Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
cleopatra
enigma
palmevara
Pelle
fredrik rahm70
blueheaven
lazy
MartinLindgren
12 posters

    MODERATERNA sucktar SDväljare...

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-17, 11:42

    Nu vänder sig moderaterna öppet mot SD och deras väljare, lägger idag förslag om stentuffa tag mot invandrare,
    Vi vet att vi kommer ses som nationalistiska säger man, men nu ökar oron allt för nya procent i mätningarna,
    Men partisekreteraren Per Schlingman har ju tidigare sagt att SD:väljare är intressanta för moderaterna,
    Där ser man det etablerade regeringspartiet ställer sig bakom invandrarfientlig politik Evil or Very Mad
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  lazy 2009-02-17, 12:09

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-22, 21:25, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-17, 12:22

    Sorgligt när etablerade riksdagspartier tar över invandrarfientliga partiers politik?
    Håller helt med Lars Ohly när han svarar på moderaternas utspel idag, problemet är inte invandrarna, problemet är främmlingsfientlighet och rasism,
    Invandrare ska inte kunna överklaga besluten om utvisning överhuvudtaget, och att man kopplar ihop invandrare med kriminalitet är ju bara för mycket, alla är ju inte kriminella,
    Gör man sig skyldig till grov kriminell verksamhet får man självklart stå sitt kast, men det gäller ju alla, även svenskar,
    Frågan är om inte utspelet är ungefär som moroten på en pinne framför åsnan för att lura den och gå,
    För att locka till sig SD:väljare, för alliansen är ju inte dummare än att dom vet hur illa ute dom är inför nästa val,
    Alla människor som inte gjort sig skyldiga till någonting ska ha precis samma värde, oavsett sitt ursprung,
    Och hur går dagens utspel ihop med det tidigare att ta hit billig arbetsakraft från utanför EU? Mad
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  blueheaven 2009-02-17, 12:37

    Vad annat kan man vänta sig av Ohly än att han sparkar bakut åt allt som moderaterna kommer med?
    Hur vore det om denne man tvättade ren sin egen byk först?
    Om Ohly (vilket gud förbjude) skulle hamna i regeringställning så kommer han att tyst acceptera allt som hittas på av socialdemokraterna?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-17, 13:44

    och denna tråden handlar om??
    avatar
    Pelle


    Antal inlägg : 6
    Join date : 09-02-17

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  Pelle 2009-02-17, 14:41

    det enda jag kan hålla med om det är ju det att har man bluffat till sig ett medlemskap på falska underlag så har man ju inget medlemskap
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Regler ska följas, men borde gälla alla!

    Inlägg  palmevara 2009-02-17, 15:25

    Regler och lagar måste vara folkligt förankrade för att de ska fungera.
    Det får heller inte finnas utrymme för missbruk.

    Jag tänker så här i just detta ärendet. Vad är motivet bakom dessa beslut. (Syftet) Är det att hjälpa invandrare in i det Svenska samhället?
    Eller är det ett sätt att ge regering och myndigheter rätt att behandla dessa lite hur de vill? Tex att kunna hota med utvisning i det tysta om inte vederbörande gör som man säger. Det kan låta grymt att ställa denna frågan, men då ska vi samtidigt veta att sådant är vanligt förekomande i vissa stater.

    En annan sak man måste fråga ställa sig är om inte allt är en flört med Sd.

    Men den viktigaste av allt är ändå den nya lagen som ger arbetsgivare rätt att utfärda uppehålstillstånd i Sverige! Denna lag borde omedelbart återgå till sitt tidigare utgångsläge! Det tidigare löd att arbetsgivaren sökte detta special tillstånd av Arbetsförmedlingen. Arbetsförmedlingen avvägde då tillgången innom Sveriges gränser innan tillstånd utdelades.

    Med andra ord så fick man inte lov att importera billig arbetskraft från länder utanför EU. Inte om det fanns arbetsökande innom landet!
    Summan av dessa frågor blir för mig väldigt tydlig.
    Jag skall inte säga vad jag anser, utan låta er själva finna er syn på saken.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-17, 15:39

    Lars Ohly gör helt rätt som säger vad han tycker om förslaget!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-17, 15:41

    martin7lindgren skrev:Lars Ohly gör helt rätt som säger vad han tycker om förslaget!

    ja Usch lära sig språk och följa regler och jobba är "orättvist" vi vet Idea
    enigma
    enigma


    Antal inlägg : 96
    Join date : 09-01-28
    Age : 49

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Hellre morötter

    Inlägg  enigma 2009-02-17, 17:57

    Farligt med rasistiska attacker i dessa tider. Se bara på vår historia.
    Själv tror jag inte piskan är rätta vägen att gå för att komma tillrätta med dagens problem.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-17, 18:00

    enigma skrev:Farligt med rasistiska attacker i dessa tider. Se bara på vår historia.
    Själv tror jag inte piskan är rätta vägen att gå för att komma tillrätta med dagens problem.

    tycker det inte är vidare Piska att ställa normala krav resten av Europa ställer..

    vi vet ju vad som hänt senaste 25 åren med bomulls handskarna på
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  cleopatra 2009-02-18, 17:04

    Jag blir inte klok på det här scratch Varför går (M) ut med detta med uppspärrade ögon som om de själva vore chockade över sina egna förslag? Förslag som det dessutom inte är något konstig med?


    Att kunna språket är avgörande för en lyckad integrering, dessutom får de kvinnor som hindras att deltaga i samhället av sina makar en chans. Att återkalla ett medborgarskap som någon tillskansat sig på falska grunder eller genom hot och mutor är väl självklart? Att försöka motverka segregering och "ghetton", som Rosengård, Alby och Rinkeby, är väl en sund inställning? Det borde inte ens vara valbart utan en förutsättning för att få uppehållstillstånd. Att belöna det land och samhälle som man vill bo i med grov kriminalitet ska väl självklart rendera i att man får återvända till sitt forna hemland? Att de som fått avslag från migrationsverket därför att de inte ansetts ha tillräckliga skäl för asyl inte ska kunna gå under jorden för att leva ett miserabelt liv utanför samhället är väl mer humanitärt än vice versa? Annars kan vi ju lägga ner Migrationsverket, öppna våra gränser och släppa in alla om deras beslut ändå inte respekteras och följs.
    Tyvärr tror jag aldrig att (M) kommer att få igenom sina förslag.


    Senast ändrad av cleopatra den 2009-02-18, 17:45, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-18, 17:11

    evil: Kan bara hålla med dig Cleopatra, man upphör inte att förvånas, själv tror jag att i det här fallet moderaterna hänger en morot på en pinne, ungefä'r som när man vill få åsnan att gå, för att lura till sig Sd väljare? Very Happy :
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  cleopatra 2009-02-18, 18:26

    martin7lindgren skrev:evil: Kan bara hålla med dig Cleopatra, man upphör inte att förvånas, själv tror jag att i det här fallet moderaterna hänger en morot på en pinne, ungefä'r som när man vill få åsnan att gå, för att lura till sig Sd väljare? Very Happy :
    Det är möjligt, rent av troligt. Det visar bara hur desperata etablissemanget är inför valet 2010. Vilka motiv (M) än har med sitt utspel så hoppas jag att de får gehör för sitt förslag eftersom det, iaf för mig, är den viktigaste produkten av detta rävspel. Ändamålet helgar medlen! Twisted Evil
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-18, 18:33

    läste att över 20 % hoppade av sfi (sfi = svenska för invandrare)per år och att över 35% av återstående gick ut med ej godkänt.'


    att lära sig svenska är INGET krav i (s) Sverige där alla kan bli akademiker utan att ens klara grundskolan.

    det finns ju anvisningar på 23 olika språk på varje försörjningsstöds kontor (socialkontor) liksom

    *skrämmande, det är DAGS att ta bort rasist stämpeln och göra om allt!!!*
    Evil or Very Mad
    boopi
    boopi


    Antal inlägg : 33
    Join date : 09-02-19

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty perfecto!!

    Inlägg  boopi 2009-02-19, 13:48

    SD+MP=Sant I love you
    Snacka om perfekt regering!!! 2010 Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

    Hoppas hoppas!

    Däremot sossarna i toppen affraid Crying or Very sad
    avatar
    Pelle


    Antal inlägg : 6
    Join date : 09-02-17

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  Pelle 2009-02-19, 17:40

    Att ta ifrån någon ett medborgarskap som han har lurat till sig går nog bra.

    men sen strider det andra mot FN konventionen om mänskliga rättigheter.

    en flykting med permanent uppehållstillstånd kan vi visa ut.

    men en som har bott i sverige strafffritt i 5 år och blivet svensk medborgare är svensk och har samma rättigheter som en infödd svensk den kan man inte visa ut eller ta ifrån medborgarskapet.

    Så följ FN deklarationen om mänskliga rättigheter.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-19, 23:22

    Jag tror iallafall att dom allra flesta invandrare vilka det än är, som kommit hit för att bygga upp ett nytt liv för sig och sina familjer självklart vill lära sin vårt svenska språk!
    Allt annat skulle förvåna mig iallafall!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-19, 23:26

    martin7lindgren skrev:Jag tror iallafall att dom allra flesta invandrare vilka det än är, som kommit hit för att bygga upp ett nytt liv för sig och sina familjer självklart vill lära sin vårt svenska språk!
    Allt annat skulle förvåna mig iallafall!

    Ja men själva SYSTEMET är fel Martin..du vet det där systemet man INTE får debattera diskutera eller ens kritisera för då är man "rasist"

    lite fakta

    25% hoppar av sfi utbildningen första 2åren

    35 % av ÅTERSTÅENDE elever går ut med "ej godkänt"

    fundera nu lite. verkar sfi Fungera?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-19, 23:30

    Very Happy Ja du vår svenska flagga erkänner man ju utan tvekan för det är ju en av våra nationalsymboler, eller hur Very Happy
    Men var rädd om tummarna, dom lär du behöva Very Happy Förövrigt är du lite rolig du, men som sagt så länge det finns liv finns det hopp,
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  lazy 2009-02-19, 23:48

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-22, 21:25, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    anders_b


    Antal inlägg : 23
    Join date : 09-02-15

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Känner mig sviken

    Inlägg  anders_b 2009-02-20, 17:51

    Jag börjar faktiskt känna mig frustrerad över mitt partis kollegor!
    Mitt parti som jag röstar på ingår idag i Alliansen. Men just nu känns det som vi bara varit ett bollplank åt moderaterna. Så när jag nu ser moderaterna flukta efter Sd så blir jag uppriktigt förbannad! De räknar kallblodigt med att mitt parti ska ersättas nästa val eller vad? Jag ser också klara samband mellan sättet dessa 4 ledare tagit sig till makten och en annan viss kommuns makt monopol.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4459120.ab
    boopi
    boopi


    Antal inlägg : 33
    Join date : 09-02-19

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  boopi 2009-02-28, 22:23

    enigma skrev:Farligt med rasistiska attacker i dessa tider. Se bara på vår historia.
    Själv tror jag inte piskan är rätta vägen att gå för att komma tillrätta med dagens problem.


    Att man sätter krav på alla ink invadrare? E du frisk förklarad??
    Du måste vara en röd hippie .....har ingen ställt krav på dig i ditt lilla liv?
    Kanske behöver smiska din stjärt för du ska vakna alien
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  lazy 2009-02-28, 22:34

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-22, 21:26, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty sd

    Inlägg  Secrist 2009-03-03, 00:09

    Vet martin det absolut säkraste sättet att släppa in SD i riksdagen? Att fortsätta göra som tidigare. Vilket vill säga, absolut ingenting!

    Sponsored content


    MODERATERNA sucktar SDväljare... Empty Sv: MODERATERNA sucktar SDväljare...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 08:33