Vad fan har det tagit åt mejeriindustrin? Det som föranleder frågan är
alla överlastade mjölkkylar i vilken matbutik som helst i Stockholmsområdet.
Utan att åka runt och titta så gissar jag att det ser likadant ut på andra håll i landet.
En stackars sate (likt mej själv) som endast önska köpa en enkel yogurtförpackning
blir smått förvånad över alternativen. "Naturell yougurt med banansmak, utan laktos"
kan det st娨 eller "Naturell lättjuogurt med vaniljsmak med laktos" på en annan.
Dom som äter laktosfri mat (det är jag säker på) skulle bli bra i magen om de gav
fan i att äta all denna skräpmat som kyldiskarna är fullmatade av. "Vad är detta"
frågar sej vän av ordning efter att konfunderad ha stått framför ett sånt här köld-
utrymme en stund och kliat sig i huvet.
Det finns ett enda ord för eländet: SKRÄPMAT! Varför tar man annars en fullvärdig
naturprodukt och efterfabricerat ett antal gånger för att fullkomligt
demolera usprungsprodukten. Alla dessa sötsliskiga, utspädda soppor som
man inbillar konsumenterna är "EKO" eller "Lätt-". Det är ju så jävla äckligt så det
är inte sant. Och detta fabricerade slabb ger vi våra barn. Fy fan.
Utbudet toppas av en otrolig mängd främmande mejerier, Skånskt, Arla, Valjo, G, Coop,
o.s. v i all oändlighet. Den förvirrade muttrar : "denna förbannade valfrihet" . Hur kan
man ta bakteriesatt, äkta Yogurt och sprutar ner socker i den - först och främst.
Sedan sprutar man in smakämne som varken varit i närheten av vaniljstänger eller
banan för att konstla till det ännu mer. Om jag ska köpa yogurt så väntar jag att
få med mej hem en syrlig produkt, inte en sötsliskig produkt som jag lika gärna
kan ha tillgodogjort mej framför godishyllan
alla överlastade mjölkkylar i vilken matbutik som helst i Stockholmsområdet.
Utan att åka runt och titta så gissar jag att det ser likadant ut på andra håll i landet.
En stackars sate (likt mej själv) som endast önska köpa en enkel yogurtförpackning
blir smått förvånad över alternativen. "Naturell yougurt med banansmak, utan laktos"
kan det st娨 eller "Naturell lättjuogurt med vaniljsmak med laktos" på en annan.
Dom som äter laktosfri mat (det är jag säker på) skulle bli bra i magen om de gav
fan i att äta all denna skräpmat som kyldiskarna är fullmatade av. "Vad är detta"
frågar sej vän av ordning efter att konfunderad ha stått framför ett sånt här köld-
utrymme en stund och kliat sig i huvet.
Det finns ett enda ord för eländet: SKRÄPMAT! Varför tar man annars en fullvärdig
naturprodukt och efterfabricerat ett antal gånger för att fullkomligt
demolera usprungsprodukten. Alla dessa sötsliskiga, utspädda soppor som
man inbillar konsumenterna är "EKO" eller "Lätt-". Det är ju så jävla äckligt så det
är inte sant. Och detta fabricerade slabb ger vi våra barn. Fy fan.
Utbudet toppas av en otrolig mängd främmande mejerier, Skånskt, Arla, Valjo, G, Coop,
o.s. v i all oändlighet. Den förvirrade muttrar : "denna förbannade valfrihet" . Hur kan
man ta bakteriesatt, äkta Yogurt och sprutar ner socker i den - först och främst.
Sedan sprutar man in smakämne som varken varit i närheten av vaniljstänger eller
banan för att konstla till det ännu mer. Om jag ska köpa yogurt så väntar jag att
få med mej hem en syrlig produkt, inte en sötsliskig produkt som jag lika gärna
kan ha tillgodogjort mej framför godishyllan
Senast ändrad av Infra den 2016-01-29, 15:58, ändrad totalt 1 gång