Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+26
Potatiskungen
R.O.F.L
GustavAnder
IK HAAT COMMUNISME
bing
Sossar-e-lata
Kakmonstret
KickTheRasist
Redvictory
Corven
SiP
kanaljen
DirtyDog
Susz X
theward
berralarzon
Hungary
råttan.
blueheaven
formsvackan
RedCloud
ANNA2LINK
fredrik rahm70
Regndrottning
lazy
MartinLindgren
30 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 25 Empty joo jag ser o förfasas

Inlägg  theward 2009-04-05, 19:06

GustavAnder skrev:Nada, det är egentligen för snällt då de ju de facto sett till att strejker och förhandlingar offrats till förmån för MAKTEN, du är väl inte blind theward , till vad som hände under Göran perssons regerings tid ?

Ja , det är skillnad på giriga på högerkanten, då de dels sällan hycklar om det, och deras politiska företrädare INTE står i talarstolen och ljuger så det vänder sig i magen på de som lyssnar. Och nu har detta magvändande visat sig i opinionen.
    men inte smarta vänster som theward ser inte hur deras företrädare bär sig åt ?

Dock tycker jag det är avsevärt bättre med en politik som hycklar lite.
    Dvs med de högst upp som hycklar. Men själv politiken fortfarande är till för vanligt folk
    Än vi har en politik som är lika "rutten" rakt igenom..
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 25 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-05, 19:07

theward skrev:
    fredrik rahm skrev:
    Facket var jätte bra...för 30-40år sedan japp..

IDAG är facket (det svenska) största motkraften för företags expansion och Nyanställningar och trygghet för arbetare.

varför har ej fackligt anslutnas LÖNER ökat lika mycket som fack politrukernas?

Menar du allvar FR?

faktiskt..

facket gör det ganska ofta OMÖJLIGT för småföretagare att expandera och nyanställa OCH sparka sånna som direkt skadar företaget.(ingen hemlis) och hur var det med löneutvecklingen??=)
    theward
    theward

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 25 Empty Det är dina ord

Inlägg  theward 2009-04-05, 19:17

fredrik rahm skrev:
    theward skrev:
    fredrik rahm skrev:

IDAG är facket (det svenska) största motkraften för företags expansion och Nyanställningar och trygghet för arbetare.

Menar du allvar FR?

faktiskt..

facket gör det ganska ofta OMÖJLIGT för småföretagare att expandera och nyanställa OCH sparka sånna som direkt skadar företaget.(ingen hemlis) och hur var det med löneutvecklingen??=)

Verkligheten är en annan.
    Det finns undantag från LAS, eller menar du at varenda anställd i ett småföretag är icke önskvärda?
    Ett tips då ksanske företagaren är boven i dramat

löneutvecklingen, ja du tror att näringslivet velat ha högre löner, men facket bromsat dem affraid
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-05, 19:21

theward skrev:
    fredrik rahm skrev:
    theward skrev:
    fredrik rahm skrev:

Menar du allvar FR?

faktiskt..

Det finns undantag från LAS, eller menar du at varenda anställd i ett småföretag är icke önskvärda?

löneutvecklingen, ja du tror att näringslivet velat ha högre löner, men facket bromsat dem affraid

svartvitt theward(lilla recclouyd numera)

Exempel..
    den anställda bryter emot regler gör sig ovän med andra maskar och är allmänt jobbig.

Facket FÖRSVARAR dennes arbetsrätt och TVINGAR företagaren att behålla denna hemma emot månadslön..

(inget ovanligt)

och ja LAS är en stor proppen orvar för bla ungdomar som inte ens får in lilltån på arbetsmarknaden sedan länge..vet 34-35 åringar som ALDRIG jobbat pga att dom faktiskt ej kommer in på marknaden så dom studerar och studerar och studerar...

Och MÅNGA företagare vet att Nöjda anställda Jobbar bättre och jag har sett löner som ligger LÅNGT över fackets "förhandlingar"

Fråga sjuksköterskorna tex nu om dom är nöjda med strejken om du minns den?

Ps privatanställda sk har 3-4000 mer i månaden..

Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-04-05, 19:24, ändrad totalt 1 gång
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-04-05, 19:23

GustavAnder skrev:Nada, det är egentligen för snällt då de ju de facto sett till att strejker och förhandlingar offrats till förmån för MAKTEN, du är väl inte blind theward , till vad som hände under Göran perssons regerings tid ?.
    Aj fan då. Saknar du strejker !

GustavAnder skrev:Ja , det är skillnad på giriga på högerkanten, då de dels sällan hycklar om det, och deras politiska företrädare INTE står i talarstolen och ljuger så det vänder sig i magen på de som lyssnar.
    Aj fan igen. När jag påstod detta på AB forum, drabbades du av mentalt tarmvred och var nästan okontaktbar i två dygn.

GustavAnder skrev:Ja, svensk arbetsmarknad mår bättre utan socialdemokrater, men inte utan fack..
    Aj fan för tredje gången. Awful förordar fackföreningar !

GustavAnder skrev:Dock, så förlorar deras medlemmar mycket stort på den sovjetiska koppling som finns mellan LO och S.
    Frågan är, när ska flertalet begripa det, svensson är ganska trög , speciellt de ovan dalälven.
    Ja nånstans måste det ju brista. Sovjetunionen har varit historia i många år nu. Frågan är om imbecillhögerns företrädare någonsin ska begripa detta, speciellt de söder om landsvägen.
    .

Senast ändrad av formsvackan den 2009-04-05, 19:35, ändrad totalt 1 gång
    bing

Antal inlägg : 138

Inlägg  bing 2009-04-05, 19:28

bing skrev:
    RedCloud skrev:själv blir jag väldigt misstänksam när någon ur avgrundshögernpåstår sig sitta inne med sanningen med stort S.

då borde det inte vara något problem för dig att ta avstånd från afa (packet är som inte är värda stora bokstäver)? eller?

som väntat får vi inget avståndstagande, utan kan bara (sorgset) konstatera att redcloud är FÖR våld mot de som inte har samma åsikter. En sann representant för gulagvänstern som har som mål att skicka alla oliktänkande till "arbetsläger".
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-04-05, 19:31

"utan kan bara (sorgset) konstatera att redcloud är FÖR våld mot de som inte har samma åsikter. En sann representant för gulagvänstern som har som mål att skicka alla oliktänkande till "arbetsläger"."

Föreslår att du slutar "konstatera" eftersom det verkar bara bli sååååå fel.
    bing

Inlägg  bing 2009-04-05, 19:34

minsan, jag såg inget avståndstagande i ditt inlägg... men man kanske skulle kan få det nu då, ett avståndstagande från afa alltså?

(eller är det så att jag har rätt i mitt konstaterade)
    theward
    theward

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 25 Empty hur ofta händer detta med att folk tvingas kvar av facket

Inlägg  theward 2009-04-05, 19:35

fredrik rahm skrev:
    theward skrev:
    fredrik rahm skrev:
    theward skrev:
    fredrik rahm skrev:

Menar du allvar FR?

faktiskt..

svartvitt theward(lilla recclouyd numera)

Exempel..
    den anställda bryter emot regler gör sig ovän med andra maskar och är allmänt jobbig.

Facket FÖRSVARAR dennes arbetsrätt och TVINGAR företagaren att behålla denna hemma emot månadslön..

(inget ovanligt)

och ja LAS är en stor proppen orvar för bla ungdomar som inte ens får in lilltån på arbetsmarknaden sedan länge..vet 34-35 åringar som ALDRIG jobbat pga att dom faktiskt ej kommer in på marknaden så dom studerar och studerar och studerar...

Och MÅNGA företagare vet att Nöjda anställda Jobbar bättre och jag har sett löner som ligger LÅNGT över fackets "förhandlingar"

Fråga sjuksköterskorna tex nu om dom är nöjda med strejken om du minns den?

Ps privatanställda sk har 3-4000 mer i månaden..

Så du menar att privatanställda ej är med i facket?

ps Attenda Care tex har löner som ligger flera tusen under landstingen gör

Sen visst är det besvärligt för unga att få fasta jobb, men att få in en fot, är lånht ifrån omöjligt.
    En fråga, att de förlängt tiden som avlöper innan man måste anställas tills vidare, det ser du inte som ett större problem för tex unga?

Det gör jag, för det ger en mkt otrygg situation
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-04-05, 19:38

"men man kanske skulle kan få det nu då, ett avståndstagande från afa alltså? "

varför ?

När avgrundshögern här på Forum vill samarbeta med ultrahögern (läs: SD) så behövs nog AFA mer än någonsin.

Men du, den här tråden handlar om opinionsundersökningar.
    Vill du tala AFA gör det i en annan tråd.
    bing

Inlägg  bing 2009-04-05, 19:41

RedCloud skrev:så behövs nog AFA mer än någonsin.

som alla kan se så ger redcloud sitt samtyckte till våld mot de som inte delar ens egna åsikter. eller är det bara afas våld mot andra som är ok, och andras våld är fel redcloud? hyckleri kallas sådant!
    min egna åsikt är solklar: allt våld är fel.

RedCloud skrev:Men du, den här tråden handlar om opinionsundersökningar.

och det kommer från "kungen" av fokusförskjutning och spammande... svårt att ta dina uppmaningar seriöst då - våldförhärligare
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-04-05, 19:45

"som alla kan se så ger redcloud sitt samtyckte till våld "

skulle du inte sluta "tolka" eftersom det ju bara blir sååå fel?

Jag uppfattar det DU skriver som att du tycker det är ok med nazister och våld från ultrahögern.

Men försvar mot detta inte får förekomma ?

Jag tror du nu har gett "hyckleri" ett ansikte.
    Och det är INTE vackert.

Förmodligen skulle du kalla deltagarna i franska revolutionen för terrorister...

Senast ändrad av RedCloud den 2009-04-05, 19:46, ändrad totalt 1 gång
    theward
    theward

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 25 Empty Bara för att vi ska vara korrekta

Inlägg  theward 2009-04-05, 19:45

bing skrev:
    RedCloud skrev:så behövs nog AFA mer än någonsin.

som alla kan se så ger redcloud sitt samtyckte till våld mot de som inte delar ens egna åsikter. eller är det bara afas våld mot andra som är ok, och andras våld är fel redcloud? hyckleri kallas sådant!
    min egna åsikt är solklar: allt våld är fel.

RedCloud skrev:Men du, den här tråden handlar om opinionsundersökningar.

och det kommer från "kungen" av fokusförskjutning och spammande... svårt att ta dina uppmaningar seriöst då - våldförhärligare

Så är det faktiskt så att mkt av våldet utövas från bakom ett skrivbord också Wink Genom ett beslut, ett penndrageller ett knapptryck.
    Kan verkligheten för många förändrs till ett rent helvete.

Visst beslutet var kanske demokratisk.
    Men var det moraliskt riktigt, var det det "rätta" att göra osv?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-05, 19:47

Så är det, dra inte in våld och extremister här på opinionstråden, finns andra ställen, eller så startar du en själv Mr. BingBong?
    bing

Inlägg  bing 2009-04-05, 19:48

RedCloud skrev:Jag uppfattar det DU skriver som att du tycker det är ok med nazister och våld från ultrahögern.

redcloud visar att han helt saknar läsförståelse, citat från mitt tidigare inlägg

bing skrev:min egna åsikt är solklar: allt våld är fel.

helt uppenbart så har redcloud ingen som helst läsförståelse!

fakta: afa står för en äcklig våldsideologi, redcloud försvarar afa <= det behövs ingen magisterexamen för att inse att redcloud försvarar våld
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-04-05, 20:00

"afa står för en äcklig våldsideologi"

nej Afa står för Anti Fascistisk Aktion.

Är du FÖR fascism ?

Inga nassar - inget AFA.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-05, 20:22

Ja du BingBong, BingBonga på du, men ett gott råd, gör som jag,
    Rösta rödgrönt så får vi ett sverige för oss alla! bounce
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2009-04-06, 00:29

RedCloud skrev:"afa står för en äcklig våldsideologi"

nej Afa står för Anti Fascistisk Aktion.

Är du FÖR fascism ?

Inga nassar - inget AFA.....
    Ursäkta, men vad har deras NAMN med deras HANDLINGAR att göra?
    Själv har jag inget problem med att påstå att nazister är inavlade idioter som är för dumma för att fatta egna beslut och därför helst svansar efter nån högljudd ledare som kan leda dem som små ankungar.
    SD står för Sverige Demokraterna
    Är du EMOT demokrati ?

Ser du hur PATETISKT det blir när man skriver som dig?

Nu anser inte jag att SD = Nazister och säkert finns det många i partiet som faktiskt kan räknas som demokrater.
    Problemet med SD är att flertalet av deras medlemmar verkar helt FIXERADE vid invandrare även om de på senare tid har försökt att ge sken av att de faktiskt accepterar vissa av dem (åtminstone tills de som de inte gillar kastats ut).

Att påskina att AFA endast angriper nazister och deras aktiviteter är ju lögn. De angriper ALLA politiska motståndare och drar sig INTE för att använda våld. Om vi säger oss vara emot ALLT politiskt våld så borde det vara lätt för dig att hålla med oss. Tyvärr tycks det talande nog inte vara det. För dig kan politiskt våld vara motiverat och som exempel tar du upp den franska revolutionen då folket gjorde massmord på adeln. Det må vara hur motiverat som helst DÅ, men att som du glorifiera detta idag ger en MYCKET dålig smak i munnen. Antar att du likt ärkehycklaren Jan Myrdal även hyllar Pol Pot's slakt av intellektuella när han tog makten i Kambodja? Det påminner ju väldigt mycket om slakten i Frankrike.
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 25 Empty sketprat

Inlägg  GustavAnder 2009-04-06, 00:35

" inga nassar , inget AFA..."

Rent sketprat, AFA, dvs redclouds kompisar, anser ju t o m sossar vara del av fascismen.
    bing

Inlägg  bing 2009-04-06, 00:39

RedCloud skrev:Inga nassar - inget AFA.....

så, upplys oss:

kravallerna vid eu-topmötet i göteborg, var var nassarna?
    tennismatchen mot israel i malmö, var var nassarna?
    den placerade (men som tur är aldrig detonerade) brandbomben mot mcdonalds, var var nassarna?
    upploppen i rosengård - var var nassarna?

jag förstår att du försöker fokusförskjuta och ljuga om vad afa egentligen håller på med, men du lyckas inte speciellt bra.

afa är ett våldsälskade pack, och att gulagvänstern försvarar detta våld är inte förvånande

"Under Internationella kvinnodagens sista timmar besökte en grupp kvinnor från AFA Stockholm Kristdemokraternas lokal i Gamla Stan för att visa vad vi tycker om deras politik." - var var nassarna?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-06, 10:03

Ja en sak är ju helt klart, Red Cloud har rört runt ordentligt i era kastruller!
    Bra jobbat Red Cloud,
    Låt dom små sötnosarna få slå ifrån sig med näbbar och klor! Wink
    bing

Inlägg  bing 2009-04-06, 10:09

martin7lindgren skrev:Ja en sak är ju helt klart, Red Cloud har rört runt ordentligt i era kastruller!
    Bra jobbat Red Cloud,
    Låt dom små sötnosarna få slå ifrån sig med näbbar och klor! Wink

gulagvänstern för stöd av rku-fjortisen martin... tyvärr så är dina inlägg lika impotenta som vanligt
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-04-06, 10:18

De som här på forum förnekar det ökade politiska våldet från extremhögern och fokusförskjuter till en pseudodebatt om AFA går brunhögerns ärende.

Så enkelt är det.
    Synd att ni inte har kapacitet att ta in det.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-06, 10:28

Suck..., BingBong! No
    Du fortsätter att BingBonga, väntar fortfarande på om du ska klara av att leverera något BingBong som fäster? Wink
    Har du inget annat och komma med? No
    Martin en fjortis, ja om det vore så väl, så skulle jag fan vara glad tror jag, om man fick börja om därifrån! Wink
    bing

Inlägg  bing 2009-04-06, 10:33

vi provar igen. gulagvänstern påstår följande:

RedCloud skrev:Inga nassar - inget AFA.....

följande är platser/händelser där afa varit inblandade i våldshandlingar:

kravallerna vid eu-topmötet i göteborg, var var nassarna?
    tennismatchen mot israel i malmö, var var nassarna?
    den placerade (men som tur är aldrig detonerade) brandbomben mot mcdonalds, var var nassarna?
    upploppen i rosengård - var var nassarna?

jag förstår att du försöker fokusförskjuta och ljuga om vad afa egentligen håller på med, men du lyckas inte speciellt bra.

afa är ett våldsälskade pack, och att gulagvänstern försvarar detta våld är inte alls förvånande

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 21:55