveckling av extimister och tolkning av SD text ????
    Jag tolkade texten..

    jag tolkade efter vad han skrev att han var rädd för, och de saker han varv rädd för är väl sådant du inte vill vi ska ha också?

    (dödsstraff för avfall från islam, sharialagar osv osv...)

    Att det sedan är en överdriven rädsla är en annan sak....
    aturligtvis är en betydande andel av Europas muslimer inte bokstavstroende, även om de flesta studier som gjorts på området visar att fundamentalisterna är en stor och växande minoritet.

    redan här ger han en ganska klar bild av vilka han avser i sin debattartikel, eller hur?
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  x-medborgare 2009-10-21, 14:06

    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:Vänta nu är jag inte med alls talar vi inte om olika saker utveckling av extimister och tolkning av SD text ????
    Jag tolkade texten..

    jag tolkade efter vad han skrev att han var rädd för, och de saker han varv rädd för är väl sådant du inte vill vi ska ha också?

    (dödsstraff för avfall från islam, sharialagar osv osv...)

    Att det sedan är en överdriven rädsla är en annan sak....
    aturligtvis är en betydande andel av Europas muslimer inte bokstavstroende, även om de flesta studier som gjorts på området visar att fundamentalisterna är en stor och växande minoritet.

    redan här ger han en ganska klar bild av vilka han avser i sin debattartikel, eller hur?

    Jo din sista rad skulle jag nog tolka lika.
    Men för att ta ämnet fundamentalisterna.

    Så tror jag att visst kan denna grupp öka i framtiden men likväl tror jag att framtida generationer muslimer också kommer att anpassa sig mer och mer till svenska samhället.
    Många M- föräldrar har ju flytt fundamentalisterna och uppfostrar även sina barn efter det samtidigt som generation efter generation kommer att utarmas..
    Och många kommer få samma förhållande till moskeerna som många av oss har till svenska kyrkan vist vå är protestanter till namnet men är vi det ???
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  Sniperace 2009-10-21, 14:14

    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:Vänta nu är jag inte med alls talar vi inte om olika saker utveckling av extimister och tolkning av SD text ????
    Jag tolkade texten..

    jag tolkade efter vad han skrev att han var rädd för, och de saker han varv rädd för är väl sådant du inte vill vi ska ha också?

    (dödsstraff för avfall från islam, sharialagar osv osv...)

    Att det sedan är en överdriven rädsla är en annan sak....
    aturligtvis är en betydande andel av Europas muslimer inte bokstavstroende, även om de flesta studier som gjorts på området visar att fundamentalisterna är en stor och växande minoritet.

    redan här ger han en ganska klar bild av vilka han avser i sin debattartikel, eller hur?

    Jo din sista rad skulle jag nog tolka lika.
    Men för att ta ämnet fundamentalisterna.

    Så tror jag att visst kan denna grupp öka i framtiden men likväl tror jag att framtida generationer muslimer också kommer att anpassa sig mer och mer till svenska samhället.
    Många M- föräldrar har ju flytt fundamentalisterna och uppfostrar även sina barn efter det samtidigt som generation efter generation kommer att utarmas..
    Och många kommer få samma förhållande till moskeerna som många av oss har till svenska kyrkan vist vå är protestanter till namnet men är vi det ???

    tyvärr har det visat sig att rotlöshet hos andre och tredjegenartionens invandrare tar sin tillflykt till just religiös fanatism i ett sökande efter just en identitet, här har just fanatikerna sin chans att påverka en svag grupp, på samma sätt som högerextremismen och även vänsterextremismen får sina anhängare, skillnaden är eg noll!

    och förhoppningsvis blir andelen fanatiker mindre och mindre i förhållande till det totala antalet vanliga muslimer, men tyvärr tror jag det kommer dröja innan det FAKTISKA antalet sjunker...
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  x-medborgare 2009-10-21, 14:33

    Men rent historiskt även i väst vilka ungdomar står inte på barikaderna vilka ungar gör inte revolt..
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  Blåfront 2009-10-21, 14:35

    RedCloud skrev:
    det är som att välja en vers i koranen eller bibeln för att sedan döma ut ALLT i denna

    vilket är precis vad muslimhatarna gör, både här på forum och SD IRL.

    Åhhhhhhhhhh muslimhatare

    Du har inte läst en jävla koranvers, hadit eller fatwa

    Du vet inte vad en wahhabiter är för nåt!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  RedCloud 2009-10-21, 14:47

    rasistäcklet skrev:Du har inte läst en jävla koranvers, hadit eller fatwa
    Du vet inte vad en wahhabiter är för nåt!

    och vad vet herr rasistäckel om det ?

    nada, eller hur ?

    Sponsored content


    Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp? Empty Sv: Jan Helin kan fällas för hets mot folkgrupp?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 21:21