Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

nåå, skriver NI på detta?

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

nåå, skriver NI på detta? - Sida 2 Empty Sv: nåå, skriver NI på detta?

Inlägg  Dao 2010-08-02, 13:44

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:vilka sänder sina bästa söner att bli präster i Sverige, Danmark, norge, tyskland, england osv?

det är nog något som passerat för ett antal år sedan i större delen av väst.

Prästerskapet är något på kraftig tillbakagång över större delen av världen.

och vad religionen SÄGER och vad sedan andra gör med den är en helt annan sak, där var det samma med kristendomen i tiden bak oss.

Vad ar påven för makt i Sverige, Danmark, Norge Tyskland, england osv?

Jag tror inte att han kan beordra en avrättning i NÅGOT land i världen eller?

förresten en påve VÄLJS av präster, och kan AVSÄTTAS av dessa, men styr inga länder förutom VAtikanen, att han sedan påverkar VÄLJARE i andra länder 'r en helt annan sak, men han har inga maktmedel att tvinga någon rösta som han vill, mer än att uttala sin önskan... så fäljer de som TROR att han är guds företrädare på jorden honom

På senare tid har det förändrats, vad gäller den synen. Men under hela vår historia, där kristendomen varit inblandad, så har det varit så som jag skriver!

Fortfarande ses ett uttalande av en präst som något man skall respektera, generellt sett!

Ja, under historiens gång har präster, oavsett titel, orsakat mycket lidande och död!

Oavsett HUR makten ser ut, så har han oinskränkt makt. Och hans ord väger tungt även utanför den katolska tron...

så¨du menar att inom islam lever de fortfarande i nästan forntid?

Att respektera en prästs uttalande ser jag inte som något man gör utan att ta hänsyn till vad han säger, en präst som är emot homosexuella blir väl inte särskilt respekterad eller hur?

hur respekterade man prästen som stödde våldtäktskillen?
    hur respekteras präster som är emot kvinnopräster?
    osv osv....

näää, den absoluta majoriteten skiter nog i vad en präst säger, de ser mer till vad de anser om det han säger, och att det är en präller ger inte större tyngd, snarare mindre... Very Happy

Och JA, präster HAR i alla tider varit framme med grymheter och inom både kristendom och Islam, och inom kristendomen är det Katolikerna som leder STORT, men LÅNGT bak i tiden.
    de enda som inte verkar gått framåt är dessa som leder den den hårda Islamlinjen

Such...

Du är banne mig ett riktigt TROLL i debatterna!

Oavsett vad jag skriver kan du vända det till vad du vill... Rolling Eyes
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-08-02, 16:42

I
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:vilka sänder sina bästa söner att bli präster i Sverige, Danmark, norge, tyskland, england osv?

det är nog något som passerat för ett antal år sedan i större delen av väst.

Prästerskapet är något på kraftig tillbakagång över större delen av världen.

och vad religionen SÄGER och vad sedan andra gör med den är en helt annan sak, där var det samma med kristendomen i tiden bak oss.

Vad ar påven för makt i Sverige, Danmark, Norge Tyskland, england osv?

Jag tror inte att han kan beordra en avrättning i NÅGOT land i världen eller?

förresten en påve VÄLJS av präster, och kan AVSÄTTAS av dessa, men styr inga länder förutom VAtikanen, att han sedan påverkar VÄLJARE i andra länder 'r en helt annan sak, men han har inga maktmedel att tvinga någon rösta som han vill, mer än att uttala sin önskan... så fäljer de som TROR att han är guds företrädare på jorden honom

På senare tid har det förändrats, vad gäller den synen. Men under hela vår historia, där kristendomen varit inblandad, så har det varit så som jag skriver!

Fortfarande ses ett uttalande av en präst som något man skall respektera, generellt sett!

Ja, under historiens gång har präster, oavsett titel, orsakat mycket lidande och död!

Oavsett HUR makten ser ut, så har han oinskränkt makt. Och hans ord väger tungt även utanför den katolska tron...

så¨du menar att inom islam lever de fortfarande i nästan forntid?

Att respektera en prästs uttalande ser jag inte som något man gör utan att ta hänsyn till vad han säger, en präst som är emot homosexuella blir väl inte särskilt respekterad eller hur?

hur respekterade man prästen som stödde våldtäktskillen?
    hur respekteras präster som är emot kvinnopräster?
    osv osv....

näää, den absoluta majoriteten skiter nog i vad en präst säger, de ser mer till vad de anser om det han säger, och att det är en präller ger inte större tyngd, snarare mindre... Very Happy

Och JA, präster HAR i alla tider varit framme med grymheter och inom både kristendom och Islam, och inom kristendomen är det Katolikerna som leder STORT, men LÅNGT bak i tiden.
    de enda som inte verkar gått framåt är dessa som leder den den hårda Islamlinjen

Such...

Du är banne mig ett riktigt TROLL i debatterna!

Oavsett vad jag skriver kan du vända det till vad du vill... Rolling Eyes
    Jag säger bara att i de flesta västland är inte en präst mer respekterad än andra, utan kanske mindre pga att en stor del ser denne som lite dum som kan tro på en levande allsmaktig gud

Så vill man ha makt här så är nog religion fel väg att tillskansa sig denna.

Och tyvarr är det idag inom den islamska världen vi här i särklass det all allvarligaste religiösa våldet.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-08-02, 17:17

Sniperace skrev:Jag säger bara att i de flesta västland är inte en präst mer respekterad än andra, utan kanske mindre pga att en stor del ser denne som lite dum som kan tro på en levande allsmaktig gud

Och tyvarr är det idag inom den islamska världen vi här i särklass det all allvarligaste religiösa våldet.

Låt oss helt och hållet skita i vetenskap och fakta, och rätta oss efter din världsbild...

Låter det bra?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-08-02, 19:01

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Jag säger bara att i de flesta västland är inte en präst mer respekterad än andra, utan kanske mindre pga att en stor del ser denne som lite dum som kan tro på en levande allsmaktig gud

Låt oss helt och hållet skita i vetenskap och fakta, och rätta oss efter din världsbild...

Låter det bra?

Så du säger att VETENSKAPEN har upptäckt att ska man få makten i sverige så är det visa religionen?
    Sverige som är ett av de länder där religionen snabbt tappar mark?
    liksom i större delen av väst?

Varifrån får du de "vetenskapliga faktan"?

eller menar du att "vetenskapliga" fakta pekar på att religiöst våld är VÄRRE inom någon annan religion?

Nej, Religionen i väst tappar mer och mer mark, prästerskapet tappar makt, och ses snart som kufar av en stor majoritet som inte anammar en religiös tro passande kyrkorna...
    varför tror du de står så tomma?

Möjligen VÄXER Islam här just pga invandringen som har denna med sig, men det är väl inget konstigt, å andra sidan är den största delen av dem som kallas Muslimer ändå icketroende som fått denna etikett klistrad på sig.

Om du visste hur många "muslimer" som när man talar med dem klart uttalar att "nä, jag tror INTE på Allah eller att Mohammed är hans profet" och som vid vidare diskussion då kommit fram till at, ja då är jag INTE muslim, utan istället Irakier, eller helt enkelt en vanlig människa utan gudstro...

av alla "muslimer" vi har här är det nog mindre än TIO procent som tror på allah o co, som högaktningsfullt skiter i om det finns en moské eller ej, men som av kultur firar dessa högtider...

Men som sagt jag väntar SPÄNT på dina "vetenskapliga fakta" !
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-08-02, 22:33

"Så du säger..." börjar Sniper, och kommer med ett helt makabert påstående!

Nej - jag menar det kah SKRIVER, ingen annat!

Ditt övriga rapakalja i senaste inlägget är bara för mycket... Att du bara orkar, Sniper...

Måste vara jobbigt att hata så mycket...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 17:01