Jag har aldrig röstat på sossarna och med Mona i samma säng som miljötalibaner och garderobskommunister i en ohelig allians så lär jag inte göra det i år heller.
+25
Mona_Stalin
datic
Sniperace
DMustaine
formsvackan
Thetaxpayer
MartinLingren
RedCloud
Kakmonstret
F.I.S.T
RedMentalCase
Infra
Vercingetorix
theward
lazy
SiP
Secrist
redalert
ericTheDog
R.O.F.L
Redvictory
ANNA2LINK
MartinLindgren
berralarzon
x-medborgare
29 posters
NYA SIFFROR/OPINION...!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 601
Val
Vem vet, många nya rödgröna väljare, eller hur, Doggen, Kakan, Lazy, Secrist och flera andra av dom blåa knickedickerna?
Jag har aldrig röstat på sossarna och med Mona i samma säng som miljötalibaner och garderobskommunister i en ohelig allians så lär jag inte göra det i år heller.
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 602
Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!
Jag tror dig secrist, du har väl fullt upp att glo på dig själv i spegeln och slicka dig runt munnen av upphetsning av det du ser!
Som en handfull av dina likar här på forumet!
Men jag och många med mig satsar hellre på att kicka alliansen genom att rösta rödgrönt 19 september!
Som en handfull av dina likar här på forumet!
Men jag och många med mig satsar hellre på att kicka alliansen genom att rösta rödgrönt 19 september!
- Inlägg 603
Spegel
Jag tror dig secrist, du har väl fullt upp att glo på dig själv i spegeln och slicka dig runt munnen av upphetsning av det du ser!
Näpp, det har jag inte tid med. Nu ska jag ut och klippa gräset när det inte regnar för en gångs skull. Och jag noterar också att de gör som du brukar, först slänger du ut ett påstående som inte stämmer och sedan när man enkelt kan motbevisa det som trams så svarar du inte med några vettiga argument utan bara personangrepp och att du ska rösta på de rödgröna. Vilket du sagt ungefär 3 miljoner gånger vid det här laget.
Näpp, det har jag inte tid med. Nu ska jag ut och klippa gräset när det inte regnar för en gångs skull. Och jag noterar också att de gör som du brukar, först slänger du ut ett påstående som inte stämmer och sedan när man enkelt kan motbevisa det som trams så svarar du inte med några vettiga argument utan bara personangrepp och att du ska rösta på de rödgröna. Vilket du sagt ungefär 3 miljoner gånger vid det här laget.
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 604
Secrist skrev:Jag tror dig secrist, du har väl fullt upp att glo på dig själv i spegeln och slicka dig runt munnen av upphetsning av det du ser!
Där har du faktiskt fel Secrist. Han har bara sagt det 14977 gånger .
- Inlägg 605
Massa
Där har du faktiskt fel Secrist. Han har bara sagt det 14977 gånger
He, he..säker på att det räcker?
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 606
Secrist skrev:Där har du faktiskt fel Secrist. Han har bara sagt det 14977 gånger
Hmm, kanske inte. Han har säkert sagt det flera gånger i samma inlägg. Attans Du har nog rätt i alla fall.
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 607
MartinLindgren skrev:Credit till TV4:as Ulf Kristensson angående alliansens så kallade valmanifest,
Inget nytt på RoffarReinfeldts himmel, mer än att sedelpressen går för högtryck, precis det han anklagar vår rödgröna opposition för!
RoffarReinfeldt och hans kumpaner är inte trovärdiga!
Men Anders Borg som finansminister kommer det alltid vara god ordning på statsfinanserna. Vi går väl + redan i år trots värsta finanskrisen. Antalet jobb ökar snabbt och Östros blir bara gnälligare för varje dag.
- Inlägg 608
Gnäll
Östros blir bara gnälligare för varje dag.
Är det överhuvudtaget mänsklig möjligt? Han får väl skära ner på sömnen för att få mer tid över till gnäll i så fall.
Är det överhuvudtaget mänsklig möjligt? Han får väl skära ner på sömnen för att få mer tid över till gnäll i så fall.
Senast ändrad av Secrist den 2010-08-27, 07:41, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 609
Secrist skrev:Östros blir bara gnälligare för varje dag.
Är det överhuvutaget mänsklig möjligt? Han får väl skära ner på sömnen för att få mer tid över till gnäll i så fall.
Det känns som röran tappar hundra väljare varje gång Östros öppnar munnen.
Kakmonstret- Antal inlägg : 4120
- Inlägg 610
MartinLindgren skrev:Mona Sahlin först ut ikväll SVT kl:20.00 , i partiledar utfrågningen!
ALLTSÅ KL: 20.00, SVT:s valstudio för alla Monas intresserade alliansfans!
Vem vet, många nya rödgröna väljare, eller hur, Doggen, Kakan, Lazy, Secrist och flera andra av dom blåa knickedickerna?
Monas problem är inte att locka till sig nya väljare, utan att få gamla väljare att resa sig från sofflocket. Tror inte hon lyckades med det.
- Inlägg 611
Du tror och hoppas precis vad du vill, själv är jag säker på Kakan att Mona Sahlin och våra rödgrönas mål är att få så många väljare att rösta rödgrönt så vi kan börja bygga upp vårat sverige igen efter fyra års härjningar av RoffarReinfeldt och hans kumpaner!
Därför röstar vi rödgrönt 19 september!
Därför röstar vi rödgrönt 19 september!
- Inlägg 612
Synovate augusti....!
Fortsatt jämnt lopp, och helt öppet inför valet mellan blocken:
48,7% - 45,0% fördel alliansen, men återigen en inte säkerställd mätning!
SD 3,4% under spärren,
Var 5:e väljare har inte bestämt sig än, 21% vill inte uppge hur man ska rösta?
Rösta rödgrön!
48,7% - 45,0% fördel alliansen, men återigen en inte säkerställd mätning!
SD 3,4% under spärren,
Var 5:e väljare har inte bestämt sig än, 21% vill inte uppge hur man ska rösta?
Rösta rödgrön!
- Inlägg 613
Ännu en mätning som talar som språk som sensommarens alla andra mätningar. Alliansen leder klart. Röran har inte en chans.
- Inlägg 614
Inte alls Mr.Doggen, återigen en mätning som inte är säkerställd, vilket synovate är tydliga med!
Men som vanligt begriper du inte varken det du ser eller hör, säkert kopplat till usla analyser och prognoser under åren, inte en siffra rätthelt enkelt!
Rösta rödgrön!
Mot valseger 19 september!
Men som vanligt begriper du inte varken det du ser eller hör, säkert kopplat till usla analyser och prognoser under åren, inte en siffra rätthelt enkelt!
Rösta rödgrön!
Mot valseger 19 september!
- Inlägg 615
Bland alla mätningar som påvisar att Alliansen leder finns ett par tre stycken som är statistiskt säkerställda. De som inte är säkerställda talar trots det samma språk som de säkerställda. Alliansen leder klart.
Spelbolagen, som brukar kunna sin sak, tror också stenhårt på Alliansen.
Jag tror de rödgröna kan behöva skaffa sig en politik och önskar dem lycka till 2014.
Spelbolagen, som brukar kunna sin sak, tror också stenhårt på Alliansen.
Jag tror de rödgröna kan behöva skaffa sig en politik och önskar dem lycka till 2014.
datic- Antal inlägg : 347
- Inlägg 616
ericTheDog skrev:Jag tror de rödgröna kan behöva skaffa sig en politik och önskar dem lycka till 2014.
trenden talar sitt tydliga språk, sossarna minskar och minskar i undersökningarna.
Antagligen är vissa sossar inte speciellt nöjda med det föreslagna regeringssamarbetet med V och/eller Mp utan röstar istället på något annat alternativ...
- Inlägg 617
datic skrev:ericTheDog skrev:Jag tror de rödgröna kan behöva skaffa sig en politik och önskar dem lycka till 2014.
trenden talar sitt tydliga språk, sossarna minskar och minskar i undersökningarna.
Antagligen är vissa sossar inte speciellt nöjda med det föreslagna regeringssamarbetet med V och/eller Mp utan röstar istället på något annat alternativ...
Mycket pekar på att många sossar kommer välja soffan. De vill inte rösta på Alliansen, men kan helt enkelt inte acceptera Mona och den rödgröna röran.
- Inlägg 618
Mer och fler bakslag för doggens analyser och prognoser, många av oss väljare delar inte din tärande lata bidragslyftar filosofi!
I en ny opinionsmätning från novus sågar hela 64 % av oss alliansens nya sjukregler och utförsäkrande av utsatta människor, TUMMEN NER AV SVENSKA FOLKET!
Vad är det nu Mona Sahlin och våra rödgröna gett för valöfte, jo stupstocken i sjukförsäkringen ska bort på direkten vid en rödgrön valseger!
RÖSTA RÖDGRÖNT!
I en ny opinionsmätning från novus sågar hela 64 % av oss alliansens nya sjukregler och utförsäkrande av utsatta människor, TUMMEN NER AV SVENSKA FOLKET!
Vad är det nu Mona Sahlin och våra rödgröna gett för valöfte, jo stupstocken i sjukförsäkringen ska bort på direkten vid en rödgrön valseger!
RÖSTA RÖDGRÖNT!
- Inlägg 619
Röran skulle säkert ha en chans om de hade en egen politik. Kanske hinner de skaffa en till 2014.
- Inlägg 620
Du är verkligen en slirare och ett bighead Mr.Doggen, kanske dags och byta ut flaskbottnarna så du kan se längre än din bruna näsa räcker, och rensa öronen så du hör vad som sägs!
Men vilket som Mr.Doggen dina analyser och prognoser saknar helt värde, då du mig veterligt inte haft en enda siffra rätt om någonting!
Men lycka till med ditt analyserande och prognoserande doggen!
Men vilket som Mr.Doggen dina analyser och prognoser saknar helt värde, då du mig veterligt inte haft en enda siffra rätt om någonting!
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 621
MartinLindgren skrev:Du är verkligen en slirare och ett bighead Mr.Doggen, kanske dags och byta ut flaskbottnarna så du kan se längre än din bruna näsa räcker, och rensa öronen så du hör vad som sägs!
SUCK!
Prova ett enda argument en endaste gång martin!
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 622
ericTheDog skrev:Röran skulle säkert ha en chans om de hade en egen politik. Kanske hinner de skaffa en till 2014.
Hur det än går, det är ju alldeles klart att Sosseriet har gjort bort sig totalt,
de har ju gått kräftgång i "samarbetet" med V och MP.
Obegripligt hur ledningen i partiet kan acceptera det, eller hela partiet har rasat sönder ?
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 623
Det tror inte jag. Socialdemokraternas problem beror nog enbart på socialdemokraterna själva. Man har fjärmat sig från den gamla ideologin och blir om det fortsätter så småningom ett onödigt parti. Brackor finns det redan allt för gott omRedMentalCase skrev:de har ju gått kräftgång i "samarbetet" med V och MP
datic- Antal inlägg : 347
- Inlägg 624
formsvackan skrev:Det tror inte jag. Socialdemokraternas problem beror nog enbart på socialdemokraterna själva. Man har fjärmat sig från den gamla ideologin och blir om det fortsätter så småningom ett onödigt parti. Brackor finns det redan allt för gott om
jag tror att S har två problem.
1) det finns många "betongsossar" som skulle rösta på S oavsett politiken de för, för de har alltid röstat på S. Men dessa "betongsossar" kan inte tänka sig att ha miljömuppar och kommunister i regeringen, alltså blir de soffliggare i årets val.
2) Mona
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 625
1. Tror jag inte alls. De "betongsossar" du nämner ser förmodligen V och MP som enbart stödpartier i valet med vars röster man kan bilda regering. Skulle någon överhuvudtaget avstå från att rösta på Sossarna pga av Vänsterpartiets eventuella inflytande, rör det sig säkerligen om osäkra väljare i "mittenregionen".datic skrev:formsvackan skrev:Det tror inte jag. Socialdemokraternas problem beror nog enbart på socialdemokraterna själva. Man har fjärmat sig från den gamla ideologin och blir om det fortsätter så småningom ett onödigt parti. Brackor finns det redan allt för gott om
jag tror att S har två problem.
1) det finns många "betongsossar" som skulle rösta på S oavsett politiken de för, för de har alltid röstat på S. Men dessa "betongsossar" kan inte tänka sig att ha miljömuppar och kommunister i regeringen, alltså blir de soffliggare i årets val.
2) Mona
2. Inte otroligt. Sossarna saknar tyvärr en stark partiledare. Jag tror att GP effektivt undanröjde alla "hot" inom partiet, något som nu slår tillbaka.