Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Antalet utländska studenter ökar

    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Antalet utländska studenter ökar Empty Antalet utländska studenter ökar

    Inlägg  Blåfront 2009-08-07, 00:19

    Inte nog att det är hårdare konkurans om jobben, nu blir det hårdare konkurans om de få utbildningsplaser som finns

    http://www.realtid.se/ArticlePages/200908/05/20090805150045_Realtid351/20090805150045_Realtid351.dbp.asp

    Avgiftsfria utbildningar är också den vanligaste förklaringen till att internationella studenter söker sig till Sverige.

    Läste i veckan svenskar åker till danmark för att utbilda sig till läkare?

    Jag undrar om det hänt att svenska medborgare inte fått en studieplats pga att någon utländsk medborgare tagit den. I så fall är det skandal. Vi betalar bland världens högsta skatter med motiveringen att "vi" får tillbaka dessa bl.a. genom fri utbildning.

    Ni njuter va?

    Fyfan

    Svenskar betalar dyra scn lån på 25 år för 3-4 års studier

    då kommer afghaner hit och får samma gratis?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Antalet utländska studenter ökar Empty Sv: Antalet utländska studenter ökar

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-07, 00:37

    citat:
    "Inte nog att det är hårdare konkurans om jobben, nu blir det hårdare konkurans om de få utbildningsplaser som finns"


    Och??

    Har du problem att komma i svängen ??

    Och det stavas för utbildningsplatser egentligen Svensken !!

    citat:
    "Avgiftsfria utbildningar är också den vanligaste förklaringen till att internationella studenter söker sig till Sverige."


    Det har alltid funnits utbytes studenter och det skall finnas , i visa länder är avgifts free att vara med och i andra inte vad är problemet ??

    citat:
    "Läste i veckan svenskar åker till danmark för att utbilda sig till läkare?"

    Är det något dåligt i detta Svensken kommer hemma mera duktigare knappast så ensidigt vinklat som du är nazze !!

    Twisted Evil




    citat:
    "Jag undrar om det hänt att svenska medborgare inte fått en studieplats pga att någon utländsk medborgare tagit den. I så fall är det skandal. Vi betalar bland världens högsta skatter med motiveringen att "vi" får tillbaka dessa bl.a. genom fri utbildning."



    Bara för att du är en misslyckad Svensk betyder det inte att alla Svenskar sitter i ditt position !!

    citat:
    "Ni njuter va?"

    Ja när jag har sex med min fru! Det känns underbar !!


    citat:
    då kommer afghaner hit och får samma gratis?

    Vi vet ju att du är nazze du behöver inte bevisa detta åter och åter igen !!


    Twisted Evil
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Antalet utländska studenter ökar Empty KTR

    Inlägg  blueheaven 2009-08-07, 00:39

    Kalla folk för nazzar får du nog sluta med på testaren, undrar vad du skall skriva om då? Laughing
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Antalet utländska studenter ökar Empty Sv: Antalet utländska studenter ökar

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-07, 00:45

    blueheaven skrev:Kalla folk för nazzar får du nog sluta med på testaren, undrar vad du skall skriva om då? Laughing

    Jag kommer alltid att kalla avarter med rätta namn även på Testaren ..



    Twisted Evil
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Antalet utländska studenter ökar Empty Sv: Antalet utländska studenter ökar

    Inlägg  Vercingetorix 2009-08-07, 01:05

    Det finns även massor av avgiftsfria universitet, t o m i USA.
    (Nu kostade iofs det jag gick på 50.000 Sek per termin, o det var för femton år sedan, men jag hade inte så mycket att välja på, tyvärr..)
    Så det finns alla sorter...
    De utländska studenter som söker sig hit lär ju inte få förtur framför de svenska studenterna, precis, så det tror jag inte vi behöver oroa oss för.
    Utbytesstudenter kan vi lämna därhän, då det inte påverkar totalen.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Antalet utländska studenter ökar Empty Sv: Antalet utländska studenter ökar

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-07, 01:52

    Vercingetorix skrev:Det finns även massor av avgiftsfria universitet, t o m i USA.
    (Nu kostade iofs det jag gick på 50.000 Sek per termin, o det var för femton år sedan, men jag hade inte så mycket att välja på, tyvärr..)
    Så det finns alla sorter...
    De utländska studenter som söker sig hit lär ju inte få förtur framför de svenska studenterna, precis, så det tror jag inte vi behöver oroa oss för.
    Utbytesstudenter kan vi lämna därhän, då det inte påverkar totalen.


    Kan du förklara det till Blånazze på en simpelt sätt annars kommer du att bli en Svensk förrädare!!


    Very Happy
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Antalet utländska studenter ökar Empty Sv: Antalet utländska studenter ökar

    Inlägg  Vercingetorix 2009-08-07, 14:46

    Vidare är nog utbildning den effektivaste form av bistånd som öht finns.

    Tänk om en del av vårt årliga bistånd kunde gå till att bygga upp ett nytt universitet i ett behövande land, istället för att bara skeppa ner pengar, där man inte vet i vems fickor de hamnar...

    Sponsored content


    Antalet utländska studenter ökar Empty Sv: Antalet utländska studenter ökar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 17:39