Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
RedCloud
MartinLindgren
R.O.F.L
Sossar-e-lata
8 posters

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen....

    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen....

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-06-30, 08:42

    genom att om de vinner återinföra fastighetsskatten, många äldre som bott i sina hus i kanske 50 år och "råkat" köpa det på "fel" ställe kommer få lämna hus & hem pga skatter som sosseriet vill ta ut på pengar som inte finns, jag har väl inge pengar förens huset är sålt!!! kan någon förklara för mig varför man ska betala skatt på detta viset? har du tex aktier så betalas skatten först vid försäljning, om huset idag är värt 6 miljoner men när jag säljer det är värt 4, då har jag ju betalt skatt på ingenting! typiskt sossepolitik!!!! men räkna med ramaskri från många, fortsätt med höjda skatter, det gynnar Alliansen inför 2010 Very Happy .
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-06-30, 09:10

    Kan bara instämma att det är en riktig skitskatt.
    Min mormor och morfar köpt en sjötomt i Skärgården (Blidö) på 60 talet.
    Morfar byggde ett hus själv där. Fastighetsskatten gjorde att dem fick sälja till min mor och morbror pga kraftigt upptaxerad fastighet.
    Ska inte vanliga arbetare få ha sommarhus?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty Sv: Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-06-30, 09:15

    Tror nog att du S-e-L kommer märka att svenska folket ger borgarnas klass samhälle tummen ner 2010?

    Vad gnäller du om, du har ju jublat över dina 20.000 rakt ner i fickan på sänkt skatt på ditt påstådda Djursholmshus?

    1% i fastighetskatt har du nog fan råd med?
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-06-30, 09:19

    I förslaget:
    "Man vill också utvidga den begränsningsregel som idag enbart omfattar pensionärer, så att ingen skulle behöva betala mer än 4 procent av inkomsten i fastighetsskatt."

    Där faller väl lite av ditt inlägg S-e-l
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty Martinponken

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-06-30, 09:22

    nu förstår du inte igen, läs inläggovan så kanske kronan trillar ner!? vare sig jag har råd eller inte, kan du förklara varför jag ska betala skatt på något jag inte har? och om jag har samma summa i tex aktier så behöver jag inte betala, kan det vara så tror du att sosseriet väljer skattepressen på bostäder för då har man inget val, om de la samma skatt på aktier så skulle alla ta sina pengar ur landet! men du tillhör ju dom som bara skriker som en fågelunge då högre skatter förespråkas, även om äldre får lämna sina hem etc, BARA DU!!!! FÅR så är allt bra!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty Sv: Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen....

    Inlägg  RedCloud 2009-06-30, 09:30

    stackars stackars neofascisten S-e-l, nu måste han börja göra rätt för sig...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty Sv: Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-06-30, 09:33

    Jag som pensionär för ingen inkomstskattesänkning!
    Jag som hyresgäst får inte tillgodogöra mig några sänkningar av fastighetskatt,
    Sedvanliga hyreshöjninga varje april!

    Människor med höga inkomster och stora hus tillgodogör sig själva olika former av skattelättnader, på bekostnad av oss som inte får någonting i alliansens sverige?

    Varför ska jag rösta blått, för äran att få stå i diket med mössan i handen!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty Sv: Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-06-30, 09:36

    Ja det kan ju inte vara roligt att på sin höjd avstå en räk & skumpa afton på ett helt år?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty Sv: Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen....

    Inlägg  råttan. 2009-06-30, 09:45

    martin lille beter sig ungefär som pippi långstrump.

    martin vill ha sänkning av den minimala fastighetsskatt han betalar som hyresgäst och tittar avundsjukt mot de villägare som fortfarande efter sänkningen betalar tusentals kronor i fastighetsskatt.

    pippi var avundsjuk på att hon som inte gick i skolan inte fick något jullov.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty Sv: Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen....

    Inlägg  blueheaven 2009-06-30, 10:16

    martin7lindgren skrev:Tror nog att du S-e-L kommer märka att svenska folket ger borgarnas klass samhälle tummen ner 2010?

    Vad gnäller du om, du har ju jublat över dina 20.000 rakt ner i fickan på sänkt skatt på ditt påstådda Djursholmshus?

    1% i fastighetskatt har du nog fan råd med?

    Vilket fullständigt lysande exempel på en dåres inlägg!

    Alla skatter som inte martin betalar eller drabbas av vilket är de flesta skatter kan gott höjas, rena nazitänket för bövelen! geek
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty Sv: Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen....

    Inlägg  Blåfront 2009-06-30, 11:27

    Kommer ihåg inslag från svt där det var en äldre tant som behövde låna pengar från son för att ha råd att bo kvar

    blir väl upprepning av detta
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty Sv: Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen....

    Inlägg  RedCloud 2009-06-30, 11:28

    Så bidrags-nazzen BrunFront har vaknat...1/2 11 på förmiddagen...ny dyngspridning är att vänta...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty Sv: Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-06-30, 11:41

    Jösses, trio med bumba, dom tre stjärtgossarna , MR.Blue, Mr.Rådis och den förträfflige Mr. Bluefront ute och nosar varandra i baken och sprutar skit åt alla håll! geek geek geek

    Full rulle på dom blånästa skitsprutorna!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty Sv: Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen....

    Inlägg  blueheaven 2009-06-30, 11:47

    martin7lindgren skrev:Jösses, trio med bumba, dom tre stjärtgossarna , MR.Blue, Mr.Rådis och den förträfflige Mr. Bluefront ute och nosar varandra i baken och sprutar skit åt alla håll! geek geek geek

    Full rulle på dom blånästa skitsprutorna!

    Killen kan ju inte vara riktigt frisk?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty Sv: Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-06-30, 12:12

    Det kan du hoppa upp och sätta dig på, visst kantstött och väderbiten av ett hårt liv som gjort mig till handikappad och pensionär, men förövrigt frisk och vid gott mod! Wink

    Men så klart ett äpple i truten och en ros i baken skulle ju inte klä mig, men i ditt fall vet vi ju att det är alldeles utmärkt, geek

    Egentligen är du inte förtjänt att bemötas, men varför inte jiddra lite med en jiddergubbe som dig!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty Sv: Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen....

    Inlägg  blueheaven 2009-06-30, 13:08

    martin7lindgren skrev:Det kan du hoppa upp och sätta dig på, visst kantstött och väderbiten av ett hårt liv som gjort mig till handikappad och pensionär, men förövrigt frisk och vid gott mod! Wink

    Men så klart ett äpple i truten och en ros i baken skulle ju inte klä mig, men i ditt fall vet vi ju att det är alldeles utmärkt, geek

    Egentligen är du inte förtjänt att bemötas, men varför inte jiddra lite med en jiddergubbe som dig!

    Yla, jiddra och snacka skit ja det är ju det enda du kan så det är du väl tvungen att fortsätta med?
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty Fastighets katt

    Inlägg  PE Dal 2009-06-30, 18:13

    Fastighets katten.
    Numera finns det tyvärr bara två långhåriga charmtroll kvar, som älskar sardinburkens innehåll, boende i min enkla stadskoja.
    Den präktigaste innevånaren i min koja, avslutade tyvärr nyligast sin fysiska tillvaro, efter 20 vällevnadsår, som nära rovdjursvän och bundsförvant till denna min märkliga Signatur.

    Sponsored content


    Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen.... Empty Sv: Jaha nu ska röd gröna röran ge sig på bl.a äldre igen....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 12:14