Infra skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Det räcker inte med muddringspråm, det är fråga om vädigt stora projecteringar att bygga en hamn för djupgående större båtar.
Stora problem för krigshetsarna här inne, märker jag...
Man behöver ingen stor hamn för att lossa båtarna, däremot för att få dem att lägga till! Så det går att skicka hur stora båtar som helst...
Med hjälp av sändningarna, kan de bygga en större hamn - bland annat!
Du menar att det är bättre att ligga tre sjömil ut och skicka ut småbåtar att lossa i?
Istället för att bygga en riktig hamn?
Jaja, tycker du att det ska vara så så är det väl bäst på det sättet, jag som i min enfald trodde det skulle vara bra med riktiga hamnar, tänk vad fel man kan ha!
Visst hade det varit bättre att bygga en riktig hamn - men för det behöver de nödsändningar med cement och verktyg!
Fram tills dess får man göra så gott man kan!
Men hjälpen skall FRAM!!!
Trots att du inte vill det!
Och då undrar jag genast, hur har det med att skicka muddringsbåtar att göra?
det jag skrev är att det skulle INTE räcka, och att lösa det du nu skriver om ehövs inga muddringsbåtar för....
hur står det egentligen till DAO, var det bara så att du vill ge ett tjyvnyp?
Och tills sådant är fixat är det oändligt mycket lättare och effektivare att ta detta via Ashdods superba hamn, den kan ta alla båtar utan problem....
TROTS ATT DU INTE VILL DET!
Det behövs inga småbåtar för att lossa de stora skeppet.
Det går bra att använda även större, mindre djupgående fartyg
som når ända in till hamn. 4 vänder så har man tömt konvojlasten.
Ashdod? Nu är det ju så att varken Sniper eller israel
bestämmer destination på hjälpsändningarna utan det gör
nesättningarna och till syvende och sist kaptenen på
respektive hjälpskepp.
Att föreslå Ashdod kan bara tolkas som ett ytterligare hån av
Sniper som vet lika bra som vi andra att Ashdod är hamnen där
isrel skall kunna sitta och välja och vraka bland gods som är
avsett för palestinierna. Hittar man till äventyrs vapen
eller delikatesser till ex så stjäl man det och behåller
det själv, tjyvpacket. Aldrig Ashdod om rättvisan skall råda.
Oj, jag visste inte att du var en självutnämnd logistikexpert med tonvikt på sjötransporter
Så du menar på fullt allvar att FYRA vändor med andra båtar tömmer sex båtar från konvojen?
Hur faktum är att jag HAR varit med om den typens lossning, det var med båten Lili Billner, vi var lastade med 60.000 TON majs, som levererades som nödhjälp till Sovjetunionen 1976 från USA, där ankrade vi upp ett par sjömil ut och lossade till mindre båtar, MEN det tog väldigt mycket LÄNGRE tid att lossa än vad det skulle gjot vid kaj, och det var inte bara ett par timmar mer, utan ett par DAGAR mer....
och som sagt, så länge blockaden finns har du exakt samma problem oavsett om det finns bra hamn i Gaze eller ej, de släpps inte fram ändå, så det gör noll skillnad eller hur.
MEN om blockaden släpps och de lyckats få fred så blir Ashdods hamn ett utmärkt införselställe för större båtar, så görs i ett flertal länder där de ansett att det ÄR onödigt att bygga en extra hamn bara någon kilometer från en superfin hamn i grannlandet.
resten av din inlaga är bara rasism och hatspyor.
Och faktiskt så ÄR det idag ISRAEL som bestämmer om båtar SKA tillåtas gå till GAZA, både enligt fn-avtal och den starkes rätt, vilket vi ju redan sett eller hur, så snacka inte skit Infra...