The muppet show must go on!
+26
Potatiskungen
R.O.F.L
GustavAnder
IK HAAT COMMUNISME
bing
Sossar-e-lata
Kakmonstret
KickTheRasist
Redvictory
Corven
SiP
kanaljen
DirtyDog
Susz X
theward
berralarzon
Hungary
råttan.
blueheaven
formsvackan
RedCloud
ANNA2LINK
fredrik rahm70
Regndrottning
lazy
MartinLindgren
30 posters
NYA SIFFROR/OPINION...!
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 551
Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!
Vilken du är martin.
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 552
"leve oenigheten i den rödgröna röran!"
att du inte förfasar sig att ALLA högertomtar i riksdagen var för är ju ganska skrämmande...
att du inte förfasar sig att ALLA högertomtar i riksdagen var för är ju ganska skrämmande...
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 553
Moget, inte ens när martin....
blueheaven skrev:Vilken du är martin.
Visar en mera seriös och mindre "grov i munnensida".
kan du eller tex bing skriva annat än ren blaj.
Ser du inte skillnaden ?
Tex ger jag svar på tal och då¨kan jag bli lika dryg tillbaka.
Däremot börjar jag aldrig håna någon för dens åsikter.
Så länge de inte angriper och hånar personer
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 554
Inget att göra åt, BingBong och Mr. Blueheaven lirar i samma lag,
Samtidigt så är det härligt, tänk vilken glädje det är att möta The Dreamteam,
Det är ju närmast att likna med...?
Men nog tycker jag det mest liknar som om BingBong & Mr. Blueheaven spelar,
PingPong?
Samtidigt så är det härligt, tänk vilken glädje det är att möta The Dreamteam,
Det är ju närmast att likna med...?
Men nog tycker jag det mest liknar som om BingBong & Mr. Blueheaven spelar,
PingPong?
- Inlägg 555
Man ser klart hur humöret på den samlade forumhögern börjar svaja mer och mer för varje dag som går nu?
Man har länge suttit och ylat om att oppositionen inte har några förslag eller politik?
Men nu ser vi hur bollen börjar rulla, och många bra förslag och ider håller på att växa fram, i lagom takt!
Först var det inte bra med inga förslag, och nu är det inte bra när vi ser den rödgröna politiken börja växa fram!
Rösta rödgrönt 2010!
Man har länge suttit och ylat om att oppositionen inte har några förslag eller politik?
Men nu ser vi hur bollen börjar rulla, och många bra förslag och ider håller på att växa fram, i lagom takt!
Först var det inte bra med inga förslag, och nu är det inte bra när vi ser den rödgröna politiken börja växa fram!
Rösta rödgrönt 2010!
- Inlägg 556
Dom tre småttingarna, av allianspartierna, börjar känna frustation och bli desperata över sina usla opinionsiffror!
Alla tre ligger långt under sina valsiffror 2006, storebror moderaterna glufsar i sig det lilla som finns!
Ja det börjar dra ihop sig, tiden rinner iväg, vad ska dom små liven ta sig för, inte kul att ballansera runt 5% vad man än tar sig till med!
Men se så det blev, kanske inte var så jättebra att hoppa upp i knät på pappa Reinfeldt!
Så det kanske snart är dags att ställa sig i sin egen skyll er självkö!
Alla tre ligger långt under sina valsiffror 2006, storebror moderaterna glufsar i sig det lilla som finns!
Ja det börjar dra ihop sig, tiden rinner iväg, vad ska dom små liven ta sig för, inte kul att ballansera runt 5% vad man än tar sig till med!
Men se så det blev, kanske inte var så jättebra att hoppa upp i knät på pappa Reinfeldt!
Så det kanske snart är dags att ställa sig i sin egen skyll er självkö!
- Inlägg 557
Nu vet vi, nu kan inte högern yla, varsel är inte samma sak som uppsägning,
Nähä, men nu vet vi enligt färska siffror från AF, att 112.000 personer förlorat sina jobb bara sen september?
Men självklart har ingen något att oroa sig för, borgaralliansen har ju lovat jobb åt alla!
Alliansens jobb linje, finns inte, har aldrig funnits!
Inte att förglömma att 500.000 personer står utan akassa som en direkt följd på borgarpolitiken!
Sanningen och verkligheten står runt hörnet och flåsar Reinfeldtarna i nacken!
Gör som jag, rösta rödgrönt 2010!
Nähä, men nu vet vi enligt färska siffror från AF, att 112.000 personer förlorat sina jobb bara sen september?
Men självklart har ingen något att oroa sig för, borgaralliansen har ju lovat jobb åt alla!
Alliansens jobb linje, finns inte, har aldrig funnits!
Inte att förglömma att 500.000 personer står utan akassa som en direkt följd på borgarpolitiken!
Sanningen och verkligheten står runt hörnet och flåsar Reinfeldtarna i nacken!
Gör som jag, rösta rödgrönt 2010!
råttan.- Antal inlägg : 4318
- Inlägg 558
För en sån som martin spelar det ingen roll ifall det finns en finanskris, jobblinje, jobb eller arbetslöshet. martin har junligt egen utsaga inte arbetat på decennier. Ingen jobblinje i världen kan ändra på det.
Man kan tycka det är minst sagt mysko att martin nu skriver skadeglada riktat till de som blir arbetslösa p.g.a finanskrisen. Man kan riktigt se framför sig hur han njuter av att finanskrisens följder kan komma att skada Alliansen. De hundratusentals människor som drabbas skiter han i.
Tror martin folk är så sega i kolan att de skyller finanskrisen på Alliansen?
Man kan tycka det är minst sagt mysko att martin nu skriver skadeglada riktat till de som blir arbetslösa p.g.a finanskrisen. Man kan riktigt se framför sig hur han njuter av att finanskrisens följder kan komma att skada Alliansen. De hundratusentals människor som drabbas skiter han i.
Tror martin folk är så sega i kolan att de skyller finanskrisen på Alliansen?
- Inlägg 559
Finanskris och lågkonjuktur fritar inte alliansen från alla sina misslyckanden här hemma,
Det är inte krisernas fel att borgarna drivit sin stenhårda klasspolitik, monterat ner stora delar av vår välfärd, allt gjort i goda tider innan kriserna!
Drivit en politik inget till sjuka och arbetslösa, allt till er andra, och det med välfyllda lador, men nu när vi har kriserna ska vi alla vara solidariska!
Var fanns den solidariteten gentemot oss i dom goda tiderna?
Vilken jobblinje jobben försvinner ju i en rasande fart, 500.000 utan akassa, kommer säkert kosta mer än det smakade?
Det är inte krisernas fel att borgarna drivit sin stenhårda klasspolitik, monterat ner stora delar av vår välfärd, allt gjort i goda tider innan kriserna!
Drivit en politik inget till sjuka och arbetslösa, allt till er andra, och det med välfyllda lador, men nu när vi har kriserna ska vi alla vara solidariska!
Var fanns den solidariteten gentemot oss i dom goda tiderna?
Vilken jobblinje jobben försvinner ju i en rasande fart, 500.000 utan akassa, kommer säkert kosta mer än det smakade?
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 560
Den borgerliga kannibalismen
Det som kan bli alliansens största fiende vid valet 2010 är deras moderskepp Titanic!
det äter upp de små så de hamnar under 4% spärren vilket jag tycker är fantastiskt bra!
de små allianspartierna är som utkastade livflottar ute i det iskalla havet!
de guppar omkring helt herrelösa utan mål i sikte!
det äter upp de små så de hamnar under 4% spärren vilket jag tycker är fantastiskt bra!
de små allianspartierna är som utkastade livflottar ute i det iskalla havet!
de guppar omkring helt herrelösa utan mål i sikte!
- Inlägg 561
DEMOSKOP APRIL...
Presenterar idag sin aprilmätning, som säger att alliansen har gått förbi?
Mätningen är gjord på 1000 tillfrågade,
Så nu blir det säkert stor klang och jubel afton hos forumhögern!
Har inte sett siffrorna än med det kommer, men samtidigt som högern firar kan man passa på och fira att varken C eller KD skulle nå upp till 4% spärren,
Dom enda säkerställda siffrorna var C 3,4%, KD:s 3,8% och SD:s 4,2%,
Vore det val idag skulle inget block få egen majoritet, SD skulle bli vågmästare!
50,0% - 45,2% fördel alliansen,
Moderaterna fortsätter käka sina egna, som sagt C 3,4%, och KD 3,8%, skulle trots övertaget leda till att dessa två inte skulle sitta i riksdagen längre?
Mätningen är gjord på 1000 tillfrågade,
Så nu blir det säkert stor klang och jubel afton hos forumhögern!
Har inte sett siffrorna än med det kommer, men samtidigt som högern firar kan man passa på och fira att varken C eller KD skulle nå upp till 4% spärren,
Dom enda säkerställda siffrorna var C 3,4%, KD:s 3,8% och SD:s 4,2%,
Vore det val idag skulle inget block få egen majoritet, SD skulle bli vågmästare!
50,0% - 45,2% fördel alliansen,
Moderaterna fortsätter käka sina egna, som sagt C 3,4%, och KD 3,8%, skulle trots övertaget leda till att dessa två inte skulle sitta i riksdagen längre?
- Inlägg 562
Håller med DN:s Henrik Brors, demoskops siffror ska tas med en nypa salt?
Dels för att mätningen är liten, och att det är osannolikt att 500.000 väljare vandrat över till alliansen sen deras senaste mätning?
Visst siffror speglar opinionen, men ändå är det 1000 tillfrågade sista veckan i mars?
Men självklart stiger spänningen, men jag har sagt förut, säger det igen, sanningen kryper närmare alliansen för varje dag som går!
Det visar inte minst den här mätningen, som förpassar både C och KD utanför riksdagen,
Dels för att mätningen är liten, och att det är osannolikt att 500.000 väljare vandrat över till alliansen sen deras senaste mätning?
Visst siffror speglar opinionen, men ändå är det 1000 tillfrågade sista veckan i mars?
Men självklart stiger spänningen, men jag har sagt förut, säger det igen, sanningen kryper närmare alliansen för varje dag som går!
Det visar inte minst den här mätningen, som förpassar både C och KD utanför riksdagen,
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 563
Igår skrev Martin:
Lugn Martin, att en halv miljon väljare gått över till M på en månad låter inte så troligt ens i mina öron. Dock visar detta i vilken RIKTNING åsikterna går och det har vi påpekat redan tidigare. Det är inte så ofta som M är större än S i opinionsundersökningar och jag tror INTE att detta får alliansen frustrerad.
Om det är NÅGON som framstår som DESPERAT så är det väl vår lille Martin?martin7lindgren skrev:Dom tre småttingarna, av allianspartierna, börjar känna frustation och bli desperata över sina usla opinionsiffror!
Alla tre ligger långt under sina valsiffror 2006
Lugn Martin, att en halv miljon väljare gått över till M på en månad låter inte så troligt ens i mina öron. Dock visar detta i vilken RIKTNING åsikterna går och det har vi påpekat redan tidigare. Det är inte så ofta som M är större än S i opinionsundersökningar och jag tror INTE att detta får alliansen frustrerad.
- Inlägg 564
Suck..., varför skulle jag vara desperat?
Nej, nej inte alls, tvärtom redan idag vet vi att jag hade helt rätt att två av allianspartierna kämpar mot 4% spärren?
Idag kom svaret, dom ligger redigt under, C 3,4%, KD 3,8%, för du tror väl inte dom skålar i skumpa idag?
Vov, vov på dig Dirty Dog!
Nej, nej inte alls, tvärtom redan idag vet vi att jag hade helt rätt att två av allianspartierna kämpar mot 4% spärren?
Idag kom svaret, dom ligger redigt under, C 3,4%, KD 3,8%, för du tror väl inte dom skålar i skumpa idag?
Vov, vov på dig Dirty Dog!
- Inlägg 565
Nu är det som det är, men trots allt så är nog mätningen idag en grummlad bägare för borgarna!
Precis som jag påstår, dagen lilla demoskopmätning, är inte valresultatet, säger
Per Schlingman i nyheterna idag,
Det här är ju inte valresultatet, säger han!
Per Schlingman kommentarede inte att alliansen gått förbi, det enda han la vikt på var att han tror att C & KD inte kommer åka ur riksdagen 2010?
Det tror inte jag heller,
Visst, jag tror mätningarna speglar opinionen, och då som jag ser det hela så är ju den här idag där alliansen kliver förbi oppositionen samtidigt deras sämsta sen förra valet, aldrig har ju två av borgarpartierna legat stort under spärren samtidigt?
Sist men inte minst, 50% i dagens demoskop betyder 500 personer, för alliansen,
45,5% är 450 personer av tusen tillfrågade, för de rödgröna
Jag är inte orolig, de rödgröna vinner valet 2010,
Precis som jag påstår, dagen lilla demoskopmätning, är inte valresultatet, säger
Per Schlingman i nyheterna idag,
Det här är ju inte valresultatet, säger han!
Per Schlingman kommentarede inte att alliansen gått förbi, det enda han la vikt på var att han tror att C & KD inte kommer åka ur riksdagen 2010?
Det tror inte jag heller,
Visst, jag tror mätningarna speglar opinionen, och då som jag ser det hela så är ju den här idag där alliansen kliver förbi oppositionen samtidigt deras sämsta sen förra valet, aldrig har ju två av borgarpartierna legat stort under spärren samtidigt?
Sist men inte minst, 50% i dagens demoskop betyder 500 personer, för alliansen,
45,5% är 450 personer av tusen tillfrågade, för de rödgröna
Jag är inte orolig, de rödgröna vinner valet 2010,
- Inlägg 566
Att AMF affären, gynnat alliansen står ju helt klart?
Trots att man själv inte lyckades stoppa höga bonusar för nordea höjdarna, som ändå får statliga garantier?
Nästan inte ett ord om det,
Men idag ska ju alla LO förbunden hålla en telefonkonferans och besluta hur man ska hantera AMF affären,
Så snart vet vi vad man kommer fram till?
Trots att man själv inte lyckades stoppa höga bonusar för nordea höjdarna, som ändå får statliga garantier?
Nästan inte ett ord om det,
Men idag ska ju alla LO förbunden hålla en telefonkonferans och besluta hur man ska hantera AMF affären,
Så snart vet vi vad man kommer fram till?
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 568
En bild säger mer än tusen ord.
- Inlägg 569
Ja det är ju tydligt och klart, allt handlar om Mona och toblerone i forumhögerns värld,
Frågan nummer upp på högeragendan, så vi får väl se vem som till slut får tobleronen i halsen?
Hoppas verkligen Mona styr sin toblerone rakt in i rosenbad och ner i halsen på Reinfeldt och hans kabinett!
Frågan nummer upp på högeragendan, så vi får väl se vem som till slut får tobleronen i halsen?
Hoppas verkligen Mona styr sin toblerone rakt in i rosenbad och ner i halsen på Reinfeldt och hans kabinett!
- Inlägg 570
Så är det Dirty Dog, din bild säger rätt mycket om hur lite du har att komma med,!
- Inlägg 571
Ja nu står väl Mona längst fram i kön, hela veckan har den samlade högern låtit Wanja springa gatlopp, men nu när Mona sagt att Wanja ska lämna AMF styrelse så är är det också fel i feljägarnas ögon?
Men det kommer bara sluta med att ni hela höge4n en dag upptäcker att ni lufsat runt efter er själva,
Men då skyller ni väl det och på Mona & Co?
Men det kommer bara sluta med att ni hela höge4n en dag upptäcker att ni lufsat runt efter er själva,
Men då skyller ni väl det och på Mona & Co?
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 572
martin7lindgren skrev:Så är det Dirty Dog, din bild säger rätt mycket om hur lite du har att komma med,!
Jag tyckte bilden var rätt träffande.....och ganska harmlös för att vara en nidbild...
fredrik rahm70- Antal inlägg : 3811
- Inlägg 573
När kommer den där "TYDLIGA" rödgröna politiken då??
Överbudspolitik utan budgettak och verklighet är ej politik liksom=)
Överbudspolitik utan budgettak och verklighet är ej politik liksom=)
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 574
"När kommer den där "TYDLIGA" rödgröna politiken då??"
Du skulle inte ens känna igen den om du så fick den uppkörd några dec i rektum fredrik (liten bokstav)
Du skulle inte ens känna igen den om du så fick den uppkörd några dec i rektum fredrik (liten bokstav)
fredrik rahm70- Antal inlägg : 3811
- Inlägg 575
RedCloud skrev:"När kommer den där "TYDLIGA" rödgröna politiken då??"
mmm..extremist redcloud som drömmer om att döda alla han ej gillar DET är fin politik det..
vi andra som inte behöver psykiatrisk tvångsvård eller massiva mängder tabletter debatterar på=)