Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+25
Mona_Stalin
datic
Sniperace
DMustaine
formsvackan
Thetaxpayer
MartinLingren
RedCloud
Kakmonstret
F.I.S.T
RedMentalCase
Infra
Vercingetorix
theward
lazy
SiP
Secrist
redalert
ericTheDog
R.O.F.L
Redvictory
ANNA2LINK
MartinLindgren
berralarzon
x-medborgare
29 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 27 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-28, 02:16

Och ändå surare blir nästa äpple att bita i för Roffarreinfeldt när han ser novus mätning om vad svenska folket, många av väljare anser om hans moderatallians nya sjukregler, TUMMEN NER!

http://aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/articel7682011.ab

Ord och inga visor!
    Måste väl vara lika ljuva toner som gnisslet från kakans kakofån, för er blåingar?

Men det är väl Mona Sahlin och våra rödgrönas fel, som allt annat borgeriet ställer till med?
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-08-28, 12:28

Sa du att det var de rödgröna som beställt undersökningen? Jisses...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-28, 17:54

Man tycker nästan synd om en 1/4 del alliansen Göran Hägglund & KD, när dom höll valupptakt mitt i staden, trots KD:are utspökade till Lejon och Gorillor?

Lockade man bara ringa ca 200 personer, närmare ett brakfiasko kan man nästan inte komma!

http://aftonbladet.se/senastenytt/ttnytt/inrikes/articel7688921.ab
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-08-28, 17:57

Lockade man bara ringa ca 200 personer

Det var väl hela KD samlat på en o samma plats ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-28, 18:41

Grattis alla studenter och arbertslösa ungdomar som vill satsa på vidare studier för framtiden,
    Våra rödgröna storsatsar på er om man vinner valet, läs, tänk efter gå till val och lägg rösten i den rödgröna valurnan!

http://aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/articel7688880.ab

Hellre mer pengar till studerande än nya skattesänkar miljarder till dom som redan har mest!

Ett lätt val, som inte kräver någon betänketid för många av oss väljare! Basketball

19 september röstar vi rödgrönt, och kickar alliansen ut ur Rosenbad! cheers
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-28, 18:47

Visst är det bra om arbetslösa ungdomar studerar istället för att spela tv-spel. Och visst kan en höjning av studiemedlen vara motiverad. Det förslaget köper jag.

Dessutom, ju fler som studerar, desto fler framtida Alliansväljare.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-28, 19:21

Sån´t djävla borgarbrackar surr, vad är det för fel att spela tv spel i brist på sysselsättning?

Sen kan du väl inte begära att alla andra kan uppnå dina gudomliga höjder där uppe i det blå Mr.Doggen, alla kan ju inte vara världsmästare i besserwisseri som du!

Jag är säker på att våra rödgröna redan vunnit slaget om våra unga förstagångsväljare!

Rösta för framtiden och alla medborgares lika värde!
    Rösta rödgrönt 19 september är vad som gäller för många av oss!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-28, 19:33

Nu är jiddermartin i farten igen. Det bästa en ung människa kan göra enligt honom är tydligen att kasta bort sin ungdom på meningslös förströelse i forum av tv-spel.

Vad sägs om att ta enklast möjliga jobb i väntan på ett bättre jobb? Att studera, kanske i en annan stad, eller annat land?

Annars har du rätt i att alla inte kan vara lika smarta som jag, en del är smartare men de flesta dummare. Men det finns inget som hindrar ens de blåsta från att utföra enklare arbeten istället för att spela tv-spel och lyfta bidrag.

Jag är helt säker på att Alliansen kommer vinna valet. Kanske kan de rödgröna ladda om till 2014.

MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-28, 20:28

Suck MrDoggen, du tar stora ord i din i och för sig alldeles för stora trut, men du vet fan inte vad jidder är, trots att du är en jiddergubbe, men garanterat du vill inte möta mig om jag blir på jidderhumör!

Då skulle du kuta runt hörnet snabbare än blixten gnyende med svansen mellan benen!

Men som du vet har Martin annat för sig, nu är det bara sikta in sig på 19 september och lägga sin rödgröna röst, men förmodligen ligger den där redan innan finns ingen anledning att vänta till sista dagen!

Förresten Mr.Doggen vet du vad, häromdagen damp det ner en inbjudan till mig att deltaga på Mona Sahlin och socialdemokraternas valvaka 19 september!
    Ingen skillnad tydligen på partitoppar och fotfolk där inte!

Har du fått RoffarReinfeldts inbjudan än?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-28, 20:44

Jösses smartare än du?
    Ja du mr.Doggen det påtalandet gör ju att man förstår varför du sitter ohotad
    på brunmupparnas och dom korkades tron! Cool

Sen är det så att om en så mental och manisk person som du Doggen ska ha en chans att hela din psykiska ohälsa så föruttsätter ju det att du själv kommer till insikt,

Men just det att du ser dig själv som gudomlig och överlägsen lär du få trampa vidare fram och tillbaka korridorena!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-28, 20:53

Självfallet vet jag att jidder är det som kommer ut martins trut var dag. Sen är det klart man hellre möter intelligenta personer.

Att du deltar på valvakan förvånar mig inte ett dugg, det har jag misstänkt hela tiden snarare.

Jag är bara en vanlig arbetare som faktiskt måste arbeta för min inkomst. Söndag 19:e jobbar jag.

MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-28, 21:57

En fråga som inte kan tas upp för många gånger, hemlöshet, efter alla åren ute vet jag att nu går sveriges hemlösa en tuff tid till mötes, omställningen mellan årstiderna är stenhård, många går under med hösten kommer mörkret, fukt och kyla!

Då går naturligtvis mina tankar till RoffarReinfeldt och hans kumpaners valöfte 2006, utanförskapet ska brytas, här istan trumpetade alliansen i stadshuset om historiska satsningar?

Men hur blev det med den historiska satsningen, ingenting, tomma löften och lögner som visat sig vara precis samma gamla utjänta skämda valfläsk som med allt annat Reinfeldtarna trumpetar om,
    RAPPAKALJA, SPEL FÖR GALLERIET, LÖGNER OCH TOTAL TOMMA LÖFTEN, dags att byta både regering och styre i stadshuset 19 september är ett bra datum att "KICKA ALLIANSEN"

HISTORISK SATSNING PÅ ALLA UTSATTA OCH HEMLÖSA AV ALDRIG TIDIGARE SKÅDAT SLAG BASUNERADE BLÅINGARNA UT I SINA MISTLURAR!

http://aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/articel7659299.ab

Tack till Reinfeldts moderatallians för era lögner och ingenting!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-28, 22:06

Arbetare, du är ingen arbetare Mr.Doggen, att driva Adolfs budskap och ideologi mot dina utsatta medmänniskor som du gör dagligdags är fan inget arbete!

Att jaga sjuka, skadade och andra utsatta med blåslampa och kalla dessa grupper tärande, lata bidragslyftare som inte dina skattepengar ska gå till som du säger
    är helt enkelt inget annat än renodlad nazism!

Vi vet ju pinsamt väl hur Adolf hanterade just problemet med dom sjuka, gamla, handikappade m.fl!

Men som vanligt slingrar du dig som den reptil du är i din sedvanliga förnekelse av dig själv, då väljer du att projektera ditt skit mot andra!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-29, 00:59

Hur är man funtad om man som martin ljuger från morgon till kväll? matin utnyttjar och hånar nazismens offer till egen partipolitik,

Är detta något de rödgröna står för? Tror de flesta säger nej tack, till martins lögner.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-29, 01:01

Bra och klok rödgrön politik för framtiden, satsa 14 miljarder på utbyggnad av järnvägen, är en klok grön framtidsinvestering, som leder till många nya gröna sköna viktiga jobb, som leder vidare till minskat bil och flygresande som leder ytterliggare till att vi alla nu och våra barn och barnbarn i framtiden får andas så ren grön och skön luft som möjligt!

http://aftonbladet.se/debatt/debattamne/samhalle/articel7685807.ab

Heja rödgröna, ett regeringsalternativ för framtiden, ännu en anledning att kicka alliansen och rösta rödgrönt 19 september!

Så ren och frisk luft som möjligt att andas är bra för oss alla, både i slott eller koja!
    datic
    datic

Antal inlägg : 347

Inlägg  datic 2010-08-29, 01:12

och hur ska alla dessa miljarder betalas martin?

det Mona sa var väl att knappt en miljard skulle komma in via skattehöjningar... varifrån kommer resten av pengarna?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-29, 01:14

Ljuger, inte alls Doggen, förnekar du att du sen flera år för ut ditt budskap om dom du kallar tärande lata bidragslyftare?

Nej, nej det kan du aldrig slingra dig ur, du trumpetar och sedan många år tillbaks att din hårt inarbetade skyhöga skattekronor inte ska gå till dom tärande och lata,

Vilket inte är annat än ett eko från Adolfs Tyskland under kriget, han precis som du såg sjuka, skadade och handikappade med flera som lata tärande överflödiga vilket han löste med förintelse av minst 6 miljoner oskyldiga människor

Naziideologi och inget annat!

Men än är det inte försent att göra avbön, åtminstone ta dig i kragen och lägga ner ditt jagande efter minde lyckligt lottade medmänniskor än dig, så länge du inte gör det får du räkna med att få sanningen om dig själv rätt i nyllet, iallafall av mig!

En av anledningarna till att jag är rödgrön är att det är tillräckligt illa att drabbas av sjukdom eller skador, utan att få såna som dig jagandes efter en med blåslampa!
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-08-29, 01:18

MartinLindgren skrev:En fråga som inte kan tas upp för många gånger, hemlöshet, efter alla åren ute vet jag att nu går sveriges hemlösa en tuff tid till mötes, omställningen mellan årstiderna är stenhård, många går under med hösten kommer mörkret, fukt och kyla!

Då går naturligtvis mina tankar till RoffarReinfeldt och hans kumpaners valöfte 2006, utanförskapet ska brytas, här istan trumpetade alliansen i stadshuset om historiska satsningar?

Men hur blev det med den historiska satsningen, ingenting, tomma löften och lögner som visat sig vara precis samma gamla utjänta skämda valfläsk som med allt annat Reinfeldtarna trumpetar om,
    RAPPAKALJA, SPEL FÖR GALLERIET, LÖGNER OCH TOTAL TOMMA LÖFTEN, dags att byta både regering och styre i stadshuset 19 september är ett bra datum att "KICKA ALLIANSEN"

HISTORISK SATSNING PÅ ALLA UTSATTA OCH HEMLÖSA AV ALDRIG TIDIGARE SKÅDAT SLAG BASUNERADE BLÅINGARNA UT I SINA MISTLURAR!

http://aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/articel7659299.ab

Tack till Reinfeldts moderatallians för era lögner och ingenting!

Försök inte låtsas som om du bryr dig om de hemlösa. All din trovärdighet flög ut genom fönstret när du förnekade att det fanns hemlösa i sumpan!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-29, 01:25

Friskt vågat hälften vunnet, gröna framtidsvisioner är en bra början, sedan är ju i stort sett 14 miljarder i gröna miljövänliga investeringar bara en bråkdel av dom
    100 miljarderna lånade pengar som RoffarReinfeldts regering sänkt skatterna för utvalda delar av oss medborgare med mellan 2006 - 2010, men som även vi som inte fått ett öre får vara med och pröjsa!

Men håll ut Mr.Datic, jag vet att du är alldeles för korkad att förstå det!

Jag vet också att den brunäse politik du står leder ingenstans, möjligenj till ännu brunare näsor på dig och dina likar!

Det är rödgrönt och kicka alliansen som gäller för många andra av oss väljare, som tur är!
    19 september vet vi vilket vägval en majoritet av oss väljare röstat på
    !
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2010-08-29, 01:35

Synd att Martin har så svårt att förstå att lilla Sverige inte bestämmer
    över hela världen, det är precis som jag som skulle vilja se fred och
    frihet över hela jordklotet, en vacker dröm som jag vill ha kvar men logiskt
    sett så funkar det inte.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-08-29, 01:44

Släng dig i väggen pysen, efter 20 år som hemlös här i staden ingår även Sumpan i min hemmaplan!

Du vet ingenting, vad fan har du och lära mig om livet som hemlös under 20 långa år ute under bar himmel här i stan?
    Hur många år har du i bagaget "Dumstaine" eftersom du sitter och inbillar dig kunna slå mig på fingrarna!

Kan garantera dig att jag känner min stad med omnejd i alla väderstreck, så även
    Sundbyberg, var så säker!

Självklart sitter inte jag nöjd bara för jag lyckats vända min situation, mina polare där ute måste också fixa sig först, du kommer aldrig känna känslan, som kommer varenda dag när det känns som första gången man går in genom dörren under sitt eget tak, med den alldeles egna sängen att sova i!
    För att inte tala om det magiska att trycka på en knapp så tänds lyset, vrida på kranen och välja kallt eller varmt vatten, kunna gå på muggen eller duscha utan att köa timtals hos någon ideel organisation och dela med hela världen!

Med andra ord Dumstaine, det jag aldrig kommer ta för givet, helt vanliga grejer för dom flesta tycker jag är för bra för att vara sant!

DU HAR INGENTING OCH LÄRA MIG VARKEN OM LIVET SOM HEMLÖS, ELLER MIN EGEN HEMSTAD MED OMNEJD ALLTSÅ MINA EGNA TRAKTER!
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2010-08-29, 01:48

MartinLindgren skrev:Bra och klok rödgrön politik för framtiden, satsa 14 miljarder på utbyggnad av järnvägen, är en klok grön framtidsinvestering, som leder till många nya gröna sköna viktiga jobb, som leder vidare till minskat bil och flygresande som leder ytterliggare till att vi alla nu och våra barn och barnbarn i framtiden får andas så ren grön och skön luft som möjligt!

http://aftonbladet.se/debatt/debattamne/samhalle/articel7685807.ab

Heja rödgröna, ett regeringsalternativ för framtiden, ännu en anledning att kicka alliansen och rösta rödgrönt 19 september!

Så ren och frisk luft som möjligt att andas är bra för oss alla, både i slott eller koja!

Ja, en utbyggnad järnvägen i norrlands inland skulle absolut, men en smula kortsiktigt och naivt skapa en del arbetstillfällen... Men... Var någonstans finns kundunderlaget som antas använda sig av och därigenom betala för denna kommunikationsmöjlighet? Inte i den nästintill glesast bebodda delen av landet iaf... Ännu ett påklistrat miljöslag i luften av den rödgröna röran, tillika ett inte särskilt genomtänkt förslag, alternativt förväntas den rödgröna valboskapen inte kunna se igenom denna miljökuliss. Den enskilt största miljötjänsten som finns att göra infrastrukturmässigt i Sverige är förmodligen det som kallas Förbifart Stockholm.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-29, 01:51

datic skrev:och hur ska alla dessa miljarder betalas martin?

det Mona sa var väl att knappt en miljard skulle komma in via skattehöjningar... varifrån kommer resten av pengarna?

Och vem ska utföra arbetet? Knappast de lata bidragslyftarna. De ska ju bli fler. Vi får väl hyra in folk som vill arbeta från andra länder.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-29, 01:54

MartinLindgren skrev:Ljuger, inte alls Doggen, förnekar du att du sen flera år för ut ditt budskap om dom du kallar tärande lata bidragslyftare?

Nej, nej det kan du aldrig slingra dig ur, du trumpetar och sedan många år tillbaks att din hårt inarbetade skyhöga skattekronor inte ska gå till dom tärande och lata,

Vilket inte är annat än ett eko från Adolfs Tyskland under kriget, han precis som du såg sjuka, skadade och handikappade med flera som lata tärande överflödiga vilket han löste med förintelse av minst 6 miljoner oskyldiga människor

Naziideologi och inget annat!

Men än är det inte försent att göra avbön, åtminstone ta dig i kragen och lägga ner ditt jagande efter minde lyckligt lottade medmänniskor än dig, så länge du inte gör det får du räkna med att få sanningen om dig själv rätt i nyllet, iallafall av mig!

En av anledningarna till att jag är rödgrön är att det är tillräckligt illa att drabbas av sjukdom eller skador, utan att få såna som dig jagandes efter en med blåslampa!

Jag tycker skattepengar i första hand ska gå till sjuka/skadade och arbetslösa som söker jobb aktivt. De tärande och lata ser jag ingen poäng med att stödja.

Sen föreslår jag att du slutar pissa på förintelsens offer.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-08-29, 01:55

Hade martin varit hemlös på riktigt hade han vetat hur man får tag på vatten inne i stan.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 13:58