Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
lazy
formsvackan
redalert
Dao
ericTheDog
9 posters

Kuba har demokratiska val

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Kuba har demokratiska val - Sida 4 Empty Sv: Kuba har demokratiska val

Inlägg  RedMentalCase 2014-03-25, 15:41

Dao skrev:
    RedMentalCase skrev:Att påsta att valprocessen på Kuba är demokratisk renderer en plats I en madrasserad cell för politiska dårar, vrickade stalinister, det är vad ni är.

Ja, ni högerfanatiker har en tendens att vilja fängsla alla som inte tycker som ni. Finns det plats för så många på Guantanamo, tro? Smile

Tämkte mig mer nån slags frivillig intagning, eller har det gått så långt att du måste tvångsomhändertas?Smile

Varför nämner du Guantanamo?, inbillar du dig att dom som sitter där är politiska fångar? Anser du det ett politiskt handlande att sprang flygplan, barn och skolbussar?

redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2014-03-25, 18:53

RedMentalCase skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Och allt mynnar ut i ingenting eftersom valet är fullständigt betydelselöst. Och skulle du öppet arbeta mot regimen så kan du räkna med stora problem från myndigheterna.

Ja, Kuba är liksom en diktatur!!!!!!!!!

Men dessa val är inte helt betydelselösa, då de utgör en grund att bygga vidare på, så snart kubanerna kan känna sig lugna och säkra i sitt eget land.

De är fullständigt betydelselösa eftersom de valda personerna inte har något som helst inflytande utan allt är redan bestämt på högre ort.

Det får stå för dig! Själv tycker jag att även små steg mot demokrati är något att lyfta fram och framhäva!

Det var typ 60 år sen som det var en socialitisk revolution på Kuba, framstegen som gjorts under den tiden får en snigel att se ut som en formel 1 bil, foliet och daoren tycker det är ok, och anser att demokrati inte är för alla.
    Jisses vilka stolpskott.

Skall vi slå vad om att dao inte bryr sig om dessa "ovidkommande" fakta utan istället ger sig på och förminskar budbäraren?  Rolling Eyes
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2014-03-25, 19:02

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Hmmm, så herr folie har fortfarande inte förstått hur individen i det allra enklaste av fall skulle kunna kvitta sitt bolån mot pensionskapital och låta det man tidigare betalade i ränta på bolånet få bli en slags ganska säker avkastning på pensionssparandet/huset
    Nej, men det tror jag inte att någon annan gjort heller. Att du envisas med att låtsas förstå din egen galenskap är faktiskt riktigt underhållande. Du har omedvetet gjort dig själv till banksystemets största fiende, men det förväntar jag mig absolut inte att du förstår Very Happy

Största fiende? Du är i sanning en dåre. Jag har inga problem med att minska bankernas möjligheter att tjäna pengar. Men det är fortfarande du som är bankernas fiende nummer 1. Som vanligt har du helt fel. Jag inser mycket väl vad mitt enkla förslag skulle få för konsekvenser för t.ex banker och pensionsförvaltare.

Det mest skrattretande av allt är att du fram till denna dag inte kommit med en endaste relevant invändning mot mitt förslag.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-03-25, 19:05

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Källa: foliet
    Samma källa som sa att Alqaida inte existerade,  som sa att den ekonomiska kollapsen låg runt hornet för 8 år sen, osv.
    Smickra lagom, jag var långt ifrån ensam att se finanskrisen komma.
    RedMentalCase skrev:Och daoren och foliet fattar fortfarande 0, same same fast not different.
    Med tanke på att du ännu inte upptäckt nämnda kris, kan man verkligen ifrågasätta vem som fattat noll Very Happy

Du såg finanskrisen komma????  du skäms inte när du ljuger tydligen.
     Du lallade om världsekonomins undergång I allmänhet, och USAs I synnerhet, du hade fel.

Foliet visste inte ens vad subprime var innan finanskrisen var över oss. Han hade ingen som helst aning.

ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-03-25, 19:08

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Och allt mynnar ut i ingenting eftersom valet är fullständigt betydelselöst. Och skulle du öppet arbeta mot regimen så kan du räkna med stora problem från myndigheterna.

Ja, Kuba är liksom en diktatur!!!!!!!!!

Men dessa val är inte helt betydelselösa, då de utgör en grund att bygga vidare på, så snart kubanerna kan känna sig lugna och säkra i sitt eget land.

De är fullständigt betydelselösa eftersom de valda personerna inte har något som helst inflytande utan allt är redan bestämt på högre ort.

Det får stå för dig! Själv tycker jag att även små steg mot demokrati är något att lyfta fram och framhäva!

Nu skrev du inte om stegen går framåt eller bakåt...

Nåväl, jag tycker vi gemensamt tar en skål för nordkorea. De tar nämligen ännu mindre steg mot demokrati. Tycker Daoren inte detta är något att lyfta fram?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2014-03-25, 20:20

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Samma källa som sa att Alqaida inte existerade,  som sa att den ekonomiska kollapsen låg runt hornet för 8 år sen, osv.
    RedMentalCase skrev:Och daoren och foliet fattar fortfarande 0, same same fast not different.
    Med tanke på att du ännu inte upptäckt nämnda kris, kan man verkligen ifrågasätta vem som fattat noll Very Happy

Du lallade om världsekonomins undergång I allmänhet, och USAs I synnerhet, du hade fel.

Hyperinflation är ett ord som domedagsprofeterna gärna slängt omkring sig.

Påminner lite om ert resonemang kring ekonomin i Venezuela, faktiskt!!! Very Happy

Knappast. Lite purken för att jag upplyste dig om att inflationen är skyhög i Venezuela?  Laughing 

Ibland svider sanningen.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2014-03-25, 22:09

ericTheDog skrev:Det mest skrattretande av allt är att du fram till denna dag inte kommit med en endaste relevant invändning mot mitt förslag.

Du har tydligen lärt dig av RMC förträngandets ädla konst Very Happy

https://acbladet.swedishforum.se/t55433p60-etd-ar-en-skit

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Du förstår, om jag belånar mitt pensionskonto istället för att låna från banken så skulle det ena lånet ersätta det andra och ditt "problem" är inget problem längre.
    "Problemet" är bara det att dina pensionsavsättningar redan är utlånade, vanligtvis mot en bostadsobligation som säkerhet. Om du nu har ett bostadslån har du också redan lånat av pensionsavsättningarna. Du har lånat av banken med din bostad som säkerhet. Denna pant har banken sedan pantsatt i sin tur genom att ge ut en bostadsobligation och med denna som säkerhet lånat pengar från pensionsfonderna. Du kan kanske säga att du idag lånar pengarna av dig själv och samtidigt pantsätter din bostad två gånger, samt dessutom får nöjet att betala banken ränta på lånet Very Happy

Vill du slippa ha banken som "mellanhand" kommer du att mötas av illvilliga bankirer som garanterat vill ha dessa bostadsobligationer för sig själva. Hur illa det skulle gå om de inte fick detta kan du läsa om här.

http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article596746.ece

Sverige var bara timmar från en finansiell härdsmälta i september förra året. Den gigantiska marknaden för bostadsobligationer hade slutat fungera.

Denna "gigantiska marknad" som verkligen är systemkritisk vill du radera ut på ditt eget lilla sätt. Fortsättningsvis ska du kanske inte anklaga mig för att vara överdivet kritisk till banksystemet. Du vill ju för fan ta död på hela skiten i en enda smäll Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2014-03-25, 22:13

Foliet läser en artikel i en tidning, och bara köper rubriken rakt av .

Snacka om lättförledd pajas.

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-03-25, 22:31

RedMentalCase skrev:Foliet läser en artikel i en tidning, och bara köper rubriken rakt av .

Snacka om lättförledd pajas.

Själv har du tydligen inte ens lyckats se rubriken Very Happy
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2014-03-25, 23:04

Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:

Hyperinflation är ett ord som domedagsprofeterna gärna slängt omkring sig.

Påminner lite om ert resonemang kring ekonomin i Venezuela, faktiskt!!! Very Happy

Knappast. Lite purken för att jag upplyste dig om att inflationen är skyhög i Venezuela?  Laughing 

Ibland svider sanningen.

På tal om "domedagsprofetsior", liksom...

Nu har ju regeringen i Venezuela börjat komma tillrätta med detta lilla problem - och det är knappast tack vare era hjältar. De håller på att skjuta skarpt på journalister i stället! Smile
    Secrist
    Secrist

Kuba har demokratiska val - Sida 4 Empty Illa

Inlägg  Secrist 2014-03-25, 23:15

Nu har ju regeringen i Venezuela börjat komma tillrätta med detta lilla problem

Öh, va? Och detta har du givetvis belägg för?

Lite dagsfärsk info som kanske inte riktigt delar din optimism.

Venezuelas president Nicolás Maduro sjösätter nya regler för valutaväxling. Samtidigt meddelar centralbanken att en plattform för valutaväxling kallad Sicad 2 har aktiverats.

Växlingskursen för valutan bolívar har kontrollerats av regimen efter ett beslut av förre presidenten Hugo Chávez 2003. Beslutet anses ha orsakat inflation, korruption och omfattande svartabörshandel.

Regeringen har flera gånger sagt att det nya växlingssystemet skulle införas — men sedan meddelat att reformen skjutits upp.

Valutan har varit låst mot dollarn i två olika kurser: en för nödvändiga varor och en för andra inköp. Måndagens beslut innebär en tredje växlingskurs — som ligger närmare svartabörskursen.

Samtidigt meddelar parlamentet att en av de främsta oppositionspolitikerna förlorar sin plats i den lagstiftande församlingen. Anledningen är att ledamoten María Corina Machado kräver att den panamerikanska organisationen OAS granskar landets politiska kris.

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2014-03-26, 00:06

Secrist skrev:Nu har ju regeringen i Venezuela börjat komma tillrätta med detta lilla problem

Ett av de senaste länkarna jag hade...
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-03-26, 01:23

Dao skrev:
    RedMentalCase skrev:Att påsta att valprocessen på Kuba är demokratisk renderer en plats I en madrasserad cell för politiska dårar, vrickade stalinister, det är vad ni är.

Ja, ni högerfanatiker har en tendens att vilja fängsla alla som inte tycker som ni. Finns det plats för så många på Guantanamo, tro? Smile

De som sitter där har i regel inte nån större respekt för oskyldigas liv. De är terrorister, större delen av dem.

Så ja, det är korrekt att de inte tycker som jag.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-03-26, 01:34

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Det mest skrattretande av allt är att du fram till denna dag inte kommit med en endaste relevant invändning mot mitt förslag.

Du har tydligen lärt dig av RMC förträngandets ädla konst Very Happy

https://acbladet.swedishforum.se/t55433p60-etd-ar-en-skit

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Du förstår, om jag belånar mitt pensionskonto istället för att låna från banken så skulle det ena lånet ersätta det andra och ditt "problem" är inget problem längre.
    "Problemet" är bara det att dina pensionsavsättningar redan är utlånade, vanligtvis mot en bostadsobligation som säkerhet. Om du nu har ett bostadslån har du också redan lånat av pensionsavsättningarna. Du har lånat av banken med din bostad som säkerhet. Denna pant har banken sedan pantsatt i sin tur genom att ge ut en bostadsobligation och med denna som säkerhet lånat pengar från pensionsfonderna. Du kan kanske säga att du idag lånar pengarna av dig själv och samtidigt pantsätter din bostad två gånger, samt dessutom får nöjet att betala banken ränta på lånet Very Happy

Vill du slippa ha banken som "mellanhand" kommer du att mötas av illvilliga bankirer som garanterat vill ha dessa bostadsobligationer för sig själva. Hur illa det skulle gå om de inte fick detta kan du läsa om här.

Sverige var bara timmar från en finansiell härdsmälta i september förra året. Den gigantiska marknaden för bostadsobligationer hade slutat fungera.

Denna "gigantiska marknad" som verkligen är systemkritisk vill du radera ut på ditt eget lilla sätt. Fortsättningsvis ska du kanske inte anklaga mig för att vara överdivet kritisk till banksystemet. Du vill ju för fan ta död på hela skiten i en enda smäll Very Happy

Varför skulle det vara systemkritiskt? Det handlar bara om lite sund konkurrens.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2014-03-26, 09:16

Dao skrev:
    Secrist skrev:Nu har ju regeringen i Venezuela börjat komma tillrätta med detta lilla problem

Samma länkar som säger att det är allas fel utom regeringens?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2014-03-26, 10:05

Secrist skrev:
    Dao skrev:

Har aldrig haft sådana länkar...
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2014-03-26, 13:53

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:

Har aldrig haft sådana länkar...

Nej eller hur?  lol! 
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-03-26, 16:36

ericTheDog skrev:Varför skulle det vara systemkritiskt?
    Be någon med förstånd, överseende och tålamod läsa artikeln och sedan försöka förklara för dig.
    ericTheDog skrev:Det handlar bara om lite sund konkurrens.
    Din föreslagna galenskap (som du än inte kunnat förklara) kan inte klassas som vare sig sund eller konkurrens, utan liknar mest avancerad idioti. Den påminner en del om ditt uttalande att ett gäng mellanstadieelever med lätthet på en kafferast skulle programmera ett nytt datorbaserat valsystem i vårt land.

Begriper man inte problemen ser lösningarna enkla ut Very Happy

Det känns besynnerligt att just jag ska behöva "försvara" banksystemet mot sådana galningar som du. Förhoppningsvis är du en fjunig tonåring med som bara ger uttryck för fjuniga tonåringars övertro på sig själva. Alternativet vore skrämmande ..........
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-03-26, 21:43

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Varför skulle det vara systemkritiskt?
    Be någon med förstånd, överseende och tålamod läsa artikeln och sedan försöka förklara för dig.
    ericTheDog skrev:Det handlar bara om lite sund konkurrens.
    Din föreslagna galenskap (som du än inte kunnat förklara) kan inte klassas som vare sig sund eller konkurrens, utan liknar mest avancerad idioti. Den påminner en del om ditt uttalande att ett gäng mellanstadieelever med lätthet på en kafferast skulle programmera ett nytt datorbaserat valsystem i vårt land.

Begriper man inte problemen ser lösningarna enkla ut Very Happy

Det känns besynnerligt att just jag ska behöva "försvara" banksystemet mot sådana galningar som du. Förhoppningsvis är du en fjunig tonåring med som bara ger uttryck för fjuniga tonåringars övertro på sig själva. Alternativet vore skrämmande ..........

Artikeln du postade har inte ett skit med mitt förslag att göra. Och nej, det ekonomiska systemet skulle verkligen inte gå under för att svenska medborgare fick kontroll över sina egna pensionspengar. Tvärtom. Det skulle bli en bättre fördelning av pengarna om man minskade möjligheterna för finanseliten att mjölka våra pensionspengar.

Vad gäller ett datorbaserat valsystem, så börjar detta bli verklighet här och där i världen. Gissa vem sade att det inte går? Vidare skulle jag tro att de kids som idag gör avancerad nätprogramvara har svårt att se utmaningen i en så simpel applikation.

if (vote==sosseriet_e)
    sosseri++;

Lägg till lite mumbojumbo och det är klart! Simple as that!

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-03-26, 22:35

ericTheDog skrev:Artikeln du postade har inte ett skit med mitt förslag att göra. Och nej, det ekonomiska systemet skulle verkligen inte gå under för att svenska medborgare fick kontroll över sina egna pensionspengar. Tvärtom.
    Om du tar bort bankernas, via utgivande av bostadsobligationer, tillgång till pensionspengarna är de kaputt. Detta borde du förstått om du läst artikeln. Vad som händer om bankerna rasar behöver vi inte diskutera. Hela jävla världen har ju under det senaste decenniet kämpat för att så inte ska ske.
    ericTheDog skrev:Det skulle bli en bättre fördelning av pengarna om man minskade möjligheterna för finanseliten att mjölka våra pensionspengar.
    Självklart, men vi kan väl reformera systemet i en något mera genomtänkt takt. Att som du förordar sätta krokben för bankirerna utan att ha en reservplan klar, är oerhört dumt Very Happy
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-03-27, 02:28

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Artikeln du postade har inte ett skit med mitt förslag att göra. Och nej, det ekonomiska systemet skulle verkligen inte gå under för att svenska medborgare fick kontroll över sina egna pensionspengar. Tvärtom.
    Om du tar bort bankernas, via utgivande av bostadsobligationer, tillgång till pensionspengarna är de kaputt. Detta borde du förstått om du läst artikeln. Vad som händer om bankerna rasar behöver vi inte diskutera. Hela jävla världen har ju under det senaste decenniet kämpat för att så inte ska ske.
    ericTheDog skrev:Det skulle bli en bättre fördelning av pengarna om man minskade möjligheterna för finanseliten att mjölka våra pensionspengar.
    Självklart, men vi kan väl reformera systemet i en något mera genomtänkt takt. Att som du förordar sätta krokben för bankirerna utan att ha en reservplan klar, är oerhört dumt Very Happy

Löjligt trams. Igen. Om jag betalar tillbaka mitt banklån med mina pensionspengar så behöver inte banken tillgång till mina pensionspengar för att låna ut till mig. Ett nollsummespel där du inte begriper att det finns + och - sidor.

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-03-28, 19:05

ericTheDog skrev:Löjligt trams. Igen. Om jag betalar tillbaka mitt banklån med mina pensionspengar så behöver inte banken tillgång till mina pensionspengar för att låna ut till mig. Ett nollsummespel där du inte begriper att det finns + och - sidor.
    Det finns definitivt inga plussidor för bankirerna i dina idéer. Du vill ta ifrån dem den ränteintäkt de har på att idag tvinga dig låna dina egna pensionsavsättningar via banksystemet.
    Tror du verkligen att "finanseliten" skulle applådera dina idéer om de framfördes och diskuterades på ett allvarligare plan ?

Du skulle fan ses som en galen ekonomisk terrorist Very Happy

Jag har i grunden inte det minsta mot syftet med dina idéer, enbart åsikiten att de hittills visat sig vara mindre genomtänkta.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-03-28, 22:36

GAPSKRATT!!!

Foliet försöker förklara att godtyckligt företag (i detta fall en ganska liten svensk bank) vill ha ränteintäkter.

Det kan vara korrekt att banken skulle tappa lite av dessa intäkter med mitt lilla förslag. D.v.s säga en bagatell i det stora hela.

Vad som får foliet att tro att finanselitens applåder är något att eftersträva vet nog inte ens foliet själv.

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-03-30, 18:23

ericTheDog skrev:GAPSKRATT!!!
    Foliet försöker förklara att godtyckligt företag (i detta fall en ganska liten svensk bank) vill ha ränteintäkter.
    Nej. Dina små godtyckliga företag får du dilla om själv. Jag pratar om HELA vårt banksystem.
    ericTheDog skrev:Det kan vara korrekt att banken skulle tappa lite av dessa intäkter med mitt lilla förslag. D.v.s säga en bagatell i det stora hela.
    Då majoriteten av våra bolån är finansierade via våra svenska pensionsfonder är det knappast en bagatell i sammanhanget. Hade du läst och förstått innehållet i den artikel jag länkade till så hade du inte uttryckt dig så förbannat dumt.

Penningmarknadsrådet består av de banker som är återförsäljare av svenska statspapper. Men nu gällde frågan den betydligt större marknaden för bostadsobligationer med totalt 1300 miljarder kronor utestående.

1 300 MILJARDER är ingen bagatell !

Observera att detta var år 2008. Idag lär det förmodligen vara mer.

ericTheDog skrev:Vad som får foliet att tro att finanselitens applåder är något att eftersträva vet nog inte ens foliet själv.
    Maktstrukturen i samhället medför knappast att du kan ta ifrån bankirerna denna finansiering utan deras medgivande.

Som tidigare anförts: För den som inte förstår problemen är det lätt att komma med enkla lösningar Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-03-30, 18:27

ericTheDog skrev:
    if (vote==sosseriet_e)
      sosseri++;

Lägg till lite mumbojumbo och det är klart! Simple as that!
    Som tidigare anförts: För den som inte förstår problemen är det lätt att komma med enkla lösningar Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 09:53