MartinLindgren 2010-08-29, 01:44
Släng dig i väggen pysen, efter 20 år som hemlös här i staden ingår även Sumpan i min hemmaplan!
Du vet ingenting, vad fan har du och lära mig om livet som hemlös under 20 långa år ute under bar himmel här i stan?
Hur många år har du i bagaget "Dumstaine" eftersom du sitter och inbillar dig kunna slå mig på fingrarna!
Kan garantera dig att jag känner min stad med omnejd i alla väderstreck, så även
Sundbyberg, var så säker!
Självklart sitter inte jag nöjd bara för jag lyckats vända min situation, mina polare där ute måste också fixa sig först, du kommer aldrig känna känslan, som kommer varenda dag när det känns som första gången man går in genom dörren under sitt eget tak, med den alldeles egna sängen att sova i!
För att inte tala om det magiska att trycka på en knapp så tänds lyset, vrida på kranen och välja kallt eller varmt vatten, kunna gå på muggen eller duscha utan att köa timtals hos någon ideel organisation och dela med hela världen!
Med andra ord Dumstaine, det jag aldrig kommer ta för givet, helt vanliga grejer för dom flesta tycker jag är för bra för att vara sant!
DU HAR INGENTING OCH LÄRA MIG VARKEN OM LIVET SOM HEMLÖS, ELLER MIN EGEN HEMSTAD MED OMNEJD ALLTSÅ MINA EGNA TRAKTER!