Sov du lugnt vidare, det mår du nog bäst avericTheDog skrev:Vilka skuldberg är det du nu ylar över?
+6
Dao
redalert
formsvackan
RedMentalCase
RedCloud
ericTheDog
10 posters
Folie-ekonomer - förklara er!!!
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 26
Sv: Folie-ekonomer - förklara er!!!
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 27
ericTheDog skrev:Gång på gång har folie-ekonomer deklarerat världsekonomins kollaps. Den ekonomiska kartan som vi känner den skulle upphöra att existera. Detta dumprat har pågått i ca 7 år. Nu ser det ut som världen återigen hanterat en ekonomisk nedgång. Vad ska foliet göra nu? Tidigare fanns det alltid några sinnesslöa som lyssnade på foliet och hans anhang. Nu är detta över. Folieekonomerna kommer aldrig mer ens orka engagera sig.
Du känner inte till de regelbundna "kriserna" nu förtiden?
Känner du till "globaliseringen"?
Känner du till någonting över huvudtaget bortanför det du kan se framför dig?
Känner du till alla uppror runt världen på det ekonomisnak förtrycket? Occupy Wallstreet, och en rad andra aktioner bara i USA?
Folk säger mer och mer "BASTA!" mot ert förtryck!!!
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 28
formsvackan skrev:Sov du lugnt vidare, det mår du nog bäst avericTheDog skrev:Vilka skuldberg är det du nu ylar över?
Okej, du vet alltså inte...sopa.
- Inlägg 29
RedCloud skrev:Har kollapsen kommit, eller är den förbi?
Den har börjat lillErik...att du inte ser tecknen innebär inte att den inte finns.
Har jag missat den?
Det är MYCKET du verkar missat om man säger...
70000 miljarder påstår du att något kostat oss,
ehhh, du har missat regeringarna i väst panikinsatser för att stötta bankerna 6 finansisntitut, och du ska vara anktrions ekonomiske talesman ?
men i stort sett ingenting märks av detta.
Förmodligen inte, om man blundar...
Vem har betalat 70000 Miljarder? Och till vem?
- Inlägg 30
Dao skrev:ericTheDog skrev:Gång på gång har folie-ekonomer deklarerat världsekonomins kollaps. Den ekonomiska kartan som vi känner den skulle upphöra att existera. Detta dumprat har pågått i ca 7 år. Nu ser det ut som världen återigen hanterat en ekonomisk nedgång. Vad ska foliet göra nu? Tidigare fanns det alltid några sinnesslöa som lyssnade på foliet och hans anhang. Nu är detta över. Folieekonomerna kommer aldrig mer ens orka engagera sig.
Du känner inte till de regelbundna "kriserna" nu förtiden?
Känner du till "globaliseringen"?
Känner du till någonting över huvudtaget bortanför det du kan se framför dig?
Känner du till alla uppror runt världen på det ekonomisnak förtrycket? Occupy Wallstreet, och en rad andra aktioner bara i USA?
Folk säger mer och mer "BASTA!" mot ert förtryck!!!
Här i Sverige märks inte dessa "kriser". Kanske beror på att Alliansen enkelt hanterar dessa?
Globaliseringen kände jag till innan du kunde stava till den. Schweiz köper Fighters av oss, vi köper klockor av dem....nåt mer du inte begriper?
Känner du till förtrycket mot kubaner och nordkoreaner?
- Inlägg 31
ericTheDog skrev:Här i Sverige märks inte dessa "kriser". Kanske beror på att Alliansen enkelt hanterar dessa?
Globaliseringen kände jag till innan du kunde stava till den. Schweiz köper Fighters av oss, vi köper klockor av dem....nåt mer du inte begriper?
Känner du till förtrycket mot kubaner och nordkoreaner?
Den riktiga krisen har permanetnats sedan slutet på 80-talet. De kriser som nyliberalerna skapar för att säkerställa sin maktposition kommer och går. Den sista har inte märkts nämnvärt i Sverige - än.
Arrogansen tog över en nation med god ekonomi. När "kriserna" kom, kunde de leva på detta, och i vanlig ordning slå sig för bröstet och skryta själva.
Och nej - du förstår inte globaliseringen. Du nämner handel mellan jämna parter. Globaliseringen handlar om handel mellan ojämna parter, där den starka parten bestämmer allt. Oftast kallas detta för "frihandel"!
Nåt mer du inte begriper?
- Inlägg 32
Kom kriserna i alutet på 80-talet, eller kom de i slutet på 00-talet? Eller är det bara en galen Daore som läser för mycket kvällspress?
Som ett direkt resultat av den globalisering du avskyr, lever 300 miljoner kineser på samma nivå som oss, nåt mer du int begrip?
Som ett direkt resultat av den globalisering du avskyr, lever 300 miljoner kineser på samma nivå som oss, nåt mer du int begrip?
- Inlägg 33
ericTheDog skrev:Kom kriserna i alutet på 80-talet, eller kom de i slutet på 00-talet? Eller är det bara en galen Daore som läser för mycket kvällspress?
...med motsvarande miljöproblem...
Och situationen i Kina har knappast blivit bättre... De har bara fått en köpstarkare medelklass.
Är det det bästa du kan komma med?
- Inlägg 34
Dao skrev:ericTheDog skrev:Kom kriserna i alutet på 80-talet, eller kom de i slutet på 00-talet? Eller är det bara en galen Daore som läser för mycket kvällspress?
...med motsvarande miljöproblem...
Och situationen i Kina har knappast blivit bättre... De har bara fått en köpstarkare medelklass.
Är det det bästa du kan komma med?
När nu 300 miljoner kineser lever på samma nivå som vi så börjar Daoren oja sig över miljön samt att dessa 300 miljoner skulle blivit mer köpstarka. Jag skrattar ihjäl mig.
P.S
Om de 250000 fattiga barnen i Sverige bara kunde bli lite mer köpstarka så skulle de....
A ...Fortfarande vara fattiga
B ...Blivit lite mer köpstarka
- Inlägg 35
ericTheDog skrev:När nu 300 miljoner kineser lever på samma nivå som vi så börjar Daoren oja sig över miljön samt att dessa 300 miljoner skulle blivit mer köpstarka. Jag skrattar ihjäl mig.
P.S
Om de 250000 fattiga barnen i Sverige bara kunde bli lite mer köpstarka så skulle de....
För dig är det bara siffror - för mig är det människor. Att några får det bättre, är inte bra nog för mig. För dig kanske, men fan inte för mig!
- Inlägg 36
Dao skrev:ericTheDog skrev:När nu 300 miljoner kineser lever på samma nivå som vi så börjar Daoren oja sig över miljön samt att dessa 300 miljoner skulle blivit mer köpstarka. Jag skrattar ihjäl mig.
P.S
För dig är det bara siffror - för mig är det människor. Att några får det bättre, är inte bra nog för mig. För dig kanske, men fan inte för mig!
Några? 300 miljoner kineser är en ganska ansenlig mängd MÄNNISKOR. Jag har svårt att se poängen med att de ska få det lika dåligt som de hade innan globaliseringen. Fakta är att du inte har ett smack att komma med.
- Inlägg 37
ericTheDog skrev:Några? 300 miljoner kineser är en ganska ansenlig mängd MÄNNISKOR. Jag har svårt att se poängen med att de ska få det lika dåligt som de hade innan globaliseringen. Fakta är att du inte har ett smack att komma med.
De allra flesta tyskar fick det oerhört mycket bättre under Hitler än under Wimarrepubliken, före kriget. Det måste ju i sådana fall också varit en rejäl utveckling i din anda!
Jo, den dominerande negativa effekten av globaliseringen är knappast hemligstämplat, vet du!
DMustaine- Antal inlägg : 3914
- Inlägg 38
Jo, den dominerande negativa effekten av globaliseringen är knappast hemligstämplat, vet du!
Vad är den dominerande effekten av globaliseringen tycker du ur ett mänskligt perspektiv? För de flesta är det ju lyftandet av så många människor ur fattigdom! Ok vi köper att din kommunism inte har det som prioritet i sin agenda men vad är då din kommunism agenda? Det historien hittills visat oss med kommunismen? Well fuck you Daore...du hör till ett döende släkte!
- Inlägg 39
...och där sprang Daoren upp och gömde sig på pottkanten jiddrandes om hitler.
Enligt Daoren är således en ny Hitler vad 250000 påhittade fattiga barn har att hoppas på.
Förtryckta Kubaner och svältande Nordkoreaner ska enligt samma Daore vara glada att de slipper "globaliseras".
Och Daoren själv är ingen vänsterextremist, nej, nej. I likhet med kackerlackan röstade Daoren borgerligt, back in the old days.
Underhållande är de iallafall - våra vänstermuppar på ac.
Enligt Daoren är således en ny Hitler vad 250000 påhittade fattiga barn har att hoppas på.
Förtryckta Kubaner och svältande Nordkoreaner ska enligt samma Daore vara glada att de slipper "globaliseras".
Och Daoren själv är ingen vänsterextremist, nej, nej. I likhet med kackerlackan röstade Daoren borgerligt, back in the old days.
DMustaine- Antal inlägg : 3914
- Inlägg 40
ericTheDog skrev:...och där sprang Daoren upp och gömde sig på pottkanten jiddrandes om hitler.
Det krävs ingen dumbom för att inse att både RC och Daorens påstående om att de "en gång varit höger" inte är annat en ren och skär lögn! Med dessa lögner i deras ryggsäck så får ju allt de förtäljer här synas mot den bakgrunden! RC har ju ogenerat visat upp sig med flera nicks och får väl se som den störste lögnaren av dem alla.....inte nu för att han skriver något av substans direkt för att ens vara trovärdig! Men Daoren som faktiskt FORTFARANDE försöker framstå som trovärdig i sin kamp för den så motbevisade kommunismen!
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 41
http://www.svd.se/naringsliv/krisen-har-kostat-70000-miljarder_3510919.svdericTheDog skrev:Vem har betalat 70000 Miljarder? Och till vem?
12 september 2009 kl 10:31
Krisen har kostat 70000 miljarder
G20-länderna har satsat fantastiska 70000 miljarder kronor på att bekämpa den ekonomiska krisen, enligt brittiska BBC.
70.000 miljarder, redan i sempember 2009. Du kan få gissa först hur astronomiska belopp det är uppe i nu, februari 2013. När du gissat på det kan du få gissa vilka som fått betala kalaset. Vilken "industrigren" som stöttats med dessa pengar kan du säkert också gissa, om du får litet hjälp av de andra ankorna
- Inlägg 42
DMustaine skrev:ericTheDog skrev:...och där sprang Daoren upp och gömde sig på pottkanten jiddrandes om hitler.
Det krävs ingen dumbom för att inse att både RC och Daorens påstående om att de "en gång varit höger" inte är annat en ren och skär lögn! Med dessa lögner i deras ryggsäck så får ju allt de förtäljer här synas mot den bakgrunden! RC har ju ogenerat visat upp sig med flera nicks och får väl se som den störste lögnaren av dem alla.....inte nu för att han skriver något av substans direkt för att ens vara trovärdig! Men Daoren som faktiskt FORTFARANDE försöker framstå som trovärdig i sin kamp för den så motbevisade kommunismen!
Ni jagar väderkvarnar... Skärp er!
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 43
Vad är den dominerande effekten av globaliseringen tycker du ur ett mänskligt perspektiv?
Ökade klyftor, nykolonialisering och ökad miljöbelastning....
- Inlägg 44
Så snart man nämner Hitler eller nazismen, verkar högern få en form av epileptiskt anfall!
Kanske naturligt när de änu inte rannsakat högerns betydelse för denne tyranns makt, och det nästan obetingat stöd de fick i sin judeutrotning. Att idag, mer än 60 år senare, försöker de utnyttja offren för denna fruktansvärda ideologi för sina egna syften, och hånar de som tillhör den grupp som ända från början motarbetade denna form av högerextremism - vänstern.
Nu försöker de få till det att jag skulle "pissa på judarna i de nazistiska koncentrationslägren", enbart för att jag påminner dem om att begreppet koncentrationsläger inte är begränsat till Förintelsen.
Kanske det hör hemma vid högerns tradition att försöka göra nazismen som en form av undantag för den Europaiska idéhistorien, för att på det sättet kunna "tvätta sina händer" och avsäga sig sitt eget ansvar?
Vad vet jag? Man kan bara försöka gissa sig till högerns paniska försök att vara moraliska...
Kanske naturligt när de änu inte rannsakat högerns betydelse för denne tyranns makt, och det nästan obetingat stöd de fick i sin judeutrotning. Att idag, mer än 60 år senare, försöker de utnyttja offren för denna fruktansvärda ideologi för sina egna syften, och hånar de som tillhör den grupp som ända från början motarbetade denna form av högerextremism - vänstern.
Nu försöker de få till det att jag skulle "pissa på judarna i de nazistiska koncentrationslägren", enbart för att jag påminner dem om att begreppet koncentrationsläger inte är begränsat till Förintelsen.
Kanske det hör hemma vid högerns tradition att försöka göra nazismen som en form av undantag för den Europaiska idéhistorien, för att på det sättet kunna "tvätta sina händer" och avsäga sig sitt eget ansvar?
Vad vet jag? Man kan bara försöka gissa sig till högerns paniska försök att vara moraliska...
- Inlägg 45
Dao, du måst ha i minnet att högernissarna här inne tillhör en ytterst liten grupp extremister som bygger sin världsbild på egoism och outgrundlig historielöshet.
Du kastar pärlor för svin när du försöker förklara den allra enklaste saken.
De begriper helt enkelt inte.
Att koncentrationsläger från början var en engelsk uppfinning i deras afrikanska kolonier finns inte med i deras begreppsvärld, du vet den som består av svart o vitt.
- Inlägg 46
Det intressanta med globaliseringskramarna och deras försvar för detta fenomen genom att lyfta fram att "några har i alla fall fått det bättre", är att motsvarande jämförelser inte fungerar. De har redan visat panik när jag jämförde med Hitlertyskland, där väldigt många fick det bättre än före Hitlers makttillträde. Det borde rimligen, om man skall utgå från extremhögerns resonemang här, innebära att nazismen var bra!
Detsamma gäller Sovjetunionen. Väldigt många fick det bättre i Sovjet, än hur de hade det undet tsarryssland. I själva verket var det just tredje riket och sovjet, tillsammans med Sverige, som var de enda ekonomierna som gick bra under 30-talet. Därför måste ju de system de representerade varit bra!
Detta om man skall utgå från resonemanget ovan från globaliseringskramarna!
Att klyftorna ökar, liksom miljöproblemen, är ovidkommande. Att fackliga represenanter fortfarande mördas, och små staters oberoende är vatten värt, är helt klart ovikigt i dessa tyranners ögon.
Bara några få får det bättre, så är allt guld!
Jag kan kräkas när jag hör sådant...
Detsamma gäller Sovjetunionen. Väldigt många fick det bättre i Sovjet, än hur de hade det undet tsarryssland. I själva verket var det just tredje riket och sovjet, tillsammans med Sverige, som var de enda ekonomierna som gick bra under 30-talet. Därför måste ju de system de representerade varit bra!
Detta om man skall utgå från resonemanget ovan från globaliseringskramarna!
Att klyftorna ökar, liksom miljöproblemen, är ovidkommande. Att fackliga represenanter fortfarande mördas, och små staters oberoende är vatten värt, är helt klart ovikigt i dessa tyranners ögon.
Bara några få får det bättre, så är allt guld!
Jag kan kräkas när jag hör sådant...
- Inlägg 47
RedCloud skrev:Nu försöker de få till det att jag skulle "pissa på judarna i de nazistiska koncentrationslägren", enbart för att jag påminner dem om att begreppet koncentrationsläger inte är begränsat till Förintelsen.
Dao, du måst ha i minnet att högernissarna här inne tillhör en ytterst liten grupp extremister som bygger sin världsbild på egoism och outgrundlig historielöshet.
Du kastar pärlor för svin när du försöker förklara den allra enklaste saken.
De begriper helt enkelt inte.
Att koncentrationsläger från början var en engelsk uppfinning i deras afrikanska kolonier finns inte med i deras begreppsvärld, du vet den som består av svart o vitt.
Hela nazismen, såväl som koncentrationsläger och ghettosystem, kommer från samma idéhistoriska europeiska bakgrund som liberalismen. Precis som det i den ekonomiska världen enbart är vinster som är det intressanta, inte fördelningen av dessa, är det militärt bara besegringar av motståndaren här och nu som spelar roll, inte freden efteråt. Detsamma gäller utanförskapet och ghettona.
Jag förstår att högern får panik när dessa företeelser nämns!
- Inlägg 48
formsvackan skrev:http://www.svd.se/naringsliv/krisen-har-kostat-70000-miljarder_3510919.svdericTheDog skrev:Vem har betalat 70000 Miljarder? Och till vem?
12 september 2009 kl 10:31
Krisen har kostat 70000 miljarder
G20-länderna har satsat fantastiska 70000 miljarder kronor på att bekämpa den ekonomiska krisen, enligt brittiska BBC.
70.000 miljarder, redan i sempember 2009. Du kan få gissa först hur astronomiska belopp det är uppe i nu, februari 2013. När du gissat på det kan du få gissa vilka som fått betala kalaset. Vilken "industrigren" som stöttats med dessa pengar kan du säkert också gissa, om du får litet hjälp av de andra ankorna
Utbetalat från vems konto? Och till vem?
Troligen har du inte en aning.
Ett år efter konkursen tycks botten ha passerats och många ekonomier är på väg upp ur den djupa vågdalen som i år kommer att sänka världens samlade BNP med över 2 procent.
Låter inte så farligt.
- Inlägg 49
RedCloud skrev:Vad är den dominerande effekten av globaliseringen tycker du ur ett mänskligt perspektiv?
Ökade klyftor, nykolonialisering och ökad miljöbelastning....
Minimala klyftor har de på nordkorea...
- Inlägg 50
Ett år efter konkursen tycks botten ha passerats och många ekonomier är på väg upp ur den djupa vågdalen som i år kommer att sänka världens samlade BNP med över 2 procent.
Världsbanken spår usel tillväxt
Världsbanken justerar kraftigt ner prognosen för världsekonomin 2013.
Minimala klyftor har de på nordkorea...
Hur skulle tomtarna på den högra avbytarbänken klara sig utan NordKorea, går att kasta in i vilket sammanhang som helst när man ligger under i debatten [fniss]