Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Israelisk soldat åtalas för dråp på palestinier

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Israelisk soldat åtalas för dråp på palestinier - Sida 2 Empty Sv: Israelisk soldat åtalas för dråp på palestinier

Inlägg  Dao 2010-07-08, 15:09

lazy skrev:
    Jag hade tagit ALLA MÖJLIGETER till fred, som dyker upp!

Alltså tvärt om vad NI nu stödjer, där Israel inte tar de möjligheter som finns!

Surprise, surprise Dao, jag stöder en fred och en tvåstatslösning vilket
    också majoriteten av israelerna och palestinierna gör men jag inser
    också att det krävs två goda viljor för att nå dit, både Arafat och Abbas
    har också fått förslag som hade gynnat dem men sagt nej.

Ja, palestinska organisationer har OCKSÅ skuld till den rådande situationen. Men IDAG, och under en längre tid, är det faktiskt ISRAEL, som vägrar ta den fredliga vägen!

HUR dumma än Hamas är!
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Israelisk soldat åtalas för dråp på palestinier - Sida 2 Empty Sv: Israelisk soldat åtalas för dråp på palestinier

Inlägg  lazy 2010-07-08, 15:22

På sjukhus har Hamas
    hittat på många udda saker. Wink
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-07-08, 15:50

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Sniper

Om Hamas skulle åtala EN (1) person för att ha skickat raketer in i Israel, skulle då då anse att Hamas inte är "så genomruttna ändå"?

Israel HAR åtalat en hel del soldater för brott de begått mot palestinier, men du vill väl att de ska åtala för allt de gör även ex när de skjuter en hamazman med vpen i hand... Very Happy

Vad jag vill kan jag formulera själv!

Israel HAR åtalar några av de soldaterna som gjort dumma saker, och Hamas HAR GJORT försök att få till fredssamtal med Israel. Båda är ruttna regimer, och båda borde få stå till svars betydligt högre upp än på soldatnivå!

DET är vad jag tycker!

Och nej - Israel har inte rätt att skjuta "hamazmän" heller!

ok, så de ska enbart låta dessa skjuta dem utan att besvara elden osv?

lite konstigt krig, en sida får föra krig, men den andre får inte besvara..... Israelisk soldat åtalas för dråp på palestinier - Sida 2 Icon_biggrin

Så länge denna "rätt" gäller båda sidor!

Betänk att det är Israel som ockuperar, kontrollerar och styr våldsspiralen...

men nu är det ju så att Hamaz primära mål inte är soldater, de inriktar sig istället på Israels civila......

tycker du det är en RÄTT att rikta sitt våld mot civila, och gömma sig bar sina egna civila?

Så Israel gör inget mot civila???? Shocked

Och du vet väl vad som hände när Israel anföll Gaza tidigare, helt oprovicerat? Att de ISRAELISKA SOLDATERNA GÖMDE SIG BAKOM CIVILA PALESTINIER!!!

Nej - jag tycker inte det är rätt av NÅGON att rikta sina angrepp mot civila!!!

Och här "leder" Israel ENORMT!!!

Varför är det OK för dig att Israel håller på så, men inte när Hamas gör detta??? Trots att Hamas knappt dödar någon, medans Israels våld resulterar i ett långsamt massmord?

Hur kan du se dig själv i spegeln när du stödjer och försvarar detta????

Vad jag vet har Israel ALDRIG inriktat sina attacker mot de civila, de har tyvärr varit oskyldiga offer som inte var de primära målen, det har ALLTID funnits hamazmän osv som primära mål, men där dessa gömt sig bak civila..

Israelisk soldat åtalas för dråp på palestinier - Sida 2 Palisr

1300 civila dog för isarels terrorhand nyligen 400 var barn. Precis
    som Dao undrar jag hur du kan se dig själv efter dina svavelosande
    lögner. Sniper: "har Israel ALDRIG inriktat sina attacker mot de civila"

Här är bevisen för att Sniper är en lögnare:

Israelisk soldat åtalas för dråp på palestinier - Sida 2 Efterisraeliskmissil

Israelisk soldat åtalas för dråp på palestinier - Sida 2 Natovictim2
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-07-08, 16:24

Utan deras förkärlek att utnyttja civila som sköldar skulle sådant inte behöva hända!

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-08, 16:38

lazy skrev:På sjukhus har Hamas

Ja, Hamas är dumma!

Israel är tyvärr dummare! Wink
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-08, 16:59

Dao skrev:

Ja, Hamas är dumma!

och det är din högst personliga åsikt....
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-08, 18:54

Sniperace skrev:
    Dao skrev:

Ja, Hamas är dumma!

ALLA mina åsikter är personliga! Det är bara du som tror dig stå för någon universell sanning här...

Men...

Dödssifrorna 1:10 talar sitt tydliga språk, Sniper! Och då talar vi om CIVILA!

Och 1 står för de som drabbas av palestinsk terror, inte tvärt om - vilket du säkert vill frå det till...
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-07-08, 19:36

Ja, det är tur att befolkningen i Gaza har sådana empatiska helyllekillar
    som Hamas som ledare.

Ska bli väldigt intressant att se siffrorna för 2010 med tanke på hur
    mycket "bättre" det har blivit i år.

Worldwide Incidents Tracking System
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-08, 19:40

lazy skrev:Ja, det är tur att befolkningen i Gaza har sådana empatiska helyllekillar
    som Hamas som ledare.

Ska bli väldigt intressant att se siffrorna för 2010 med tanke på hur
    mycket "bättre" det har blivit i år.

Worldwide Incidents Tracking System

Ja, synd att Israel inte vill ha fred, så man kan bygga upp ett tryggt samhälle för alla i regionen - så dessa stollar försvinner, även de i Knesset...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-08, 19:59

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:

Ja, Hamas är dumma!

ALLA mina åsikter är personliga! Det är bara du som tror dig stå för någon universell sanning här...

Men...

Dödssifrorna 1:10 talar sitt tydliga språk, Sniper! Och då talar vi om CIVILA!

Och 1 står för de som drabbas av palestinsk terror, inte tvärt om - vilket du säkert vill frå det till...

JAg står OCKSÅ för minma personliga åsikter, för mig känns de som sanning.

det är som med religion, de flesta ser sin tro som den rätta.... Very Happy

Och Israel har klart sagt att de slår tillbaka med tiofaldig styrka mot varja attack mot dess civila, trpkigt nog förlägger Hamaz alltid sig till att vara i skydd av civila.

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-08, 20:40

Ja, och Hamas slår tillbaka Israels attacker - och du kan glömma freden!

Nu har Hamas trots det visat möjlighet att gå FRÅN detta ekorrhjul av våld - men Israel vill uppenbarligen inte...

Och varför skulle de?

De tjänar ju på rådande situation, så länge omvärlden väljer att se bort från deras terror - i räddslan att bli kallade antisemiter...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-08, 20:43

På tal om er talande film om Hamas metoder.

Här är lite om det Sniper hävdar IDF inte håller på med:

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3387356,00.html

Sedan har vi vad den israeliska människorättsorganisationen informerar om:

http://www.btselem.org/english/human_shields/20060720_human_shields_in_beit_hanun.asp

Mer kommer!!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-08, 20:50

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-08, 20:59

Dao skrev:Ja, och Hamas slår tillbaka Israels attacker - och du kan glömma freden!

Nu har Hamas trots det visat möjlighet att gå FRÅN detta ekorrhjul av våld - men Israel vill uppenbarligen inte...

Och varför skulle de?

De tjänar ju på rådande situation, så länge omvärlden väljer att se bort från deras terror - i räddslan att bli kallade antisemiter...

Det är DU som PÅSTÅR att hamaz försökt, men det är som sagt inga bevis, i vilket fall som helst har de INTE lyckats med det de föresatt sig.

som sagt alla attacker mot Israels civila ger direkt motattack, oavsett vad de som står för denna kallar sig, och Gaza är ett område som HAMAZ ansvarar för.

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-08, 21:24

Har gett dig länkar tidigare med israeliska uttalanden där de erkänner just detta. Även utomståendes rapporter blir ganska tydliga - och dessa har jag också länkat till!

Vad som räknas som "bevis" för dig låter vi vara osakt. Du anser ju allt vara bevisat, som bortförklarar Israels agerande.

Som i din bedömning av situationen är du klart svartvit även här. Allt negativt om palestinierna är fruktansvärda, oavsett om de ägt rum eller inte, medans allt negativt om Israels agerande ignorerar du eller hitta bortförklaringar till (att dina bortförklaringar är tydliga uppmaningar till att bryta mot Folkrätten, har du givetvis inte förstått heller..)

Allt som du uppger om Ship to Gaza, och IHH är "bevisat", utan att du NÅGON GÅNG lyckats visa detta!

Jag har inte försökt bevisa någonting - jag lyfter fram källor och uttalanden från personer och organisationer som inte är partiska, helst, eller sådana som går emot sin egen linje normalt - som IDF:s uttalanden om Hamas, t.ex.

Sanning eller bevis, eller inte, men du har inte mycket att komma med, Sniper...

Mer än att "hamas är dumma", då...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-08, 21:43

kan inte säga mer än hehe till dig, visst har jag länkat till bevis, men de duger inte för dig, du har ju din förutfattade mening ändå, eller hur? Very Happy
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-07-08, 21:44

Från Daos egen länk: "military advocate general orders investigation into incident, commanding officer suspended"

Här blir det alltså ett straff för att ha använt barn/ungdomar som ett
    skydd för att inte bli "stenade", när har någonsin Hamasmännen blivit
    straffade oavsett vad de har gjort?

Det är befolkningen som straffas om de vågar sig på att säga ifrån, det
    finns vittnesmål om det också.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-08, 23:36

Sniperace skrev:kan inte säga mer än hehe till dig, visst har jag länkat till bevis, men de duger inte för dig, du har ju din förutfattade mening ändå, eller hur? Very Happy

Du gör som du vill!

Men några klara bevis för det du skriver finns inte!

Det närmsta är vad Lazy tog fram, och det var inte mycket...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-08, 23:39

lazy skrev:Från Daos egen länk: "military advocate general orders investigation into incident, commanding officer suspended"

Här blir det alltså ett straff för att ha använt barn/ungdomar som ett
    skydd för att inte bli "stenade", när har någonsin Hamasmännen blivit
    straffade oavsett vad de har gjort?

Det är befolkningen som straffas om de vågar sig på att säga ifrån, det
    finns vittnesmål om det också.

Ja... Hamas är dumma! Rolling Eyes
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-07-09, 04:12

Israelisk soldat åtalas för dråp på palestinier - Sida 2 Thedayisraelused
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-07-09, 10:55

Sniperace skrev:kan inte säga mer än hehe till dig, visst har jag länkat till bevis, men de duger inte för dig, du har ju din förutfattade mening ändå, eller hur? Very Happy

Jag har heller aldrig sett bevis för det du påstår.
    Du kanske kan länka litet åt mig också. Åt mig kanske
    "bevisen" duger.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-09, 11:13

Infra skrev:

Jag har heller aldrig sett bevis för det du påstår.
    Du kanske kan länka litet åt mig också. Åt mig kanske
    "bevisen" duger.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Insani_Yardim_Vakfi
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-07-09, 13:12

Dao skrev:Ja, och Hamas slår tillbaka Israels attacker - och du kan glömma freden!

Och varför skulle de?

"200811622
    9 Nov 2008
    75 children and political affiliates kidnapped by suspected HAMAS in Khan Yunis, Gaza Strip"

"200808172
    2 Aug 2008
    9 civilians killed, 12 children, 80 civilians wounded in armed attack by HAMAS in Gaza City, Gaza Strip"

Nu tog jag bara två väldigt tydliga exempel på Hamas "försvar" mot Israel och deras "avståndstagande från terror", den som läst igenom länken jag lade in tidigare vet att det finns mycket mer, även dödsfall när det gäller barn. confused
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-09, 13:20

lazy skrev:

Och varför skulle de?

"200811622
    9 Nov 2008
    75 children and political affiliates kidnapped by suspected HAMAS in Khan Yunis, Gaza Strip"

"200808172
    2 Aug 2008
    9 civilians killed, 12 children, 80 civilians wounded in armed attack by HAMAS in Gaza City, Gaza Strip"

Nu tog jag bara två väldigt tydliga exempel på Hamas "försvar" mot Israel och deras "avståndstagande från terror", den som läst igenom länken jag lade in tidigare vet att det finns mycket mer, även dödsfall när det gäller barn. confused

Men det förstår du väl, Lazy, de har TVINGATS till detta av Israel, eller också var det INTE Hamaz som gjorde det....
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2010-07-09, 13:31

Sniperace skrev:
    lazy skrev:

Och varför skulle de?

"200811622
    9 Nov 2008

"200808172
    2 Aug 2008

Men det förstår du väl, Lazy, de har TVINGATS till detta av Israel, eller också var det INTE Hamaz som gjorde det....

Nää, det var nog Mossad, med falska pass. Laughing

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 10:23