Thetaxpayer skrev:Ja men bemöt då kritikerna och tala om var de felat. Det borde ju vara enkelt.
Gjorde det, men det fungerade inte heller för er!
Thetaxpayer skrev:Ja men bemöt då kritikerna och tala om var de felat. Det borde ju vara enkelt.
Thetaxpayer skrev:
Du är ju banne mig inte klok. Du tror alltså att ju flera som kommer desto mera pengar tjänar man. Och ändå vill inte ens du ta hit alla (fast du vågar ju naturligtvis inte tala om vilka du skall exkludera). Bara att öppna gänserna och ge dem klippkort på socialen eller ge dem ett av Fistens kommunala hittepåjobb så löser sig allt.
Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Ja men bemöt då kritikerna och tala om var de felat. Det borde ju vara enkelt.
Gjorde det, men det fungerade inte heller för er!
F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
Du är ju banne mig inte klok. Du tror alltså att ju flera som kommer desto mera pengar tjänar man. Och ändå vill inte ens du ta hit alla (fast du vågar ju naturligtvis inte tala om vilka du skall exkludera). Bara att öppna gänserna och ge dem klippkort på socialen eller ge dem ett av Fistens kommunala hittepåjobb så löser sig allt.
inte ett ord av det du tillskriver mig här, har jag skrivit, svårt att få en vettig debatt då
F.I.S.T skrev:
inte ett ord av det du tillskriver mig här, har jag skrivit, svårt att få en vettig debatt då
Thetaxpayer skrev:Kanske inte ordagrant
Thetaxpayer skrev: Du säger dig vilja diskutera problemen med invandringen men det blir bara tjafs
Thetaxpayer skrev:Finns ju ingen anledning alls att egentligen ens försöka ha en debatt med en som dig.
Thetaxpayer skrev:Där har du ännu en anledning till varför du är en extremist. Du kommer antagligen bara läsa ordet extremist och sedan förneka att du överhuvudtaget ens läst det. Puke..
Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
Men du är för rolig
Tack det kan man inte anklaga dig förThetaxpayer skrev:En nettokostnad är ett minusresultat på balansräkningen. Hur mycket intäkter det än må vara.
Men du påstår att det är en nettovinst eller?
Jag förstår att du hemskt gärna vill få det till att det blir en nettokostnad, för det är enda sättet du kan hitta tillstymmelse till argument för minskad invandring, eller stoppad invandring. Men det gör det ju inte tillåtet att räkna med enkom kostnader, och bortse från inkomstbiten. Det jag har sagt är att det är omöjligt att få ett entydigt svar på balansräkningen, beroende på vad man väljer att räkna in i ekvationen, samt att vissa parametrar är väldigt svårt att mäta ekonomiskt, och än svårare att mäta i humanitärt värde. Men det är klart.... att allt som är humanitärt är ju enligt er "snyftvals"
Och Feg Fisten fegar vidare. Nej det är ju inte så svårt eftersom det gjorts och det finns ett flertal utträkningar. du verkar bara inte vilja se dem. Men svara på frågan istället. Tror du på ett ekonomiskt nettoplusresultat? Och i så fall kan du på något sätt visa detta? OECD gills ju då inte eftersom den inte visar upp ett plusresultat.Thetaxpayer skrev:Belasta välfärdsystemet mera så går man med vinst.
Ja faktiskt, ibland träffar även en blind höna som du rätt, fast du väljer att kalla det för "belasta" jag väljer att kalla det för investering i människor och i framtiden, en investering som gör att fler kommer kunna arbeta
Thetaxpayer skrev:Fan ännu en som inte förstått att det egentligen är en högvinst.
http://na.se/nyheter/lindesberg/1.2155798-linde-sager-nej-till-ensamkommande-flyktingbarn
Vad säger Fisten och Dao om detta? Ni borde förklara för dem att de har fel.
R.O.F.L skrev:Total månatlig ersättning givet trebarnsexemplet ovan:
Etableringsersättning 6 776 kr
Etableringstillägg 3 000 kr
Barnbidrag 3 754 kr
Underhållsstöd 3 819 kr
Bostadsbidrag 4 900 kr
= 22 249 kr per månad och detta är inte skattepliktig inkomst.
Jag vet dock inte hur vanligt förekommande det är att en ensam trebarnsmamma invandrar till Sverige med tre hemmavarande barn över 11 år men det kanske SCB vet. Räknar man istället på två barn så sjunker etableringstillägget, Barnbidraget, Underhållsstödet och Bostadsbidraget.
R.O.F.L skrev:Total månatlig ersättning givet trebarnsexemplet ovan:
Barnbidrag 3 754 kr
Underhållsstöd 3 819 kr
Bostadsbidrag 4 900 kr
Jag vet dock inte hur vanligt förekommande det är att en ensam trebarnsmamma invandrar till Sverige med tre hemmavarande barn över 11 år men det kanske SCB vet. Räknar man istället på två barn så sjunker etableringstillägget, Barnbidraget, Underhållsstödet och Bostadsbidraget.
F.I.S.T skrev:R.O.F.L skrev:Total månatlig ersättning givet trebarnsexemplet ovan:
Barnbidrag 3 754 kr
Underhållsstöd 3 819 kr
Bostadsbidrag 4 900 kr
he he ... trots att det klart och tydligt står i artikeln att det var ett extremt exempel , presenterar ni det som nån slags norm.
För övrigt så kan man bara konstatera att ni aldrig lär er hålla isär saker o ting. I de fall sådana här exempel förekommer, så rätar man väl hellre till detta, än att blandar in invandringens vara eller inte vara. Det är liksom helt skilda saker...
... men det kommer ni nog aldrig förstå, för ni vill inte
F.I.S.T skrev:R.O.F.L skrev:Total månatlig ersättning givet trebarnsexemplet ovan:
Barnbidrag 3 754 kr
Underhållsstöd 3 819 kr
Bostadsbidrag 4 900 kr
he he ... trots att det klart och tydligt står i artikeln att det var ett extremt exempel , presenterar ni det som nån slags norm.
För övrigt så kan man bara konstatera att ni aldrig lär er hålla isär saker o ting. I de fall sådana här exempel förekommer, så rätar man väl hellre till detta, än att blandar in invandringens vara eller inte vara. Det är liksom helt skilda saker...
Secrist skrev:F.I.S.T skrev:R.O.F.L skrev:Total månatlig ersättning givet trebarnsexemplet ovan:
Barnbidrag 3 754 kr
Underhållsstöd 3 819 kr
Bostadsbidrag 4 900 kr
Fast nu hänger det liksom ihop. Man kan inte skilja det ena från det andra. Men det lär du aldrig förstå.
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:R.O.F.L skrev:Total månatlig ersättning givet trebarnsexemplet ovan:
Barnbidrag 3 754 kr
Underhållsstöd 3 819 kr
Bostadsbidrag 4 900 kr
Fast nu hänger det liksom ihop. Man kan inte skilja det ena från det andra. Men det lär du aldrig förstå.
Berätta mer !
Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:R.O.F.L skrev:Total månatlig ersättning givet trebarnsexemplet ovan:
Barnbidrag 3 754 kr
Underhållsstöd 3 819 kr
Bostadsbidrag 4 900 kr
Berätta mer !
Regelverket anger vissa summor beroende på situationen. Fler asylsökande innebär automatiskt större kostnader för Sverige. Punkt. Svårare än så är det inte.
tTP: du glider längre och längre ut i rasistträsket. Jag förstår att duThetaxpayer skrev:R.O.F.L skrev:Mona Sahlin förföljdes sent i går kväll av representanter från extremrasistiska Svenskarnas parti.
Är SD bara lite rasistiska eller normal rasistiska?
Extremrasister, smaka på den.
Kanske inte rasistiska alls.
Infra skrev:tTP: du glider längre och längre ut i rasistträsket. Jag förstår att duThetaxpayer skrev:R.O.F.L skrev:Mona Sahlin förföljdes sent i går kväll av representanter från extremrasistiska Svenskarnas parti.
Är SD bara lite rasistiska eller normal rasistiska?
Extremrasister, smaka på den.
Kanske inte rasistiska alls.
funderar på att rösta SD och du röstar naturligtvis som du vill.
Men jag ber dig att ta ditt förnuft tillfånga medan tillfälle fortfarande
ges.
lazy skrev:
Senaste nytt
Vänsterextremt våld i Mälardalen
Stockholm. Sedan i vintras har en vänsterextrem grupp genomfört ett 30-tal attacker mot meningsmotståndare i Mälardalen. Enligt Ekot handlar det om telefonhot, kemikalieattacker, misshandel och mordförsök.
– Vi har varit naiva och sett på de här attentaten som separata händelser. När vi började titta på det här i slutet av april märkte vi väldigt snabbt att de hänger ihop.
Det säger den polis i Södermanland som leder utredningen. På grund av den hotbild som finns mot honom vill han inte gå ut med namn.
Bakom dåden ligger, enligt polisen, den landsomfattande organisationen Revolutionära fronten.
Attackerna har framför allt riktats mot högerextremister, som medlemmar i nazistiska Svenskarnas parti. Gruppen har attackerat meningsmotståndarnas bostäder, bland annat genom att hälla ammoniak i personers brevinkast. Det finns också flera fall av mordförsök.
Även samhällsfunktioner, som ett socialkontor, har angripits.
– De är emot allting: socialkontor i Stockholm, LO-borgen, bemanningsföretag och sådant, säger utredaren.
Flera personer figurerar i utredningen, men det har varit svårt att knyta någon till enskilda händelser. Ett mordförsök har dock klarats upp och dom väntas på torsdagen.
Säkerhetspolisen bedömer inte att attackerna utgör något reellt hot mot den svenska demokratin. Det politiska våldet är inte så allvarligt som det var i slutet av 1990-talet.
En av vänsterextremisterna berättar för P4 Sörmland om en attack mot en 27-årings bostad utanför Eskilstuna:
– Ett antal av våra aktivister åkte ut till adressen för att ta sig in i lägenheten och helt enkelt attackera personen som bodde där. Personen var inte hemma och då valde aktivisterna på plats att attackera lägenheten i stället och helt enkelt totalförstöra den.
TT
Secrist skrev:lazy skrev:
Senaste nytt
Vänsterextremt våld i Mälardalen
Stockholm. Sedan i vintras har en vänsterextrem grupp genomfört ett 30-tal attacker mot meningsmotståndare i Mälardalen. Enligt Ekot handlar det om telefonhot, kemikalieattacker, misshandel och mordförsök.
– Vi har varit naiva och sett på de här attentaten som separata händelser. När vi började titta på det här i slutet av april märkte vi väldigt snabbt att de hänger ihop.
Det säger den polis i Södermanland som leder utredningen. På grund av den hotbild som finns mot honom vill han inte gå ut med namn.
Bakom dåden ligger, enligt polisen, den landsomfattande organisationen Revolutionära fronten.
Attackerna har framför allt riktats mot högerextremister, som medlemmar i nazistiska Svenskarnas parti. Gruppen har attackerat meningsmotståndarnas bostäder, bland annat genom att hälla ammoniak i personers brevinkast. Det finns också flera fall av mordförsök.
Även samhällsfunktioner, som ett socialkontor, har angripits.
– De är emot allting: socialkontor i Stockholm, LO-borgen, bemanningsföretag och sådant, säger utredaren.
Flera personer figurerar i utredningen, men det har varit svårt att knyta någon till enskilda händelser. Ett mordförsök har dock klarats upp och dom väntas på torsdagen.
Säkerhetspolisen bedömer inte att attackerna utgör något reellt hot mot den svenska demokratin. Det politiska våldet är inte så allvarligt som det var i slutet av 1990-talet.
En av vänsterextremisterna berättar för P4 Sörmland om en attack mot en 27-årings bostad utanför Eskilstuna:
– Ett antal av våra aktivister åkte ut till adressen för att ta sig in i lägenheten och helt enkelt attackera personen som bodde där. Personen var inte hemma och då valde aktivisterna på plats att attackera lägenheten i stället och helt enkelt totalförstöra den.
TT
Den empatiska vänstern visar sin rätta sida.
Det är verkligen märkligt att inte alla tre ligger långt över genomsnittet i så gott som allting för det borde de ju göra men i den verkliga verkligheten ligger samtliga i botten på alla listor förutom en, kriminalitet..Thetaxpayer skrev:Mera info till Fisten, Dao och övrig extremvänster.
http://www.tino.us/2013/08/invandring-och-ekonomiskt-utveckling-i-malmo-botkyrka-och-sodertalje/