Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    Heelp! Shoppat logitec surround högtalare..

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Heelp! Shoppat logitec surround högtalare.. Empty Heelp! Shoppat logitec surround högtalare..

    Inlägg  Susz X 2009-05-02, 17:34

    ..på Siba sade de att det skulle funka till min laptop..
    men jag får bara ljud i bashögtalaren..ingen riktig diskant alltså
    - bara dovhet..
    Tidigare minns jag att jag hade en inställare
    där man kunde ställa in "surroundljud"- men minns inte vad den
    heter...

    Vill iaf försöka på alla möjliga sätt innan jag drar slutsatsen att
    jag fått fel högtalare..
    Har testat det jag vågar själv nu..
    Har du tips?
    Det är fem små högtalare och en större bas..
    Tips någon?


    ps- kan bara hitta två hål på lappen..verksr som det behövs ett
    till- eftersom kopplingen har tre sladdar- kan va så att det ska kopplas på annat sätt oxå..ds
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Heelp! Shoppat logitec surround högtalare.. Empty Sv: Heelp! Shoppat logitec surround högtalare..

    Inlägg  Susz X 2009-05-02, 18:20

    Hmm- drog ut anslutningarna till basen- de fem småhögtalarna..
    Blev hufsat ljud nu- men VILL ju ha de där fem inkopplade..
    heeeeeelp..snälla..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Heelp! Shoppat logitec surround högtalare.. Empty Sv: Heelp! Shoppat logitec surround högtalare..

    Inlägg  Sniperace 2009-05-02, 18:45

    Susz X skrev:Hmm- drog ut anslutningarna till basen- de fem småhögtalarna..
    Blev hufsat ljud nu- men VILL ju ha de där fem inkopplade..
    heeeeeelp..snälla..
    Nu vet jag inte vad du har för ljudkort, eller hur högtalarna är konstruerade, men vanligtvis ansluter man en kabel till datorns ljudkort, sedan kopplas högtalarna ihop med det tillhörande kablaget, kopplar du in enbart nashögtalaren är det fullt normalt att du inte hör någon diskant, det ÄR ju en baslåda *s*

    du kan kolla ljudegenskaper på kontrollpanelen och där välja ljud!!
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Heelp! Shoppat logitec surround högtalare.. Empty Sv: Heelp! Shoppat logitec surround högtalare..

    Inlägg  Corven 2009-05-02, 20:39

    Vad är det för laptop? Märke och modell? Det brukar inte funka att koppla in ett 5.1 system i en laptop. Laptops har oftast bara en utgång för ljud, och en för mikrofon. Så du har nog fått fel högtalare.

    Om du går tillbaka med högtalarna, så ta med dig laptopen, så kan dom testa vilka högtalare du kan ha.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Heelp! Shoppat logitec surround högtalare.. Empty Sv: Heelp! Shoppat logitec surround högtalare..

    Inlägg  Susz X 2009-05-02, 21:34

    Corven skrev:Vad är det för laptop? Märke och modell? Det brukar inte funka att koppla in ett 5.1 system i en laptop. Laptops har oftast bara en utgång för ljud, och en för mikrofon. Så du har nog fått fel högtalare.

    Om du går tillbaka med högtalarna, så ta med dig laptopen, så kan dom testa vilka högtalare du kan ha.

    Tack för omtanken- men jag har fixat det..det var två småhögtaladre för mycket inkopplade bara..jisses sikket ljud- behövs inte mer än fyra högtalare- lappens inberäknad..!!!De är såå himla småå högtalarna..
    Är absolut impad! Maxat surroundljud..! WOW- blev förvånad faktiskt..
    Han i affären hade rätt- om ljudkvaliten..
    Såpass vet jag att jag har en lap som är byggd för surroundljud- det berättade ATI- för mig..
    Himla bra- slippa shoppa annan stereo juh!

    Har en Fuijitsi Siemes Amilo..med två utgångar för ljud..inbyggd mic, ljudkort, bluetuth , x-tra nicee cristalskärm ...cd/ DVD - även bränning av dito-och en del annat ..har för mig att skärmen är 17..en riktig värsting lap..med stor lagringskapacitet..
    För tre år sedan var den den bästa- och tror den är det oxå i dag.?

    Hmm- rätt högt ( egentligen tillräckligt för att känna pulsen) kan jag höjja volymen- men inte så rutorna skallrar..
    finns nåt knep?


    Senast ändrad av Susz X den 2009-05-02, 22:07, ändrad totalt 6 gånger
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Heelp! Shoppat logitec surround högtalare.. Empty Sv: Heelp! Shoppat logitec surround högtalare..

    Inlägg  Susz X 2009-05-02, 21:41

    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Hmm- drog ut anslutningarna till basen- de fem småhögtalarna..
    Blev hufsat ljud nu- men VILL ju ha de där fem inkopplade..
    heeeeeelp..snälla..
    Nu vet jag inte vad du har för ljudkort, eller hur högtalarna är konstruerade, men vanligtvis ansluter man en kabel till datorns ljudkort, sedan kopplas högtalarna ihop med det tillhörande kablaget, kopplar du in enbart nashögtalaren är det fullt normalt att du inte hör någon diskant, det ÄR ju en baslåda *s*

    du kan kolla ljudegenskaper på kontrollpanelen och där välja ljud!!

    Tack tack
    Ja- har ställt in ljuden där nu..men vet du - hittar inte den där equlaisern
    som ATI innehöll när jag köpte lappen..vad ska jag söka på i datorn?
    Har så mycket så att bläddra skulle ta en evighhet.. pirat
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Heelp! Shoppat logitec surround högtalare.. Empty Sv: Heelp! Shoppat logitec surround högtalare..

    Inlägg  Corven 2009-05-02, 22:13

    Men om du inte kan ha alla högtalarna inkopplade, så har du fått fel system. För du ska kunna ha alla högtalarna inkopplade. Dessutom så ska de interna högtalarna i laptopen stängas av när du kopplar på externa högtalare. Det ska ske automatiskt när du sticker i kontakten.

    Kan du precisera lite mer vilken Amilo du har? Det finns ganska många olika Amilo....
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Heelp! Shoppat logitec surround högtalare.. Empty Sv: Heelp! Shoppat logitec surround högtalare..

    Inlägg  Susz X 2009-05-02, 22:36

    Corven skrev:Men om du inte kan ha alla högtalarna inkopplade, så har du fått fel system. För du ska kunna ha alla högtalarna inkopplade. Dessutom så ska de interna högtalarna i laptopen stängas av när du kopplar på externa högtalare. Det ska ske automatiskt när du sticker i kontakten.

    Kan du precisera lite mer vilken Amilo du har? Det finns ganska många olika Amilo....

    Minns inte på rak arm vilken beteckning just denna har- men det står på
    kvittit/ garantin..Ska kolla det sedan..
    Kanste står det under datan oxå?
    Finns en massa olika nummer där..
    Inte så fiffigt att lägga ut exakt vilken data
    på nätet kan jag tänka mig?

    Sponsored content


    Heelp! Shoppat logitec surround högtalare.. Empty Sv: Heelp! Shoppat logitec surround högtalare..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-03-28, 22:36