Thetaxpayer skrev:RedCloud skrev:Har du rökt på?
Anktrions version av "debatt"...
Och ditt inlägg tillförde vadå?
Ett sanningens ord!
Thetaxpayer skrev:RedCloud skrev:Har du rökt på?
Anktrions version av "debatt"...
Och ditt inlägg tillförde vadå?
ericTheDog skrev:Hur man kan skriva nåt så urbota korkat:
Genom ett regelverk som inte gör Vattenkraft till något som liknas vid ett privat företag.
Dao skrev:ericTheDog skrev:Hur man kan skriva nåt så urbota korkat:
Genom ett regelverk som inte gör Vattenkraft till något som liknas vid ett privat företag.
Enkelt, om du väljer att tänka lite.
Är man ett statligt bolag, och helst utan konkurrens inom landet, så fungerar inte konkurrenstanken, och det skall den inte heller. Deras syfte skall vara som en del av den offentliga sektor.
Så monopol är bra?
RedCloud skrev:Så monopol är bra?
Fråga Micro$oft....
Secrist skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Hur man kan skriva nåt så urbota korkat:
Är man ett statligt bolag, och helst utan konkurrens inom landet, så fungerar inte konkurrenstanken, och det skall den inte heller. Deras syfte skall vara som en del av den offentliga sektor.
Så monopol är bra?
ericTheDog skrev:Vad har detta med Vattenfall att göra. De har konkurrens på sin hemmamarknad. De har väldigt lite med den ofantliga sektorn att göra.
V.v försök inte tänk, din daore. Du gör bort dig varje gång.
Dao skrev:ericTheDog skrev:Vad har detta med Vattenfall att göra. De har konkurrens på sin hemmamarknad. De har väldigt lite med den ofantliga sektorn att göra.
V.v försök inte tänk, din daore. Du gör bort dig varje gång.
Åhh... Försökt tänka igen?
Det du skrev nu, var just det som min kritik baserade sig på från början!
Glad att du kom i kapp under detta året!
Har du rökt på nu igen?
RedCloud skrev:Har du rökt på nu igen?
Ännu en ankkyckling som gett upp helt....
ericTheDog skrev:RedCloud skrev:Har du rökt på nu igen?
Ännu en ankkyckling som gett upp helt....
Nja, någon förhoppning om ett intelligent inlägg från Daoren har jagaldrig haft.
Secrist skrev:Dao skrev:Enkelt, om du väljer att tänka lite.
Så då blir det automatiskt bra tror du?
Var Trabant en bra bil?
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Enkelt, om du väljer att tänka lite.
Så då blir det automatiskt bra tror du?
Var Trabant en bra bil?
Du valde alltså att inte tänka... igen!?
Secrist skrev:Jag bara komplicerar din fantasivärld.
Dao skrev:Secrist skrev:Jag bara komplicerar din fantasivärld.
Genom att anpassa den till din?
Ja, det är ju... smart...
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Jag bara komplicerar din fantasivärld.
Var SJ kända för sin utmärkta serviceanda när de hade monopol?
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Jag bara komplicerar din fantasivärld.
Var SJ kända för sin utmärkta serviceanda när de hade monopol?
Betydligt bättre än dagens kaos varje vinter, där ingen part vet vem som bär ansvaret...
Detta är ju bara för komiskt. Först säger han att han är emot expansion (vilket är samma sak som att investera) och när ETD skrattar åt detta så frågar han var ETD fått detta ifrån?Dao skrev:ericTheDog skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Borde du inte skaffa dig lite koll innan du yttrar dig? Vattenfall väljer att inte dela ut hela vinsten, utan satsar istället delar av vinsten på expansion.
Vilket just är det jag ogilar! Välkommen...
Varför skrev du inte det från början då?
BTW, ring Borg och berätta att du ogillar att Vattenfall investerar. Han mår nog bra av ett gapskratt.
Det gjorde jag frånm början!
Var skulle jag ha hävdat att Vattenfall inte skall investera?
Uppenbarligen fattar han fortfarande inte hur bortgjord han är?Dao skrev:Secrist skrev:Ena sekunden ogillar du investeringar för att i nästa sekund stödja det.
Jag är glad att jag inte får se vad som försiggår i ditt huvud ibland...
Intressant att han erkänner det men troligen så är det inte ärligt menat.Dao skrev:Så investering betyder att man köper ett annat bolag för extremt överpris för pengar som borde gått till ägarnas verksamhet, som garanterat hade säkrat marknaden? Som garanterat hade ökat välståndet och tillväxten i Sverige?
Ja, erkänner mig "för dum" för detta...
RedMentalCase skrev:Jaha du supermuppen infra,
Löfven, han är en bra och fräsch uppenbarelse då??
Gammal sunkig fackgubbe som lever i 1920 talet, typ . och liknar en uteliggare.
Själv då, skall inte du försöka dig på att bemöta mitt inlägg ovan då Dan Anders uppenbarligen kastade in handduken?RedCloud skrev:RedMentalCase skrev:Jaha du supermuppen infra,
Löfven, han är en bra och fräsch uppenbarelse då??
Gammal sunkig fackgubbe som lever i 1920 talet, typ . och liknar en uteliggare.
Debatterar du nu ?
Eller är det bara ditt vanliga hat ?