F.I.S.T skrev:Secrist skrev:
Här är resultatet av din politik...
Och hur hade du tänkt dig föra det i bevis ?
vill jag även fortsättningsvis att vi saka ta emot invandrare i den takt vi gör nu.
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:
F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:
Du skämtar va?
Nej ! En rak fråga, som jag troligtvis aldrig kommer få svar på av forumhöger
Thetaxpayer skrev:
Det märks ju vart ditt val tagit oss.
Thetaxpayer skrev:Det ser mörkt ut.
Thetaxpayer skrev:Varför bara fortsätta förresten? Varför inte helt släppa invandringen fritt?
Thetaxpayer skrev:Du tror ju inte att det kostar några pengar eller kostar på av samhällets resurser.
Thetaxpayer skrev:Vad är problemet?
Thetaxpayer skrev:Vi borde ju till och med kunna sänka skatten eftersom det är en sådan vinst. Ju fler desto bättre eller?
Thetaxpayer skrev:
om det varit vänstern som styrt? De är ju för i stort sett samma politik
F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
Det var en överraskning att V skulle ha samma politik som Alliansen
Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
Som tur är så finns det ingen i riksdagen som vill samarbeta med V.
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
varför är det tur ?
Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
varför är det tur ?
Din inställning till folk som arbetar gör att det är en välsignelse.
Gör det ? ... vart har vad tagit oss då ? och har du några belägg för dina teotier ?
Jo som jag skrev tidigare så är Alliansens och vänsterns invandringspolitik snarlik eller har du andra uppgifter?Thetaxpayer skrev:Det ser mörkt ut.
Nej då titta ut så ser du solen
FjantThetaxpayer skrev:Varför bara fortsätta förresten? Varför inte helt släppa invandringen fritt?
Därför det är vad Centern vill för att skapa en tydligare låglönemarknad för att kunna stoppa mer pengar i egen plånbok.
Men det är ju en vinst enligt dig så vad är problemet?Thetaxpayer skrev:Du tror ju inte att det kostar några pengar eller kostar på av samhällets resurser.
Jag vet till skillnad från dig att kostnader finns men de är initiala, och till skillnad från dig ser jag inte allt i svart och vitt, både bildligt och bokstavligt talat
Du har fortfarande inte kunnat visa någon som säger detta mer än du och dina likar.Thetaxpayer skrev:Vad är problemet?
Problemet är att ni gissar, antar, förvränger fakta och inte är ärliga med varför ni vill minska invandringen
Jasså? Men kanske du kan berätta då varför jag vill minska invandringen. Du verkar veta detta bättre än mig.:roll:Thetaxpayer skrev:Vi borde ju till och med kunna sänka skatten eftersom det är en sådan vinst. Ju fler desto bättre eller?
Sänka skatten vill du ju oavsett konjunktur och samhällsbehov.
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
varför är det tur ?
Din inställning till folk som arbetar gör att det är en välsignelse.
Låt mig se nu du menar att din tro om min inställning till att folk arbetar, som du dessutom inte talar om vad den skulle vara.... HUR har det med Vänsterpartiets samarbetspartners att göra ?
Secrist skrev: folk som arbetar ska endast vara en mjölkkossa för staten
F.I.S.T skrev:Secrist skrev: folk som arbetar ska endast vara en mjölkkossa för staten
Ja jag har förstått din syn på människor nu, det står utom allt tvivel att den enda människan som är värd något är den som kan eller får arbeta. Jag delar inte den uppfattningen med dig.
Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev: folk som arbetar ska endast vara en mjölkkossa för staten
Ja jag har förstått din syn på människor nu, det står utom allt tvivel att den enda människan som är värd något är den som kan eller får arbeta. Jag delar inte den uppfattningen med dig.
Mmmm...och jag har förstått att du anser att de enda som är värda något är de som inte jobbar. Alla andra ska bara hålla klaffen och se till att betala så mycket skatt som det överhuvudtaget är mänskligt möjligt att klämma fram.
Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
Gör det ? ... vart har vad tagit oss då ? och har du några belägg för dina teotier ?
Jo som jag skrev tidigare så är Alliansens och vänsterns invandringspolitik snarlik eller har du andra uppgifter?Thetaxpayer skrev:Det ser mörkt ut.
Nej då titta ut så ser du solen
FjantThetaxpayer skrev:Varför bara fortsätta förresten? Varför inte helt släppa invandringen fritt?
Därför det är vad Centern vill för att skapa en tydligare låglönemarknad för att kunna stoppa mer pengar i egen plånbok.
Men det är ju en vinst enligt dig så vad är problemet?Thetaxpayer skrev:Du tror ju inte att det kostar några pengar eller kostar på av samhällets resurser.
Jag vet till skillnad från dig att kostnader finns men de är initiala, och till skillnad från dig ser jag inte allt i svart och vitt, både bildligt och bokstavligt talat
Du har fortfarande inte kunnat visa någon som säger detta mer än du och dina likar.Thetaxpayer skrev:Vad är problemet?
Problemet är att ni gissar, antar, förvränger fakta och inte är ärliga med varför ni vill minska invandringen
Jasså? Men kanske du kan berätta då varför jag vill minska invandringen. Du verkar veta detta bättre än mig.:roll:Thetaxpayer skrev:Vi borde ju till och med kunna sänka skatten eftersom det är en sådan vinst. Ju fler desto bättre eller?
Sänka skatten vill du ju oavsett konjunktur och samhällsbehov.
Äntligen ett rätt.
Sniperace skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Så trots att han aldrig har sagt det så är han ändå skyldig eller vad då?
Han säger det, genom att leda SD, som med sin generella faktiska politik är övertydlig!
Du menar som att Vänsterpartiet idealiserar Sovjet och det kommunistiska blocket?
Fokusförskjutning, igen...
Uppenbarligen för svårt igen för Secrist...
DET sved tydligen *asg*
Sanningen gör ont ibland.
Jag menar som högern stödde apartheid, Hitler och Pinochet!
och som vänstern stödda alla kommunistdiktaturerna, och hyllade deras ledare, samt önskade detta över hela världen, BRA Daoren du lär dig.
Kan du berätta HUR höger stödde dessa, skickade de pengar till dem, och tog emot pengar av dem, fick de ett partihögkvarter betalt av dessa osv?
kanske är det skillnad på att stödja, och inte vilja använda olika sorters bojkott osv?
Secrist skrev:Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Så trots att han aldrig har sagt det så är han ändå skyldig eller vad då?
Han säger det, genom att leda SD, som med sin generella faktiska politik är övertydlig!
Du menar som att Vänsterpartiet idealiserar Sovjet och det kommunistiska blocket?
DET sved tydligen *asg*
Självmål, brukar det heta!
Men ni dödade debatten, vilket var ert uppsåt, i er märkliga form av liberala konstigheter... Grattis!
Fniss,
Det är ju knappast vi som far med osanningar så hur du kan få det till att vi dödat debatten förstår nog bara du.
Sakförskjutning!
Eller du ser ett samband mellan SD och Sovjet också, eller?
Sambandet är att även Vänsterpartiet då smyger med dubbla budskap genom att hylla Sovjet.
Thetaxpayer skrev:
Hallå Fisten du har glömt att tala om varför jag vill minska invandringen.
Med andra ord anser du då INTE att högern stödde dessa?Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Så trots att han aldrig har sagt det så är han ändå skyldig eller vad då?
DET sved tydligen *asg*
Jag menar som högern stödde apartheid, Hitler och Pinochet!
och som vänstern stödda alla kommunistdiktaturerna, och hyllade deras ledare, samt önskade detta över hela världen, BRA Daoren du lär dig.
Kan du berätta HUR höger stödde dessa, skickade de pengar till dem, och tog emot pengar av dem, fick de ett partihögkvarter betalt av dessa osv?
kanske är det skillnad på att stödja, och inte vilja använda olika sorters bojkott osv?
Att du inte skulle märka sarkasmen och den medvetet framlagda sakförskjutningen, förvånar nog ingen.
Hallå Fisten du har glömt att tala om varför jag vill minska invandringen.
hade hoppats på att du hade ryggrad nog att stå för det själv
Sniperace skrev:Med andra ord anser du då INTE att högern stödde dessa?
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev: folk som arbetar ska endast vara en mjölkkossa för staten
Mmmm...och jag har förstått att du anser att de enda som är värda något är de som inte jobbar. Alla andra ska bara hålla klaffen och se till att betala så mycket skatt som det överhuvudtaget är mänskligt möjligt att klämma fram.
Nej jag jobbar själv, och har inget större självhat. Jag ser bara inte på mig själv som en "mjölkko" åt staten, utan som en frisk medborgare med förpliktelser mot övriga medborgare. Ständigt får vi höra gråtverser från forumhögern hur synd det är om hög och medelinkomsttagare, vilket ni oxå haft fräckheten att döpa om till "arbetare", när ni sällan eller aldrig inkluderar låginkomsttagare i era resonemang
Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev: folk som arbetar ska endast vara en mjölkkossa för staten
Nej jag jobbar själv, och har inget större självhat. Jag ser bara inte på mig själv som en "mjölkko" åt staten, utan som en frisk medborgare med förpliktelser mot övriga medborgare. Ständigt får vi höra gråtverser från forumhögern hur synd det är om hög och medelinkomsttagare, vilket ni oxå haft fräckheten att döpa om till "arbetare", när ni sällan eller aldrig inkluderar låginkomsttagare i era resonemang
Då förutsätter jag att du räknar ut ditt existensminimum och varje krona över det skänker du till behövande. Hur mycket har du skänkt bort denna månaden? Jobbar du så borde det ju bli några tusen.
Dao skrev:Sniperace skrev:Med andra ord anser du då INTE att högern stödde dessa?
Ska man behöva vara övertydlig som när man talar till ett barn till dig?
Jag anser att det inte har med den i tråden aktuella sakfrågan att göra!
Det är inte hjärnkirurgi det handlar om här...
Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Med andra ord anser du då INTE att högern stödde dessa?
Nej, men jag misstänker du skulle behöva lite hjärnkirurgi *asgh*'
Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Med andra ord anser du då INTE att högern stödde dessa?
Nej, men jag misstänker du skulle behöva lite hjärnkirurgi *asgh*'
Ahhh... Blev det för avancerat igen...
OK...