Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

Julklapparna är i fara .....

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Julklapparna är i fara ..... Empty Julklapparna är i fara .....

Inlägg  formsvackan 2016-09-06, 17:22

Transportfartygen från den kapitalistiska diktaturen Sydkorea tillåts f.n. inte angöra sina destinationer för lossning av lasten.

När såg någon senast en rederikonkurs i den Demokratiska Folkrepubliken Korea ?

Kim Jong-un bryr sig om världens barn Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32946

Julklapparna är i fara ..... Empty Sv: Julklapparna är i fara .....

Inlägg  Sniperace 2016-09-06, 19:38

formsvackan skrev:Transportfartygen från den kapitalistiska diktaturen Sydkorea tillåts f.n. inte angöra sina destinationer för lossning av lasten.

Kom Jong un är väl från Nordkorea.
    Har du någon länk källa?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2016-09-06, 19:49

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:Transportfartygen från den kapitalistiska diktaturen Sydkorea tillåts f.n. inte angöra sina destinationer för lossning av lasten.

Har du någon länk källa?
    http://www.svd.se/sydkoreas-storsta-rederi-ansoker-om-konkurs

Som sagt, något sådant har aldrig hänt i Demokratiska Folkrepubliken Korea. Kapitalismen är underlägsen och ett hot mot julfriden Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2016-09-06, 20:05

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:

Har du någon länk källa?
    http://www.svd.se/sydkoreas-storsta-rederi-ansoker-om-konkurs

Som sagt, något sådant har aldrig hänt i Demokratiska Folkrepubliken Korea. Kapitalismen är underlägsen och ett hot mot julfriden Very Happy
    firar de jul i Nordkorea,  jag har för mig det är förbjudet,  och det finns inte några privatägda rederier där, dessutom är väl Nordkoreas handelsflotta nära nog noll då de inte har något att exportera.
    Ser inget särskilt fint med Nordkorea som är då nödlidande pga son politik som skulle kunna vara föredöme framför något kapitalustland, Jag förutsätter att du behagar skämta med oss
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2016-09-06, 21:17

Sniperace skrev:Jag förutsätter att du behagar skämta med oss
    Nödlidande barn är inget att skämta om. Uteblir julklapparna pga kapitalismens brister kommer den uppväxande generationen att reagera.

Julklapparna är i fara ..... Rr05k6

Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2016-09-06, 21:50

formsvackan skrev:
    Nödlidande barn är inget att skämta om. Uteblir julklapparna pga kapitalismens brister kommer den uppväxande generationen att reagera.

Very Happy

Ja vad fruktansvärt om något barn blir utan julklappar,  det är nog illa då i arabländerna där jul inte firas och likadant i Nordkorea,  vi får starta en stor demonstrationalistiska för dessa stackars barn, liksom för barnen till Jehovas vittnen Och andra Här i sverige dom inte firar jul. ...

Det är ju HEMSKT!

Men jag tror Tomten fixar det själv, Och ger alla snälla barn en julklapp, om nu inte nordkoreanerna skjuter ner honom med en missil :-(
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2016-09-06, 22:33

formsvackan skrev:

Very Happy

Vad handlar denna tråden om? Ett rederi som gått i konkurs? scratch
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2016-09-06, 22:40

Secrist skrev:
    formsvackan skrev:

Very Happy

Vad handlar denna tråden om?  Ett rederi som gått i konkurs? scratch
    Om hur kapitalismen orsakar att barn inte får julklappar och Nordkoreas fantastiska politiska system som inte orsakar detta..... :-)

Jag tar det somvett skämt, annars har nog någon gått allvarliga problem
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13972

Inlägg  redalert 2016-09-06, 22:45

Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    formsvackan skrev:

Very Happy

Vad handlar denna tråden om?  Ett rederi som gått i konkurs? scratch
    Om hur kapitalismen orsakar att barn inte får julklappar och Nordkoreas fantastiska politiska system som inte orsakar detta..... :-)

Jag tar det somvett skämt,  annars har nog någon gått allvarliga problem

Säg inte att du på allvar fortfarande tror att knallkorken foliet har något vett kvar? Embarassed
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2016-09-06, 23:42

Vad är problemet, foliet som ju själv är en jubeltomte löser väl julklappsproblemen enkelt?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2016-09-06, 23:55

Sniperace skrev:Men jag tror Tomten fixar det själv, Och ger alla snälla barn en julklapp, om nu inte nordkoreanerna skjuter ner honom med en missil :-(
    Jag är osäker på vad som är det största problemet, nordkoreanska missiler eller att du tror på tomten Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2016-09-07, 01:00

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Men jag tror Tomten fixar det själv, Och ger alla snälla barn en julklapp, om nu inte nordkoreanerna skjuter ner honom med en missil :-(
    Jag är osäker på vad som är det största problemet, nordkoreanska missiler eller att du tror på tomten Very Happy
    Jag tror Nordkorea är en otrevlig stat utan någon form av demokrati, inget jag beundrar, jag tänkte mest på tomtarna på ditt loft med min kommentar...
    Annars tror jag varken på gud djävulen eller Oknytt osv.

En annandag Jag absolut inte tror på är kommunismen som något räddande för världen.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2016-09-09, 23:07

Jag är minst sagt osäker om vad den här tråden handlar om men vi kan väl konstatera att i vänsterns f.d drömsamhälle Venezuela uteblir definitivt alla julklappar detta år:

Den ekonomiska krisen fortsätter att plåga befolkningen i Venezuela. Även djuren lider och många tvingas lämna bort sina hundar för att de inte har råd att ge dem mat. Fotografen Carlos Garcia Rawlins bilder visar precis hur illa det är.

http://www.expressen.se/geo/skrammande-bilderna-pa-svaltande-hundarna--de-overges-i-krisens-venezuela/

Visst ja, det var ju faktiskt Nordkoreas nationaldag idag, var det den som fs försökte uppmärksamma?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13972

Inlägg  redalert 2016-09-10, 09:44

lazy skrev:Jag är minst sagt osäker om vad den här tråden handlar om men vi kan väl konstatera att i vänsterns f.d drömsamhälle Venezuela uteblir definitivt alla julklappar detta år:

Den ekonomiska krisen fortsätter att plåga befolkningen i Venezuela. Även djuren lider och många tvingas lämna bort sina hundar för att de inte har råd att ge dem mat. Fotografen Carlos Garcia Rawlins bilder visar precis hur illa det är.

http://www.expressen.se/geo/skrammande-bilderna-pa-svaltande-hundarna--de-overges-i-krisens-venezuela/

Visst ja, det var ju faktiskt Nordkoreas nationaldag idag, var det den som fs försökte uppmärksamma?

Undrar när foliekorken själv inser vilken dumstrut han är? Rolling Eyes

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2021-02-28, 02:51