Regndrottning skrev:Där är jag ambivalent.Thetaxpayer skrev:Regndrottning skrev:Och? Det är fortfarande brott.... Och, om det är sant, är Littorin en brottsling. Även om han inte kan åtalas så blir inte hans gärning ogjord.Thetaxpayer skrev:Fotnot,Regndrottning skrev:Två personer gör en sak tillsammans. En av dem skrivs det spaltmetrar om... den andra 'förtjänar inte spaltmetrar'. Lyssnar du på dig själv här? Med detta säger du att lagstiftningen inte skall gälla alla i Sverige. Varför stiftas det då lagar? Det du säger innebär att en maktmänniska kan göra vadsomhelst och klara sig undan.ericTheDog skrev:Jag vet inte varför någon av dem skulle förtjäna vare sig trovärdighet eller respekt?Regndrottning skrev:Genom att låta den anklangande komma till tals.ericTheDog skrev:Littorin ger jag inte mycket för, men...
...hur i hela friden försvarar man sig mot en anonym anklagelse som blåses upp till ett mediadrev?
Som det är nu är det mycket ensidigt. Littorin få försvara sig offentligt men de anklagande kan inte offentligtgöras. Och då går 'maktens man' som segrare. Det är ju synd om honom...... Och, ärligt talat, hur mycket trovärdighet och respekt får en prostituerad?
Om "Anna" är en av Aftonbladet påhittad figur (troligt) så har ju Aftonbladet bättre chans att komma till tals än de flesta av oss.
Om Anna däremot är på riktigt och talar sanning, så var de ju vid tidpunkten överens om ett tjänsteköp. Och ärligt talat, vem f-n bryr sig om det? Det är 2013 och inte 1962. Om detta vore sant vore det en bagatell av sällan skådat slag och knappast något som förtjänar spaltmetrar.
Dock, så vill nu negligera att en maktens man är anklagad för lagbrott!! Oavsett vad du anser om själva lagen så är Littorin en av de människor som anstiftade lagen! Är det okej att en politiker bryter emot lagen? Har du inte högre krav än så på folkvalda representanter?
Har Littorin köpt sex så har han begått ett lagbrott. Littorin, i så fall, är en kriminell person. Och som alla kriminella så är det minsta man kan då begära är en ordentlig utredning därom.
"brottet" hade varit preskriberat när drevet startade.
Det var mest som information.
Men det är alltså helt irrelevant och kan aldrig bli något av en eventuell anmälan. Ungefär samma som att man sonat sitt brott. Så varför dra upp det inför stundande valrörelse?
Vad tror du om det?
Om en människa har sonat sitt brott skall det betraktas som ur världen.
Angående just Littorin är det något annorlunda. Han har misstankarna på sig. Han har inte blivit sonad. Och en brottsbenägen människa vill jag inte ha som folkvald. En sådan människa borde vara en belastning för vilket parti som helst då de visat sig vara opålitliga. En politiker KAN inte ställa sig över lagen.
Med detta menar jag inte påskina att Littorin är skyldig. Därom vet jag inte. Men, han är heller inte rentvådd och har fortfarande misstankarna mot sig.
Personligen tror jag att det hänt. Personligen anser jag att det är ett skitbrott och borde aldrig varit ett brott. Mendet tar ju inte från Aftonbladets deras ansvar i att en då demokratiskt vald riksdagsman blir avsatt utan bevis under stundande valrörelse. Det anser jag vara ett demokratiskt problem.