Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Sniperace
Infra
6 posters

    Vem har köpt Human Right Watch?

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Infra 2009-08-07, 13:47

    Jag måste få fråga vem som har köpt organisationen. Det fanns en tid då Human Right Watch brann för sanning och rättvisa. Ända sedan deras förra rapport står det klart att någon som vill driva propaganda i organisationen namn har tagit kontroll över organisationen. Eftersom organisationen för c:a två månader sedan lämnat en rapport som också handlade om palestinska krigsförbrytelser, så är det uppenbart att vi här pratar Israel eller USA.

    Finns det någon som har vidare uppgifter om det här? På organisationens nya hemsida finns inga ingångar till en kontakt med organisationen. Ingen postadress - ingen mailadress - inget telenummer - NADA! Hur anonymt och fon Åben som helst.

    Den här gången precis som förra gången går organisationen ut och skuldbelägger offren för morden på 1300 civilister, kvinnor och barn i januari i år. Enligt HRW är det inte dessa döda palestinska barn som är problemet. Utan felträffarna med deras undermåliga vapen.

    Någonting är mycket sjukt med HRW. Orättfärdiga krafter som utnyttjar namnet och förtroendet till att bedriva zionistisk propaganda. Någon som vet vad som hänt?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Sniperace 2009-08-07, 13:59

    kontaktuppgifter fanns fullt tillgängliga på

    kontakt

    Sedan en fråga, ska bara en sidas krigsbrott belysas?
    Är det ärligt och rakryggat att sopa någons krigsbrott under mattan, och ger sådant förtroende till en rättsorganisation?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Infra 2009-08-07, 14:31

    Sniperace skrev:kontaktuppgifter fanns fullt tillgängliga på

    kontakt

    Sedan en fråga, ska bara en sidas krigsbrott belysas?
    Är det ärligt och rakryggat att sopa någons krigsbrott under mattan, och ger sådant förtroende till en rättsorganisation?

    Tack Sniper. Just det här var huvudanledningen till att jag startade tråden.
    Jag ville få hjälp med just detta. Jag är litet tafatt i det här med nätet. Jag är medveten om det. Då får man be andra om hjälp som behärskar nätet bättre. Jag trodde sånt här var tillgängligt på deras hemsida. Det har alla andra organisationer. Vad är HRW rädda för? Där skall kontaktuppgifter alltid finnas med.

    http://www.hrw.org/
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Corven 2009-08-07, 14:47

    Hamas och andra palestinska organisationer har ju de facto skjutit raketer in i Israel. Och det är det rapporten tar upp. Det är ju ingen lögn, så varför skulle dom inte ta upp den sidan av konflikten? Det är inte ens fel att två träter, och båda sidors brott bör belysas.

    Även om jag förstår varför man skickar dessa bomber, så är dom och förblir ett brott.

    Det finns även rapporter på hemsidan om Israels användande av vit fosfor i Gazakriget, och andra brott israel har utfört.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-08-07, 14:55

    Under min tid som aktieägare i dåvarande Lundin Oil, följde jag mangrant HRW's rapprter från Sudan.
    Minns särskilt en rapport som som enda grund hade vittnesuppgifter från två personer som som närmast varit ca 200 km från det område som avhandlades i rapporten.
    Seriöst?

    Ha i minne att HRW är en christian, right wing-organisation, där jag inte skulle bli förvånad ifall de har en agenda annan än den förespeglade.
    Sudan besitter stora naturresurser i form av olja, och amerikanska bolag har (hade) inte en enda koncession där, varför larmrapporterna från HRW framförallt skulle gynna hugade amerikanska oljebolag.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Infra 2009-08-07, 14:59

    Två skadade. Och på andra sida gränsen ligger hogar av lik varav 400 är barn. Hur har ni mage?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Sniperace 2009-08-07, 15:04

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:kontaktuppgifter fanns fullt tillgängliga på

    kontakt

    Sedan en fråga, ska bara en sidas krigsbrott belysas?
    Är det ärligt och rakryggat att sopa någons krigsbrott under mattan, och ger sådant förtroende till en rättsorganisation?

    Tack Sniper. Just det här var huvudanledningen till att jag startade tråden.
    Jag ville få hjälp med just detta. Jag är litet tafatt i det här med nätet. Jag är medveten om det. Då får man be andra om hjälp som behärskar nätet bättre. Jag trodde sånt här var tillgängligt på deras hemsida. Det har alla andra organisationer. Vad är HRW rädda för? Där skall kontaktuppgifter alltid finnas med.

    http://www.hrw.org/

    De finns där Infra, längst ner på förstasidan, kolla högra nedre hörnet där står

    Human Rights Watch
    350 Fifth Avenue, 34th Floor
    New York, NY 10118-3299
    USA
    Tel: 1-(212) 290-4700

    Contact Us - Global Offices
    Film Festival
    Employment

    klicka på contact us - global offices så kommer du till kontaktsidan!!

    så det är bara det att man får läsa lite och kolla på troliga ställen... det är OFTA detta ligger på denna plats på websidor
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Sniperace 2009-08-07, 15:05

    Infra skrev:Två skadade. Och på andra sida gränsen ligger hogar av lik varav 400 är barn. Hur har ni mage?

    men det är ÄNDÅ ett brott mot krigslagarna, och brott ska beivras och inte döljas för att ett annat är värre
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Infra 2009-08-07, 15:13

    Ja, du har rätt i det här Sniper. Det här är nog inte det enda jag missat tack vare min bildskärmsinställning 600 x 800 bildpunkter. Iaf tacksam för att du hjälpte mig. Så sällan jag kikar ner i högra hörnet efter det viktigaste.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Sniperace 2009-08-07, 15:15

    Infra skrev:Ja, du har rätt i det här Sniper. Det här är nog inte det enda jag missat tack vare min bildskärmsinställning 600 x 800 bildpunkter. Iaf tacksam för att du hjälpte mig. Så sällan jag kikar ner i högra hörnet efter det viktigaste.

    Det är lätt att missa, detta vet jag vis av egen erfarenhet, och jag säger aldrig nej till att hjälpa när jag har kunskapen att göra det, helt oavsett om man har olika åsikter osv....

    Själv använder jag sedan några år 1440x900 bildpunkter, jag hittade då en riktigt stor dell-skärm på soptippen, vilken jag tog hem och fixade till...... det var bara en kondensator som gått åt....
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Blåfront 2009-08-08, 17:43

    HAMAS och andra AVSKUM har avfyrat från TÄTTBEFOLKAT område och använt dessa som sköldar och utsatt civila för fara

    Var är TOKVÄNSTERNS protester här!?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Inget krigsbrott begicks av Hamas!

    Inlägg  Infra 2009-08-09, 14:43

    Med en dåres envishet, och (om det behövs) in absurdum hävdar jag, med emfas, att inget krigsbrott begicks av Hamas i januari i år.

    Varje kula som avlossades, varje raket som sköts från koncentrationslägret Gaza avlossades i självförsvar. Alla krigsbrott som begicks i Gaza under januari månad i år begicks av israeliska armen, från slakt på civila till användning av förbjudna vapen mot kvinnor och barn.

    Varje anklagelse om krigsbrott i januari i år, mot vilken palestinier som helst, jämställer jag med det skuldbeläggande av sina offer som våldtäktsmännen alltid föredrar att gömma sig bakom. "Om hon inte hade sagt det där", "om hon inte hade tittat åt det där hållet", "om hon inte gjort på det där viset", "om hon inte hade varit klädd så där", "om hon inte sagt på det där viset så hade det aldrig hänt". Skuldbeläggande av offren ger lindring i den egen skuld man är så förtvivlat medveten om. Ingen ursäkt finns för våldtäkten på Gazas civilai januari i år.
    Allt Hamas gjorde i januari var självförsvar. Allt!

    https://www.youtube.com/watch?v=a5Cz9PdX1dc
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Mycket värdefull in formation

    Inlägg  Infra 2009-08-10, 07:56

    Vercingetorix skrev:Under min tid som aktieägare i dåvarande Lundin Oil, följde jag mangrant HRW's rapprter från Sudan.
    Minns särskilt en rapport som som enda grund hade vittnesuppgifter från två personer som som närmast varit ca 200 km från det område som avhandlades i rapporten.
    Seriöst?

    Ha i minne att HRW är en christian, right wing-organisation, där jag inte skulle bli förvånad ifall de har en agenda annan än den förespeglade.
    Sudan besitter stora naturresurser i form av olja, och amerikanska bolag har (hade) inte en enda koncession där, varför larmrapporterna från HRW framförallt skulle gynna hugade amerikanska oljebolag.

    Detta var mycket värdefull information. Jag har grunnat och grunnat ända sedan deras förra rapport kom för c:a två månader sedan. Då lät det likadant. Innan jag läste detta inlägg av dig hade jag iaf skrivit och grälat på deras Berlinavdelning. Men...kände jag inte på mig precis det här du säger? Skall man döma hunden (HRW) efter håren (deras åsikter) är varenda ett av dina ord sanna. Tydligen gäller det att se upp med denna organisation och den propaganda dom torgför. Tänkte, när jag startade tråden: "Nu får jag nog veta att jag lever - kritisera denna anrika organisation". Jag var orolig att få ångra mig. Nu ångrar jag mig inte ett dugg. Det här var viktigt att uppdaga.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Infra 2009-08-13, 14:11

    Stärkt av Vercingethorix`s ord om Human Rights Watch, dristade jag mig, för två dar sedan, att skicka ett mail till deras Berlinkontor. I mailet skrädde jag inte orden om förtryck av palestinier och Israels
    krigsbrott. I dag lämnade HRW kvitto:


    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3346477.svd
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Susz X 2009-08-13, 15:39

    Infra skrev:Stärkt av Vercingethorix`s ord om Human Rights Watch, dristade jag mig, för två dar sedan, att skicka ett mail till deras Berlinkontor. I mailet skrädde jag inte orden om förtryck av palestinier och Israels
    krigsbrott. I dag lämnade HRW kvitto:


    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3346477.svd
    En eloge till Dig Infra!
    Ja lyfter på hatten- och lägger den åt sidan....
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Infra 2009-08-13, 17:55

    Susz X skrev:
    Infra skrev:Stärkt av Vercingethorix`s ord om Human Rights Watch, dristade jag mig, för två dar sedan, att skicka ett mail till deras Berlinkontor. I mailet skrädde jag inte orden om förtryck av palestinier och Israels
    krigsbrott. I dag lämnade HRW kvitto:


    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3346477.svd
    En eloge till Dig In
    Till: berlin@hrw.org
    .ExternalClass .EC_hmmessage P {padding:0px;} .ExternalClass body.EC_hmmessage {font-size:10pt;font-family:Verdana;} Hallo.

    Here in Sweden it has circulated a rumor that HRW have been bought up by intrests in direct link with israel. The reason is your very unjustice critics against Hamas. Nothing Hamas, or any other palestinian was doing under januari month, this year, was anything but selfdefence. Not a bullit, not even one singel rocket fired from the Gazastrip under januari this year was anithing but selfdefence.

    What you are doing is exactly the same as israel is doing: puting the blame on the victims of a geneside upon 1300 civilians. Just as a rapist blame the victim för whats on his mind israel is blaming Hamas and the palestinians. Don´t you dare to do the same. Not a word from your organisation about the murderers from IDF, who´s still on the run, escaping from law and justice. Your acting is one of the things that leave them unpunished.

    Talking about warcrimes, grounded upon a par of rockets fired from the Gaza concentrationcamp while palestiniens in hundreds and hundreds where slattered
    at the same time. What a shame. Two bodys heart in israel, Serat. On the other side of the border the montains of corps growing among whom, 400 ded where small children.

    What a shameful thing to do from the HRW oprganisation, blaming the victims. Shamefull ting to do. I will not donate you a pennie until you apologize to the palestinian people and theires one and only defence against a hostile nabourhood, Hamas!

    fra!
    Ja lyfter på hatten- och lägger den åt sidan....

    Ja. Man skulle lätt kunna få hybris. Jag vet inte om mitt brev hjälpte, men jag tror faktiskt det. Det går att påverka världen med engagemang. Vi skall nog greja världen, du och jag, skall du se, Sussen.

    För de intresseade lägger jag ut mitt brev ty det skulle lika gärna kunna ha fått vara öppet.


    Till: berlin@hrw.org
    .ExternalClass .EC_hmmessage P {padding:0px;} .ExternalClass body.EC_hmmessage {font-size:10pt;font-family:Verdana;}


    Hoppas du inte tar illa upp för lånet av den sista länken, Corven. jag tänkte att endast starka sanningar kan rubba HRW.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Infra 2009-08-13, 18:15

    Äh. Det blev helfel på inlägget ovan. jag skulle lägga in ett meddelande till Corven opch så gick hela skitet åt helvete. Någon hackar sönder mina inlägg.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Infra 2009-08-13, 18:20

    Susz X skrev:
    Infra skrev:Stärkt av Vercingethorix`s ord om Human Rights Watch, dristade jag mig, för två dar sedan, att skicka ett mail till deras Berlinkontor. I mailet skrädde jag inte orden om förtryck av palestinier och Israels
    krigsbrott. I dag lämnade HRW kvitto:


    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3346477.svd
    En eloge till Dig Infra!
    Ja lyfter på hatten- och lägger den åt sidan....

    Jag lägger ut brevet eftersom det ändå skulle kunna varit öppet.


    Till: berlin@hrw.org
    .ExternalClass .EC_hmmessage P {padding:0px;} .ExternalClass body.EC_hmmessage {font-size:10pt;font-family:Verdana;}

    "Hallo.

    Here in Sweden it has circulated a rumor that HRW have been bought up by intrests in direct link with israel. The reason is your very unjustice critics against Hamas. Nothing Hamas, or any other palestinian was doing under januari month, this year, was anything but selfdefence. Not a bullit, not even one singel rocket fired from the Gazastrip under januari this year was anithing but selfdefence.

    What you are doing is exactly the same as israel is doing: puting the blame on the victims of a geneside upon 1300 civilians. Just as a rapist blame the victim för whats on his mind israel is blaming Hamas and the palestinians. Don´t you dare to do the same. Not a word from your organisation about the murderers from IDF, who´s still on the run, escaping from law and justice. Your acting is one of the things that leave them unpunished.

    Talking about warcrimes, grounded upon a par of rockets fired from the Gaza concentrationcamp while palestiniens in hundreds and hundreds where slattered
    at the same time. What a shame. Two bodys heart in israel, Serat. On the other side of the border the montains of corps growing among whom, 400 ded where small children.

    What a shameful thing to do from the HRW oprganisation, blaming the victims. Shamefull ting to do. I will not donate you a pennie until you apologize to the palestinian people and theires one and only defence against a hostile nabourhood, Hamas!"

    Jag la med följande länkar:

    http://carlbildt.wordpress.com/2006/01/26/earthquake-in-palestine/

    http://video.google.com/videoplay?docid=-210088912352527308

    http://www.countercurrents.org/gazapics.htm

    Ursäkta Corven att jag lånar en länk ifrån ditt material. Jag kände att det ville till något starkt för att påverka HHRW
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Susz X 2009-08-13, 19:56

    Underbart att du delar med di Infra. Så mycket människa- det inger hopp om människors godhet, rakhet och ärlighet!
    Kanonbra skrivet!
    Tack än en gång för så mycket hjärta, vilja att agera och hjärna !

    sunny

    Sponsored content


    Vem har köpt Human Right Watch? Empty Sv: Vem har köpt Human Right Watch?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 23:20