Skulle det ens gå att genomföra?
http://nyheter.se.msn.com/article.aspx?cp-documentid=153010287
Början till angiverisystem.
Vem lade grunden för FRA m.m.
Tyvärr har regeringen genomfört ett par av hans dåliga idéer.
RedCloud skrev:Vem lade grunden för FRA m.m.
törs du inte skriva vilka som röstade igenom den..?
*asg*
MartinLindgren skrev:Skulle det vara fel då att skolelever har en kontakt med polisen, nu snackar ju ingen om en polis var, utan att veta vad man kan vända sig om man t.ex för samma sak som den 14 tjejen i Bjästa, där varken skolan eller fritidspersonalen inte ens kyrkan brydde sig!
Vi hade besök av en närpolis en gång varje termin under nästan hela grundskolan!
Med all mobbing, rasism och våld som förekommer idag,låter en bra kontakt inte helt fel för ungarna,
kanske typ som vi hade, polisen visar sig i skolan med jämna mellanrum och berättar vilka möjligheter som finns om man behöver!
Jag minns ju hur det lät när major Björklund drev frågan att skolan skulle skicka ut polisen efter elever som skolkar, du jublade högern i högan sky, men tydligen inte när det gäller våld och mobbing?
Kakmonstret skrev:Ja, de små barnen lär ju inte kontakta polisen med syfte att be om hjälp med läxläsning.
MartinLindgren Today at 13:54
Vi hade besök av en närpolis en gång varje termin under nästan hela grundskolan!
monster skrev:Det vore faktiskt mer naturligt för polisen får ju inte utreda brott som begås mellan barn (dvs. icke straffmyndiga). Det ska socialtjänsten göra.
Ja du verkar mycket intresserad av röd-grön politik, du måste gilla den, eftersom all fokus är på den, och inte på Alliansen alla människoföraktande beslut, och att de inte tar ansvar för nånting.Secrist skrev:He, he..jag väntar med spänning på den rödgröna fortsättningen.
Secrist skrev:En kontaktperson inom socialtjänsten,
Secrist skrev:en kontakt inom psykiatrivården också kanske?
Secrist skrev:Det har du hittat på !
Japp, och jag har aldrig påstått något annat. Men håll med om att det är spännande förslag helt i linje med de rödgrönas.
lazy skrev:Thomas Bodström måste vara maktgalen in absurdum, han är "pappa" till FRA
och nu vill han se till att det ska bli övervakning i våra skolor på ett sätt
som de flesta aldrig skulle gå med på, ytterligare en anledning för mig att
inte rösta på de rödgröna.
lazy skrev:[font=Verdana]Thomas Bodström måste vara maktgalen in absurdum, han är "pappa" till FRA