Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Vercingetorix
x-medborgare
blueheaven
formsvackan
8 posters

    Hörde jag "bombhöger" ?

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  formsvackan 2009-05-28, 11:54

    Hur galna kan småmoderater egentligen bli ?

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/dawitisaak/article5233520.ab

    "Svensk trupp bör frita Isaak"
    MUF:s ordförande förespråkar militär insats
    En svensk trupp bör gå in i Eritrea och frita Dawit Isaak.
    Det skriver MUF:s ordförande Niklas Wykman på Newsmill.
    – Komplett vansinne, säger Aftonbladets Wolfgang Hansson.
    Wykmans utspel följer på TV4-intervjun med Eritreas president, Isaias Afwerki, där presidenten tydligt markerar att ingen frigivning av den svensk-eritrianske journalisten Dawit Isaak är aktuell.
    Nu tycker Niklas Wykman att det tysta diplomatin bör ifrågasättas, "fler påtryckningsmedel bör övervägas", skriver han.
    "I dag (26/5) har svensk militär avvärjt en kapning och gripit 7 stycken pirater. (...) nu när det svenska militära engagemanget visar sig fungera på riktigt borde man seriöst överväga det som ett reellt alternativ även för Isaak."
    Vore krigsförklaring
    Aftonbladets utrikeskommentator Wolfgang Hansson tror inte sina öron när han får höra om förslaget.
    – Det är en sällsynt dum idé. Det vore ett brott mot folkrätten och en regelrätt krigsförklaring mot Eritrea. Jag har svårt att tro att han kan mena allvar.
    "EU:s snabbinsatsstyrka borde vara ett påtryckningsmedel i kampen för att befria Isak. Vi borde inte heller backa för att realisera hotet om Eritrea inte ger efter."
    – Hur har han tänkt då? Ska de ta båtarna in mot Eritrea? Ingen vet väl ens var Dawit Isaak sitter?


    http://www.muf.se/artikel/836/politik/svenska-styrkan-i-adenviken-bor-frita-dawit

    Svenska styrkan i Adenviken bör frita Dawit
    Publicerad: onsdag 27 maj 2009
    Friheten är alltid värd att försvara.
    Det kan vara friheten av att kunna röra sig fritt i Europa eller friheten av att kunna vara för sig själv på nätet utan statlig övervakning. Det är inte alla länder förunnat att ha den yttrande- och tryckfrihet vi har i Sverige.
    Idag uppmärksammas återigen fallet med Dawit Isaak, den svenska journalisten som fängslats i Eritrea för att uttryckt regimkritiska åsikter. Detta efter en intervju som TV4 sänt med landets president där han tydligt visar att det inte är aktuellt med någon frigivning.
    Det är bra att svenska medier belyser problemet och visar solidaritet. Det viktigaste i upproret för frigivningen av Dawit Isaak är att det tvingar regeringen att intensifiera ansträngningarna för att få honom fri. Uppropets många namn visar också på att det finns ett stort folkligt stöd för att få Isaak frigiven.
    Det kan vara så att den tysta diplomatin är effektivast för att få Isaak fri. Men efter att ha tillämpat den i flera år är det dags att börja tvivla. Bristen på resultat i kombination med vad som framkommer i intervjun med presidenten gör att fler påtryckningsmedel bör övervägas. Sverige kan inte backa för en diktatur som orättfärdigt fängslar en av våra medborgare.
    Ett krav som jag lyfte för drygt två år sedan på DN Debatt (28/12/06) var att Sverige ska sluta stryka diktaturer medhårs. Sverige ska bli en stark röst i världen som ställer krav på mänskliga rättigheter. Det går inte att säga att vi värnar människors frihet om vi inte ens klarar av att försvara de få svenskar som verkligen kränks.
    Det stundande i EU-valet ger också frågan en annan dimension. Hur skulle vi kunna använda våra gemensamma krafter för att tvinga Eritrea att frige Isaak?
    Moderata ungdomsförbundet skulle exempelvis starkt stödja om Sverige tillsammans med andra eller själv satte ihop en insatsstyrka och fritog Dawit Isaak. EU:s snabbinsatsstyrka borde vara ett påtryckningsmedel i kampen för att befria Issak. Vi borde inte heller backa för att realisera hotet om Eritrea inte ger efter.
    Vi kan inte sitta tysta och vänta på att förtryckarna ska släppa honom. Då sviker vi inte bara Isaak utan visar också att Sverige slutar att försvara sina medborgares rättigheter och friheter så fort de lämnar landet. Det är oacceptabelt.
    Att Sverige har engagerat sig utomlands för att försvara andra människor är inte något nytt. Vi är redan i Afghanistan. Det svenska engagemanget ser till att kvinnor får till jobbet och barn får gå till skolan utan att vara rädda för att utsatta för attacker.
    Utrikesminister Carl Bildt har tillsammans med svensk militär länge varit en pådrivande kraft för fred på Balkan. Att försvara biståndsförsändelser utanför Somalias kust från pirater är en uppgift som Sverige nyligen tagit på sig.
    Där gör vi redan nytta. Idag (26/5) har svensk militär avvärjt en kapning och gripit 7 stycken pirater. Det jag berättade om för två år sedan är nu verklighet och nu när det svenska militära engagemanget visar sig fungera på riktigt borde man seriöst överväga det som ett reellt alternativ även för Isaak.
    Dagen då vi slutar att visa allvar med vårt ansvar för svenskar kommer inte heller svenskar resa utomlands och ifrågasätta diktaturer. Ansvaret för demokratin förpliktigar till mer än vad som hittills har gjorts. Ett stärkt samarbete inom EU stärker våra möjligheter att försvara såväl demokratin som våra medborgare.
    Niklas Wykman
    niklas.wykman@moderat.se
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  blueheaven 2009-05-28, 11:58

    Är antagligen högre i taket än vad det är hus rku (ungkommunisterna)?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  formsvackan 2009-05-28, 12:08

    blueheaven skrev:Är antagligen högre i taket än vad det är hus rku (ungkommunisterna)?
    Om du kallar en uppmaning till krigshandling för ”högt i tak”, bör du nog tänka om snarast.

    I mina ögon är denna vansinnesåsikt inom småmoderaterna inte ett enda dugg förvånande. Den visar bara att respekten för folkrätten sammanfaller väl med respekten för demokrati.

    Att du inte kunde komma med något annat än en spark vänsterut, är heller inte förvånande.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  blueheaven 2009-05-28, 12:12

    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Är antagligen högre i taket än vad det är hus rku (ungkommunisterna)?
    Om du kallar en uppmaning till krigshandling för ”högt i tak”, bör du nog tänka om snarast.

    I mina ögon är denna vansinnesåsikt inom småmoderaterna inte ett enda dugg förvånande. Den visar bara att respekten för folkrätten sammanfaller väl med respekten för demokrati.

    Att du inte kunde komma med något annat än en spark vänsterut, är heller inte förvånande.

    Du kanske hellre hade sett en käftsmäll alá GA? Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-28, 12:17

    blueheaven skrev:Är antagligen högre i taket än vad det är hus rku (ungkommunisterna)?

    Som här tex B H jag vet att du har mer i huvudet en så.. eller hur
    Nån åsikt måste du ju ha.. tror faktiskt även du tycker muf nissen har fel här.
    Men en vänstermupp la ut det och alltså förtjänar det inget vettigt svar ???
    Oavsett vad man tycker om en person eller skribent. så betyder det inte att allt som sägs är skit.
    och icke värt att diskutera.

    men själv angående ämnet tycker jag det är vansinne för det första finns det förängslade personer med svensk tillhörighet lite här och var i världen
    Det skulle ju närmast ses som en krigs förklaring att utföra nått liknande om vi skulle ränna omkring och frita folk.
    därför finns diplomati ?
    För det andra han visste vad han gav sig in i.. med det inte sagt att man bara ska glömma men diplomati..
    Sedan att vissa länder vägrar samtal ja ska vi starta små krig då lite här och var av det skälet ???
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  formsvackan 2009-05-28, 12:22

    x-medborgare skrev:Men en vänstermupp la ut det och alltså förtjänar det inget vettigt svar ???

    VÄNSTERMUPP ???

    Very Happy
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-05-28, 12:24

    Önskan om en militär fritagning av Daawit Isac är lika fel som en önskan om revolution, vilket förespråkats i andra ungdomspartier. (Även om jag hellre ser Daawit fri, än en röd revolution.)

    Ungdomspartierna är, förblir och skall vara radikalare än sina moderpartier.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  formsvackan 2009-05-28, 12:26

    blueheaven skrev:Du kanske hellre hade sett en käftsmäll alá GA? Very Happy
    Stopp ett tag. Vi kan inte hålla på och klå GA hur mycket som helst. Har du inte lagt märke till att han tvingats byta taktik på sistone ?

    Snabbt in med ett par oförskämdheter, för att sedan kvickt som bara f*n logga ut och hoppa upp i säkerhet på pottkanten igen.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-28, 12:28

    formsvackan skrev:
    x-medborgare skrev:Men en vänstermupp la ut det och alltså förtjänar det inget vettigt svar ???

    VÄNSTERMUPP ???

    Very Happy

    förlåt Embarassed försvann in i mitt eget tänkande och geniraliserade fast det är ju rätt vanligt här inne ingen aning om din ev tillhörihet eller hurvida du svävar mellan flera som jag gör med ett rött över lut Very Happy
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  blueheaven 2009-05-28, 12:45

    x-medborgare skrev:
    blueheaven skrev:Är antagligen högre i taket än vad det är hus rku (ungkommunisterna)?

    Som här tex B H jag vet att du har mer i huvudet en så.. eller hur
    Nån åsikt måste du ju ha.. tror faktiskt även du tycker muf nissen har fel här.
    Men en vänstermupp la ut det och alltså förtjänar det inget vettigt svar ???
    Oavsett vad man tycker om en person eller skribent. så betyder det inte att allt som sägs är skit.
    och icke värt att diskutera.

    men själv angående ämnet tycker jag det är vansinne för det första finns det förängslade personer med svensk tillhörighet lite här och var i världen
    Det skulle ju närmast ses som en krigs förklaring att utföra nått liknande om vi skulle ränna omkring och frita folk.
    därför finns diplomati ?
    För det andra han visste vad han gav sig in i.. med det inte sagt att man bara ska glömma men diplomati..
    Sedan att vissa länder vägrar samtal ja ska vi starta små krig då lite här och var av det skälet ???

    Men nu sa jag ju inte vad jag tyckte om förslaget måste jag det?

    Andemeningen bör ju ha varit vilka idioter det finns i ungmoderaterna?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  formsvackan 2009-05-28, 12:50

    blueheaven skrev:Men nu sa jag ju inte vad jag tyckte om förslaget måste jag det?

    Andemeningen bör ju ha varit vilka idioter det finns i ungmoderaterna?
    Och detta ville du på intet sätt riskera att säga emot Very Happy
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  blueheaven 2009-05-28, 12:53

    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Men nu sa jag ju inte vad jag tyckte om förslaget måste jag det?

    Andemeningen bör ju ha varit vilka idioter det finns i ungmoderaterna?
    Och detta ville du på intet sätt riskera att säga emot Very Happy

    Nej men ta du och titta in hos rku så skall du få se på dumheter en masse! Smile
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  RedCloud 2009-05-28, 12:54

    "Hur galna kan småmoderater egentligen bli ?"

    jag tror att Awfultruth och Blueheaven sätter standarden.....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  formsvackan 2009-05-28, 12:58

    RedCloud skrev:"Hur galna kan småmoderater egentligen bli ?"

    jag tror att Awfultruth och Blueheaven sätter standarden.....
    Arma moder Svea, sådana barn .......
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-05-28, 13:15

    Bombhögern vs bongvänstern? lol!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-28, 13:16

    blueheaven skrev:
    x-medborgare skrev:
    blueheaven skrev:Är antagligen högre i taket än vad det är hus rku (ungkommunisterna)?

    Som här tex B H jag vet att du har mer i huvudet en så.. eller hur
    Nån åsikt måste du ju ha.. tror faktiskt även du tycker muf nissen har fel här.
    Men en vänstermupp la ut det och alltså förtjänar det inget vettigt svar ???
    Oavsett vad man tycker om en person eller skribent. så betyder det inte att allt som sägs är skit.
    och icke värt att diskutera.

    men själv angående ämnet tycker jag det är vansinne för det första finns det förängslade personer med svensk tillhörighet lite här och var i världen
    Det skulle ju närmast ses som en krigs förklaring att utföra nått liknande om vi skulle ränna omkring och frita folk.
    därför finns diplomati ?
    För det andra han visste vad han gav sig in i.. med det inte sagt att man bara ska glömma men diplomati..
    Sedan att vissa länder vägrar samtal ja ska vi starta små krig då lite här och var av det skälet ???

    Men nu sa jag ju inte vad jag tyckte om förslaget måste jag det?

    Andemeningen bör ju ha varit vilka idioter det finns i ungmoderaterna?

    Nej självklart måste du inte det har man inget att säga varför tala... ????? Very Happy Very Happy
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  Blåfront 2009-05-28, 13:20

    Ena stunden klagar ni rödingar på att högern inte gör något för en mörkhyad journalist

    För att gnälla i nästa

    Tja... vi har ju resurser att skicka ner patrullbåtar till viken i mellanöstern utanför Nigera och redan angripit mot pirater

    Så varför inte?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  RedCloud 2009-05-28, 13:58

    "Så varför inte?"

    ÄR du dum på riktigt ?

    Ska lilla Sverige som knappt har ett försvar värt namnet skicka ner våra tonåringar till ett afrikanskt land och "frita" en fängslad journalist ?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty öö? jag är öö.

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-28, 16:10

    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Är antagligen högre i taket än vad det är hus rku (ungkommunisterna)?
    Om du kallar en uppmaning till krigshandling för ”högt i tak”, bör du nog tänka om snarast.

    I mina ögon är denna vansinnesåsikt inom småmoderaterna inte ett enda dugg förvånande. Den visar bara att respekten för folkrätten sammanfaller väl med respekten för demokrati.

    Att du inte kunde komma med något annat än en spark vänsterut, är heller inte förvånande.

    Och vad i h-lvete sysslar du med i 95% av dina inlägg inklusive denna tråd ???
    Spark mittåt i röven på dig själv ? Smile
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty käftsmäll

    Inlägg  theward 2009-05-28, 16:17

    blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Är antagligen högre i taket än vad det är hus rku (ungkommunisterna)?
    Om du kallar en uppmaning till krigshandling för ”högt i tak”, bör du nog tänka om snarast.

    I mina ögon är denna vansinnesåsikt inom småmoderaterna inte ett enda dugg förvånande. Den visar bara att respekten för folkrätten sammanfaller väl med respekten för demokrati.

    Att du inte kunde komma med något annat än en spark vänsterut, är heller inte förvånande.

    Du kanske hellre hade sett en käftsmäll alá GA? Very Happy

    Det mäktar varken du eller GA med... Det är inga bomber ni kommer med, snarare så "kinapuffar"

    Vore intressant om ni hade annat än kommisst fobi/hat att komma med..
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-05-28, 16:55

    Kommunismen har dödat fler än spindlar. Ändå höjer ingen på ögonbrynen åt spindelfobi. Vidare synes det inte helt sällsynt med liberalismfobi/kapitalismfobi heller för den delen.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  blueheaven 2009-05-28, 19:27

    theward skrev:

    Vore intressant om ni hade annat än kommisst fobi/hat att komma med..

    Kalla det för vad du vill, men inte vill man ha det som i forna östeuropa?

    Somliga lär sig av sina misstag andra bara upprepar dem om och om igen!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  formsvackan 2009-05-28, 20:09

    blueheaven skrev:Somliga lär sig av sina misstag andra bara upprepar dem om och om igen!
    Vem upprepar vilka misstag ?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  blueheaven 2009-05-28, 21:19

    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Somliga lär sig av sina misstag andra bara upprepar dem om och om igen!
    Vem upprepar vilka misstag ?

    Vänstern upprepar misstaget att försöka få till utopin!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Nä då det ju bätre att försöka skapa..

    Inlägg  theward 2009-05-28, 21:23

    blueheaven skrev:
    formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Somliga lär sig av sina misstag andra bara upprepar dem om och om igen!
    Vem upprepar vilka misstag ?

    Vänstern upprepar misstaget att försöka få till utopin!

    Ett rent helvete, med utslagning och ökade klyftor på en gång Wink

    Sponsored content


    Hörde jag "bombhöger" ? Empty Sv: Hörde jag "bombhöger" ?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 17:57