Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Misshandlad mat!

    avatar
    Rainman


    Antal inlägg : 123
    Join date : 09-02-17

    Misshandlad mat! Empty Misshandlad mat!

    Inlägg  Rainman 2009-02-21, 23:03

    Jag stör mig på det här med rätter som förvanskas, mat som presenteras som något läckert och i själva verket är blaha, blaha. (Jag vet att jag nyss publicerat ett recept på Fuskrydberg.) En av de mest misshandlade rätterna är väl Filé Oscar.

    Ursprungligen var det en bit kalvfilé som pyntats med hummer och sparris för att efterlikna Oskar II´s namnchiffer. Jag har sett benfri kotlett med räkor och sparrisstuvning serveras som just Flié Oscar.

    Varför stör jag nu mig på detta? Jo därför att jag tycker det är trevligt att kunna beställa en rätt och faktiskt få det jag tror jag skall få.

    Vilken är den värsta förvanskningen du råkat ut för?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Misshandlad mat! Empty Sv: Misshandlad mat!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-22, 18:29

    Kanske är läge att citera den gamle dansken Duffman, men han sa en gång att han aldrig tog in mat som han inte kunde utala namnet på,
    Och kanske det ökar chansen att få det man vill ha? Very Happy
    (läs: ironi!)
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Misshandlad mat! Empty Jag

    Inlägg  Sniperace 2009-03-03, 17:55

    Har för mig att det INTE var så Duffman skrev, han skrev att han åt inte mat som råvarorna INTE kom från närområdet, för honom från Danmark eller Sverige, odlat här och uppfött och slaktat här
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Misshandlad mat! Empty Sv: Misshandlad mat!

    Inlägg  Susz X 2009-03-11, 01:21

    Shit the same- den gubben är inte här nu..eller hur?
    Kött från annat än Sverige köper inte jag iaf...dels pga vaga bestämmelser vid djurhållning , koll på bakteriespridning, färgämnen och medicinering i form av ex peniccillin...

    Sådant är väl den allra värsta matfövanskningen egentligen- kött från djur som strövat fritt och djur som mått bra smakar bässt.

    Sponsored content


    Misshandlad mat! Empty Sv: Misshandlad mat!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-03-28, 20:06