Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
captaincodd
Regndrottning
F.I.S.T
redalert
RedCloud
formsvackan
10 posters

Högt spel med staten som gisslan

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Högt spel med staten som gisslan - Sida 3 Empty Sv: Högt spel med staten som gisslan

Inlägg  formsvackan 2010-03-01, 16:02

My Ass skrev:
    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:Är inte SVD en av Sveriges mörkblåaste publikationer ?
    Högerdrevet kan ju få det svårt att få det till kommunistpropaganda, ja ehhh eller inte.
    Man har inga som helst problem med den akrobatiken, både DM och GA har tidigare stämplat SvD, US Army, US Congress m.fl. som illvilliga utgivare av vänsterporr Very Happy

Säg, är du VÄRRE än UNA bombaren ??Smile

Hur kan en galning som du ens komma på tanken att skylla andra för fantasier ?
    Nu har du återigen hamnat i det läge där ditt enda försvar är att förneka dina tidigare fantasifoster. Att du aldrig lär dig Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Högt spel med staten som gisslan - Sida 3 Empty Sv: Högt spel med staten som gisslan

Inlägg  Sniperace 2010-03-01, 16:03

formsvackan skrev:
    My Ass skrev:Att UNA bombar vänstern ska se fakta som fakta förväntar jag mig inte, nej.

Om jag försynt påpekar för UNA bombar vänstern att IMF är ett underorgan till FN möts man av cirka hundra inlägg av UNA bombar vämstern som gapar om fantasigenerator och nyliberal...
    Säg, hur störda är ni ?Smile

Fler frågor ?Smile
    Ja, på vilket sätt kan FN kontrollera / styra IMF ?

Jag vet att jag har frågat tidigare, men jag väntar fortfarande på svar.
    Internationella valutafonden, International Monetary Fund (IMF), är ett överstatligt organ som i nära samarbete med Världsbanken verkar för att främja ekonomisk utveckling i medlemsländerna genom stabilitet och samarbete i det internationella valutasystemet. FN-samarbetet sker inom ramen för Ekonomiska och sociala rådet. IMF är formellt ett underorgan till FN men är i praktiken en självständig institution.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-01, 16:10

Sniperace skrev:IMF är formellt ett underorgan till FN[/b] men är i praktiken en självständig institution.

En självständig institution. Att man av någon anledning klistrat meningslösa FN-etiketter på smörjan har ingen betydelse alls, mer än att lura aningslösa skåningar kanske Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-03-01, 16:12

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:IMF är formellt ett underorgan till FN[/b] men är i praktiken en självständig institution.

En självständig institution. Att man av någon anledning klistrat meningslösa FN-etiketter på smörjan har ingen betydelse alls.

meningslöst?

du menar som när kommuner äger saker genom helägda kommunala bolag?

som när staten formellt äger ex vattenfall?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-01, 17:33

Sniperace skrev:du menar som när kommuner äger saker genom helägda kommunala bolag?
    Nej, jag menar verkligen meningslöst, och dessutom egentligen vilseledande !

Visa på hur FN kontrollerar IMF och dess agerande, så kanske jag kan tänka om. Hittills har jag inte sett IMF som något annat än ett verktyg för den moderna kolonialismen.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-03-01, 17:39

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:du menar som när kommuner äger saker genom helägda kommunala bolag?

Visa på hur FN kontrollerar IMF och dess agerande, så kanske jag kan tänka om. Hittills har jag inte sett IMF som något annat än ett verktyg för den moderna kolonialismen.

men ändå visar wiki att det är en del av fn, om de sedan följer vad fn står för är en helt annan sak.

saken var ju att INF ÄR ett underorgan till FN vilket var kärnfrågan
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-01, 17:48

http://www.imf.org/external/about/govaccount.htm

Accountability

The IMF is accountable to its 186 member governments, and is also scrutinized by multiple stakeholders, from political leaders and officials to, the media, civil society, academia, and its own internal watchdog. The IMF, in turn, encourages its own members to be as open as possible about their economic policies to encourage their accountability and transparency.
    Engagement with intergovernmental groups
    Official groups, such as the Group of Eight (G-Cool and the Group of Twenty (G-20), are also actively engaged in the work of the IMF.
    The G-8 finance ministers and central bank governors meet at least twice annually to monitor developments in the world economy and assess economic policies. The Managing Director of the IMF is usually invited to participate in those discussions. The G-8 functions as a forum for discussion of economic and financial issues among the major industrial countries—Canada, France, Germany, Italy, Japan, Russia, the United Kingdom, and the United States.
    The G-20 consists of the 20 leading and emerging economies of the world, and includes all G-8 countries plus Argentina, Australia, Brazil, China, India, Indonesia, Korea, Mexico, Saudi Arabia, South Africa, and Turkey, as well as the European Union. The G-20 discusses and coordinates international financial stability and is a key player in shaping the work of the IMF. Its meetings usually take place twice a year at the level of heads of state and government, with several other ministerial-level meetings, including finance ministers and central bank governors, held a few times a year.
    Civil society, think tanks, and the media
    The IMF's work is scrutinized by the media, the academic community, and civil society organizations (CSOs).
    IMF management and senior staff communicate with the media on a daily basis. Additionally, a biweekly press briefing is held at the IMF Headquarters, during which a spokesperson takes live questions from journalists. Journalists who cannot be present are invited to submit their questions via the online media briefing center.
    IMF staff at all levels frequently meet with members of the academic community to exchange ideas and receive new input. The IMF also has an active outreach program involving CSOs. An IMF and Civil Society webpage was launched in December 2007.
    Internal watchdog
    The IMF's work is reviewed on a regular basis by an internal watchdog, the Independent Evaluation Office, established in 2001. The IEO is fully independent from IMF management and operates at arm's length from the Executive Board, although the Board appoints its director.
    The IEO's mission is to enhance the learning culture within the IMF, strengthen its external credibility, promote greater understanding of the work of the Fund, and support institutional governance and oversight.
    The IEO establishes its own work program, selecting topics for review based on suggestions from stakeholders inside and outside the IMF. Its recommendations strongly influence the Fund's work. It has recently reviewed the IMF's engagement with sub-Saharan Africa, its advice to member countries on exchange rate policy, and its governance.
    Ethics office and whistleblower hotline
    The IMF also has its own Ethics Office. Established as an independent arm of the Fund in 2000, the Office provides advice and guidance to IMF staff, and undertakes investigations into allegations of unethical behavior and misconduct. An Integrity Hotline—a 24-hour whistleblowing system—was launched in 2008.
    Transparency
    The IMF also encourages its member countries to be as open as possible about their economic policies. Greater openness encourages public discussion of economic policy, enhances the accountability of policymakers, and facilitates the functioning of financial markets.
    To that effect, the IMF's Executive Board has adopted a transparency policy to encourage publication of member countries' policies and data. This policy designates the publication status of most categories of Board documents as "voluntary but presumed." This means that publication requires the member's explicit consent but is expected to take place within 30 days following the Board discussion.
    In taking these steps to enhance transparency, the Executive Board has had to consider how to balance the IMF's responsibility to oversee the international monetary system with its role as a confidential advisor to its members. The IMF regularly reviews its transparency policy.
    My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Inlägg  My Ass 2010-03-01, 18:04

Dao skrev:
    My Ass skrev:
    Fler frågor ?Smile

Ja! Varf finns denna "fakta"?

Varf??

Inte vet jag VARF den finns.

Däremot finns den var man söker den.Smile

Prova på un.gov din imbecille röding.
    My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Inlägg  My Ass 2010-03-01, 18:05

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

men ändå visar wiki att det är en del av fn, om de sedan följer vad fn står för är en helt annan sak.

Kärnfrågan ?

Där blev vi av med alla rödtomtarna.Smile
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-01, 20:23

My Ass skrev:Prova på un.gov din imbecille röding.

Jag googlade på "un.gov", inte en träff !

Återigen en fantasiprodukt alltså Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-01, 20:34

My Ass skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

Kärnfrågan ?

Där blev vi av med alla rödtomtarna.Smile
    Då borde det väl inte vara så svårt för dig att visa på kopplingen mellan FN och IMF, samt hur dessa interagerar.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-03-02, 10:29

Det är verkligen ett under att denne pottkantsvänsterrepresentanten foliet kan driva ett företag eller är det så enkelt att han jobbar som en städare på denna firma och är släkting till ägaren? lol!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-02, 10:54

redalert skrev:Det är verkligen ett under att denne pottkantsvänsterrepresentanten foliet kan driva ett företag eller är det så enkelt att han jobbar som en städare på denna firma och är släkting till ägaren?
    Att du fattat nada har du tidigare vid ett stort antal tillfällen visat oss, så du börjar nu upplevas som en aning tjatig.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-03-02, 10:59

formsvackan skrev:
    redalert skrev:Det är verkligen ett under att denne pottkantsvänsterrepresentanten foliet kan driva ett företag eller är det så enkelt att han jobbar som en städare på denna firma och är släkting till ägaren?
    Att du fattat nada har du tidigare vid ett stort antal tillfällen visat oss, så du börjar nu upplevas som en aning tjatig.

Träffade tydligen en öm punkt? lol!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-03-02, 11:09

redalert skrev:
    formsvackan skrev:

Träffade tydligen en öm punkt? Högt spel med staten som gisslan - Sida 3 Lol
    Öm punkt? Du bara talar ju skit i inlägg efter inlägg.
    kom med nåt konstruktivt och ej hånande ett några inlägg, istället
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-03-02, 11:16

theward skrev:
    redalert skrev:
    formsvackan skrev:

Så som du? lol!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-03-02, 11:27

redalert skrev:
    theward skrev:
    redalert skrev:
    formsvackan skrev:

Så som du? Högt spel med staten som gisslan - Sida 3 Lol
    Den dagen du öht närmar dig min nivå i en skriven text, livsåskådning och normalt folkvett.
    Då går nog skam på torra land.....
    Har närmast gett upp...att hoppas på det
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-02, 11:52

redalert skrev:
    formsvackan skrev:

Träffade tydligen en öm punkt?
    Inte ett enda dugg. Den dagen som dina uselheter skulle betyda något, kommer aldrig Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 15:51