Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Mona_Stalin
datic
Sniperace
DMustaine
formsvackan
Thetaxpayer
MartinLingren
RedCloud
Kakmonstret
F.I.S.T
RedMentalCase
Infra
Vercingetorix
theward
lazy
SiP
Secrist
redalert
ericTheDog
R.O.F.L
Redvictory
ANNA2LINK
MartinLindgren
berralarzon
x-medborgare
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 28 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-29, 01:56

Du menar alltså att vi i lilla sverige ska kasta in handuken och ställa oss i kön?
    Men det tycker inte jag, självklart ska sverige arbeta för att bli världsledande inom dom områden vi är bra på!

Som Mona Sahlin och våra rödgröna säger i sina visioner, Sverige möjligheternas land, så att visa vägen inom dom områden vi är bra på är fullt möjligt!

Något inte Reinfeldt klarar av, vilket han visade som en av ledarna på klimatmötet i Köpenhamn i julas,
    Vilket ledde till ett stort dundrande brakfiasko, fel gubbe på fel plats med andra ord!
    Något vi nu ser i valrörelsen där Reinfeldt knappt vågar tänka miljövänligt, för han vill nog fan inte att hans miljöinsatser i köpenhamn ska läggas under luppen så här i valrörelsen!
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2010-08-29, 02:05

MartinLindgren skrev:Du menar alltså att vi i lilla sverige ska kasta in handuken och ställa oss i kön?
    Men det tycker inte jag, självklart ska sverige arbeta för att bli världsledande inom dom områden vi är bra på!

Som Mona Sahlin och våra rödgröna säger i sina visioner, Sverige möjligheternas land, så att visa vägen inom dom områden vi är bra på är fullt möjligt!

Något inte Reinfeldt klarar av, vilket han visade som en av ledarna på klimatmötet i Köpenhamn i julas,
    Vilket ledde till ett stort dundrande brakfiasko, fel gubbe på fel plats med andra ord!
    Något vi nu ser i valrörelsen där Reinfeldt knappt vågar tänka miljövänligt, för han vill nog fan inte att hans miljöinsatser i köpenhamn ska läggas under luppen så här i valrörelsen!

Om ditt svar var riktat till mig, så anser jag att miljöinsatserna bör göras där de har så stor positiv miljömässig inverkan som möjligt. Bygga ut järnvägstrafiken? Javisst, men gör det för fan där behovet och passagerarpotensialen är som störst, och där man kan omvända så många bilförare och lastbilschaffisar till tågresenärer som möjligt.

Visioner i all ära, men det är en aktiv, långsiktig, effektiv, marknadsmässig och klok miljöpolitik som faktiskt spelar roll för vår planet.
    En utbyggnad av tågnätet i norrlands inland gör inte det på bästa sätt, utan kostar bara skattebetalarna en oherrans massa pengar som bättre hade kunnat satsas på effektiva miljöbesparande åtgärder. Synd att sossarna verkar ha fått kröka rygg inför småpartiernas krav angående Förbifart Sthlm.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-29, 02:10

Hade du haft något minsta lilla mellan öronen Mr.Doggen så skulle du veta mycket väl att många människor saknar både mat, vatten och tak över huvudet här i sverige!

Men å´andra sidan doggen, ska du veta att en pajas och brakego som du inte skulle klara många dygn ute under bar himmel!

Och din nazifilosofi skulle genomskådas direkt, du skulle vara körd!

Nej du Doggen bästa medicinen för dig var om några hemlösa kom oanmälda och ringde på din dörr, och sa, lägg ifrån dig plånbok mobilen och dörrnycklarna, du ska ut på praktik som hemlös 10/12 dagar,
    För en hemlös sedan 20 år räknas inte ens 10/12 dagar, för dig skulle det om du mot förmodan pallar, kännas som en hel livstid, och garanterat skulle du hålla käften om att ingen i sverige saknar dricksvatten i fortsättningen!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-29, 02:14

Nej, nej Vercin..., menar du inlägget du länkar, så var det svar till Lazy där hon i stort sett påstår att jag inte fattar hur små vi i som hon sa lilla sverige är, och inte kan tillföra resten av världen någonting,

Men som du såg så håller jag inte med henne! No
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-29, 02:20

MartinLindgren skrev:Hade du haft något minsta lilla mellan öronen Mr.Doggen så skulle du veta mycket väl att många människor saknar både mat, vatten och tak över huvudet här i sverige!

Men å´andra sidan doggen, ska du veta att en pajas och brakego som du inte skulle klara många dygn ute under bar himmel!

Och din nazifilosofi skulle genomskådas direkt, du skulle vara körd!

Nej du Doggen bästa medicinen för dig var om några hemlösa kom oanmälda och ringde på din dörr, och sa, lägg ifrån dig plånbok mobilen och dörrnycklarna, du ska ut på praktik som hemlös 10/12 dagar,
    För en hemlös sedan 20 år räknas inte ens 10/12 dagar, för dig skulle det om du mot förmodan pallar, kännas som en hel livstid, och garanterat skulle du hålla käften om att ingen i sverige saknar dricksvatten i fortsättningen!

Du Martin det är nog ingen som förstår hur det är att vara hemlös förutom dom som är hemlösa och dom som har varit...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-29, 02:51

Så kan det vara Anna, som tur är måste jag ju tillägga, för man önskar ju ingen det hårda livet,

Men det irriterar mig att den här handfulla delen av forumblåingarna som aldrig levt en enda dag därute under dom villkoren sätter igång och mästrar och försöker slå mig på fingrarna om det livet jag känner bättre än dom flesta här på forumet,

Självklart är det mina frågor trots att jag vänt min situation, men det räcker inte,
    Särskillt då dom som tillbringat några dagar här i stan och börjar morala om det man inte har en aning om!

Kan också säga Anna, även om det låter knepigt, men självklart möter jag mina polare runt på stan varenda gång jag är ute,
    och det känns bra att varje gång blir det tjena hur är det, du bor väl kvar, ja visst, själv då, har du något på gång, nej det står helt stilla o.s.v!

ALDRIG KOMMER JAG VÄNDA MINA GAMLA POLARE RYGGEN, OCH BLI STÖDDIG, NO WAY!
    Det skulle inte fungera där ute!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-29, 02:59

MartinLindgren skrev:Så kan det vara Anna, som tur är måste jag ju tillägga, för man önskar ju ingen det hårda livet,

Men det irriterar mig att den här handfulla delen av forumblåingarna som aldrig levt en enda dag därute under dom villkoren sätter igång och mästrar och försöker slå mig på fingrarna om det livet jag känner bättre än dom flesta här på forumet,

Självklart är det mina frågor trots att jag vänt min situation, men det räcker inte,
    Särskillt då dom som tillbringat några dagar här i stan och börjar morala om det man inte har en aning om!

Kan också säga Anna, även om det låter knepigt, men självklart möter jag mina polare runt på stan varenda gång jag är ute,
    och det känns bra att varje gång blir det tjena hur är det, du bor väl kvar, ja visst, själv då, har du något på gång, nej det står helt stilla o.s.v!

ALDRIG KOMMER JAG VÄNDA MINA GAMLA POLARE RYGGEN, OCH BLI STÖDDIG, NO WAY!
    Det skulle inte fungera där ute!

Ja du det är dåligt av dom som gör så mot dig. Men dom lever så långt bort ifrån dom hemlösas värld, så att dom tror väl knappt att det finns. Eller också är det så att dom betér sig som strutsar och vill inte se problemet...

Bra av dig Martin att fortfarande stötta dom som har det jobbigt! Kämpa på med det för det behöver säkert dom människorna!!!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 28 Empty Stött

Inlägg  Secrist 2010-08-29, 08:52

Bra av dig Martin att fortfarande stötta dom som har det jobbigt!

Ja, han har ju gott om tid över och arbetet betalas av de svenska skattebetalarna.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-08-29, 09:06

Nya siffror från SIFO visar att Allians för Sverige behåller sitt järngrepp om väljaropinionen.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-29, 09:07

Jasså du säger det secrist, gott om tid över? Det verkar ju gälla dig själv också i högsta grad!

Menar du att som i mitt fall, det stör dig att jag med mitt handikapp är förtidspensionär men ändå gör vad jag kan i frågor som i högsta grad gäller mig och det tuffa liven alla andra i samma situationer fortfarande lever, men alla ni bigheadsi din värld där det bara är ni själva finns inte i min värld här är det självklart att man bryr sig om varandra!

Jag förstår att tanken skrämmer dig och dina blåa likar, men pröva någon gång att göra en insats, ingen är för liten för någon mindre lottad än er själva?

Men se upp, för den eventuella lilla insatsen kan ju leda till att det blir en rödgrön röst från er/dig också 19 september!
    DU VET, RÄTTVISA och SOLIDARITET kanske smakar hur bra som helst?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-29, 09:12

Järngrepp, det var värst Mr.Doggen, det du kallar järngrepp kallar vi jämnt lopp här ute i verkligheten!

Men visst förvånar det att du Mr.Doggen som bara viftat bort allt vad opinionsmätningar heter som helt värdelösa under RoffarReinfeldts mandatperiod numera refererar till dom dagligen, vad har fått dig att ändra den synen?

Rösta rödgrönt 19 september! cheers
    Då kickar vi alliansen! bounce
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-29, 09:26

Får en majoritet av oss väljare säga sitt, så heter inte sveriges justitieminister
    Beatric Ask efter valet 19 september!

Då heter justitieministern Tomas Bodström som enligt United Minds är historiskt populär!

http://aftonbladet.se/nyheter/valet2010/articel7691018.ab

Tomas Bodström förklar att förklaringen är att förra regeringen bekämpade grov brottslighet framför att jaga 8/9 åriga skolbarn!

RÖDGRÖNT VAR DET!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-29, 09:36

martin,

Gå över till Alliansen så får du också vara med på den vinnande sidan. Det är inte så dumt.

För tre år sen ledde röran med 23%-enheter, du var väldigt glad för detta och var tvärsäker på seger i valet. Kanske lärde du dig något av mitt råd att inte ta undersökningar på allvar med tre år kvar till valet.

Nu är det bara ett par tre veckor kvar till valet, klart varenda siffra är intressant nu.

Allians för Sverige kommer vinna valet. En historisk promenad-seger. Väljarna förstår att de rödgröna inte är ett seriöst alternativ. Ett gäng pajaser som kastar ur sig en massa galna förslag som de tror ska vinna väljare. Istället tappar de trovärdighet.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-08-29, 09:38

valpen skrev:Hade martin varit hemlös på riktigt hade han vetat hur man får tag på vatten inne i stan.

Enda sättet för dig att må verkar vara att försöka trycka ner andra, håna, smäda och ljuga.
    Men du är väl förmodligen inte heller större än så, vuxenmobbaren.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-29, 09:40

RedCloud skrev:
    valpen skrev:Hade martin varit hemlös på riktigt hade han vetat hur man får tag på vatten inne i stan.

Enda sättet för dig att må verkar vara att försöka trycka ner andra, håna, smäda och ljuga.
    Men du är väl förmodligen inte heller större än så, vuxenmobbaren.

Allvarligt, hur svårt är det att få tag på vatten i Stockholm?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-08-29, 09:43

valpen skrev:Allvarligt, hur svårt är det att få tag på vatten i Stockholm?

tycker du det är en fråga av vikt ?

ja det gör du förmodligen eftersom du antagligen är en ytterst omogen osäker människa.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-29, 09:52

RedCloud skrev:
    valpen skrev:Allvarligt, hur svårt är det att få tag på vatten i Stockholm?

tycker du det är en fråga av vikt ?

ja det gör du förmodligen eftersom du antagligen är en ytterst omogen osäker människa.

I sammanhanget så har frågan viss vikt.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-08-29, 09:56

valpen skrev:I sammanhanget så har frågan viss vikt.

I din förvirrade tolkning av verkligheten kanske, men vi är många som upptäckte vilken liten gemen skit till vuxenmobbare du är, så nej,
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-29, 09:57

Suck mr.Doggen, visst säger Robban Broberg vatten, stan är full med vatten!

Men för hemlösa utan tillgång till egna vattenkranar med rent dricksvatten blir helt vanligt rent dricksvatten ett jätteproblem!

Men vi vet ju sedan länge Mr.Doggen att det som inte rör ett bighead som dig finns inte!

Dags att damma av din regnbågskeps doggen och ta dina första steg ut i verkligen och lyfta blicken längre än din bruna Adolfnäsa räcker!

VÅGA VINNA MR.DOGGEN!
    Rösta rödgrönt 19 september!

Vatten doggen, staden är full med vatten, vatten som är långt ifrån alla förunnat,
    Thats it!
    När jag snackar om vatten avses inte toavatten och vattenpölar, rent dricksvatten är alltså inte en självklarhet för många hemlösa människor!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-29, 10:01

Det är bara gå till en bensinmack och fylla en PET-flaska med vatten ur deras utomhuskran. Finns åtminstone 2 mackar i innerstan, och Stockholm är en liten stad.

Att vara hemlös måste vara hemskt på alla sätt. Men att få tag på vatten är det minsta problemet.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-29, 16:37

Mera rödgrönt, krav på bättre levnadsvillkor för pensionärerna!
    Självklart sliter alliansen sitt hår i frustation och börjar slå runt sig med riset,
    Men PRO och kommunalfacket välkommnar förslaget som vänder sig både till pensionärerna och personalen!

http://aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/articel7692211.ab

Skattepengar som går ditt dom ska, och inte ner i privata aktörers fickor a´la alliansen!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-29, 17:05

Mer från RoffarReinfeldt och hans allianskumpaner, verkligheten kryper allt närmare,
    Fler och fler funktionshindrade (handikappade) förlorar sin livsviktiga personliga assistans i ansvarsfulle RoffarReinfeldt borgarsverige!

Helt ofattbart att man kan föra en politik som leder till att funktionshindrade helt beroende av sin assistans bara iskallt slås ut!

Men alliansens "nya FK" slår sedvanligt ifrån sig, och säger kort att man inte kan gå emot rådande domstolspraxis!

Grattis alliansen, ännu en samhällsgrupp som säkert har en hel del att säga den 19 september!

Om det så bara var en enda funktionshandikappad som slås ut är det en skam för hela sverige!
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-08-29, 17:07

MartinLindgren skrev:Mer från RoffarReinfeldt och hans allianskumpaner, verkligheten kryper allt närmare,

Ja just det, martin parasit.

Verkligheten kryper allt närmare......
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-08-29, 17:08

Svartarbetaren, psykopaten, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:martin parasit.

extremhögerns människosyn har mycket kvar att önska.....
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-29, 17:08

MartinLindgren skrev:Mer från RoffarReinfeldt och hans allianskumpaner, verkligheten kryper allt närmare,
    Fler och fler funktionshindrade (handikappade) förlorar sin livsviktiga personliga assistans i ansvarsfulle RoffarReinfeldt borgarsverige!

Helt ofattbart att man kan föra en politik som leder till att funktionshindrade helt beroende av sin assistans bara iskallt slås ut!

Men alliansens "nya FK" slår sedvanligt ifrån sig, och säger kort att man inte kan gå emot rådande domstolspraxis!

Grattis alliansen, ännu en samhällsgrupp som säkert har en hel del att säga den 19 september!

Om det så bara var en enda funktionshandikappad som slås ut är det en skam för hela sverige!

Det låter ju helt åt helvete rent ut sagt! Jag har en son som har Autims som behöver assistenter. Jag vet precis vad du pratar om. Det är verkligen inte rätt mot dessa handikappade barn att ta bort deras rättigheter!!!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 14:22