Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+27
GustavAnder
Redvictory
Blåfront
theward
KickTheRasist
DirtyDog
martin7Iindgren
lnfra
Sossar-e-Iata
kanaIjen
bIueheaven
berraIarzon
womanIover
RedCIoud
kanaljen
Stefan
Susz X
SiP
Regndrottning
Dao
fredrik rahm70
lazy
berralarzon
Infra
x-medborgare
MartinLindgren
Sniperace
31 posters

    en VARNING

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    en VARNING Empty en VARNING

    Inlägg  Sniperace 2009-05-21, 20:05

    OM ni skickar PM till någon dubbelnick, så går det till båda/alla, det går att kolla i utkorgen INNAN det blivit läst att där hamnar FLERA, och genast måste man då kolla profilen i dem alla, de som visar ett LÅGT antal inlägg är de nappade!!

    så KOLLA noga om ni inte vill att nicknapparen ska få PM,et!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-21, 21:01

    Det är väl läge att varna för ert nya forum testaren också!

    Jag fick nyss ett mail, från Sniper eller Corven vet jag inte, men min registrering från igår är numera raderad,

    Jag blev alltså avstängd utan att ha postat ett enda inlägg?
    Det räckte med att påpeka här på forumet att jag inte tycker Sniper är rätt gubbe att moderera, vilket nu visar sig vara rätt,

    Måste säga att vad man än tycker om AB:s raderade inlägg och avstängningar, men jämfört med "testaren" ligger t.o.m AB i lä!

    För inte fan krävde AB att man skulle klia moderatorn bakom öronen, har svårt att testaren kommer bli något annat än just testaren! Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-21, 21:27

    Stämmer det sniper???
    Kan inte se honom på medlemslistan..??
    Varför isådant fall ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  Sniperace 2009-05-21, 21:50

    x-medborgare skrev:Stämmer det sniper???
    Kan inte se honom på medlemslistan..??
    Varför isådant fall ?

    Eftyersom han gång efter annan sade att han ABSOLUT inte ville vara medlem på det forumet så biföll jag hans önskan och raderade hans profil, han är INTE bannad, utan kan NÄR HAN vill åter regga och bli medlem, mao jag följde bara hans UTTRYCKLIGA önskan om att inte vara med på forumet.

    HAn har fått svar att han NÄR han vill åter kan regga om han ändrat sig och vill vara med..
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-21, 22:00

    Klart att jag har rätt, annars skulle jag inte säga det?

    Ett forum som tillhandahåller en moderator som Sniper, är bergsäkert dödsdömt!


    Visserligen raderade AB trådar som var kritiska, men det stoppade där, men varsågod, den som vill underställa sig Snipers piska väljer ju det själv!

    Tänk själv, ena dagen trumpetar forumet ut och hälswar alla välkommna, nästa dag blir man avstängd utan att ha postat ett enda inlägg?
    Det säger ju allt om trovärdigheten och moralen om moderator Mr. Sniper!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-21, 22:02

    Hallå Mr. Sniper, du inbillar dig väl inte att jag köper ner mig, och kommer krypande in på ert forum!

    Jag trodde ju att det var medlemmarna själva som avgjorde om man ville gå vidare eller inte,
    Inte fan ska en jävig moderator sitta och svänga piskan för han inte tål helt berättigad kritik?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  Infra 2009-05-21, 22:05

    Till Corven

    Hur kan Sniper ha blivit moderator? Har det skett genom en omröstning?
    I sådana fall har det gått mig förbi. Jag litar förbehållslöst på dig
    Corven men inte på Sniper. Om han har röstats in av forummedlemmarna så får jag böja mig och fundera på att lämna TESTAREN. En person som ber andra forummedlemmar att äta sin skit har inget förtroende hos mig. Jag skriver inga trevliga inlägg, jag vet. Men jag är heller inte moderator.

    Sedan förstår jag att du kan behöva hjälp Corven, men Sniper? Har jag alltså missat en omröstning? OSA


    Senast ändrad av Infra den 2009-05-21, 22:07, ändrad totalt 1 gång
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  berralarzon 2009-05-21, 22:06

    Snälla Martin läs vad Sniper skriver istället,veva inte runt läs.
    Du ville ju inte vara reggad där se att han gjorde dig en tjänst istället.
    Mvh
    //berra
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  lazy 2009-05-21, 22:07

    Ursäkta att jag undrar vad felet är martin men det finns
    mängder med inlägg där du skriver att du inte vill vara
    medlem där, tycker Sniper gjorde helt rätt.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  berralarzon 2009-05-21, 22:08

    Ser inte att det funnits någon omröstning,Sniper är helt ok för mig i det forumet.
    Valfritt att regga sig.
    //berra
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  Sniperace 2009-05-21, 22:09

    martin7lindgren skrev:Hallå Mr. Sniper, du inbillar dig väl inte att jag köper ner mig, och kommer krypande in på ert forum!

    då ska du väl inte gnälla, JAG gjorde ju bara det du uttryckligen bett om i många inlägg här.

    nu är du bara patetisk...

    inte EN enda har blivit piskad på forumet, inte ens DU....

    så dra dig nu tillbaka och svälj förtreten
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  Infra 2009-05-21, 22:11

    martin7lindgren skrev:Hallå Mr. Sniper, du inbillar dig väl inte att jag köper ner mig, och kommer krypande in på ert forum!

    Jag trodde ju att det var medlemmarna själva som avgjorde om man ville gå vidare eller inte,
    Inte fan ska en jävig moderator sitta och svänga piskan för han inte tål helt berättigad kritik?

    Jag anser också att Sniper är jävig. Hoppas han tar sitt pick och pack som moderator nu när det väcks misstroenden bland de som skall modereras. Jag säger det igen: jag litar inte på Sniper!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  Sniperace 2009-05-21, 22:16

    Infra skrev:Till Corven

    Hur kan Sniper ha blivit moderator? Har det skett genom en omröstning?
    I sådana fall har det gått mig förbi. Jag litar förbehållslöst på dig
    Corven men inte på Sniper. Om han har röstats in av forummedlemmarna så får jag böja mig och fundera på att lämna TESTAREN. En person som ber andra forummedlemmar att äta sin skit har inget förtroende hos mig. Jag skriver inga trevliga inlägg, jag vet. Men jag är heller inte moderator.

    Sedan förstår jag att du kan behöva hjälp Corven, men Sniper? Har jag alltså missat en omröstning? OSA

    nu är jag INTE moderator på detta forum, och du uppförde dig mycket illa mot mig här, men det innebär INTE att jag p[ n[got s'tt skulle behandla dig annorlunde i testaren, det 'r INGEN som ens ber;rts av min roll som moderator..
    annars har jag INTE bett om denna roll utan blivit tillfr[gad...
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  berralarzon 2009-05-21, 22:20

    Raderad blev jag ett antal gånger på gamla A/B forum, bara att regga om och svälja förtreten.
    Fanns ju iof själ till det ett antal gånger, och Corven/Sniper kommer säkert att raderar mig vid behov därtill.
    Så snälla sluta ynka er.
    //berra

    Ps: Glömmde att fortfarande valfritt att regga sig på "testaren"
    Ds
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-21, 22:22

    vill infra martin och co ha ett helt rött forum där ingen annan får skriva eller bli medlem finns det alltid mamma g´s forum.

    ni vet det som blev ett ryggdunkar forum och som dog på en vecka, annars kan ni ju alltid stanna kvar här och fortsätta hata spamma och hoppa på varandra i brist på offer

    Jag är iallafall Nöjd med både corven som är en dom få Vettiga vänster partisterna jag vet samt sniper som är hederlig och lugn.

    lol! Idea tongue
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  Infra 2009-05-21, 22:41

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Till Corven

    Hur kan Sniper ha blivit moderator? Har det skett genom en omröstning?
    I sådana fall har det gått mig förbi. Jag litar förbehållslöst på dig
    Corven men inte på Sniper. Om han har röstats in av forummedlemmarna så får jag böja mig och fundera på att lämna TESTAREN. En person som ber andra forummedlemmar att äta sin skit har inget förtroende hos mig. Jag skriver inga trevliga inlägg, jag vet. Men jag är heller inte moderator.

    Sedan förstår jag att du kan behöva hjälp Corven, men Sniper? Har jag alltså missat en omröstning? OSA

    nu är jag INTE moderator på detta forum, och du uppförde dig mycket illa mot mig här, men det innebär INTE att jag p[ n[got s'tt skulle behandla dig annorlunde i testaren, det 'r INGEN som ens ber;rts av min roll som moderator..
    annars har jag INTE bett om denna roll utan blivit tillfr[gad...

    De som hör hemma i samma politiska läger som Sniper är mycket nöjda med att ha honom som moderator. Är det någon som har bakgrunden till hur Sniper kunde bli moderator. Är det bara så att han uutnyttjade Corvens vänlighet. Varför har det inte annonserats på förhand? OSA!

    Och Sniper: ingen vet ju för fan att du är moderator. Hur fan gick det till? Jag är fortfarande inte övertygad om din oskuld vad gäller sönderhackandet av detta forum. Sniper har kuppats in. Det förefaller uppenbart!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-21, 22:44

    infra jag skriver lååångsamt så t.o.m du fattar.

    sniper lite blå+corven lite röd= balans.


    jag vet att du drömmer om redvictory och redclown och martin som moderatorer men tyvärr det funkar ej=)

    och som sagt stanna och fortsätt att hata och spamma fast varandra??=)

    eller skapa ett eget hata allt forum där ni kan spamma hata och hoppa på....varandra?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  Infra 2009-05-21, 22:46

    This is Sniper.[/color

    [color=orange]"Ursäkta, men jag tycker DU är ett STORT jävla svin som skriver så för att nedvärdera och smutskasta andra för att de han annan åsikt än DU, du skulle nog varit en bra politisk kommissarie i det forna Sovjetunionen!!

    TVI TVI TVI säger jag om dig!!" 26/409kl 17:44 i tråden "var är protesterna nu"

    "Jag skrev inte pappaerssvalor, jag skrev PAPPERSTAVLOR *asg*
    har bara en kommentar till sådana som dig, normalt har jag ett bra uppförande och hoppar inte på och nedvärderar medforumister, men ÄT DU MIN SKIT O DRA ÅT HELVETE!!" 26/4 kl 18:46
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-21, 22:47

    mnm rött hat formligen sprutar fram ur infra...det är ju det som driver extremister
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  Dao 2009-05-21, 22:48

    Mamma G:s forum hade inte de begränsningar som Fredrik räknar upp! Detta forumet har dock en hel del brister, vilket gjort att jag inte är lika aktiv här som på Aftonbladet. Mest för att det mestadels blir grötigt här, då det uppenbarligen är helt OK med personangrepp och liknande här.

    Men det är ju alltid intressant att se vad högerfolk menar när de hävdar att de är emot ett påhittad censur! Very Happy

    Aftonbladet hade bra överblick, och bara man inte misskötte sig så fick man sällan problem med att bli borttaget. Här är uppenbarligen misskötsel något att föredra, vilket då innebär en mer effektiv censur än den som vissa anser att Aftonbladet hade - nämligen den att man skrämmer eller tröttar ut folk som vill debattera obekväma frågor.


    Av just detta skäl kan jag inte tiull fullo ta detta forumet på allvar.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-21, 22:50

    när vissa satt på ab och kiv-anmälde och tog det som en vinst att så någon avstängd och här kör massmobbning och masshat, namnnappningar och megaspam.. vad är skillnaden??

    mamma g är alltför extremistisk för att ihuvudtaget vara minsta opartisk och s¨blev det ett "ryggdunkar forum" alliansen är ondska..

    ja..
    mmm jag håller med..
    jaaa..
    mmmm..
    ok..
    nu då??=)

    och vips var det dött


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-05-21, 22:52, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  Sniperace 2009-05-21, 22:51

    Infra skrev:This is Sniper.[/color

    [color=orange]"Ursäkta, men jag tycker DU är ett STORT jävla svin som skriver så för att nedvärdera och smutskasta andra för att de han annan åsikt än DU, du skulle nog varit en bra politisk kommissarie i det forna Sovjetunionen!!

    TVI TVI TVI säger jag om dig!!" 26/409kl 17:44 i tråden "var är protesterna nu"

    "Jag skrev inte pappaerssvalor, jag skrev PAPPERSTAVLOR *asg*
    har bara en kommentar till sådana som dig, normalt har jag ett bra uppförande och hoppar inte på och nedvärderar medforumister, men ÄT DU MIN SKIT O DRA ÅT HELVETE!!" 26/4 kl 18:46
    skrattar gott, varför tar du inte vad DU skrev till MIG, det ville du kanske inte att de skulle veta?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  Infra 2009-05-21, 22:54

    fredrik rahm skrev:mnm rött hat formligen sprutar fram ur infra...det är ju det som driver extremister

    Hat! Är du dum i huvet? Det är klart röda inte vill ha blåa moderatorer och tvärtom. Kunde man inte ge sig fan på att forumhögern skulle flörstöra TESTAREN från början. Nåt annat var inte meningen.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-21, 22:56

    Infra skrev:
    fredrik rahm skrev:mnm rött hat formligen sprutar fram ur infra...det är ju det som driver extremister

    Hat! Är du dum i huvet? Det är klart röda inte vill ha blåa moderatorer och tvärtom. Kunde man inte ge sig fan på att forumhögern skulle flörstöra TESTAREN från början. Nåt annat var inte meningen.

    Jag har inte sett att det forumet har blivit förstört...tvärtom. Alla har hitills varit sakliga och trevliga. Där diskuteras sak och inte person....

    queen
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-21, 22:56

    Infra skrev:
    fredrik rahm skrev:mnm rött hat formligen sprutar fram ur infra...det är ju det som driver extremister

    Hat! Är du dum i huvet? Det är klart röda inte vill ha blåa moderatorer och tvärtom. Kunde man inte ge sig fan på att forumhögern skulle flörstöra TESTAREN från början. Nåt annat var inte meningen.


    infra jag skriver lååångsamt IGEN så t.o.m du fattar.

    sniper lite blå+corven lite röd= balans.


    jag vet att du drömmer om redvictory och redclown och martin som moderatorer men tyvärr det funkar ej=)

    och som sagt stanna och fortsätt att hata och spamma fast varandra??=)

    eller skapa ett eget hata allt forum där ni kan spamma hata och hoppa på....varandra?
    scratch lol!

    Sponsored content


    en VARNING Empty Sv: en VARNING

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 08:44