Vem skulle han dragit inför rätta? Personen som inte ens han själv fick veta vem det var?Regndrottning skrev:Uppenbarligen vad?lazy skrev:Uppenbarligen så mycket att hon kan se till att en politiker aldrig mer kan jobba som just politiker och detta trots att hon är en fullständigt anonym källa som ingen lyckats hitta.Regndrottning skrev:Genom att låta den anklangande komma till tals.ericTheDog skrev:Littorin ger jag inte mycket för, men...
...hur i hela friden försvarar man sig mot en anonym anklagelse som blåses upp till ett mediadrev?
Som det är nu är det mycket ensidigt. Littorin få försvara sig offentligt men de anklagande kan inte offentligtgöras. Och då går 'maktens man' som segrare. Det är ju synd om honom...... Och, ärligt talat, hur mycket trovärdighet och respekt får en prostituerad?
Littorin avgick självmant efter anklagelserna. Istället för att dra saken inför rätta, vilket hade varit hans rättighet, valde han att avgå.
Detta leder till att man anser han gjort sig skyldig till brott och inte ville att detta skulle komma fram som FAKTUM. Istället har vi nu 'bara' lösa anklager som gör att Littorin kan sitta i en tv-soffa och berätta hur synd det är om honom. Littorin tjänar på detta.
Jag finner det vara utav intresse att ett påstått brott inte utreds, inte hamnar hos domstolen. Men, så 'är det i Sverige... en politiker som begår brott går straffri och kan återkomma om några år. För det gör politikerna... En politiker som begår 'fuffens' får stå några år i skamvrån tills partiet beslutar att allt är 'glömt och förlåtet'.
När ställs en politiker till svars i Sverige? Begick Sahlin brott med sitt Toblerone? (Ovarsamhet med skattemedel) Hur är det med misstankarna om förräderi från Bildt? (Landsförräderi) Ekeroth och järnröret? (Olaga hot). Dessa saker och andra liknande utreds aldrig, utan sopas under mattan. Vilket gör att oärliga politiker kan göra utmärkt karriär i Sverige då de kan aldrig ens åtalas, dömas för brott mot svenska lagarna. Fuffel och fiffel är helt godkänt inom politikervärlden. De som straffas är inte de som begått något, utan det är de som blivit påkomna.
Ärligt talat, jag finner det skrämmande att vi i Sverige är så veka att vi tolererar oärliga politiker. Att vi 'ger' politiker imunitet mot brott. För det är så det fungerar... även om det inte är enligt med lagen.
Jag skrev redan när det här var aktuellt att det kanske hade hänt, vem vet men varför trädde personen ifråga aldrig fram? Inte ens de som var/är insatta i prostitutionshärvan hade en aning om vem denna "Maria" var, nästan som att hon inte finns.