RedMentalCase 2017-02-08, 17:52
formsvackan skrev: RedMentalCase skrev:Personer som söker asyl i Sverige har rätt till akut tandvård i landstingets regi. ( till en kostnad av 50:-, Mormor Ebba får betala 5000:-? typ)
Vilseledande lögner nu igen. Har mormor Ebba råd får hon betala nån hundralapp för en akut åtgärd. Hänsyn tages till högkostnadsskydd och referensprislista. Har hon inte råd betalar vi andra via skattsedeln.
RedMentalCase skrev:I en liten detlaj hade jag fel, de vuxna "asylsökarna" betalar 50!!!!!!!! kronor VID AKUTA TANDLÄKARBESÖK, resten är gratis, alltså svenska skattebetalare betalar.
"resten är gratis" HUR JÄVLA DUM KAN EN SKÅNING BLI ???Resten existerar inte !!!Asylsökandes rätt till tandvård är begränsad till ENBART AKUTA ÄRENDEN. D.v.s. sprängande tandvärk åtgärdas med Plastic Padding eller tandutdragning. För detta får de betala mer än två dagsinkomster.
RedMentalCase skrev:En normal människa, inte du, hade nu sagt att han hade fel och bett om ursäkt för sin okunnighet.
Jomenvisst
För helvete RMC, åk på släktträff. Dra förslagsvis till Kuba, klättra upp i en palm och umgås med dina kusiner, kokosnötterna.
Folietrollet hade fel, han reagerar då som vore han kommen direkt från psykakuten. Jag skrev helt korrekt i mitt första inlägg i frågan vad som gäller, infras far får gratis tandvård som han ser ut. Akut tandvård är nåt som lögnaren foliet hittar på i efterhand, jag skrev inget om vare sig akut eller ickeakut tandvård. Kanske folieidioten (fniss) är tandläkare också och har bedömt infras far och påstår att det inte är akut?
)
Flyktingar får gratis tandvård i flera landsting, det är ett faktum. Om trollet inte gillar det får han väl ta upp det med respektive landsting.
Plastic padding? Tandutdragning? foliet bara ljuger och hittar på IGEN.
Ja det gör ont för folietrollet att få reda på hur blåst i huvet och okunnig han är, lite PlasticPadding skulle kanske behövas för att stoppa läckage av hjärnsubstans?
Roligast var citatet från trollets egen länk.
där det klart och tydligt står;
Papperslösa flyktingar som har gömt sig för att inte bli avvisade från Sverige, till exempel personer som fått avslag på sin asylansökan, har rätt till akut tandvård.Sen ljuger naturligtvis trollet vidare och försöker påstå att hela frågan gällde ickeakut tandvård, nåt sånt har jag aldrig skrivit, foliet ljuger och hittar på igen.
Det är dessutom ( tröttsamt nu) en lögn att pensionärer , mor Ebba, får " betala nån hundralapp..." Prislistan är exakt densamme för en pensionär som för alla andra vuxna.
varför ljuger du i varenda mening foliet? vart vill du komma?
Tror du nån är så blåst att denne tror på dina lögner?
Som sagt, en normal människa hade sagt och erkänt att han hade fel, folietrollet regagerar som han fått ett psykbryt.
Senast ändrad av RedMentalCase den 2017-02-08, 18:07, ändrad totalt 1 gång