Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+15
Infra
lazy
DMustaine
SiP
Regndrottning
RedMentalCase
theward
x-medborgare
Redvictory
Sniperace
redalert
F.I.S.T
MartinLindgren
ericTheDog
Dao
19 posters

Ett djävla gnäll

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Ett djävla gnäll - Sida 5 Empty Sv: Ett djävla gnäll

Inlägg  theward 2010-07-06, 12:19

ericTheDog skrev:
    theward skrev:
    ericTheDog skrev:Förövrigt skulle ett samhälle som "dansade efter min pipa" var ett bättre samhälle

Jisses

ja så är det...och det står jag för Wink

En fråga: är det inte dags att sluta låtsas var nåt man inte är och sluta låtsas att man har koll på saker man inte har en aning om nu Eric???
    Eller sluta sprida propaganda så förbannat??

ps fast ska man citera ska man kanske ta med hela uttaldet, speciellt i detta specifika fall, då slutklämmen var det vikiigaste och som förklarar varför jag sa det första(det som du citerade)

Ska du påstå att någon har noll koll, eller sprider propaganda kanske du ska ha ett konkret exempel.

läs tex dina egna och RMC, Dmustaine inlägg där hittar du mkt sånt...
    ps visade nyss i en annan tråd, vad lite du vet/kan
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-07-06, 12:19

ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:theWard,

Hur blev du så självgod? Allt tycks kretsa kring din lilla person. Hela Sveriges befolkning ska anpassa sig efter dig?

Ja du undrar varför vi inget säger till Martin.. Studera noga sista inläggen i denna tråd sedan kan du ju fundera på vad du själv skrev..

Och framför allt fråga aldrig mera..

Men se där, när jag beter mig illa reagerar du direkt. Inte illa pinkat av den som nyss sade sig inte bry sig.

Ja men varför gör du det trodde du som jag strävade efter ett trevligare forum..
    Och jag skrev inte att jag inte bryr mig.. Jag skrev att jag läser inte visas skit inlägg. Och att jag tar mig rätten att själv bestämma vad jag skall reagera på av det jag läser.

Vilket är en jäkla skillnad..

Förstår att det blir tjafs när grundbudskapen ändras efter tycke och smak.

Med andra ord brukar jag tydligen se och läsa dina inlägg som läsvärdiga efter som jag såg detta..
    Ta det som en komplimang..
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-06, 12:35

Kan du förtydliga (BH) det som skulle kunnat vara kritik, om du hade angett vad det var du var missnöjd med i mitt anförande ?? ... och klarar du av det utan att behöva försvaga DITT anförande med öknamn ??? (Du tror att ditt inlägg förstärks på det viset, men du framstår som ÄN mindre seriös genom att lägga till öknamn av någon form
    Laughing Cool

... och hur var det med kritiken åt egna leden ?? .... ha ha ha Laughing
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-07-06, 12:58

x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:

Hur blev du så självgod? Allt tycks kretsa kring din lilla person. Hela Sveriges befolkning ska anpassa sig efter dig?

Ja du undrar varför vi inget säger till Martin.. Studera noga sista inläggen i denna tråd sedan kan du ju fundera på vad du själv skrev..

Men se där, när jag beter mig illa reagerar du direkt. Inte illa pinkat av den som nyss sade sig inte bry sig.

Ja men varför gör du det trodde du som jag strävade efter ett trevligare forum..
    Och jag skrev inte att jag inte bryr mig.. Jag skrev att jag läser inte visas skit inlägg. Och att jag tar mig rätten att själv bestämma vad jag skall reagera på av det jag läser.

Med andra ord brukar jag tydligen se och läsa dina inlägg som läsvärdiga efter som jag såg detta..

Så rekommendationen är således att vi spärrar martin? Jag tror det kan fungera om vi alla gör så.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-07-06, 13:01

ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:

Så rekommendationen är således att vi spärrar martin? Jag tror det kan fungera om vi alla gör så.

Hur många på högersidan rekomenderar du att vi ska spärra då? jag har 5 st som alla varit i Trollskogen! de skall snart förpassas dit igen!
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-07-06, 13:02

ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:

Nopp exakt samma svar som mot blå front jag ställer inte upp på kollektiv mobbning var och en får själva besluta.

När martin inte svävar ut i sexhandboken tycker jag han faktiskt kommer med en hel del bra röda åsikter.
    Och anser även att han är väl insatt i röd politik och håller sig informerad osv.
    Och jag räknar martin som en vän.
    Men delar inte alltid hans sätt att skriva..
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-07-06, 13:08

x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:

Nopp exakt samma svar som mot blå front jag ställer inte upp på kollektiv mobbning var och en får själva besluta.

När martin inte svävar ut i sexhandboken tycker jag han faktiskt kommer med en hel del bra röda åsikter.
    Och anser även att han är väl insatt i röd politik och håller sig informerad osv.
    Och jag räknar martin som en vän.

Word

ps jag gillar inte ens mitt sätt att skriva ibland.
    Men jag känner mig nöd och tvungen att ta till grova/hårda ord ibland....
    kan inte låta vissa saker bero helt enkelt, så tålmodig är inte (ens) jag
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-07-06, 13:30

När ni nu tydligt tagit ställning för martin (och därmed inkluderat hans sexuellt inriktade påhopp, kvinnoförnedrande inlägg o.s.v) så ser jag denna diskusion som avslutad.
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-07-06, 13:34

ericTheDog skrev:När ni nu tydligt tagit ställning för martin (och därmed inkluderat hans sexuellt inriktade påhopp, kvinnoförnedrande inlägg o.s.v) så ser jag denna diskusion som avslutad.

(och därmed inkluderat hans sexuellt inriktade påhopp, kvinnoförnedrande inlägg o.s.v)

Åter igen tolkar du fritt..
    Var någonstans säger vi att det är ok..

Så jag håller med dig med din omtolkning av text är det lika bara att vi avslutar detta ämne.

ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-07-06, 13:55

Du intar en extremt överslätande attityd inför martins sanslösa påhopp.

När du skriver att du inte gillar hans sätt att skriva i alla lägen så tolkar jag det som att när han skriver om lazy i baksätet på raggarbilen så tycker du påhoppet är helt okej, men du gillar inte sättet han formulerar påhoppet på.

Är det rätt uppfattat?

Man kan även tolka det som att martin skriver precis det ni själva skulle vilja skriva, men det tror jag inte.

Det som jag tycker är mest synd är att det totalt förstör debatten. Ibland gör han ett helt okej inlägg. Jag kommenterar det och får som svar att jag är en korkad gayråtta.

Då tycker jag man hamnat i ett läge där det inte främst är sättet han uttrycker sig på som är problemet.
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-07-06, 14:27

ericTheDog skrev:Du intar en extremt överslätande attityd inför martins sanslösa påhopp.

När du skriver att du inte gillar hans sätt att skriva i alla lägen så tolkar jag det som att när han skriver om lazy i baksätet på raggarbilen så tycker du påhoppet är helt okej, men du gillar inte sättet han formulerar påhoppet på.

Är det rätt uppfattat?

Man kan även tolka det som att martin skriver precis det ni själva skulle vilja skriva, men det tror jag inte.

Det som jag tycker är mest synd är att det totalt förstör debatten. Ibland gör han ett helt okej inlägg. Jag kommenterar det och får som svar att jag är en korkad gayråtta.

Då tycker jag man hamnat i ett läge där det inte främst är sättet han uttrycker sig på som är problemet.

Fel uppfattat och om du orkar leta så kommer du hitta en protest från mig för skrivningarna om Lazy av martin.. Har även ganska nyligen protesterat mot RV när han skrev nått dumt om just Lazy..
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2010-07-06, 14:31

Lägger ner detta nu eftersom du verkar ha dålig koll och plockar fritt ur luften uppenbarligen.. Ser inget skäl till att jag skall behöva dementera eller försvara i efterskott..
    Hej och godbye.. Very Happy
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-07-06, 15:47

DMustaine skrev:Jag tycker att min åsikt om dig som självutnämnd profet och narcissist stärks! För inte ens DU kan rentvå dig från osakliga och ibland fula tilltalanden!

Jag har ovan erkänt att även jag kan bete mig dåligt, men också att jag STRÄVAR efter att undvika detta!

Profetera har jag inte ens försökt, utan jag DEBATTERAR genom att hävda mina åsikter, gentemot andras åsikter!

Inget annat!

Att kalla detta för att "profetera" eller att jag är "narcissist", är både simpelt och oärligt - om du inte åtminstone försöker förklara hur du kommit fram till detta!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-07-06, 15:49

x-medborgare skrev:Lägger ner detta nu eftersom du verkar ha dålig koll och plockar fritt ur luften uppenbarligen.. Ser inget skäl till att jag skall behöva dementera eller försvara i efterskott..
    Hej och godbye.. Very Happy

Som du såg för några inlägg sedan så tyckte jag det var färdigdiskuterat.

Slutsatsen är att ni intar en överslätande attityd till martins påhopp (bara de allra grövsta påhoppen undantagna). Och det vore väl inte så farligt med det om ni inte samtidigt krävde ett perfekt uppträdande från samtliga högerdebattörer.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-06, 15:54

ericTheDog skrev:
    lazy skrev:
    Dao Today at 7:49 pm
    Du måste ha någon sjukdom nånstans i hjärnan...

Om jag för femtioelfte gången skriver vad jag tycker i frågan, vad är det som säger att du fattar vad jag skriver denna gången?

Gå och skit ner dig, och sitt du och gotta över det israeliska apartheidsystemet, och den fortsatta terrorn.

Det är skönt att veta att det blir mindre antal människor som stödjer detta för var dag som går...

Inte ens det här där Dao tappar kontrollen fullständigt är ens i närheten
    av alla martins otaliga "skitinlägg."

Är det verkligen den självgode Dao som uttrycker sig så klumpigt???

Nej det är den vanlige Dao som uttryckt sig på detta sättet!

Jag är inte emot att bemöta eller bli bemött med grova tillhyggen, då och då!

I detta fallet reagerade jag på Snipers ständigt dåliga beteende i debatten om Israel. I inlägg efter inlägg får man reda på hur korkad man är som inte tycker som han, och jag försöker bara förklara mina åsikter - utan motsvarande beteende.

Men efter ett tag blir man FÖRBANNAD! Efter just detta inlägg har jag mer eller mindre ignorerat Sniper, eftersom han helt klart inte klarar av att respektera andras åsikter.

Jag gjorde alltså som jag beskrivit i denna tråden - jag försökte hävda mina åsikter men blev ständigt bemött med skitpåhopp. Efter lite möjligheter för Sniper att reparera sig, så tröttnar man bara!

Lite djävla hugg under bältet skadar inte.

Det är när man STÄNDIGT gör detta som problemet uppstår...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-06, 15:58

lazy skrev:
    ericTheDog skrev:
    lazy skrev:
    Dao Today at 7:49 pm
    Du måste ha någon sjukdom nånstans i hjärnan...

Om jag för femtioelfte gången skriver vad jag tycker i frågan, vad är det som säger att du fattar vad jag skriver denna gången?

Gå och skit ner dig, och sitt du och gotta över det israeliska apartheidsystemet, och den fortsatta terrorn.

Det är skönt att veta att det blir mindre antal människor som stödjer detta för var dag som går...

Inte ens det här där Dao tappar kontrollen fullständigt är ens i närheten
    av alla martins otaliga "skitinlägg."

Är det verkligen den självgode Dao som uttrycker sig så klumpigt???

Han blev lite putt på Sniper (förlåt Dao att jag lyfter fram det men det finns
    en anledning) men det här är alltså ett inlägg från en diskussion som hade
    nått långt över kokpunkten, det var ofrånkomligt att ngn till slut skulle "gå
    i taket" och då blir det förståeligt och ändå är det inte ens i närheten av
    det martin skriver, oprovocerad.

Det är OK, Lazy - det är just DETTA jag vill diskutera på denna tråden!

Och jag är banne mig inte helt oskyldig!!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-06, 16:02

EricTheDog

Gör som de flesta andra när de får ett bemötande de inte gillar från en specifik person - blockera denna för dig själv!

Då kan du ignorera honom utan att bry dig...

Och framför allt - GÅ VIDARE!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-06, 16:10

Till SAMTLIGA deltagare i denna tråd.

Poängen här var att vara självkritisk!

Bara någon enstaka verkar ha förstått detta!

Ni skall inte uppmana ANDRA att vara det, utan de ansvar för sig själva!

Är det någon som man upplever vara mycket otrevlig i sina inlägg, som Eric anser om Martin, och jag om Sniper - och som uppenbarligen vissa tycker om mig. Varför då inte försöka att bemöta denne person med hur man själv skulle vilja bli bemött ett tag, och ge den andra chansen att komma tillbaka. Går inte det, är det bara att skriva vad ni tycker om dennes inlägg - för att sedan under en tid ignorera dennes inlägg.

Varför slösa energi på sådana som bara vill förstöra???

Man kan nå långt genom att vara sansad i sitt språk. På senare tid har Lazy varit föredömlig i våra diskussioner, trots att hon tycker jag har åsikter inte värda ett vitten! Det har funnits tillfällen då jag inte varit speciellt glad över Lazys inlägg, då hon helt klart gått över gränsen. Detsamma har även jag gjort!

Just nu tycker jag Sniper är gräslig, och har därför valt att ignorera honom mer eller mindre. Tidigare har han varit en bra motdebattör, och han blir det säkert igen senare...

Varför älta skiten stup i kvarten!

Koncentrera er på de som VILL debattatera istället!!!

Och försök se på ER SJÄLVA lite utifrån, så att säga!
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2010-07-06, 17:51

Som en av de allra gnälligaste på detta forum vill jag med
    eftertryck "word"a Daos inlägg.

Lazy har i sanning en moderat framtoning. Det erkännandet
    skall hon ha. Och Sniper är verkligen gräslig just nu.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-07-06, 18:07

Infra skrev:Som en av de allra gnälligaste på detta forum vill jag med

Ja, fyfan vad jag är otrevlig och använder fult språk osv osv, FY på mig... Very Happy
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-07-06, 18:18

Tja. Litet självrannsakan sitter då inte i vägen för din del. Very Happy
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-07-06, 18:36

Sniperace skrev:

Ja, fyfan vad jag är otrevlig och använder fult språk osv osv, FY på mig... Very Happy

Du får inte måla in folk i hörn så att de inte kommer ut Sniper. Wink
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-06, 18:50

lazy skrev:
    Sniperace skrev:

Du får inte måla in folk i hörn så att de inte kommer ut Sniper. Wink

Ja, det är väl för att jag inte släpper taget och tystas som jag är så besvärlig....

Men jag vill inte vara tyst när jag vet jag har rätt.

Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-07-06, 19:24

Jag förstog nog piken "paranoid" som jag är.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-07-06, 19:28

Infra skrev:Jag förstog nog piken "paranoid" som jag är.

Vilken pik?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 12:18