Dao skrev:Sniperace skrev:foratfarande stöder jag INTE islamismen HUR mycket du än försöker vända på det, och som jag dser det så stöder du isslamisterna fullt ut i ett dolt krig, men fördömer dem som slår tillbaka dem.
Så, så länge du inte accepterar att man slår tillbaka islamismen så stöder du den, men ditt fulla hjärta!
VARFÖR stöder du stening av äktenskapsbrytare?
Varför stöder du avrättningar av homosexuella?
Varför stöder du avrättningar av renegater?
är det Usas fel att de i Iran stenar människor?
ÄR det USA,s fel att talibaner gasar eller spränger en flickskola?
är det deras fel att de följer text från åttahundratalet?
är det deras fel att det redan då gjordes på samma sätt?
Knappast, det är religiös GALENSKAP, sådan som DU till 100% stödjer oavsett hur du försöker skjuta över detta på mig!!
Jag har aldrig uttryckt att man inte skall bekämpa islamismen!
Däremot har jag varit emot att använda terror- och våldsmetoder - vilket du har försvarat! Bland de insatta om fanatism, brukar man säga att för varje bomb väst fäller i Afghanistan - föds minst tio nya islamister. Detta har du tydligt försvarat!
Det är inte USA:s fel att Iran stenar människor. Dock är de medskyldiga till att islamister idag styr Iran!
Nej, det är inte USA:s fel när talibaner spränger en flickskola, men de är medskyldiga till att öka talibanernas makt och utbredning!
Huruvida de följer texter från 600-talet eller inte är baserat på vilken tolkning man har av hur religioner fungerar. Du har en fundamentalistisk tolkning som jag inte delar.
Samhället på 600-talet var MYCKET skilt från samhället idag, även ur talibansk synvinkel.
Jag har aldrig stött NÅGOT galenskap, i samma utsträckning som du, än mindre religiös sådan. Fast inget av kritiken du nu räknade upp handlade om religion speciellt mycket - men det är du nog för okunnig i frågan för att riktigt förstå...
Kan du nu svara på varför du stödjer de aktioner som gynnar islamismen?
Nu har jag försökt formulera om mig så mycket jag kan, för att du inte skall kunna smita undan ditt ansvar för dina egna åsikter.
Vad gäller dina konstiga frågor till mig:
Nej - jag stödjer inte stening av äktenskapsbryterskor, avrättningar av homosexuella eller liknande. Jag stödjer inte heller den terror som väst står för - som gynnar de extremister som stödjer sådana företeelser!
Allt för att jag vill FÅ BORT sådant!
vill du få bort sådant borde du INTE stödja islamisterna, det är ju DE som genomför sådant...
men det har du tydligen INTE förstått, deras kvinnosyn kommer inte från väst, deras lagar om stening av äktenskapsbrytare kommer inte från väst, deras avrättningar av avfällingar kommer inte från väst, utan från deras skrifter som de tolkar bokstavligt...