ericTheDog 2017-01-10, 00:56
Talade med en 72-årig arbetare under en trevlig lunch. Han kommer rösta på sd. Har inget med rasism att göra. I det en gång lugna fina området han bor i har hans fru blivit rånad av nyanlända 2 ggr senaste månaden. Utöver detta ett rånförsök på honom själv där han räddades av sin hund.
Infra är en av landets mest imbecilla invånare. Han kommer troligen vara en av de allra sista som fattar vad som faktiskt redan hänt.
Det samtal jag hade med 72-åringen och några till hade varit fullständigt otänkbart för några år sedan. Sedan dess har 7-klövern gjort precis allt i sin makt för att fördärva detta land. Vanligt folk utsätts för hemska attacker av olika slag. Polis och rättväsende är tydliga: Skyll er själva. Vanligt folk har tappat förtroendet för polis och rättsväsende till den grad att man börjat beväpna sig i sina hem. Man är på väg att ta lagen i egna händer.
Vad pk-media inte fattar är att folk gillade det Sverige vi hade för 10 år sedan. Det är inte trevligt när barn blir rånade på cyklar, mopeder, jackor och mobiler. Det är inte trevligt när bilar brinner. Det är inte trevligt när kvinnor blir rånade på sina handväskor. Då har jag inte ens nämnt när unga tjejer blir våldtagna på löpande band. När rättsväsendet dessutom pissar på offren skapas en enorm bitterhet. Människor berättar för varandra vad de upplever.
Det var längesen den upplevda verkligheten stämde så dåligt med vad media rapporterar. Vanligt folk har idag inget som helst förtroende för media eller politiker.
Vad ska folk då rösta på. Jag möter två svar:
1. Jag vet inte, det finns inget parti för mig. Till denna grupp hör jag själv tillhör. Det problematiska är att man i demokratins namn måste välja det minst dåliga.
2. De uppgivna. Den största gruppen: Sd
Är jag i samma fack som RMC? Okej, vad är problemet?