Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
theward
croz
x-medborgare
Redvictory
MartinLindgren
Sossar ee lata
R.O.F.L
11 posters

fusket, 16.4 miljarder

Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

fusket, 16.4 miljarder - Sida 2 Empty Sv: fusket, 16.4 miljarder

Inlägg  Regndrottning 2010-03-09, 11:13

Secrist skrev:njae vuxna kan fuska, tack vara barnen också

Fast att räkna in dem i totalantalet blir lite knepigt. Men vi behöver inte gräva ner oss i det. Jag kan bara konstatera att fusk ska motarbetas. Dels genom kontroller men även på det moraliska planet. Att man faktiskt inte ska vilja fuska.

Det värsta med detta är att de flesta är inte fuskare, de vill göra vad som är rätt.

Men, de fuskare som finns drar ner alla i 'skiten'. Det skall försämras för alla för att det finns fuskare.

Samt att samhället har blivit så egoistisk att det är inte längre betaktas som 'fult' att fuska... vare sig med försäkringar eller med deklarationer. Har man lyckats lura staten så är man nöjd och belåten. Det är lite skrytigt att ha lyckats lura staten..... Så har samhället blivit, tyvärr.

queen
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-03-09, 17:53

Secrist skrev:Jag tror att Alliansanhängarna tänker på fusk så mycket att de per automatik tror att det är fusk! dvs som man känner sig själv känner man andra!

Enligt dagens Metro så är drygt 5 miljarder av dessa felaktiga utbetalningar ett resultat av medvetet fusk. Så visst kan man kalla det för miljardfusk.

I jämförelse med skattefusket på 133 miljarder så är det fikapengar! men det fusket vill du nog inte gärna tala om! (jag anar varför!) Very Happy
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

fusket, 16.4 miljarder - Sida 2 Empty Fusk

Inlägg  Secrist 2010-03-09, 20:15

I jämförelse med skattefusket på 133 miljarder så är det fikapengar! men det fusket vill du nog inte gärna tala om! (jag anar varför!)

RV agerar både åklagare, domare och bödel utan rättegång. Jag kan gärna prata om fusk med svartarbete etc. Vad vill du tala om? Ett tillägg dock, kom inte med nåt trams om att det bara är högermänniskor som svartjobbar o.dyl. Såvida du inte kan backa upp ett sådant påstående med fakta.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-03-09, 20:39

Secrist! varför skriver du hellre om än andra än debatterar! ok då vet jag! då kan du sitta och skriva om andra för dig själv! (och då kallas det inte debatt)
    Secrist
    Secrist

fusket, 16.4 miljarder - Sida 2 Empty Debatt

Inlägg  Secrist 2010-03-10, 00:22

Secrist! varför skriver du hellre om än andra än debatterar! ok då vet jag! då kan du sitta och skriva om andra för dig själv! (och då kallas det inte debatt)

Jag skrev ju att jag gärna pratar om svartarbete och skattefusk. Vad vill du säga om det? Med tanke på att du hade någon vanföreställning om att jag inte ville prata om det.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-10, 11:55

Secrist skrev:Secrist! varför skriver du hellre om än andra än debatterar! ok då vet jag! då kan du sitta och skriva om andra för dig själv! (och då kallas det inte debatt)

Jag skrev ju att jag gärna pratar om svartarbete och skattefusk. Vad vill du säga om det? Med tanke på att du hade någon vanföreställning om att jag inte ville prata om det.

Varför gör du inte det då !??

För övrigt går det att fuska med siffrorna om fusket, det går att plantera in en misstänksamhet mot sjuka hos befolkningen DETTA HAR REGERINGEN GJORT....
    Det hgår att lura folk till att tro att fusket dförekommer nästan enkom hos låginkomsttagare, DETTA HAR REGERINGEN GJORT....

Det går att lura folk att tro att företagare är i allmänhet hyggligt hårt arbetande folk, medan låglönearbetare inte är det .... DETTA HAR REGERINGEN GJORT....

Det går att luras/fuskas att Moderaterna skulle vara ett arbetarparti DETTA HAR REGERINGEN GJORT....

Det går att fuska/luras/ljuga om att moderaterna skulle vara ett parti som inte gillar utanförskap DETTA HAR REGERINGEN GJORT....

Det går att fuska till sig en hållning om att man inte gillar bonusar, ändå görs inget åt det DETTA HAR REGERINGEN GJORT....
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-03-10, 15:35

Som jag trodde! allt är inte medvetet fusk!
    Nu ställer jag mig frågan om Husmark verkligen har kompetent personal?
    (ja Husmark har det yttersta ansvaret)

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/f-kassan-kravde-91-aring-pa-44-000-trots-att-de-sjalva-gjort-fel_4401513.svd

Den äldre kvinnan bad Försäkringskassan om hjälp att fylla i en blankett om bostadstillägg. Trots det blev det fel – då valde myndigheten att lägga skulden på kvinnan och kräva henne på 43 000 kronor. Men efter flera års kamp ger nu Kammarrätten kvinnan rätt.

Tack o lov gav kammarrätten den stackars gamla damen rätt (denhär gången)
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-03-10, 23:54

Som jag trodde! allt är inte medvetet fusk!

Det är det ingen som påstått heller. Jösses! Hylla sig själv för något som alla redan vet. Razz
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-03-10, 23:56

Secrist skrev:Som jag trodde! allt är inte medvetet fusk!

Det är det ingen som påstått heller. Jösses! Hylla sig själv för något som alla redan vet. Razz

Ni forumalliansare vill få det till att allt är fusk och att de fuskande enbart består av vänster trots att ingen undersökning visat på detta! du får skylla ifrån dig hur mycket du vill secrist men så är det! (dags att inse fakta)
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2010-03-11, 00:00

Då var det dags att friska upp minnet åt herr denilsement.

Enligt dagens Metro så är drygt 5 miljarder av dessa felaktiga utbetalningar ett resultat av medvetet fusk. Så visst kan man kalla det för miljardfusk.

Mitt tidigare inlägg. Jag har aldrig påstått att allt är fusk och jag har definitivt aldrig påstått att det bara är vänster som fuskar.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-03-11, 00:03

Secrist skrev:Då var det dags att friska upp minnet åt herr denilsement.

Mitt tidigare inlägg. Jag har aldrig påstått att allt är fusk och jag har definitivt aldrig påstått att det bara är vänster som fuskar.

Du är en alliansare! det säger allt!
    Secrist
    Secrist

fusket, 16.4 miljarder - Sida 2 Empty Suck...

Inlägg  Secrist 2010-03-11, 00:05

Ett nonsensinlägg värdigt RV. Det är ju bra att du i alla fall kom ihåg att jag är alliansare.
    croz

Antal inlägg : 278

Inlägg  croz 2010-03-11, 10:20

Redvictory skrev:

Bra där! Bra argument..
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2010-03-11, 10:28

croz skrev:
    Redvictory skrev:

Bra där! Bra argument..

Stäng av trollet!!!!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 10:05