Ett litet tips ezzlirsk, tänk först och tala sen, om du inte vet hur man gör kanske du kan rådfråga någon i din omgivning!
+3
F.I.S.T
MartinLindgren
Ezzlirsk
7 posters
Kosmopolitmedias rasism med brott i fokus
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
lazy- Antal inlägg : 12772
Ezzlirsk skrev:lazy skrev:
Jag är en av de som absolut inte gillar "nynazister" av förklarliga skäl
men inte ens jag skulle någonsin tycka att det här är ett "rättfärdigt"
mord och det borde säga en del.
Problemet är ju att ett barn knappast kan klassas och kategoriseras som nazist i mina ögon. Vid 14 eller 17-års ålder kan man knappast vara en fullblodad nazist. Detta är en tid då man är identitetssökande och söker grupperingar där man "hör till".
Ett år senare skulle dessa offer kunna vara vid vänsterleden.
Likt förbannat demoniserar media dessa offer genom att benämna dem som "nazisten Daniel", "skinnskallen James" i samma veva som man försöker rättfärdiga dåden. Vid dessa fall förklarades mördarna som offer i större utsträckning än de mördade pojkarna.
Förstår hur du menar när det gäller tonårskillar, hade själv ett par av min
äldsta sons kompisar som hamnade i "skinskallegäng" p.g.a problem med s.k
ickesvenskar i skolan dock funkade det alltid bra när de träffade mig ute
på stan, skulle aldrig ha kallat de för fullblodsrasister.[/font]
Senast ändrad av lazy den 2010-04-21, 00:23, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Skrivfel)
Hmmm...?
Vad menar du nu Ezzlirsken, vill inte din polare bli ihågkommen för den han var och det han stog för?
Tragiskt att han inte vid så unga år kom till insikt i tid, då hade han nog varit vid liv fortfarande!
Vad menar du nu Ezzlirsken, vill inte din polare bli ihågkommen för den han var och det han stog för?
Tragiskt att han inte vid så unga år kom till insikt i tid, då hade han nog varit vid liv fortfarande!
Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-04-21, 00:13, ändrad totalt 1 gång
Ezzlirsk- Antal inlägg : 847
MartinLindgren skrev:Ett litet tips ezzlirsk, tänk först och tala sen, om du inte vet hur man gör kanske du kan rådfråga någon i din omgivning!
Vad du gormar med ditt nonsens. Det "lustiga" i sammanhanget är ju de - i övrigt beläggsfria - påståenden om att Daniel skulle givit en tjej en "örfil", något som media inte var skygga med att underteckna. Illa kvickt betecknades han som en "nazist" som slagit en tjej. Invandraren Sahli som misshandlade sin mördares flickvän och sedan attackerade skinnskallen (och på så vis blev knivhuggen) rubricerades istället som "invandrare mördad av skinnskallar", utan något motiv inräknat.
Som sagt, media väljer sina prioriteringar.
Båda fallen är fördjävliga och tragiska, det är dock konstigt hur media minsann väljer detalj efter etnicitet.
Och vad fan menar du med ditt sista inlägg? Du anser alltså att han mördades för rätt orsak?
Att det alltså är rättfärdigat?
MartinLindgren skrev:Ett litet tips ezzlirsk, tänk först och tala sen, om du inte vet hur man gör kanske du kan rådfråga någon i din omgivning!
Om inte du är intresserad av att diskutera så kanske du borde hålla dig
till ngn av dina egna trådar?
MartinLindgren skrev:Rätt märkligt vad ni fullblodsrasister sätter för brott i fokus tycker jag?
Inte ett ord från någon av er tuttifruttis om fullblods svenskars våldsbrott, varför?
1. Ulf Olsson som nyligen tog sitt liv, han kidnappade 10 åriga Helene i Hörby, höll henne fånge i sin jordkällare och våldtog henne i en vecka innan han slog ihjäl henne och kastade henne i ett stenrös!
Ungefär samma sak som han gjorde med den äldre tjejen Jannicke från Malmö!
2. Sen har vi den här lika svenska Anders Eklund med sina två våldtäktsmord, varav det ena på 10 åriga Engla, som han la i bak i bilen våldtog och mördade, trots sin livstidsdom, beviljad sin första permis efter ett år, för att shoppa solglasögon och käka på resturang!
3. Sen har vi den här Tony Allden, som som sköt den här tjejen Carolin i ryggen, körde runt med henne i skuffen innan han dumpade henne!
4. Den här liraren som knivhögg sitt ex ute i Hagsätra förra året, släpade ut henne på gräsmattan utanför huset hon bodde och eldade upp henne!
5. Hagamannen som genomförde en serie brutala överfalls våldtäkter under många
år!
6. Helge Fossmo som lät mörda båda sina fruar, sina egna barns mammor!
7. Han ute i Hagsätra som knivhögg och eldade upp sitt ex!
Nej helt ointressant för er rasister, tydligen okey så länge dom inte är invandrare?
Du menar på fullt allvar att jag ska hålla käften, när en rasist sitter och kallar det för vanliga brott, ja du Lazy man känner igen dig!
Sen är det inte du madame Lazy som avgör vilka trådar jag går in på!
Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-04-21, 00:36, ändrad totalt 1 gång
Ezzlirsk- Antal inlägg : 847
MartinLindgren skrev:
Du menar på fullt allvar att jag ska hålla käften, när en rasist sitter och kallar det för vanliga brott, ja du Lazy man känner igen dig!
Men herregud din idiot. De är inte "vanliga" brott, men de är inte rasistiskt motiverade eller mediavinklade och således helt irrelevanta för diskussionen.
Ta och be morsan om en kopp choklad nu ezzlirsken och gå och lägg dig, innan du tvingas skaffa en spade och tvingas gräva dig ut ur hörnan du målar in dig i!
Sen är det inte du madame Lazy som avgör vilka trådar jag går in på!
Kanske du borde krypa in i garderoben och leka med din livlösa xxxxxx om
du inte har lust att diskutera?
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
lazy skrev:En STOR eloge till ANNA som trots att hon tillhör "vänstersidan" envetet
fortsätter att hävda sin egen åsikt här trots alla försök att "tysta"
henne.
Något senare i en annan tråd ......
lazy skrev:Kanske du borde krypa in i garderoben och leka med din livlösa xxxxxx om
du inte har lust att diskutera?[/font]
Avd kacka i eget bo
RedCloud- Antal inlägg : 23039
ÄR du från vettet?
Till skillnad från dig har jag alla hästarna i stallet och hissen går ända upp.