Just nu är det nog inte så många som lyssnar på Mona/Wanja, det har dom gjort bort sig lite för mycket för.
Och frågan är om sossarna kan hämta in det tappade förtroendet, om Mona sitter kvar.
Även om jag anser att sonade synder är just sonade, så blir ju tyvärr Monas tidigare synder alltid aktualiserade så fort något händer. Och det är inte bra för partiets förtroende. Så om sossarna vill ha tillbaka väljarnas förtroende, så lär dom byta ut Mona. Hon duger helt enkelt inte till att vara partiledare. Dock ser jag ingen naturlig efterträdare till henne heller. Sossarna har förvandlats från ett brett parti, med många "kända" profiler, till ett parti med en partiledare, och resten är nästan osynliga. Då måste man ha en stark ledare, som folk respekterar, och den ledaren är Mona definitivt inte.
Jag tycker det är synd att sossarna inte vill ta det steget, ju närmare valet vi kommer, utan att Mona byts ut, ju mindre är chansen att de rödgröna vinner. Och jag vill absolut att de rödgröna ska vinna, för jag trivs inte med de egoistiska vindar som blåser när borgarna har makten.