Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Konsekvent politik?

Gandalf
    Gandalf

Antal inlägg : 473

Konsekvent politik? Empty Konsekvent politik?

Inlägg  Gandalf 2013-06-16, 21:13

Vänsterpartiet vill inte ta samhällsansvar, Sjöstedts motto verkar vara, motvalls till alla. Vänsterpartiet fortsätter tydligen sin linje, opposition utan några som helst kompromisser.
    Kanske inser han att "allt till alla politiken" inte håller som trovärdig politik i beslutande riksdagsställning?
    Isolerade på vänsterkanten? Likaledes som SD, isolerade på högerkanten?

[size=12Vänsterpartiet stänger dörren för en gemensam valplattform med Socialdemokraterna[/size]

http://www.dn.se/nyheter/politik/v-stanger-dorren-till-plattform/
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Konsekvent politik? Empty Sv: Konsekvent politik?

Inlägg  Sniperace 2013-06-16, 21:17

Gandalf skrev:Vänsterpartiet vill inte ta samhällsansvar, Sjöstedts motto verkar vara, motvalls till alla. Vänsterpartiet fortsätter tydligen sin linje, opposition utan några som helst kompromisser.
    Kanske inser han att "allt till alla politiken" inte håller som trovärdig politik i beslutande riksdagsställning?
    Isolerade på vänsterkanten? Likaledes som SD, isolerade på högerkanten?

[size=12Vänsterpartiet stänger dörren för en gemensam valplattform med Socialdemokraterna[/size]

http://www.dn.se/nyheter/politik/v-stanger-dorren-till-plattform/

Bortförklaringar, SAP och MP stängde denna dörr för längesedan eftersom de såg hur det straffade sig att samarbeta med detta parti, väljarna lämnade då dessa två partierna just för att förhindra att V på något sätt skulle komma med på ministerpost.

TACK väljare för att ni stoppade detta!!
    cheers cheers
    Gandalf
    Gandalf

Konsekvent politik? Empty Teorier och verklighet

Inlägg  Gandalf 2013-06-16, 21:23

TACK väljare för att ni stoppade detta!!

Visst o sant, Vänsterpartiet vill bara markera sitt oberoende av de övrigt Rödgröna, allt för att slippa se sin politik justeras av verkligheten.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2013-06-17, 08:37

Jag förstår inte vad 'felet' består av?

Personligen anser jag det är bra för alla, både väljare och partier, att varje parti går ut med sin egen politik. Då kan väljarna ta ställning för vilken politik de vill rösta för.

Att, som parti, gå ihop i en block innebär, mycket riktigt, kompromisser. Jag som väljare vill kunna välja en ärlig politik. Jag vill inte behöva avgöra vilken kompromissblock jag skall rösta på.

Att, som parti, behöva gå till val på komprommisser innebär att partiets ärliga politik faller i skymundan. Vilket leder till att väljarna inte VET exakt vad partet står för.

Med partival blir det tydligare för makthavarna att exakt se vilken politik som går hem hos folket. Vilken politik som väljarna vill ha.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2013-06-17, 08:59

Regndrottning skrev:

Jag förstår inte vad 'felet' består av?

Personligen anser jag det är bra för alla, både väljare och partier, att varje parti går ut med sin egen politik. Då kan väljarna ta ställning för vilken politik de vill rösta för.

Att, som parti, gå ihop i en block innebär, mycket riktigt, kompromisser. Jag som väljare vill kunna välja en ärlig politik. Jag vill inte behöva avgöra vilken kompromissblock jag skall rösta på.

Att, som parti, behöva gå till val på komprommisser innebär att partiets ärliga politik faller i skymundan. Vilket leder till att väljarna inte VET exakt vad partet står för.

Med partival blir det tydligare för makthavarna att exakt se vilken politik som går hem hos folket. Vilken politik som väljarna vill ha.

Visst vet du! cyclops Razz
    Gandalf
    Gandalf

Konsekvent politik? Empty Kompromissvilja

Inlägg  Gandalf 2013-06-17, 22:04

Visst, men om man vill ha påverkan och inflytande vad gäller verkligheten, är en ministerpost 
    i sittande regering lika med kompromissvilja och lite avkall på egen vilja.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2013-06-17, 23:18

Gandalf skrev:Personligen anser jag det är bra för alla, både väljare och partier, att varje parti går ut med sin egen politik. Då kan väljarna ta ställning för vilken politik de vill rösta för.

Visst, men om man vill ha påverkan och inflytande vad gäller verkligheten, är en ministerpost 
    i sittande regering lika med kompromissvilja och lite avkall på egen vilja.

Är så svårt för den inavlade "anklubben" att inse det bara, lycka till.
    //Niklas

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 14:32